Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie proszę o pomoc :cry2: Od wakacji tzn od wymiany przewodów elastycznych przednich + przednich tłoczków a potem zacisków(dodam płyn nie uciekł ze zbiorniczka)mam problem z hamulcem.. ciągle jest taki gumowy niby hamuje ale czuć,że wchodzi trochę jak w masło po czym oczywiście abs zadziała jak się depnie do końca ale jest taki efekt=sprężynowania jedynym słowem gumowy


Odpowietrzane były wiele razy.Postanowiłem podjechać do serwisu nieautoryzowanego bmw i mini.Za 147zł został wymieniony płyn ate sl6(2l) 1l wlany a jeden litr na dokładne wypłukanie układu.Podejrzewam,że robili to maszyną specjalną.Po wyjechaniu z serwisu hamulce takie same jak i po moim zwykłym odpowietrzaniu to samo...


dzisiaj mówię odpowietrzę samemu jeszcze raz i Panowie nie wiem co się dzieje otóż odpowietrznik jest zakręcony,kolega pompuje pedałem a przewód od odpowietrznika wsadzony do naczynia z płynem jest.Jak pompuje po kilka razy np 5,6razy i stop to nic nie zauważyłem.Ale kazałem mu dłużej około 20 razy i szok :shock: jakim cudem płyn zaczął wypływać tak jak na filmie,który nagrałem:






wpadłem w szał :cry2: tyle się człowiek urobił ,zimno i dalej zle :cry2: w akcje desperacji postanowiłem poluzować przewody powrotne na pompie i na agregacie DSC nic to nie dało też.Więc wziąłem ista + d w DSC MK6 odpowietrzanie i tam są 3 opjce


1.po wymianie cylinderków

2.po wymianie pompy DSC

3.Po wymianie płynu


ale praktycznie jeden kij co się nie wybierze.Ja wybrałem opcję nr 2.Cóż z tego skoro pisze w instrukcji coś o 2Bar pewnie urządzenie takie trzeba mieć i dopiero test wykonać.Ja go wykonywałem bez urządzenia na otwartym odpowietrzniku to praktycznie kilka ml płynu przepłynęło gdy pompa się uruchomiła.


Efekt taki sam. Na dodatek dodam jeśli odpowietrzam np tylne koło to z początku wylatują bąble.. po około 3,4 seriach odpowietrzania nic już nie wylatuje.Ale co z tego skoro wystarczy iść do drugiego kola i tam poluzować odpowietrznik gdy pomocnik trzyma hamulec i mimo usunięcia bąbli np z tylnego lewego koła to jak wrócę znów do tylnego prawego to znów wylecą.. mimo,że przed zakręceniem nie było już.I tak można w koło Macieju.Odpowietrzam zacisk,wylatują bąble.Po 3,4 razach nie wylatują już tylko płyn.Ide do drugiego koła tam to samo.I teraz gdy wróci się z ciekawości do koła poprzedniego to znów wylecą bąble.. brak sił :cry2:


Dodam to z tym zaciskiem co pokazałem na filmie to nie dzieje się z jednym.Przednie dwa tak samo się zachowywały.Gdy kolega pompował pedałem,krótko tak z 5,6 razy i stop to zawsze było ok.. ale wystarczyło,żeby 20razy pod rząd pompował i wylatują bąble..jak by odpowietrznik przepuścił.Kupiłem nowe odpowietrzniki ATE.To samo.Więc zakupiłem dwa zaciski w stanie idealnym dla testu.Efekt? to samo.Dzieje się to głównie gdy wkręci się nowy odpowietrznik.Mimo,że jest oryginalny.Stare przyrdzewiałe jak siedziały to nie puszczały nic..


Płynu nie ubywa ani grama nie wiem co już robić :cry2: kiedyś hamulec był na dotyk.Lekkie naciśnięcie i auta stawało.A teraz takie sprężynowanie.

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie moze byc przykrecone ,na zasadzie WYDAJE MI SIĘ , a po twojej rece nie widze tam siły.

Przylgnia odpowietrznika ma przylegać tak aby bylo szczelnie bo tam jest powaźne cisnienie.

