Skocz do zawartości

"Funkcje" o których nie wiemy


Grzybu

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym abyście się podzielili różnymi funkcjami o których nie każdy wie a mogą ułatwiać nam życie. Mam na myśli np.


1) Chyba najbardziej znana opcja otwierania/domykania szyb i szklanego dachu za pomocą przycisku otwierania/zamykania na pilocie. Mając dostęp komfortowy jak położymy palca na tych 3 kreseczkach na klamce aby zamknąć auto, przytrzymując palca również domykają się szyby i dach.


2) Klawisze funkcyjne "te nad radiem od 1-7" służą nie tylko do zapisu stacji FM, można zapisać skróty z menu iDrive, np. wchodzimy w opcje wyświetlacz HUD i długo przytrzymujemy. Zapisuje nam to skrót do HUD'a dzięki czemu po 1 kliknięciu możemy zmienić jasność HUD'a. Do regulacji jasności służy też pokrętło przy przełączniku świateł ale:

- w nocy ściemnia HUD'a, zegary i ekran główny

- w dzień jak kolory zegrów sa jeszcze podświetlone na biało ale już włączyły się światła mijania wtedy tym pokrętłem ściemnimy samego HUD'a


3) Żeby wizualizacje zjazdów pojawiały się na zegarach ( zamiast obrtów silnika) trzeba wył HUD'a ( kiedyś ktoś pytał wiec zbieram info w 1 miejsce) [ Full LED zegary]


4) Aktywny tempomat - przytrzymując dłużej klawisz "odstępu od poprzedzającego auta" na kierownicy wyłączamy funkcje aktywnego tempomatu i mamy zwykły tempomat



o czym nie wiem bądź zapomniałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A używacie aplikacji BMW Connected - a dokładnie wysyłania celu podróży do samochodu? Kapitalna funkcja, nie trzeba wpisywać ręcznie w samochodzie, tylko w aplikacji szukacie konkretnego celu np. Hotel Holiday Łódź i apka znajduje nam (jak w Google) szukany obiekt (nie stricte po adresie) - naciskamy wyślij do samochodu i po paru sekundach mamy to w samochodzie. Wystarczy kliknąć raz w Wiadomościach w iDrive'ie i navi nas prowadzi.

Jak mi kumpel to pokazał, to już nie wbijam nic w aucie, tylko poprzez aplikację - nawet wychodząc z biurowca od klienta, włączam telefon i zanim wsiądę, to już mam kolejny cel w samochodzie.

:cool2: Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam może banał, ale okazuje się, że nie każdy wie - w odróżnieniu od innych marek można załączyć w fotelach "turbogrzanie", jeśli się uruchomi naraz wentylację i ogrzewanie fotela. Jak dla mnie to rzeczywiście działa, szczególnie w zimie, nawet wracając z jakiejś mroźnej zawieruchy to gruba puchowa kurtka się robi od razu ciepła dzięki temu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apple car play było jako opcja w wyposażeniu ( aczkolwiek różnie to bywało raz można było zamówić raz nie ) gdzieś już na forum jest dyskusja. Podejrzewam, że nie masz tej opcji w aucie i musisz zakodować po za ASO są koledzy na forum którzy oferują taką usługę, można i w ASO ale jest drożej, a i tak robi to zewnętrzna firma chyba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, no ale wpisujmy to rzeczywiście "ukryte" funkcje... a nie takie, których ktoś nie zauważył...

ale przecież nie zauważyć ktoś mógł nawet nawigacji w jego samochodzie. A tak naprawdę to przecież wszystko jest w instrukcji, więc nie ma czegoś takiego jak ukryte funkcje i że tylko nieliczni mogą się o nich dowiedzieć. O jednych będzie jedne wiedział a inny nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega działanie Apple car play?

Obecnie wsiadam do samochodu, mogę korzystać z aplikacji w telefonie takich jak Spotify, radio internetowe, itp i to widzę w samochodzie idrive-m wybieram z czego chcę korzystać.

