Skocz do zawartości

F31 320d b47 dymi spod korka wlewu oleju


Adamjrg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.


Kupiłem Bmw F31 320d 190KM z silnikiem b47.

Zastanawia mnie dymienie po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy silnika, do tego lekko chlapie olejem, to samo dzieje się po wysunięciu bagnetu...

Auto ma 160tys przebiegu, sam silnik pracuje płynnie i ma niezłego kopa...


Był już temat o odmie ale nikt nie napisał czy w silniku b47 to jest jakiś problem.


Napiszcie, czy jest się czym martwić i ewentualnie jak to naprawić.

Dzięki

Edytowane przez Adamjrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zanim doczytałem Twojego posta do końca pomyślałem odma, więc radziłbym Ci wymienić szczególnie, że z tego co wiem (przynajmniej w 120d kiedyś tak miałem) odmę się wymienia co 2-3 zmiany oleju. Masz przebieg 160k i zapewne nigdy jeszcze jej nikt nie wymieniał. Jeśli z autem nic innego się nie dzieje to tutaj bym szukał przyczyny.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W B47 sama odma nie jest wymienna. Odma jest wspólnym elementem pokrywy głowicy https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8C51-EUR-01-2017-F30N-BMW-320d&diagId=11_5652 . Jej prosta i niezawodna konstrukcja(gumowa membrana i sprężynka) raczej wyklucza jej awaryjność. Chyba nikt na forum nie miał uzasadnionego problemu z odmom w B47 i N47 również.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem jaka jest konstrukcja,użyte materiały i niezawodność odmy w silniku benzynowym 316i N13. Pokrywa głowicy jest zupełnie inna https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=3A11-EUR-09-2013-F30-BMW-316i&diagId=11_4996.

Temat i mój post dotyczy silnika B47.

Tak jak pisałem, nie przypominam sobie by ktoś miał jakiekolwiek problemy z odmą w B47 jak również w N47 których jeszcze więcej jeździ.Jeżeli przeoczyłem i się mylę proszę wkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, dla mnie jest to obojętne jakiej jakości materiały zostały użyte w tych obu pokrywach. Konstrukcja jest prosta, ale membrana jest gumowa, z czasem parcieje, twardnieje, wyrabia się i tak jak uszczelka zaczyna przepuszczać. W moim silniku też nie była to powszechna usterka, znalazłem to na zagranicznym forum. Jeśli w Twoim silniku konstrukcja umożliwia sprawdzenie takiej membrany bez ściągania całej pokrywy to polecam to zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
membrana jest gumowa, z czasem parcieje, twardnieje, wyrabia się i tak jak uszczelka zaczyna przepuszczać.

Nie w N47 i B47.

Jeśli w Twoim silniku konstrukcja umożliwia sprawdzenie takiej membrany bez ściągania całej pokrywy to polecam to zrobić.
Sprawdzałem profilaktycznie odmę w poprzednim N47 i nawet przy przebiegu 230tys. gumowa membrana była w nienagannym stanie elastyczna,czysta o zmęczeniu materiału,parceniu itp. nie było mowy 0 problemów z odmą.

Temat i mój post dotyczy silnika B47.

Tak jak pisałem, nie przypominam sobie by ktoś miał jakiekolwiek problemy z odmą w B47 jak również w N47 których jeszcze więcej jeździ.Jeżeli przeoczyłem i się mylę proszę wkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.