Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kiedys jak robilem tez komplet hamulcy to byl dziwny pedal ale pojechalem na droge bylo slisko i po hamowaniu ostrym jak zadzialal abs wszystko wrocilo do normy po ponownym odpaleniu.Wydaje mi sie ze troche za bardzo pojechales z tym odpowietrzaniem .
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

u mnie chyba są dwie pompy DSC i ABS jedna na dole jest a druga razem ze zbiorniczkiem.Hmm nie wiem już co zrobić.


Jutro jeszcze z kuzynem spróbuje przelać pompę DSC i ABS.Tam są przewody :roll: kuzyn będzie pompował i trzymał a ja poluzuje przewód tak by płyn wyleciał z pompy po czym zakręcę a on puści pedał i tak każdy przewód jaki tylko jest przy pompie dsc i przy pompie pod zbiorniczkiem.Po tej operacji włączę w inpie aktywację pompy RR/LR i FR/FL PO JEDNYM razie.A na końcu standardowe odpowietrzanie na zapłonie (już bez uruchomionego silnika bo to widzę jeden pic..).Kolejno wyjazd na drogę i awaryjne hamowanie.Jak to nic nie polepszy to cóż czekać trzeba na serwis..


jeszcze nie wiem czy nie kupić taśmy teflonowej i dać na odpowietrzniki tak jak koleś na YT.Bo przy poluzowanym odpowietrzniku jak wylatuje powietrze,które widać w naczyniu z płynem to w tym samym czasie robi się delikatnie mokro pod odpowietrznikiem tak jak by płyn jeszcze sobie gwintem lekko wychodził przy odpowietrzaniu i może dlatego ciągle zaciąga powietrze..no ale bez jaj ile razy by nie odpowietrzał tak zawsze tyle samo powietrza w każdym zacisku.W dodatku odpowietrzałem wysprzęglik tutaj to dramat.Nigdy by się powietrza nie pozbył chodz sprzęgło działa idealnie....

Opublikowano
Sluchaj jak by bylo cos nie tak albonieszczelne to bys mial blad od DSC o spadku cisnienia na bank tak jak przy odpowietrzaniu.Ja bym sie czepil pompy przy pedale nie slychac jakiegos syczenia od strony pedalu.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Chodzi o tą pompę gdzie jest zbiorniczek zamocowany? no nie słać właśnie raczej nic


Dzisiaj dostałem się do urządzenia DSC.Na zapłonie kolega naciskał pedał hamulca po czym trzymał a ja luzowałem po kolei przewody.Pierw jeden,poleciał płyn,zakręciłem on puścił hamulec i tak każdy na pompie DSC i na pompie pod zbiorniczkiem.Efekt to samo

Opublikowano

Umówiłem się do serwisu gdzie robią BMW są podpięci do Sieci itp


Powiedziałem co się dzieje,że pompa była disem i inpą uruchamiana ale,że tak powiem tylko uruchomiona bez urządzenia dającego 1-2bar. Usłyszałem,że takie coś nic nie da bo nigdy się nie wypędzi powietrza z układu.Powiedział mi mechanik,że muszą na nowo przelać płyn około 1.5L i odpowietrzyć każdy zacisk komputerowo.Hmm ale czy jeśli w pompie hamulcowej lub agregacie dsc było by powietrze to czy faktycznie tam sa tam ogromne ilości,których nie da rady pompując nożnie nigdy przepchać?

Opublikowano
Ja odpowietrzam maszyna i nigdy kompa nie uzywalem i zawsze jest ok.Wwstaw do nich niech zrobia sprawdz a jak to samo to ich naciskaj ze wzieli kase i niech to zrobia a chodzi mi o pompe i servo tam gdzie zbiorniczek
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
Byłem dzisiaj w serwisie.Generalnie Pan się przejechał autem i mówi,że hamulec jest ok tylko coś twardy.Sprawdził mi jakie idzie podciśnienie z pompy vacum wyszło,ze jest ok.Skontrolował kamerką serwo w środku czy wody nie ma.Odpowietrzył hamulce maszynowo+przy każdym zacisku uruchamiał pompę programem i wydaje mi się,że jak było tak jest dalej
Opublikowano

o proszę Panowie tutaj filmik

https://www.youtube.com/watch?v=iWUe-MKF_zA



jedna osoba mi napisała,że to nie POWIETRZE Z UKŁADU HAMULCOWEGO tylko powietrze z atmosfery,które jest w przewodzie tym co nakłada się go na odpowietrznik.Że jak zdejmie się znów przewód z odpowietrznika to znów do przewodu wleci powietrze z atmosfery i gdy znów załozę na odpowietrznik to jes potem taki efekt


bo tak jak na filmie jest to tak cale zycie można pompować i wiecznie będzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i dobrze Ci ta osoba napisala-na tym filmiku to powietrze atmosferyczne...

