Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy,


Wygląda na to iż zostałem oszukany przez firmę wymieniająca silniki z Florynki, pytanie tylko na jaka skalę.

Przytarł się silnik w naszym is'ie przez ok 6 miesięcy nie było nic ciekawego do zakupu znalazłem w końcu z wyżej wymienionej firmy silnik miał mieć przebieg 90000 km.

Została doliczona znaczna kwota do ceny za

-wymianę kompletnego rozrządu

-weryfikację i zrobienie głowic


Oczywiście podczas odbioru Panowie zaczęli wymyślać i doliczać dodatkowe koszty w tym "wymiane mikrorolek" do dzisiaj nie uzyskałem od nich informacji gdzie one się w tym silniku znajdują.


Po wymianie silnika przejechaliśmy do chwili obecnej ok 7000 km, ponieważ pojawiły się wycieki postanowiłem wymienić uszczelki ale to zobaczyłem oceńcie sami.

Pewnie się ze mną zgodzicie iż rozrząd ani głowice nie były robione a i olej w tym silniku nie był za często wymieniany.


Zanim podejmę kolejne kroki w tej kwestii proszę o pomoc, bo zaczynam się zastanawiać czy to na pewno jest silnik M62TUB46 (ma pochodzić z BAFB91010LN73816) jak go szybko i pewnie odróżnić od M62TUB44? Jakie będzie oznaczenie M62TUB46?


M62-oznaczenie.png



20181210-172305.jpg 20181210-172313.jpg 20181210-172316.jpg


20181210-172318.jpg 20181210-172330.jpg 20181210-172336.jpg


20181210-172345.jpg 20181210-172402.jpg 20181210-172406.jpg


20181210-172415.jpg 20181210-172422.jpg 20181210-172428.jpg


20181210-172517.jpg 20181210-172531.jpg 20181210-172553.jpg


20181210-172624.jpg 20181210-172717.jpg 20181210-173213.jpg


20181210-173215.jpg 20181210-173218.jpg 20181210-173819.jpg


20181210-173822.jpg 20181210-173826.jpg 20181210-173839.jpg


20181210-173944.jpg 20181210-173945.jpg


A tak wyglądało moje M62TUB44 w E39 które sam naprawiałem, pomimo przejechanych 40000 km żadnego wycieku ani brania oleju


20170730-172330.jpg

Edytowane przez krilan
Opublikowano (edytowane)

Pisz do Dray'a , on powinien ci dac jasna i klarowna odpowiedz odnosnie roznic i jak poznac:


https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=161


Osobiscie slyszalem o przypadkach podmieniania silnikow 4.4 zamiast 4.6 , 4.6 jak na lekarstwo i do tego jakies 4-5000 drozsze wiec pewnie sie ,,oplaca '' ;) jak u sibie pierwszy raz mialem otwierana gore te walki ktore u ciebie sa zawalone to u mnie byly czyste przy przebiegu 230000km okolo. Jak ten twoj ma 90 000 km to chyba ten silnik musial miec co 50 000 km wymieniany olej doslownie. Samo robienie glowic w tym silniku przy 90 000 km to samo w sobie jest dziwne . Pachnie jakby cie w .... zrobili.

Edytowane przez maciej123
Opublikowano

Slabo to wyglada tak wygladaja walki w 2.8 przy prawie 500 000


A te foto na jakiejs pogrzanej stronie bo nawalone reklam na telefonie nic nie widac :/


CE0-E876-E-950-A-43-A3-A5-DA-E7135-EB61445.jpg



U siebie wymienialem te durne uszczelki to bylo mniej nagaru a mam ponad 350k (m62b44) tyle ze ja jezdze na 10w60


Heh ogolnie silnik wyglada jak 4.4 i jak 4.6 pewno tez

Takie dymanie by mnie wcale nie zdziwilo bo to normalna praktyka


Zarowno z samym silnikiem jak i z remontem ktory niby byl przeprowadzony


Musialbys znalezc numer na bloku siolnika to bys znal pojemnosc

Opublikowano (edytowane)

M62-oznaczenie.png

 

. Samo robienie glowic w tym silniku przy 90 000 km to samo w sobie jest dziwne . Pachnie jakby cie w .... zrobili.

