Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Auto BMW e91 2011r. Dziś podczas kodowania świateł padł moduł FRM3 ( brak kierunkowskazów, z przodu ciągle świecą krótkie, nie działają szyby) po diagnozie Carly błędy 00497F 00A3C1 00A3B4 których nie można usunąć. Czy jeśli kupie używany modul to po podłączeniu bedziesz wszystko działać jak należy, czy trzeba przeprowadzić adaptację? Jestem za granicą i zabardzo niewiem co mam zrobić, za tydzień podróż do Polski. Dojechać w takim stanie jak teraz czy szukać pomocy tu na miejscu, Holandia? Prosze o jakieś pomocne rady.
Opublikowano
Tak wiem. Ale jestem za granicą i w piątek muszę jechać autem do Polski. Znalazlem tu identyczny jak mój. Mogę go zamówić i będzie na czwartek tylko czy zadziała bez kodowania??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zależy od wyposażenia dawcy i twojego. Moduł FRM jest za wiele rzeczy odpowiedzialny. Zresztą widzisz co Ci nie działa. Nikt nie powie co w twoim przypadku będzie działało a co nie.
Opublikowano
Chyba niemam wyjscia, zaryzykuję i kupie. Wszystkie numery, serie sie zgadzają. Zależy mi aby byly kierunkowskazy i światła z przodu i z tylu. Dziękuję za podpowiedzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, bo urządzenia są identyczne, ale programowalne. W zależniści od zaprogramowania pod auto prawidłowo obsługują wyposażenie auta. Światła powinny wrócić. Szyby,lusterka itp. może nie działać. Na pewno będzie łatwiej znaleść kogoś kto ci działający dopisze do auta, niż uratuje martwy. Ale są tu ludzie którzy się tym zajmują.
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak go bezpiecznie podłączyć? Odłączyć akumulator czy samo wyjecie kluczyka wystarczy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według instrukcji bmw należy odłączyć minus o akumulatora.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/repair-manuals/61-general-vehicle-electrical-system/61-35-control-units-modules/DvPPcwW

Najlepsze jest to że podczas tej operacji najczęściej coś złego się z nim dzieje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo wyjecie kluczyka wystarczy. Niestety frm w e90/e87/e84 jest bardzo czuly na spadki napiecia podczas kodowania. Nalezy zawsze podlaczac zewnetrzny stabilizator napiecia. Uzywany bedzie plug and play i kierunki jak i szyby beda chodzic od razu. Zaleznie od tego czy jest od e90 czy tez e91, moze nie chodzic wycieraczka tyl.
Opublikowano
Właśnie podłączyłem. Wszystkie światła działają, ale mam błąd na wyświetlaczu "high beam assistant faulty" a po podłączeniu carly błąd 497f Embassy STAT GANG BACK. Błąd z silnika. Czyli cos nie do końca dobrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Blad jest poniewaz chciales szybka naprawe aby dojechac do domu. Nalezy przekodowac caly frm aby bylo tak jak w twoim aucie. Jakie wyposazenie, a bylo tego setki, takie kodowanie. Edytowane przez kkx5
Opublikowano
Tak właśnie myślałem, ale chciałem upewnić się jeszcze tu na forum. Muszę poszukać kogoś w okolicy Zamościa kto mi to zrobi. A zepsuty moduł do naprawy i pewnie wrzucę do bagażnika i niech sobie tam leży.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno po aktualizacjach softu, firmware został tak poprawiony, że FRM3 nie powinien się wywalać, ale czy tak jest to tego nie potwierdze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.