 

poczytaj ten temat:


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=193&t=345840#p2522249

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego temat brzmi " "Funkcje" o ktorych nie wiemy" czyli ktoś nie czytał, nie doczytał, nie ma czasu i ochoty na taką lekture jak instrukcja obsługi, bądz nie ma jej po polsku

Zgadzam się :cool2:

czasem można się zdziwić, o czym nie wiemy, a niby oczywiste... Dlatego temat uważam za bardzo trafny. Jak ktoś zna daną opisywaną kwestię, to niech się nie mądrzy, że jest w instrukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś zna daną opisywaną kwestię, to niech się nie mądrzy, że jest w instrukcji...

a kto tu się mądrzy, ja właśnie piszę że każdą rzecz nawet niby oczywista może ktoś nie wiedzieć, a kto ma czas czytać jakieś instrukcje i szukanie interesujących informacji wśród informacji że dźwignia od kierunkowskazów służy do ich włączania i w jaki sposób, itp. Więc nie rozumiem pisania o jakiś niby takich mało znanych funkcjach tylko warto przytaczać te nawet oczywiste, jednak niewidoczne na pierwszy rzut oka, bo akurat większość które zostały podane są takimi o których sporo osób może nie wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dwie rzeczy, które być może kogoś zainteresują:


- funkcja osuszania tarcz hamulcowych - jeśli system stwierdzi wilgoć, to automatycznie delikatnie zbliża klocki do tarcz celem osuszenia i zachowania wysokiego stopnia gotowości (przy czym robi to na tyle dyskretnie, że nie czuć żadnego hamowania)


- dociąganie pasów - po co?? - otóż jakiś czas temu temat był poruszany na Forum, mniej więcej w perspektywie stwierdzenia "no i co z tego" - ano to, że poprzez dociąganie po ruszeniu auto sobie kalibruje zakres, który może zostać wykorzystany w momencie, kiedy system uzna, że kolizja jest bardzo prawdopodobna lub nieunikniona; wtedy momentalnie dociąga pasy do granicy wyznaczonej przy rozpoczęciu jazdy, dzięki czemu w momencie ewentualnego zadziałania napinaczy kierowca/pasażer są już prawidłowo "opięci", co zwiększa skuteczność systemu bezpieczeństwa, a jednocześnie zmniejsza bezwładność oraz przeciążenia wywołane detonacją ładunków napinaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy osuszanie tarcz wszyscy mamy? Czy to opcja?


Dociąganie pasów to chyba tylko w opcji "Active Protection" - to mam i sobie to chwalę, ale nie wiedziałem, że system coś przy okazji kalibruje, bada itp. Mądra bestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiadomo czemu tak szybko znikają klocki w porównaniu do modeli e60 lub starszych, nie miałem pojęcia, że jest ta opcja w bmw. Czy jest to dobra opcja hmmm. Miałem to w skodzie i przy szybszych przelotach autostrada w czasie deszczu paliło mi tylne klocki i dużo szybciej się zużywały. Ale Skoda to nie premium :wink: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już 33kkm na ori klockach i zużycie ok 60% (mierzyłem sywmiarką). Sadze że 45kkm jest możliwe na 1 klockach. Co prawda jak jeżdże po mieście i widze czerwone to od razu zdejmuję noge z gazu hamując silnikiem. Czasami poszaleje ale to czasami, natomiast zawsze lewy pas jest mój, wiec do stylu emeryta mi daleko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz przez Ciebie i innych podobnie myslacych

zawsze musze lamac przepisy i jezdzic najwolniejszym pasem bo ten szybki jest wiecznie zajety

to ze zajmujesz lewy pas nie oznacza ze to nie styl emeryta

sory tak mnie naszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie lewy pas oznacza to ze jade nim szybko. Napewno szybciej i dynamiczniej niz pozostali na tym pasie. Ale nie w tym rzecz. Chciałem powiedzieć ile mozliwe jest w moim przypadku kkm na klockach uwzgledniajac styl jazdy bo ten aspekt akurat przy klockach jest wazny



Jack68, spoko ja nie z tych co sie od razu czują atakowani :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.