Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak się toczę po mieście to tak przy ok 2500 obr. Jak trochę szybciej chcę to z 1 na 2 przy ok 5000 obr, z 2-3 przy ok. 4000 obr.

6-sty bieg to typowy nadbieg i wrzucam go przy ok 140 km/h.

Ogólnie z silnika i jego elastyczności jestem zadowolony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak w tytule, chodzi mi głównie o z 1 na 2, z 4 na 5 i z 5 na 6.

Sorry, prowokacja czy jaja sobie robisz? Czy jesteś analfabetą motoryzacyjnym?

Opublikowano
Jak w tytule, chodzi mi głównie o z 1 na 2, z 4 na 5 i z 5 na 6.

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Opublikowano
Jak w tytule, chodzi mi głównie o z 1 na 2, z 4 na 5 i z 5 na 6.

Sorry, prowokacja czy jaja sobie robisz? Czy jesteś analfabetą motoryzacyjnym?

 

Pytanie jest doświadczenia innych 320i manual. Osobiście wydaje mi się, że właśnie do wspominanych 2,5k obrotów, auto nie przyśpiesza, a dalej pojawiający się hałas odbiera ochotę, żeby wkręcać go dalej...

Dalej, jestem ciekaw poniżej jakich obrotów starcie się nie schodzić?

Byłem uczony, że 1-y bieg służy jedynie do ruszania ... ale jazda po krętym parkingu na 2-gim biegu zdaje się być zbyt wysokim biegiem dla tego auta, jaki są Wasz spostrzeżenia?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pierwszy bieg do ruszania? Największa bzdura wierutnie powtarzana przez Januszy, bieg jak każdy inny. Jak potrzebujesz mocy to ciągniesz i na jedynce.

Zmieniaj przy 3 tys. obrotów, a trzymać staraj się nie niżej niż 2 tys. obr.

Opublikowano
Takie rzeczy się czuje i tu nie ma się nad czym zastanawiać.Mam busy w Fordzie transicie 1 jest za mocna na cokolwiek a dwa za słabe ;p tam są jaja a 6 dało do zjebow chyba.
Opublikowano
Pierwszy bieg do ruszania? Największa bzdura wierutnie powtarzana przez Januszy, bieg jak każdy inny. Jak potrzebujesz mocy to ciągniesz i na jedynce.

Zmieniaj przy 3 tys. obrotów, a trzymać staraj się nie niżej niż 2 tys. obr.

 

Ja podobnie. Nie schodzę poniżej 2000RPM, do ilu dokręcam - to zależy od aktualnego zapotrzebowania na moc.


Do wszystkich oburzonych ("jaja", "prowokacja" itd): w czasach NEDC, WLTP, downspeedingu, sygnalizacji o konieczności zmiany biegu itd. niektórzy mogą czuć się zagubieni. Zwłaszcza, że ekspertów doradzających "diesel lubi niskie obroty" i inne głupoty ciągle wokół nie brakuje.

Na marginesie: ostatnio słyszałem w ASO, że B48 bardzo źle znoszą jazdę na niskich obrotach. Nie dopytywałem o szczególy bo mnie to i tak nie dotyczy.

Opublikowano
Na marginesie: ostatnio słyszałem w ASO, że B48 bardzo źle znoszą jazdę na niskich obrotach. Nie dopytywałem o szczególy bo mnie to i tak nie dotyczy.

Dzięki!

Opublikowano
Co prawda mam 316i, ale po chipie na 180 KM i także w manualu. U siebie przy spokojnej, ekonomicznej jeździe zmieniam biegi przy ok 2500-2800 rpm co po przełączeniu na wyższy bieg daje nam obroty 2000-2200 rpm( od tych obrotów silnik się nie męczy). Jeżdżę u siebie zazwyczaj w trybie sport, bo na nim ładnie zbiera się od dołu. Jak chce troszkę szybciej się rozpędzać to tak do 3500-4000 rpm, a przy wyprzedzaniu podkręce czasem do czerwonego pola żebym nie musiał w trakcie zmieniać biegu i przy okazji przegonię motor.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.