 

To był mój pomysł (uszczelniacze zaworowe) ze względu na termostat 105C

 


Musialbys znalezc numer na bloku siolnika to bys znal pojemnosc

 

Ta strona

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

Znajdź numer bloku lub jakikolwiek inny co pokaże czy jest przekręt czy nie. Dwa lata temu był w necie opis jakiegoś wałka w tej firmie.

 

Kod silnika usunięty zeszlifowany, jutro wrzucę fotki.


Z tego co wiem różnią się również kolektorem snącym, chciałem zakładać głowice z starego 4,6 do E39 ale na forum dostałem info iż bez kolektora ssącego od kompletu nie da rady.


kolektor-4-4.jpg kolektor-4-6.jpg


Przynajmniej na schematach tutaj jest różnica


kolektor.png


kolektor-zdjecie-4-6.png



Sądzę iż znalazłem kolejną różnice może nie odpowie to w 100% co to za blok ale może na początek jakiś punkt zaczepienia (wałki rozrządu)


4.6 https://www.marobmwspares.co.uk/product/bmw-e53-x5-4-6is-m62b46a-inlet-exhaust-camshafts-7514193-7514194-7514195-054/ początek numeru części 75...


wa-ek-4-6.jpg


4.4 wygląda na to iż maja oznaczenia z początkiem numeru części 74...


https://www.ebay.com/itm/2000-2003-4-4-V8-BMW-X5-E53-Right-Outlet-Camshaft-1745497-Cam-M62-1-/322159043017


wa-ek-4-4.jpg

Edytowane przez krilan
Opublikowano
Nie tędy droga. Jest masa części o tym samym numerze które występują w wielu modelach. Jak chcesz mieć dowód musisz znaleźć coś co występuje tylko w silniku który masz obecnie.
Opublikowano
Nie tędy droga. Jest masa części o tym samym numerze które występują w wielu modelach. Jak chcesz mieć dowód musisz znaleźć coś co występuje tylko w silniku który masz obecnie.

 

kolego zakładam iż silnik nie był rozbierany wiec jeżeli głowice będą od 4.6 to i wałki powinny być od 4.6.


Jeżeli kod silnika został zeszlifowany to ostatecznie pozostaje zdjąć głowice i pomierzyć średnice cylindrów

Opublikowano
Jezeli juz bedziesz swoj rozbieral zeby sprawdzic to zawolaj rzeczoznawce zeby wszystko opisal i zebys mial jakis dowod w sadzie. Potem drugi raz to rozbierac to srednio ;) ale z tego co piszesz to i tak masz szczescie ze auto jezdzi bo sa tacy szczesliwcy co zostali wyrolowani przez warsztaty i nawet nie maja auta swojego bo nadal jest rozebrane ;) Choc i tak wiem ze to w twoim wypadku male pocieszenie ;)
Opublikowano

Może to się przyda:

https://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=225883

Czy jest to 4.4 czy 4.6 nie zmienia faktu, że to coś co wstawili najdelikatniej mówąc nie było raczej normalnie eksloatowane, ten silnik wyglądałby lepiej po milionie kilometrów gdyby jeździł na normalnym oleju :/

BTW jakie uszczelniacze zaworowe? Pomijam urban legend, czyli termostat, ale temat uszczelniaczy pojawia się raczej w N62 a nie M62.

Opublikowano
Może to się przyda:

https://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=225883

Czy jest to 4.4 czy 4.6 nie zmienia faktu, że to coś co wstawili najdelikatniej mówąc nie było raczej normalnie eksloatowane, ten silnik wyglądałby lepiej po milionie kilometrów gdyby jeździł na normalnym oleju :/

BTW jakie uszczelniacze zaworowe? Pomijam urban legend, czyli termostat, ale temat uszczelniaczy pojawia się raczej w N62 a nie M62.