Problem dotyczy wszystkich kól,jeszcze podmieniłes zaciski oraz nowe odpowietrzniki,wiec mianownik problemu jest wspólny...

Opublikowano

tak kolego tylko,że kupiłem wszystkie 4 nowe odpowietrzniki ate.Wkręciłem je i 2 koła z tego co wiem przepuszczały PP i LT


próbowałem nawet mocniej dociągnać odpowietrznik mimo,że już nie chciał iśc dalej i to samo było.Dzisiaj odpowietrzałem i to zdarzyło mi się na lewym tyle.Dokręciłem mocno i dalej było to samo.Za 20stym razem popuścił.Miałem jeszcze w pudełku nowy ate bodajże wykręciłem obecny wkręciłem ate i już nie popuszczał.Ale zaś z przodu jak wkręciłem nowe ate to popuszczało i dopiero wkręcenie starych zardzewiałych powodowało,że nic nie popuszczało.. dlaczego tak?

Opublikowano
To nie moze byc przykrecone ,na zasadzie WYDAJE MI SIĘ , a po twojej rece nie widze tam siły.

Przylgnia odpowietrznika ma przylegać tak aby bylo szczelnie bo tam jest powaźne cisnienie.

Problem dotyczy wszystkich kól,jeszcze podmieniłes zaciski oraz nowe odpowietrzniki,wiec mianownik problemu jest wspólny...

 


to jak wytłumaczysz to.Podmieniłem zaciski,wkręcam nowe ate odpowietrzniki i za 15stym razem to samo... zakręcony odpowietrznik a on popuścił.Dopiero wkręcenie starego który w nim od nowości siedział lekko zardzewiały i nic nie popuściło.Nie rozumiem tego.. kupiłem drugie zaciski dla testu..komplet 4 nowych ate odpowietrzników i dalej to samo


a dokręcać ile się da spowoduje uszkodzenie zacisku.Wiem bo jeden zacisk dałem na ''straty''dojeb.. odpowietrznik ile pary w ręce.Efekt tego był taki,że przy próbie odpowietrzania pomimo delikatnego poluzowania odpowietrznika płyn wypływał gwintem po zacisku w dół zanim zaczął wypływać odpowietrznikiem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polóź stary odpowietrznik obok nowego , zrób foto i wrzuć tutaj.Zrób tez foto w pozycji pionowej,tez jeden obok drugiego.

Jesli dokreciles tak mocno ze zniszczyleś odpowietrznik ,to cos jest nie teges

Opublikowano

ok jutro zrobię.Dziwi mnie fakt,że kupiłem oryginały ATE i dalej to samo.A na starych zardzewiałych nie.Może ta rdza kurde uszczelnia gdzieś tam :duh:


kolega ostatnio wymieniał tłoczki i kupił zestaw frenkit tam były 3 lub 4 odpowietrzniki w zestawie na jedno koło i jakoś nic mu nie puszcza.Tutaj najlepsze kupuje i zle

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalóz te stare ,bo te ATE nigdy nie bedą dzialac - jest inna budowa , a przez oszczednosci produkcyjne tam gdzie ma nastąpic uszczelnienie koncowe otwiera sie droga dla powietrza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zaluź te dwa na przód ( przód daje sile hamowania ), a dwa ate zaslep na stale np.migomatem,i po odpowietrzeniu tylnego kola wykrec odpowietrznik i wkrec ten zaslepiony , a nastepnie to samo z drugim kolem.Tylny hamulec daje wysokosc pedalu,wiec jak bedzie dobrze to pedal bedzie bral wysoko.

Zawsze mozesz kupic takie odpowietrzniki w ASO

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdybyś nie powiedział ze to ATE to bym pomyślal źe tomchińczyk.Zmiana konstrukcyjna,inny material ( slabszy ) , inna technika gwintowania,a nakoncu efekt- powierzchnia styku nie jest równa na calym obwodzie ,wiec gdzies nastepuje nieszczelnosc.

Odpowietrzniki sa w kazdym sklepie,jak chcesz dalej walczyc to Twoja decyzja ,a jak chcesz zrobic i zamknąc temat to juz napisalem wcześniej jak to zrobić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U siebie terenerowałem 2 zaciski tzn wszystkie uszczelnienia i odpowietrzniki. Jak sie okazało nowe nie pasowały i zostały stare

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

zamówiłem u Macka 4 oe bmw odpowietrzniki 38zł szt bo to za dużo cudowania będzie.


