Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakiś czas temu wyświetliła mi się inspekcja w żółtym kolorze :2000km do wymiany okladzin hamulcowych z tylu.

Chciałem ją wykasować i wtedy błąd pojawiał się już na czerwono i ciagle się świecil (coś w stylu jedz ostrożnie hamulce uszkodzone) dzisiaj wymieniłem sam hamulce (tarcze, klocki, czujniki) tył i przód, ale błąd nadal świeci na czerwono. Teraz moje pytanie: czy ten błąd nie powinien się sam wykasować? Jak mam go wykasować? Wyczytałem gdzieś że krótkotrwałe odpięcie akumulatora pomoże. Jakieś propozycje?

Dzięki za udzielone odpowiedzi.

Opublikowano
Ten błąd pokazał się na czerwono dlatego że próbowałeś skasować inspekcję hamulcową przed wymianą czujników powinien przy kolejnej próbie skasowania zniknąć ewentualnie Przejedź się samochodem
Opublikowano

Nie mogę go skasować, inspekcje hamulców z przodu mogę, ale tyłu nie da się skasować.

Zrobiłem już ponad 50km bez skutku.

Opublikowano
Nie mogę go skasować, inspekcje hamulców z przodu mogę, ale tyłu nie da się skasować.

Zrobiłem już ponad 50km bez skutku.

więc najprawdopodobniej czujnik hamulców jest uszkodzony Sprawdź miernikiem czy ma zamknięty obwód

Opublikowano
Sprawdź miernikiem czy ma zamknięty obwód

Niestety nie mam takiego miernika , myślisz że nowy czujnik może być walnięty?

Ja bardziej przypuszczałem, że jeżeli ten błąd wyskoczył na czerwono to nie można skasować go z poziomu samochodu, tylko komputerem .

Dla uzupełnienia cały zestaw hamulców wraz z czujnikami firmy ATE.

Opublikowano

Opcja 1: Zmostkuj dwa kable w które wpinasz wtyczkę od czujnika i spróbuj skasować. Jak skasujesz wyłącz zapłon, podłącz wtyczkę od czujnika i zobacz co się stanie. Jak nie pokaże się komunikat o wymianie klocków to ok, a jak się pokaże to czujnik jest walnięty.

Opcja 2: Dobrze byłoby gdybyś jednak miał jakiś miernik do sprawdzenia obwodu w czujniku. Ewentualnie weź jakąś żarówkę i baterię, przedłuż jedno połączenie za pomocą czujnika i zobaczysz czy świeci. Jak świeci to czujnik ok, a jak nie to do wymiany.

BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano

Dzięki, zajmę się tym jutro.

Znalazłem na tym forum gościa z podobnym problemem, i uzyskał on taka odpowiedź :

Jeśli przekroczyłeś termin i masz czerwoną kontrolkę = kasowanie możliwe tylko za pomocą zewnętrzego urządzenia (np. komputer z ISTĄ lub uniwersalne komputery diagnostyczne, jak np w Norauto wyżej)

Jeśli nie przekroczyłeś terminu i masz pomarańczową kontrolkę = możesz samemu skasować z poziomu licznika

Opublikowano
Opcja 1: Zmostkuj dwa kable w które wpinasz wtyczkę od czujnika i spróbuj skasować. Jak skasujesz wyłącz zapłon, podłącz wtyczkę od czujnika i zobacz co się stanie. Jak nie pokaże się komunikat o wymianie klocków to ok, a jak się pokaże to czujnik jest walnięty.

Zrobiłem dokładnie tak, włączyłem zapłon i błąd nadal wywala na czerwono.

Tak się złożyło, że podpialem mój czujnik u kolegi w samochodzie i u niego nie pokazuje żadnego błędu, próbowałem też podpiąć stary czujnik (z przodu), który nie był zużyty, ale ciągle wywala czerwony komunikat, przez co reset jest niemożliwy.

Jakies pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam tego w garażu nie ogarniesz. Przez ten czas co tu pytasz byś już podjechał do kogoś kto ma jakiś fejs i za pare złotych miał byś to ogarnięte.
Krzysztof
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.