Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Mam problem z moim e39. Samochód od początku nie miał mocy na niskich obrotach, ostatnio zabrałem się za ten temat - w skrócie:

- wyczyściłem dolot;

- wymieniłem wężyki podciśnienia;

- wyczyściłem EGR (zawór okazał się nieboszczykiem - gruszka nie zaciąga sztangi, tymczasowo zaślepiłem wężyk podciśnienia, wymienię zawór na używkę);

- wyczyściłem filtry zaworków sterujących EGR i turbiną;


Nic to jednak nie dało, wyjąłem więc turbinę. Okazało się, że łopatki zmiennej geometrii są "zaspawane" nagarem. Wszystko rozruszałem, wyczyściłem, nie stwierdziłem luzu osiowego na wirniku, a tylko lekki luz promieniowy (podobno kasowany przez olej). Po tym zabiegu samochód trochę ożył na niskich obrotach, na 3 biegu wyrywa do przodu już od ~1700 obr./min, podczas gdy wcześniej był zamulony do ok. 2500. Sprawa trochę gorzej ma się na 4 biegu, wiadomo - to wyższa prędkość i samochód nie będzie przyśpieszał tak jak na niższych biegach, ale różnica jest zbyt duża. Live z INPy pokazuje, że turbina daje zbyt duże ciśnienie, na niskich obrotach (ok. 1500) daje 200 mbar za dużo - ciśnienie zadane waha się w okolicach atmosferycznego 1000 mbar. Po odpaleniu sztanga jest ściągana przez gruszkę podciśnienia dość powoli, jednak opiera się o zderzak. Gruszka chodzi płynnie, ale z dużym oporem, trzyma ciśnienie (sprawdzana strzykawką).

Przed czyszczenie turbiny raz pojawił się błąd zaworka turbiny. Po czyszczeniu i odłączeniu EGR komputer wyrzucił błąd EGRu (nic dziwnego) oraz błąd przeładowania turbo - 2,5 bar (to chyba max tej turbiny?) przy 2500 obr.

Podciśnienie za zaworkiem sterującym turbo to 50 cm Hg - 0,67 bar?


Nie mam pomysłu co dalej robić, a nie chcę działać na ślepo. Według mnie są cztery warianty - walnięty zaworek, gruszka, źle poskładana albo źle ustawiona turbina. Trochę później postaram się wrzucić live z INPy.

Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i ma jakiś pomysł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od przetwornika ciśnienia, możesz użyć najpierw tego od egr i sprawdzisz czy jest różnica, jeżeli będzie identyczne przeładowanie to oznacza, że coś z turbiną namieszałeś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wydaje mi się, że jest trochę lepiej - zaworek od turbo był dość mocno zasyfiony, ten od EGR wizualnie wygląda znacznie lepiej. Poprawę widać też w INPie - przed podmianą zaworków turbo dawało 2,5 bara przy +2k obr., teraz przy +3k. Muszę samochód jeszcze przegonić i zrobić porządne logi.


Zastanawia mnie powietrze. Przed czyszczeniem turbiny Soll i Ist zgadzały się praktycznie 1:1, teraz faktyczna ilość powietrza jest prawie cały czas o 200 mg większa. W innych poprawnych logach widziałem podobnie zawyżoną ilość powietrza. Czy ktoś wie skąd taka zależność? Próbowałem nawet odpiąć przepływkę, ale samochód wyraźnie osłabł.


po-wymianie-3.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli pytasz o masę powietrza to będziesz mieć większą niż wymagana skoro zaślepiłeś EGR.


Z tego animowanego GIF'a to niewiele da się odczytać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.