Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie rob tak odpowietrznik ma owal dopasowany do zacisku jesli jest luz to albo nowy lub gniazdo na dole jest wyrobione i nie trzyma mocno .Dziala to na zasadzie stozka,
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie pilne pytanie czy odpowietrzając hamulce na odpalony silniku np odpalam silnik,odkręcam odpowietrzni,wężyk na niego założony a drugi koniec do butelki+uruchamiam w tym momencie pompę w inpa i naciskam pedał hamulca jak pompa skończy wibrować to wychodze z auta i zakręcam odpowietrznik.Chciałem tak pierw wykonać bo potem kolega przyjdzie to już wykonamy we dwóch na zapłonie tylko.


Pytanie czy jak odpalę silnik i odpowietrznik odkręcę to czy przy naciskaniu pedału nie wyrwie mi przewodu przezroczystego tego co na węzyk się zakłada?? nie będzie wtedy dużego ciśnienia? może opaską pasuje skręcić dodatkowo??

Opublikowano

A To niby czemu nie wolno kolego? ja słyszałem,że jak nie ma się urządzenia specjalnego to na włączonym silniku jest większe ciśnienie.Sprawdziłem dzisiaj i faktycznie na zapłonie wylatywały bąble po czym po którymś razie przestały.Odpaliłem silnik kolega pompował i jeszcze sobie kilka wyleciało


Ja to robiłem generalnie tak,że pierw tylne prawe koło najpierw na zapłonie aż przestaną lecieć pęcherze.Potem zakręcenie odpowietrznika i odpalenie auta.Na odpalonym to samo koło,kolega pompuje ja luzuje i tak aż przestaną jak przestały to te same czynności tylne lewe,potem przednie prawe i przednie lewe


Jutro jeszcze raz skontroluje to.Wkręciłem nowe oe odpowietrzniki bmw.Zastanawia mnie jeszcze fakt odpowietrzenia wysprzęglika.. czy jeśli tam będzie trochę powietrza to wpłynie to na hamulec też? nie mam jak tego zrobić :mad2: pojechałem na parking tam gdzie w lato to robiłem no ale rampa jest lekko oblodzona i autem nie wjedzie się bo mi ślizga i lecę do tyłu

Opublikowano
Bo to nie maluch ktory nie mial pompy abs asc czy dsc .Pozatym nie wiesz jaki jest pedal bo servo dziala ale coz kazdy robi jak chce,Mnie uczyli ze nie odpowietrza sie na wlaczonym silniku bo nie jestes w stanie stwierdzic jaki jest uklad bo pedal bedzie opadal do konca.Pomka sprzegla to inny uklad polaczony rurka od zbiorniczka .
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Panowie proszę o pomoc :mad2: bo brak sił


Wykonałem już różne czynności,było odpowietrzanie z maszyny w nieautoryzowanym serwisie bmw->pedał dalej taki miękki jak był


Odpowietrzałem pompę też programem INPA JAK i programem ISTA robiłem to na kluczyku na zapłon jak i na odpalonym silniku


Sprawa ma się tak.Kupiłem jak wspominałem 4 oe odpowietrzniki na których nie zauważyłem już tego objawu wylatywania bąbli przy zakręconym odpowietrzniku żeby wylatywały.


Ale dzisiaj jeszcze raz odpowietrzałem i powiem tak ''Syzyfowa praca'' :mad2:.Płynu mi nie ubywa ani grama,nigdzie nie ma wycieku,zapocenia itp.Odpowietrzam najpierw PT,LT,PP,LP.Kluczyk na zapłon kolega pompuje ja odkręcam i widać w butelce jak bąble wyleciały.Zakręcam i znów pompuje znów odkręcam i znów bąble i tak z 6,7razy po czym już tylko słychać jak ujdzie ciśnienie bez żadnych bąbli więc gitara.Idziem do drugiego koła i to samo i tak wszystkie pozostałe.I co z tego..skoro z głupa jak by wrócił od nowa do PT,LT,PP,LP to w każdym zacisku znów bąble będą.. i odpowietrzam aż nie wyleci żaden pęcherz już i zakręcam.Wyjazd na drogę pedał taki sam.Rozpędzam do 50km/ i hamowanie mocne,żeby abs zadziałał auto staje w miejscu.CO dziwne bo gwałtownym hamowaniu pedał jest przez kilka hamowań malina... a potem znów to co było.Postanowiłem odpowietrzyć wysprzęglik też.Ta sama czynność,wężyk na odpowietrznik wysprzęglika,drugi koniec do zbiorniczka z płynem i kolega pompuje i w przypadku np wysprzęglika to można całe życie pompować :D.Dodam sprzęgło chodzi idealnie.. a za każdym razem jak kolega pompuje a ja odkręcam to w zbiorniczku ciurkiem bąble lecą.Chyba z 20minut tak kolega machał i za każdym razem to samo.A sprzęgło działa idealnie...