Jak zaprowadziłem auto do niezależnego serwisu bmw i mini to mi powiedzieli,że miałem sporo powietrza w układzie i,że odpowietrzali nawet na zapalonym silniku.Termin mają wolny dopiero po Nowym Roku a chciałbym sobie sam odpowietrzyć na tyle ile umiem


W ista d+ jest zakładka odpowietrzania. Ista mówi otworzyć odpowietrznik i kliknąć dalej ale przed tym pisze coś o ''2BAR'' pewnie urządzenie musi być do tego testu jakieś..bo sam test na sucho za wiele nie da.W inpie w zakładce DSC MK6 też jest uruchomienie pompy.Po prostu chce autkiem pojeździć głównie wyjazdy w koło komina bo do 7stycznia daleko trochę


i nie wiem jak za to się zabrac..czy pierw wkręcić odpowietrzniki,kolejno w inpie w->dsc mk6 aktywować pompę(pisze press 80% pedal coś takiego) żeby chyba z taką siłą nacisnąć i wtedy czuć jak pedał odbija pod nogą jak pompa pracuje zakończyć to i wtedy metodą tradycyjną prawy tył,lewy tył,prawy przód,lewy przód i tyle na końcu wyjazd hamowanie z 50 do 0 gwałtowanie.


Zostaje kwestia odpowietrznika sprzęgła.Tam też jest płyn ale nie mam warunków by tam odpowietrzyć.W pobliżu na parkingu gdzie to robiłem w lato jest taka rampa i można wyjechać i sobie z drugą osoba odpowietrzyć,ale że teraz śniegu nawalone a wjazd stromy to auto nie wjedzie mi bo się ślizga i nie mogę tego wysprzęglika na końcu odpowietrzyć

Opublikowano
2bar, chodzi o ustawienie urządzenia do odpowietrzania hamulców. To najczęściej jest pompa elektryczna ze zbiornikiem i możliwością ustawiania ciśnienia płynu. W układach hamulcowych przy wymianach płynu, najczęściej ustawia sie cisnienie 2 bar.
Opublikowano

pany mam takie pytania czy odpowie mi ktoś na nie?


1.oglądałem film na yt kolesia z USA co robi bmki i on na odpowietrzniki na gwint nawijał taśmę teflonową żeby podczas odpowietrzania nie łapało powietrza gwintem czy warto to w nowych odpowietrznikach zrobić??


2.pytanie takie odnośnie aktywacji pompy w inpie



https://zapodaj.net/6d7df024b1146.jpg.html


F2 i F3 służy dla e46 z tym,że pod f2 mamy FL i RL czyli lewy tył i lewy przód a pod F3 FR I RR czyli prawy tył i prawy przód


a o co chodzi z tymi zaznaczonymi na czarno?? do czego to służy te mini abs itp ??


3.czy podczas odpowietrzania na zapłonie korek zbiornika ma być odkręcony czy zakręcony? bo nie wiem czy jak zakręcony to większe ciśnienie będzie? a z odkręconym słabsze??


z góry dzięki Panowie

Opublikowano
Czesc powiem ci tak wszystko miales dobrze zrobione pedal tak ma dzialac jezdziles na zpieczonym zacisku to taki wlasnie miales pedal twardy i odrazu lapal.Jesli wszystko chodzi prawidlowo pedal ma byc miekki taki jaki wydawje ci sie ze jest do bani.Powiem ci ze nie jestes sam raz na tydzien to slysze jak robimy komplet hamulcow.Przyzwyczailes sie i szukasz dziury.Odnosnie tych babelkow to jak za duzo odkrecisz odpowietrznik lub szybko zawsze beda babelki bo jest on na gwincie i stad te babelki sie biora a uklad jest ok.Pozatym jak jest zapowietrzony a masz DSC to wywalalo by ci blad od cisnienia w ukladzie bo po to sa tam te czujniki a odpowietrza sie to tylko maszynka .Ale to tylko moje zdanie pozdrawiam.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.