Skocz do zawartości

[E39] uszkodzony zawór zwrotny czy progówka [ss z INPA]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

Mam taki problem ze moje 3.0d ciezko odpala (długo kreci). W końcu podpiołem ją pod kompa i takie wartości mi się ukazały.

b9395367083c.png

Później zacisnąłem przewód paliwowy za zaworem i ciśnienie wzrosło do takich wartości.

5d7704aa7e94.png

Wydaje mi się, że winny jest zawór bo gdbyby to była wina pompy to raczej zaciśnięcie przewodu nie dało by za wiele, ale wolę zapytać jeszcze kogoś o zdanie zanim wywale 400zl na zaworek :P Czy wartości na pierwszym screenie sa tez prawidłowe? wydaja sie troche niskie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są dość niskie, ale nie powinny takiego wpływu na odpalanie. Próba odpalenia z zaciśniętym przewodem coś zmienia? Proponuję zrobić test przelewowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak, kręciłem 20s nie chciał zapalac, zacisnalem przewód i poszedł dosłownie od strzała. Dodatkowe i formacje, czy po przekreceniu kluczyka ciśnienie powinno trzymać się na poziomie ok. 4bar? U mnie bez zacisniecia wygląda to tak, po przekreceniu 3.8 po 2 sekundach 0.5bar do 2
Opublikowano
Zawór Ci nie trzyma. Miałem to samo, nie chciał w ogóle odpalić, później odpalił jak ostygł troche, szedł tylko do 2-3 tys obrotow dalej sie dławił. Zacisnąłem przewód i nie podniosło ciśnienia, więc u mnie poszła progówka do wymiany i teraz śmiga jak trzeba, u Ciebie po zaciśnięciu 4 bary, wiec progówka trzyma, a zawór puszcza :) logiczne czego jeszcze szukasz? wymień zawór i po sprawie.
Opublikowano
Potwierdzenia, zawór idzie na wymianę, ale jako że na ori kazali czekać 30dni w ASO (używki nie chce bo znając moje szczęście to padnie) to wpada epman regulowany na 4 bary
Opublikowano

Cześć wszystkim. Jestem kompletnie nowy na forum jako zarejestrowany użytkownik, natomiast już długo z Waszych porad korzystam.

Pozwolę sobie zostawić tutaj moje przypadki, może komuś się przyda. Mam nadzieję, że pod dobrym wątkiem, jeżeli nie, to z góry przepraszam.


BMW 525d m57 e39 2002

- nie odpala na ciepłym, na zimnym tak- wymiana czujnika wałka rozrządu

- tryb awaryjny, słabe ciśnienie paliwa, pompa progowa sprawna.- czujnik ciśnienia paliwa na filtrze paliwa (diagnoza- wypięty auto jedzie normalnie, wpięte tryb awaryjny)

- długo kręcił, żeby odpalić aż w końcu przestał odpalać w ogóle. Żadnych widocznych przed tym zmian w przyspieszaniu, mocy itp. Raz zapalił na ciepłym silniku na plak, na zimnym już w ogóle nie regaował na samostart.

INPA pomiary (nie pamiętam dokładnie kodu błędu, moge dodać później. Możliwe, że 'rail pressure monitoring at the engine start')

RPC rail pressure ~50 bar

fuel pre-supply pressure 3,75 bar

Przyczyna- zawór/ regulator wysokiego ciśnienia, zniszczone oringi --> http://tnijurl.com/06e0e0c4d5f7/


Zdaję sobie sprawę, że każdy przypadek jest indywidualny, ale może dla kogoś będzie to podpowiedź. Pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.