jaja... nie wiadomo co jest grane.. jedno jest pewne,jak zahamuje gwałtownie,żeby abs zadziałał to po tym hamowaniu hamulec jest żyleta.. przez kolejne 2,3 hamowania i potem znów to samo.Nie to,że spada mi do podłogi.Hamuje normalnie.Na rolkach siła hamowania wyszła jak najbardziej ok.Ale nie bierze od samej góry..że czuć ten twardy hamulec po minimalnym naciśnięciu.A tu z 3cm wejdzie i dopiero czuć już twardy a przez te 3,4cm jest taki jak by luz



generalnie brak pomysłów :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przez te 3-cm ma byc miekki,nie gumowy tylko miekki...

Z kazdym ninimetrem naciskania ma mocniej hamowac.

Opublikowano

Witam jednak nie da rady odpowietrzyć układu dobrze.Przelałem z 7l płynu ate sl6 :/


W serwisie niezależnym bmw z samymi pozytywnymi opiniami powiedzieli mi,że MASZYNOWO mieli problem z odpowietrzeniem.....


cóż kupiłem nowe odpowietrzniki za 180zł 4szt :/ oe bmw.ZA KAŻDYM RAZEM GDY ODPOWIETRZAM zacisk wylatują bąble.. np dzisiaj odpowietrzę.Brak bąbli.Idę do drugiego koła odpowietrzam bąble po kilku razach 0 bąbli co z tego skoro wystarczy znów wrócić do PT i od nowa wylecą bąble..a potem to koło co nie było i znów będą...


Odpowietrzane też za pomocą ISTA+/DIS/INPA odpowietrzana pompa


Co ja zauważyłem: jak kolega pompowal a ja luzowałem odpowietrznik dodam troszkę nie ,że pół obrotu czy cały obrót to wyleciał płyn z bąblami bo było widać z naczyniu z płynem ale i wtedy w koło gwintu zacisku zrobiło się mokro.I tak na każdym zacisku.Na odpalonym silniku gdy kolega pompował a ja luzowałem to nawet było tak,że delikatnie polało się po zacisku z dołu odpowietrznika... co róż to szmatką musiałem wycierać.


Serwo działa ok.Na zgaszonym po kilku pompowaniach twardnieje i trzyma. ALe martwi mnie na zapalonym silniku.. w KSIAŻCE SAM NAPRAWIAM BMW E46 pisze sprawdzenie szczelności układu:


pod pompować kilka razy pedał hamulca na uruchomionym silniku i wcisnąć mocno.Pedał nie powinien się obniżyć a u mnie jak pod pompuje i wcisnę mocno to jak się przyjrzy mu to widać jak delikatnie schodzi w dół..

Opublikowano
I tak ma byc bo pompa robi robote z cisnieniem w ukladzie.Jak pompujesz pare razy to idzie do gory czy jest taki sam?Ubywa ci plynu?Jest jeszcze opcja ze masz padnieta pompe chydrauliczna.Ale jesli nie ubywa plynu hamuje ok czyli jedziesz walisz do koca i staje to jest ok .Przejedz sie po sliskim i w podloge tak zeby abs zadzialal i zobacz jak jest tylko nie przegzej hamulcy.Oczywiscie przewody gumowe hamulcowe nowe ?
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Nie idzie do góry tylko na uruchomionym silniku pompując za 4,5 razem robi się twardszy i wtedy jak mocno się naciśnie i trzyma nogą to nie powinien ani grama się ruszyć?? bo widać wtedy jak delikatnie noga się obniża


nie rozumiem tego.Rozbierając pod nogami gdzie lampka oświetlenia plastiki to jak pedał hamulca jest ogranicznik który dalej pedału nie puści.. a ja na postoju mogę normalnie docisnąć nogą hamulec,że dojdzie do tego ogranicznika..a mimo to abs działa i auto staje momentalnie.. z tym,że czuć z początku,że wpada lekko jak w masło a potem normalnie staje

