Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Problem dotyczy E60 2.5d. 3tys km temu zostały założone oryginalne tarcze na przód plus klocki Textara. Pod tarcze wpadły również nowe piasty oraz przy wymianie zostały sprawdzone i dokładnie wyczyszczone zaciski wraz z tłoczkami. Oczywiście po wymianie tarcze starałem się docierać przez ok 1000km w sumie to do dziś nie miałem jakiegoś mocnego hamowania w stylu od 200 do 0 itp. Nie wydarzył się też żaden incydent z wjazdem w kałuże oraz myciem gorących tarcz. Przez 3tys wszystko było idealnie. Ostatnio podczas jazdy zauważyłem że jadąc z prędkościami od 120km/h w górę podczas hamowania czuć wibracje, przy mniejszych prędkościach nic nie czuć. Stało się to praktycznie z dnia na dzień.

Trochę znam ten temat z E39. Tutaj chcę zacząć diagnostykę od zmierzenia tarcz czujnikiem i dlatego mam pytanie: Jakie mogą być wartości odchyłek dla dobrych tarcz oraz dla piast?

Chcę też porozpinać wahacze i posprawdzać tuleje. Jedyna opcja jaka mi przychodzi do głowy to że wjechałem w jakąś dziurę i tuleja poszła albo inny element zawieszenia. Co do tuleji: gdyby okazały się pozrywane, warto myśleć nad poliuretanowymi? Czy lepiej wsadzić zwykłe? Jeżeli tak to za jaką firmą się rozglądać?

Opublikowano
Zajrzyj na początek właśnie do wahaczy. U siebie też chciałem wymieniać tarcze bo biło przy hamowaniu ale po wymianie tych największych co idą wzdłuż auta problem ustał. Okazało się że guma w tulejach popękana. Wymieniłem całe na Meyle HD.
Opublikowano
Na zimnych i ciepłych tak samo bije czy tylko na ciepłych?

Tak samo na zimnych jak i na ciepłych.



A magiel też może powodować takie objawy? Bo ja mam wrażenie czasami jakby auto pływało po drodze że raz ściąga w lewo raz w prawo. Czasami też coś stuknie lekko. Niby mechanik sprawdzał magiel pod kątem luzów ale kto go tam wie jak to on oglądał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podnieś auto i złap za koła, lewo-prawo, góra dół.

To da zgrubną diagnozę czy i gdzie masz luzy.


Mogą być np. na końcowkach drążków i też będzie klepało.

pzdr

yaz

Opublikowano
Mam to samo, nowe zawieszenie lemforder , tarcze poprzedni właściciel wymieniał (oryginał prawie nówki) , kur powyżej 120 nie da się hamować wyrywa kierownice , dodam -kiedy kupowałem auto było ok ...... opony felgi bez wad .....
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Małe up:


Przez ostatnie dni diagnozowałem auto. Okazało się że tuleje w trzech wahaczach były zerwane. Poszły wszystkie nowe tuleje Meyle HD. Oczywiście sworznie były bez luzów. Jeżeli chodzi o magiel to szarpaliśmy za wszystko co możliwe i żadnego luzu nie znaleźliśmy.

Zregenerowałem też zaciski ponieważ z jednej strony trochę słabo odbijał i tarło lekko od tarczę.

Niestety nie mogłem zmierzyć bicia miernikiem ponieważ okazalo się że jest uszkodzony a nie miałem już czasu żeby szukać drugiego.

Po tych zabiegach trochę się poprawiło ale czuć jeszcze lekkie telepanie. Najgorzej jest przy prędkościach od 140 do 110km/h poniżej i powyżej jest spokój.

Na moje oko któraś piasta pewnie jest krzywa i dlatego poszła tarcza. Niestety ja teraz nie będę miał jak tego sprawdzić i potrzebuję auta dlatego przyszło mi do głowy żeby odstawić auto na przetoczenie tarcz na samochodzie. Co o tym sądzicie? Jest szansa że problem szybko nie wróci?

Opublikowano
Sprawdź jeszcze przy okazji wyważenie kół bo to może być przyczyną bicia zwłaszcza w danym zakresie prędkości. Podczas hamowania całe zawieszenie się "napina" i wtedy bardziej czuć wszystko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.