 

Własnie teraz termostat miał być wymieniony na 88

Opublikowano

A z jakiej czapy sa zeszlifwane numery na bloku? Moim zdaniem to jest turbo wał, sam znalazles ten silnik czy oni ci znalezli? Masakra, cos mi sie wydaje ze zrobili cie w ciula, z glowicami na 100% a z silnikiem pewnie tez ze to 4.4

Zreszta wcle mnie to nie dziwi bo robie w tej branzy pare latek i takie waly to jest normalka i codziennosc w 95% warsztatow

Opublikowano (edytowane)
A z jakiej czapy sa zeszlifwane numery na bloku? Moim zdaniem to jest turbo wał, sam znalazles ten silnik czy oni ci znalezli? Masakra, cos mi sie wydaje ze zrobili cie w ciula, z glowicami na 100% a z silnikiem pewnie tez ze to 4.4

Zreszta wcle mnie to nie dziwi bo robie w tej branzy pare latek i takie waly to jest normalka i codziennosc w 95% warsztatow

 

Nie mogłem znaleźć silnika i kopiłem od ww firmy, chciałem sam silnik i zamontować go u siebie na początku ok a późnej montaż tylko u nich.

Przesłałem zdjęcia ale rozmowa jakoś się nie klei bo nie widzą żadnego problemu ze silnik nie ma numeru :?: (potrzebują zdjęcia) a i stan to coś normalnego.



Zauważyłem jeszcze jedną różnice--> inne Vanosy


11361438694 M62TUB44


11361438694-vanos-4-4-2.jpg


11367515357 M62TUB46


11367515357-vanos-4-6.jpg




Mój stary M62TUB46 nie miał na vanosach "pinów", tutaj przy okazji widać jak wyglądał po przejechaniu 308 kkm


20170425-133840.jpg


Piny ma mój M62TUB44 (ustawialem vanos na multimetr)


11361438694-vanos-4-4-1.jpg 11367515357-vanos-4-6-1.jpg

Edytowane przez krilan
Opublikowano

Wspułczuje ci... , naprawdę .


Szukaj dobrego żeczoznawcę i adwokata bo bez tego się raczej nie obędzie. Oni oczywiście będą się wszystkiego wypierać i iść w zaparte . Równie dobrze mogą się wyprzeć że nie byłeś ich klientem.

Mam nadzieję że masz jakieś factury za montaż i ,, remont”.


Jeśli można spytać , ile cię to kosztowało?


Moderatora prosił bym podpięcie tematu na samej górze tak jak temat z kupnem .

To gruba sprawa!!

Opublikowano
Wspułczuje ci... , naprawdę .


Szukaj dobrego żeczoznawcę i adwokata bo bez tego się raczej nie obędzie. Oni oczywiście będą się wszystkiego wypierać i iść w zaparte . Równie dobrze mogą się wyprzeć że nie byłeś ich klientem.

Mam nadzieję że masz jakieś factury za montaż i ,, remont”.


Jeśli można spytać , ile cię to kosztowało?


Moderatora prosił bym podpięcie tematu na samej górze tak jak temat z kupnem .

To gruba sprawa!!

 

Fakturę mam bo jest na ponad 16000 PLN


Edit:


Zdjęcie zeszlifowaego oznaczenia silnika dodatkowo odczytane oznaczenie z vanosa 1438694 :evil:


IMG-20181214-170001.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Okolice Bielska Białej i wioski z której pochodzę, to zagłębie części używanych.Większość z nich ma zeszlifowane numery, zerwane wszystkie papierowe oznaczenia itp...Nieważne, co to za część i z jakiej marki pochodzi.

