Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć myślę, że można powiedzieć, że w jakiś sposób ubywa mi płynu. Po roku musiałem dolać z 1l płynu. Bardzo zastanawia mnie skąd taki ubytek. Pod samochodem nigdy nie widziałem, żeby było mokro. Mam jeden pomysł ale nie wiem czy nie jest na wyrost. Otóż widziałem w programie "Auto marzeń", że koleś w e32 miał problem z ubytkiem płynu i okazało się, że popuszczały uszczelki przy parowniki/nagrzewnicy (nie pamiętam dokładnie) ale objawem było, że było czuć płyn w kabinie. Wydaje mi się, że u mnie też minimalnie może być taki zapach... Tylko jakby to można było lepiej zdiagnozować nie rozbierając pół samochodu? Widziałem na allegro czynnik UV, który można dodać do płynu i sprawdzić później gdzie jest prawdopodobny wyciek ale jeżeli to jest gdzieś za konsolą środkowa to nie będzie widać. Chyba, żeby najpierw dostać się od strony maski a nie kabiny... Czy miałby ktoś jakiś pomysł?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecałbym najpierw poszukać dobrze wycieku przy uszczelce termostatu głównego. Poniżej zaraz są paski, które mogą rozchlapywać krople i plam nie zobaczysz. Szukaj różowego czy niebiesko osadu przy uszczelce.
Opublikowano
Cześć myślę, że można powiedzieć, że w jakiś sposób ubywa mi płynu. Po roku musiałem dolać z 1l płynu. Bardzo zastanawia mnie skąd taki ubytek. Pod samochodem nigdy nie widziałem, żeby było mokro. Mam jeden pomysł ale nie wiem czy nie jest na wyrost. Otóż widziałem w programie "Auto marzeń", że koleś w e32 miał problem z ubytkiem płynu i okazało się, że popuszczały uszczelki przy parowniki/nagrzewnicy (nie pamiętam dokładnie) ale objawem było, że było czuć płyn w kabinie. Wydaje mi się, że u mnie też minimalnie może być taki zapach... Tylko jakby to można było lepiej zdiagnozować nie rozbierając pół samochodu? Widziałem na allegro czynnik UV, który można dodać do płynu i sprawdzić później gdzie jest prawdopodobny wyciek ale jeżeli to jest gdzieś za konsolą środkowa to nie będzie widać. Chyba, żeby najpierw dostać się od strony maski a nie kabiny... Czy miałby ktoś jakiś pomysł?

 

wymień sobie korek zbiorniczka na behra 1.4bar

sprawdź czy jest sucho w okolicach pompy wody i termostatu głównego

jak masz chłodniczkę spalin to ona też może być winna.

Opublikowano
Odnośnie korka to myślałem o tym też ale słyszałem, że jak kupować to najlepiej ori z ASO. A co myślicie o tym pomyśle, że może lekko ciec z okolic parownika/nagrzewnicy?
Opublikowano

Najpierw bym zaczął od sprawdzania chłodniczke spalin tam lubi się rozszczelnic i wraz z powietrzem po prostu przepalasz plyn brak śladów wycieku.

Kolejne co bym sprawdził (tak było u mnie) ubywalo minimalnie plynu jeździłam tak z rok szukając ubytku niestety ubytek był tak mały że nic nie było widać (dodawałam około 100ml na 1000km. Po roku z dnia na dzień zaczelo wywalac cisnienie korkiem (korek wymieniony na ori z aso koszt chyba coś około 70-80zl)

Też niewiele to pomogło po problem pozostał po kilku próbach odpowietrzania ukladu ukazał się dość spory wyciek z górnej części chlodnicy po wymianie nie dolewamy nic ani kropelki nie ubywa.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i częste przypadki nieszczelności zbiorniczka wyrównawczego. Obmacaj dół zbiorniczka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieszczelny czy pękający zbiorniczek wyrównawczy to bardziej w benzynach częsty przypadek. Ja u siebie w ciągu 4 lat miałem 2 razy wyciek z uszczelki termostatu, małe ilości, raz było widać krople na podłodze w garażu, drugi raz nic nie było widać. Poszukaj najpierw wycieku, osadu w tych łatwo dostępnych miejscach, termostat to widać od razu po zdjęciu, zbiorniczek też możesz łatwo zmacać. Zobaczysz ile roboty przy wyciąganiu nagrzewnicy to Ci się odechce tego pomysłu :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja miałem w moim i pęknięty zbiorniczek, który wymieniłem na Meyle, bo taki był na miejscu. Po jakimś czasie zaczęło ubywać płynu . Jak się okazało przez oringi na dole zbiorniczka, które wymieniłem na nowe. Także według mnie warto obadać. Słabym punktem jest też taki króciec pod kolektorem dolotowym. Słabo widoczny a potrafi cieknąc.Element numer 9 na schemacie

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-10-2003-E46-BMW-320d&diagId=11_3324

Z racji wieku uszkodzoną też miałem rurkę numer 8. W miejscu gdzie rozchodzi się na trzy strony

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-10-2003-E46-BMW-320d&diagId=11_3326

Z termostatu nigdy mi nie ciekło:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy podali wszystkie najpopularniejsze miejsca wycieków w m47n, jeżeli nie wypatrzysz nic to możesz jeszcze zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić jak duży luz jest na pompie wody. Jeżeli termostat jest ori i przykręcony z odpowiednim momentem to nie ma prawy wyciekać spod niego, ostatnio miałem dwa m47n znajomych pod opieką, jeden 2004 a drugi 2002 i oba miały fabryczny termostat a wycieku oczywiście brak. Kiedyś miałem m57n, które ewidentnie było lekko przegrzane i puściła uszczelka pod króćcem wspomnianym przez Jack79. Zbiorniki też się zdarzają oraz dość często właśnie spracowane o-ringi na połączeniach przewodów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.