Opublikowano
Czyli co wpada do samego dolu?Jak auto jest odpalone?Albo wpada do podlogi albo sie zatrzymuje na jakiejs wysokosci innych opcij brak.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
znaczy tak jak pompuje się hamulec podczas odpowietrzania i popuści się odpowietrznik to wtedy pedał jest przy samej podłodze.. a normalnie tak nie schodzi tylko schodzi do ograniczka :roll: dziwne trochę
Opublikowano
znaczy tak jak pompuje się hamulec podczas odpowietrzania i popuści się odpowietrznik to wtedy pedał jest przy samej podłodze.. a normalnie tak nie schodzi tylko schodzi do ograniczka :roll: dziwne trochę
Opublikowano
Jaki ogranicznik albo wpada do konca albo nie ,Jakis ogranicznik co automatycznie sie chowa i nie blokuje przy odpowietrzaniu?Powiem ci tak Brak slow jedz to mechaniora niech ci to zrobi i juz bo chyba ty nie masz pojecia o tym.Bez obrazy ale nie widze sensu w tym wszystkim.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
Jaki ogranicznik albo wpada do konca albo nie ,Jakis ogranicznik co automatycznie sie chowa i nie blokuje przy odpowietrzaniu?Powiem ci tak Brak slow jedz to mechaniora niech ci to zrobi i juz bo chyba ty nie masz pojecia o tym.Bez obrazy ale nie widze sensu w tym wszystkim.

 

postaram się zrobić zdjęcie o co mi chodzi i podeślę Ci to zobaczysz

Opublikowano
Ok najlepiej daj filmik na odpalonym i bez,To moze dowiemy sie o co chodzi,
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

o proszę tutaj zdjęcie o co mi chodzi


https://zapodaj.net/07a22c546f8df.jpg.html


tutaj jak dwie strzałki czerwone na odpalonym silniku jestem w stanie wcisnąć normalnie pedał hamulca tak,żeby to czarne dotknęło tego ''złotego'' i dalej się nie da.Natomiast gdy w bawiłem się inpą w odpowietrzanie pompy to na odpalonym silniku gdy poluzowałem odpowietrznik,uruchomiłem pompę w inpie i trzymałem hamulec(z 8 sekund wibrował) to po wibrowaniu zszedł mi do samej podłogi..czyli o wiele dalej niż ten ogranicznik.A gdy silnik jest odpalony nie jestem w stanie wcisnąć do samej podłogi tylko do tego miejsca co zaznaczyłem jak czarne zetknie się z tym złotym...


auto było w CK w marco service.Pan przez telefon powiedział mi,ze można by spróbować poluzować przewody przy pompie i tak jutro chyba zrobię.Niech się przeleje trochę płynu


pozniej aktywacja pompy inpą a na końcu standardowe odpowietrzanie.Kupię chyba też taśmę teflonową jak ten szpec z YT bo ładu się nie dojdzie.Jak już profi warszrtat maszyną nie daje rady to co ja mogę?

Opublikowano
Jak dla mnie to jest ok patrzylem z ciekawosci u mnie .Czyli co mechaniory nie moga go odpowietrzyc maszynka?Czy mowia ze jest ok i nic wiecej nie zrobia?Masz moze jakies bledy w abs dsc jak jezdzisz czy nie?
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

pojechałem do Kielc na odpowietrzanie hamulców +wymiana płynu ate sl6.Przelali 2L.Jeden lit,żeby układ w 100%przepłukać a drugi to zalanie już.


Powiedzieli,że maszyna nie mogła dać sobie rady..musieli ręcznie na odpalonym silniku..

Opublikowano
Dziwne moze pompa przepuszcza ta przy pedalach moze za duzo odpowietrzania bylo.A teraz jak jezdzisz brak bledow w abs dsc auto hamuje tylko ze pedal nisko tak
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

tak i zauważyłem tutaj jak Ci pokazałem to zdjęcie to tam jest taka guma czarna i widać w koło było zapocenie,które starłem szmatką.. to od czego by to mogło być? hmm myślałem by kupić drugą pompę używkę za 50zł ale to za dużo zachodu.Przekładnie znów odpowietrzanie itp :mad2:


błąd w module DSC jest tylko wtedy gdy na zapłonie odpowietrzam hamulce.. wtedy kolega mówi pojawiają się kontrolki od dsc gdy tylne hamulce robię i luzuje odpowietrznik.Potem w inpie jest błąd :czujnik ciśnienia..ale skasuje i on nigdy w drodze nie wyskakuje.. tylko przy odpowietrzaniu gdy luzuje się odpowietrznik to chyba czujnik ciśnienia jest i wykrywa,że niskie ciśnienie w układzie wtedy przy poluzowanym odpowietrzniku

Opublikowano
Tak czyli uklad masz szczelny jesli nie wywala bledu podczas jazdy.Stawiam na te pompe ale jak uwazasz z tym ze musi byc od DSC cala pompa najlepiej z servem i czujnikami gdzies taka mialem bo ja mam asc ale jak robilem swapa to mialem komplet i tam byl dsc .
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.