Mam nadzieję, że wszystko u ciebie załatwi się w miarę pozytywnie, bo faktura też była na konkretną kwotę.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

koledzy,


dzisiaj podjechałem aby zrobić jeszcze kilka fotek zeszlifowany numer silnika i numer vanosa


numer-silnika.jpg


numer-vanosa.jpg


11361438694-vanos-4-4-1.jpg


i jak widać vanos ma numer 11361438694 czyli jest z 4.4, dodatkowo sprawdziłem dane auta z jakiego miał pochodzić silnik i tu kolejna niezgodność 2017-06-09 silnik miał przebieg 175886 km, oferta sprzedażny silnika jest z kwietnia 2017 to pytanie jak auto w serwisie BMW mogło być 2017-06-09 :?:


Czy ktoś może pomóc z rozkodowaniem numeru dealera BMW?

Opublikowano
Jeśli masz dokumenty na to, że silnik z auta o tym numerze VIN został u Ciebie zamontowany przez tą firmę, a później pojawiło się ono w bazie BMW u innego właściciela to akurat bardzo dobrze - masz dowód na oszustwo. Gorzej jeśli nie masz papierów potwierdzających, że zamontowali ten konkretny silnik w Twoim aucie, wtedy mogliby próbować się wypierać i twierdzić, że to coś co masz w swojej X5 zostało włożone później, przez kogoś innego. Ja na Twoim miejscu bym tego nie ruszał tylko czym prędzej wołał rzeczoznawcę, adwokata i TVN Turbo bo możesz nie być jedyny w takiej sytuacji.
Opublikowano
Jeśli masz dokumenty na to, że silnik z auta o tym numerze VIN został u Ciebie zamontowany przez tą firmę, a później pojawiło się ono w bazie BMW u innego właściciela to akurat bardzo dobrze - masz dowód na oszustwo. Gorzej jeśli nie masz papierów potwierdzających, że zamontowali ten konkretny silnik w Twoim aucie, wtedy mogliby próbować się wypierać i twierdzić, że to coś co masz w swojej X5 zostało włożone później, przez kogoś innego.......

 

Zadbałem o te dokumenty.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

koledzy,


Po krótkiej wymianie e-maili 20190105 ma być dostarczony do mnie silnik 4.6 posiadający oznaczenia oraz z zakresem serwisu jaki miał być w nim wykonany (wymieniony kompletny rozrząd i wymienione uszczelniacze zaworowe).

Z warsztatu gdzie jest teraz samochód otrzymałem informację że nie idzie połączyć się z sterownikiem silnika ISTA (na pewno było można wcześniej bo sam podłączałem DIS'a)


jeszcze sam dla pewności podłączę DIS'a aby to zweryfikować


Teraz pytanie czy nie zostało tutaj coś namieszane.


Czy 4.4 będzie procował poprawnie na sterowniku od 4.6?


edit 2019-01-05 W takim stanie dotarł do mnie silnik na żywca wieziony na lawecie,wg. sprzedawcy zrobione wszystko silnik w tanie idealnym brak vin z jakiego auta pochodzi i chyba kolejny wałek, co najmniej jeden z wałków rozrządu z oznaczeniem 1745500 nie pochodzi od M62TUB46 a z M62TUB44


20190105-114839.jpg 20190105-114842.jpg 20190105-115011.jpg 20190105-115022.jpg


20190105-115650.jpg 20190105-115654.jpg 20190105-115656.jpg 20190105-115702.jpg


20190105-115721.jpg 20190105-115741.jpg 20190105-115809.jpg 20190105-115813.jpg


20190105-115856.jpg 20190105-115940.jpg 20190105-120000.jpg 20190105-120017.jpg


20190105-120022.jpg 20190105-120050.jpg 20190105-120105.jpg 20190105-120205.jpg


20190105-120214.jpg 20190105-120345.jpg 20190105-120352.jpg 20190105-120420.jpg


20190105-121211.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.