Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam nastepujący problem z silnikiem m52b25. Bmka po odpowietrzeniu i przejechaniu najczesciej okolo 300km zapowietrza się. Gaz wylacza sie i z nawiewow wieje zimnym, rano po odkreceniu zbiorniczka ktory ma polowe stanu zaczyna sie podnosic w gore i wylewa sie. Zmienilem 3 termostaty, korek, chlodnice i nic to nie dalo. Wymiana uszczelki oraz planowanie glowicy tez, 2 mechanikow stwierdzilo krzywy blok - wymiana silnika nic nie dala.Znalazlem na forum przypadek gdzie parownik wpuszczal gaz do ukladu jednak jazda na benzynie z zakrecona butlą nie rozwiazala problemu.po odpowietrzeniu silnika temperatura na tescie nr 7 pokazuje mniej wiecej przedzial 80-86 stopni podczas gdy u kolegi w 520i jest w okolicy 97 Co nastepne byscie sprawdzili ?
Opublikowano

Podłączenie instalacji gazowej bym sprawdził, bo na kilometr śmierdzi problemem w montażu parownika.


Jak sprawdzasz temperatury, to powiedz na jaką temperaturę masz termostat - wtedy będzie można coś powiedzieć na temat wskazań :)

Opublikowano
Samochód na gazie dziwnie kuleje, spada z obrotow, czasami gasnie przy wcisnieciu sprzegla i zmianie biegu, czy to moze byc kierunkiem ? Dlaczego wtedy na zakreconej butli by sie zapowietrzal ? Z tego co wiem to termostat otwiera sie przy 92 stopniach jednak nigdy do tej temperatury nie dochodzi
Opublikowano
Samochód na gazie dziwnie kuleje, spada z obrotow, czasami gasnie przy wcisnieciu sprzegla i zmianie biegu, czy to moze byc kierunkiem?

 

Propozycja: idź do jakiegoś kumatego speca od instalacji gazowych, niech to ogarnie. Opisane objawy brzmią, jakbyś miał problemy z montażem instalacji i z ustawieniami też.

Opublikowano
Dalej to samo, po przejechaniu okolo 150km na benzynie przy zakreconej butli po odkreceniu korka od zbiorniczka podbilo wode i temp skoczyla. Jakies inne pomysly ?
Opublikowano
Ten zbiorniczek jest taki ze nie za bardzo widac stan. Przestalo wiac cieplym w kabinie wiec sprawdzilem. To normalne ze na goracym silniku podbija ten plyn ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sprawdzisz tę instalację gazową? Bo wiesz, parownik pewnie wpuszcza Ci do układu powietrze - albo wewnątrz, albo jest jakoś dziwnie zamontowany i gdzieś jest nieszczelność.

Sprawdzanie na zakręconym gazie nic nie zmieni - jeżeli gdzieś jest przeciek, to brak dostawy gazu mu nie przeszkodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakręć gaz i zrób obejście na parowniku. Odpowietrz układ i testuj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otoz to, zapowietrza sie i szukam przyczyny tylko juz brakuje juz pomyslow w jaki sposob

Bo on sie nie zapowietrza tylko zostal prawdopodobnie nie odpowietrzony od poczatku,ale juz padlo pytanie jak odpowietrzasz...

Jesli chodzi o ingerencje gazu w uklad chlodzenia , to nic nie zostalo napisane co by moglo na to wskazywac

Opublikowano
W jaki sposób odpowietrzasz układ?

Najczesciej na cieplym silniku. Klimatronik max 32 stopnie na szybe, odkrecam odpowietrznik na termostacie i/lub zbiorniczku. Zalewam pod korek plynu i czekam az przestana leciec bable powietrza z odpowietrznikow

Opublikowano
W jaki sposób odpowietrzasz układ?

Najczesciej na cieplym silniku. Klimatronik max 32 stopnie na szybe, odkrecam odpowietrznik na termostacie i/lub zbiorniczku. Zalewam pod korek plynu i czekam az przestana leciec bable powietrza z odpowietrznikow

No i co potem?

Opublikowano
Masz czekać z testem nr 7 na otwarcie termostatu, obserwować przelew i dopiero uzupełniać wtedy płyn i sprawdzić do jakiej temp sie zagrzeje. Jak jest ok to zakręcić zbiorniczek i się przejechać, ale normalnie a nie "ogień" na nieodpowoetrzonym aucie tak jak ty to robisz. Po kilku km sprawdzasz węże. Jeśli złapał ciśnienie to możesz poluzowac jeden odpowietrznik żeby reszta powietrza uciekła i potem drugi. Na nast dzień robisz to samo upewniajac się czy jest powietrze. Obserwujesz czy z układu nie ubywa płynu
Opublikowano
Odpowietrzylem tak jak pisales, pojezdzilem troche i bylo ok. Regularnie ubywalo plynu w chlodnicy az wkoncu bylo minimum i musialem dolac. Oczywiscie odkrecilem korek na zimnym i podbilo go do maximum. Nie dolewalem wiec i po kilku km zlapala 100 stopni, posciskalem gornego weza i temp spadla. Po czym dochodzila do 100 i nagle w pare sekund 80 i znowu. Przy odkrecaniu korka widac nad zbiorniczkiem jakby opary(tak jak nad ogniskiem czy jakby w upal byl asfalt nagrzany i obraz rozmazuje- to normalne ? )
Opublikowano
Masz wyciek. Był minimum zaciągnął powietrze i znowu zrobiło się to samo. O ile już nie odprowadziles jazda bez odpowiedniego odpowietrzania i jazdę z poziomem min do przegrzania i uszkodzenia głowicy bądź uszczelki to poszukaj w końcu wycieku. Póki go nie znajdziesz nic nie zrobisz wiecej
Opublikowano
Tak robilem, jest wszystko ok. No nic, szukam wycieku jednakze z rana nie jest pod autem tak duzo tego plynu patrzac na to jak szybko ubywa go w chlodnicy
Opublikowano
Nie jest tak dużo płynu pod autem.. Ma nie być go wogole. Na zimnym gdzieś leci jak masz go pod autem, to po rozgrzaniu leci go jeszcze więcej bo dochodzi ciśnienie do układu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.