Kolega niech tak nie depta tym pedalem(jesli jest powietrze w ukladzie ,to tylko sie pini plyn),tylko normalnie nacisnie ,Ty odkrecasz odpowietrznik nastepnie zakrecasz ,i kolega puszcza pedal

Opublikowano

kolego to jak można to zrobić inaczej tak,żeby uniknąć na początku tych bąbli z przewodu? rozmawiałem z kolegą z forum jednym to powiedział,żeby butelkę trzymać wyżej niż zacisk i,zeby była odwrócona górą do dołu np butelka ze smoczkiem a jej dno ucięte i wtedy nalewając płyn będzie on i w butelce i zapełni cały wężyk od butelki->do odpowietrznika i wtedy nie wyleci to powietrze atmosferyczne


ale trzymając butelkę nad zaciskiem z otwartym dnem to przecież piach itp z nadkola wyleci tam


jest jakiś sposób na to Panowie,żeby tylko uniknąć tych bąbli z przewodu na początku? :roll: tak,żebym po odkręceniu odpowietrznika wiedział czy wyleciał sam płyn czy powietrze a nie żeby tak zmylało to człowieka :roll:

Opublikowano

Panowie proszę o odpowiedz


opcja 1


jak większość to robi,wężyk na odpowietrznik a drugi koniec do np słoiczka..wiadomo z początku wylecą bąble te co w przewodzie są przezroczystym


Opcja 2. kupić taki pojemnik

https://gastromix.pl/uniwersalne/24711-dyspensery-do-sosow-kitchen-line.html?gclid=EAIaIQobChMIrMi6mszo3wIV5xbTCh0oUgV7EAQYAyABEgI8qfD_BwE


na dziubek jego nałożyć wężyk przezroczysty a drugi koniec na odpowietrznik.Dno pojemniczka wyciąć nawet na środku trochę by wlać płyn i automatycznie obrócić do góry nogami pojemnik tak,żeby był płyn w pojemniku+w całym wężyku który idzie do odpowietrznika i wtedy ponoć już nie będzie w ogóle tego efektu,że wypycha powietrze z atmosfery

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie interesuj sie tym co sie dzieje w sloiczku, tylko oserwuj rurke przy odpowietrzniku,jesli bedzie powietrze w ukladzie to tam je zauwazysz-sloiczek powyzej zacisku.

Kolega naciska chamulec ,Ty odkrecasz odpowietrznik a gdy pedal zejdzie do podlogi ,zakrecasz odpowietrznik i kolega puszcza pedal-silnik ma byc zgaszony.

Opublikowano
okej dzięki kolego to mam jedno pytanie jeszcze czy pedał przy poluzowaniu odpowietrznika musi zejść całkowicie od podłogi? bo chciałem robić to sam tzn pompuje kijkiem od lewarka/żabki zapieram o fotel..wiadomo po poluzowaniu odpowietrznika pedał nam nie zejdzie dużo bo musiałby być chyba duży teleskop od maski :) ale takim sposobem też odpowietrzę? :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak,ma zejsc do podlogi.

Zamiast rurki od lewarka ,dotnij jakąś listewke albo kij od miotly na wymiar.

Opublikowano
sprawdziłem dzisiaj kijkiem od lewarka wszystkie koła.Tylko w tylnym prawym był jeden mały pęcherz i w przednim prawym zacisku jeden większy i tyle.Mi się zdaje,że na hamulec ma też wpływ tarcza i klocki.Wiem,że jak rok temu zamontowałem nowe tarcze zimmerman+klocki ferodo to pierwsze hamowania wyrywały człowieka z fotela.. i późniejsze też.Przed montażem tarcz tak nie było.Minął rok dużo ostrych hamowań,tarcze lekko biją to znów trzeba by się bawić w wymianę tarcz itp
Opublikowano
Panowie a odpowie mi ktoś na pytanie.Wysprzęglik to dwa niezależne układy tak? jeśli odpowietrzyłem hamulce to nie muszę wysprzęglika? nie wpływa to jakoś na hamulec?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.