Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

https://streamable.com/7q7zj


Auto ma 180 tys. najechane. Jestem już umówiony na wymianę rozrządu, ale pytanie do Was, czy na tym filmie słychać już rozrząd? Porównałem to do innych filmów na YouTube i nic podobnego nie słychać ale mogę mieć wypaczony słuch. Trochę boję się jeździć do wymiany rozrządu autem stąd pytanie.


Za każdą odpowiedź bardzo dziękuję.

Opublikowano

Takie nagrania, to z zewnatrz, po lewej stronie auta, troche za kolem przednim lewym - w kierunku drzwi. Tam najlepiej slychac.

Tak z poczatku filmiku, to cos tam slychac takie lancuchowe szuranie, ale dobrze by bylo, gdyby sie wypowiedzieli Ci, ktorzy takie rzeczy wymieniaja.

Opublikowano

Ja tam nic nie słyszę.

Nic nie piszesz jakie auto, jaki rok i który silnik a także co ile wymieniany olej.

Ja wymieniałem przy 185 i stary rozrząd był w stanie idealnym - ale nie ma co ryzykować.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ten dzwiek na początku to osłona plastikowa silnika (górna), jak przytrzymałem ja ręką to później już nie słychać tego.


Auto to F31 318d z grudnia 2014 r., Serwisowane w ASO z interwałami co 30 tys.

Kupione poleasingowe z polskiego salonu, który twierdził że rozrząd nie wymaga wymiany ale wiadomo jak jest z tymi N47


Zgodnie z zaleceniami nagram jeszcze drugi film z tego miejsca co ma być lepiej słychać


Edit: https://streamable.com/x9zg4

Opublikowano

Nie wysłuchuj tylko wymieniaj. To że nie słychać szurania, nie oznacza że rozrząd nie jest zużyty. Zrywają się także te, które są bezszelestne.

U mnie w aucie z 2014 roku wyglądał ok (wymieniłem od razu po zakupie), ale znam auta z tym silnikiem (nawet z 116KM) z 2014 roku z zerwanym rozrządem przy około 200 tyś km przebiegu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jestem umówiony już na wymianę, chodzi o to czy do wymiany mogę jeździć autem, bo mnie stresuje ten rozrząd..
Opublikowano
Ja bym jeździł, tylko bez katowania - tak normalnie dla świętego spokoju. Po zakupie swojego F31 do wymiany rozrządu zrobiłem z tyś km.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tym filmiku nie słychać rozrządu. Ja w f10 wymieniałem jak go było słychać. W obecnym aucie nie słychać wiec nie wymieniam ale każdy robi jak uważa.
Krzysztof
Opublikowano

Rozrządy w tych silnikach zrywają się nawet wtedy gdy są niesłyszalne, często w okolicach 200 tys przebiegu. Wiele osób twierdzi że zostały poprawione od któregoś tam roku (2008/2009 od wersji C), ale to bzdura - jedyna różnica jest taka że zrywają się trochę później niż te z początku produkcji, konstrukcja jest ciągle taka sama, poprawiono trochę ślizgi i napinacze - ale to kosmetyka.

Jakiś czas temu widziałem naprawę zerwanego w F21 116d z 2014.06 z przebiegiem 200 tyś km. Całkiem niedawno w 118d z przebiegiem około 174 tyś km...to samo w E9x LCI 318d, 320d itp...

Sprawa rozrządu została dopiero (jak na razie) rozwiązana w silnikach B47 od 2015 roku (za to zrobiono wtopę z EGR - chłodniczką spalin).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrządy w tych silnikach zrywają się nawet wtedy gdy są niesłyszalne, często w okolicach 200 tys przebiegu. Wiele osób twierdzi że zostały poprawione od któregoś tam roku (2008/2009 od wersji C), ale to bzdura - jedyna różnica jest taka że zrywają się trochę później niż te z początku produkcji, konstrukcja jest ciągle taka sama, poprawiono trochę ślizgi i napinacze - ale to kosmetyka.

:cool2:


Co do B47 pomimo że sam go posiadam nie łudzę się że rozrząd będzie radykalnie mniej awaryjny. Konstrukcyjnie nic nie zostało zmienione nadal te same cienkie łańcuszki. Nawet nr. części np.górny łańcuszek 11318570649 ten same co N47.Natomiast środkowy łańcuszek 13528576284 jest nawet lżejszy o 17g niż w N74 13528589971. Zmiana ślizgów napinaczy jak dowodzą historie awaryjności to tylko kosmetyka.

Opublikowano

Sprawa rozrządu została dopiero (jak na razie) rozwiązana w silnikach B47 od 2015 roku (za to zrobiono wtopę z EGR - chłodniczką spalin).

 

Według najnowszego oświadczenia BMW, nieszczelna chłodniczka EGR dotyczy diesli – weryfikacja po VIN – z lat 2010-17, więc teoretycznie N47 też się łapie i nie jest to wyłącznie problem B47/B57.

Opublikowano
Jestem umówiony już na wymianę, chodzi o to czy do wymiany mogę jeździć autem, bo mnie stresuje ten rozrząd..

 

Daj znać po wymianie jaki był stan łańcucha. Też myśle o wymianie rozrządu, ale tak jak u Ciebie nie słychać żadnych niepokojących odgłosów.

Opublikowano
Jestem umówiony już na wymianę, chodzi o to czy do wymiany mogę jeździć autem, bo mnie stresuje ten rozrząd..

 

Daj znać po wymianie jaki był stan łańcucha. Też myśle o wymianie rozrządu, ale tak jak u Ciebie nie słychać żadnych niepokojących odgłosów.

 

W czwartek auto idzie na wymianę rozrządu i oleju w skrzyni. W sobotę mam odebrać, to dam znać.

Opublikowano

FYI


Rozrząd wymieniony, jedynym zużyciem był minimalnie wyciągnięty łańcuch, o jakieś pół ogniwa.

Opublikowano
Część ASO, a część części producentów robiących dla BMW, czyli w teorii wszystko ori
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jaki koszt? (części plus robocizna)

Mnie też czeka niedługo więc pytam.


Jeśli możecie polecić kogoś sensownego w Warszawie lub okolicach to będę bardzo wdzięczny. Wątek z polecaniem dobrych serwisów na forum jakoś umarł.

Nie chce oszczędzać ale bez sensu jest płacić 7tys za wymiane... bo i takie kwoty obiły mi się o uszy.


Z góry dzięki! :cool2:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

U mnie przed wczoraj strzelił rozrząd na autostradzie przy prędkości 160 km/h . Remont drugi blok do max 10 tys , lub ryzyko i zostawienie tego korbowodu i bloku do 6 tys zł . Przed tym nie wydawał żadnych dźwieków podejrzanych , poprostu się zerwał .

Nigdy więcej bmw , chyba że e46 .

Dziękuje .

Opublikowano

Auć. Przykro słyszeć. Jesteś cały chociaż? Nic poważnego się nie stało? Bo prędkość słuszna. :-o


Coś czuję, że przyspieszę z moją wymianą.

Przy jakim przebiegu strzelił?

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
U mnie przed wczoraj strzelił rozrząd na autostradzie przy prędkości 160 km/h . Remont drugi blok do max 10 tys , lub ryzyko i zostawienie tego korbowodu i bloku do 6 tys zł . Przed tym nie wydawał żadnych dźwieków podejrzanych , poprostu się zerwał .

Nigdy więcej bmw , chyba że e46 .

Dziękuje .

 

A jaki masz nalot TKM. będzie to dla innych informacją.

Opublikowano

OK znalazłem w drugim Twoim poście odpowiedzi na moje pytania.

Dobrze, że nic poważnego się nie wydarzyło.


Przebieg przy strzale łańcucha to 177 tys km.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, czy ktoś mógłby zerknąć na mój filmik a raczej odsłuchać dźwięk rozrządu. Po wymianie EGR akcja serwisowa zauważyłem również dziwne cykanie po prawej stronie silnika. Dzięki proszę o opinie dodam ze auto ma 115 tys.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.