Skocz do zawartości

Wał napedowy drgania bmw e46 318d 2003rok


marcinl-lewandowskie39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,panowie mam pytanie odnosnie wału do mojego bmw .dokładnie czy podejdzie z innej warsji silnikowej .Wiem ze od 2.0 150km napewno ale problem z tym ze nie ma ani na alegro i na olx sa od 3.0d i tak samo moze by pasował od 136 km skrzynie sa te same gm Problem mam taki ze strasznie mi drga na 2 biegu przy gwałtownym przyspieszaniu i ogólnie tak jakby cały czas buczało cos z tyłu nawet jak jade ok 90km i odpuszcze gaz to słychac tak do 60km/h takie jakby buczenie nie wiem jak to nazwać Podpora jest ok bo sprawdzałem Edytowane przez marcinl-lewandowskie39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana oleju nie pomogła ale miałem podniesione auto i włonczyłem bieg i spojrzałem na półoski i oby dwie maja jak by to powiedziec 'bicie' nie kręcą sie prosto tylko jakby po owalu od strony kierowcy tzw. bicie widoczne jest od strony koła ,a od strony pasazera bicie jest od dyfra strony i teraz nie wiem czy tak powinno byc czy powinny krecic idealnie prosto miało by to wpływ na drgania i odgłos buczenia? jest u mnie identycznie jak na filmiku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm co do tych półosi to nie pomogę zbytnio, wydaje mi się że powinny idealnie równo się obracać i może buczenie jest skutkiem tył półosi. Buczeć może też dyfer ale nikt Cie dokładnie nie nakieruje przez forum, trzeba by było wsiąć do auta i się przejechać :) Co do bicia myslę że to pewnie będzie wał, miałem to samo u siebie, akurat w moim wypadku kupiłem sprawny używany wał pod mój model, stary wydawał się ok, ale po jego demontażu zauważyłem ze był luz na krzyżaku. Objaw taki sam, 2 bieg but i walenie w podłoge. Wał ma to do siebie że jak jest większe obciązenie to wpada w wibracje a bije dlatego bo może być krzywy, nie wyważony (ktoś go kiedyś rozłączał w celu wymiany podpory i nie zaznaczył sobie na wieloklinie i zle go złożył) lub mogą być luzy na krzyżaku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli masz manualną skrzynię to wał do 318d m47n touring pasuje tylko jeszcze z 318d m47 touring, tylko w tych wersjach mają odpowiednią długość (1595 mm). 320d m47n (5-biegów) touring ma wał długości 1548 mm. Jeżeli chodzi o automat to wały są takie same w każdym (niezależnie od budy) 318d m47n oraz 320d m47n, chodzi tu o długość skrzyni. 320d m47n 6-biegów ma wał długości 1484 mm i jest taki sam w każdej budzie poza compactem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kupiłem półoś używaną gościu twierdzi że idealna kupiłem także wał używany w następny weekend będę działał zobaczymy co z tego wyjdzie a tak apropo forum to ludzie opisują objawy np .tego bicia drgań a jak rozwiążą problem to już nie opiszą co było powodem :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sa inne jedna jest dłuższa druga krótsza

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem dzisiaj zabrałem sie za wymiane wału ale wyszła kiszka bo okazało sie ze ten który zamówiłem jest za długi gosciu twierdzi ze jest od m47n 150km automat ale nie pasuje kupowałem przez olx i zapewne zostane z tym wałem nie dosc tego nawet zerwana jest naklejka z numerem tak to jest kochany OLX ale przy okazji miałem wyjety mój wał obejzałem go i żadnych luzów na krzyżakach podpora też jak nowa orginał bmw ogólnie wał jak z fabryki na moje oko nic mu nie dolega .Nie wiem gdzie dalej szukac przyczyn uciążliwych wibracji i tego buuuuuu przy przyspieszaniu jestem juz skłonny mysleć ze jednak te półosie nie krecące sie po obwodzie generuja te objawy naprawde nie wiem gdzie dalej szukać https://www.youtube.com/watch?v=7MSAgr6 ... e=youtu.be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przecież napisałem wyżej, że jeżeli masz manualną skrzynię to wał pasuje tylko z 318d manual, m47 i m47n a w automacie jest inny :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba uważać na to co się kupuje, ja często biore coś z OLX i nigdy nie kupiłem niczego złego. Musisz wiedzieć że takie częsci się kupuje tylko z tego samego auta. Skrzynia automat a manual się różnią całkowicie budową więc wały też mają inną długość, dlatego nie pasuje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może i z automatu, ale pewnie m47.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jestem po wymianie półosi ale bez rezultatu nadal drga i buczy podczas przyspieszania i nadal po odpuszczeniu gazu jadoc ok120 do predkosci ok80 słychac buuuuuu rece opadaja powoli konczy mi sie cierpliwość do tego auta jedynie co zauwazyłem łącznik elastyczny włu jest miękki nawet mozna stwierdzić ze bardzo pewnie jeszcze orginał nie jest popenkany tulejki trzymaja sie w gumie ale czy by to miało wpływ na te wibracje i dzwieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście, że zużyty łącznik ma wpływ na wibracje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik musi być miękki aby niwelować drgania przenoszone z wału. Według mnie dobrze, że jest miękki, wszystko co gumowe i im bardziej stare to guma parcieje i robi się twardsza. Z resztą łączniki się wymienia gdy są całe spękane albo poprostu się rozpadają. Według mnie na 99% to wina bijącego wału i tyle w temacie. Kup taki jaki jaki ma byc i założ, jeżeli problem pozostanie to bardzo się zdziwię :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie było tak ze kupiłem zły wał inny wał był na zdjeciu a inny gosciu mi przysłał oczywiscie nie poczuwa sie do wymiany taki minus olx że nic nie mozesz zrobić Dzisiaj kupiłem kolejny oczywiscie też przez olx oby był dobry bo ten samochód mnie zruinuje mam dwie zagadki z którymi nie moge sobie dac rady jedno to drgania i buczenie a drugie to grzechot gdzieś od spodu z okolic koła pasowego ,miski oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, dlatego mówie jak będziesz mieć taki jak trzeba i go zamontujesz to daj znać jak efekty. Ogólnie forum jest po to zeby sobie pomagać, ale na pytanie że coś buczy, grzechorze itp tu tam siam wiele pomóc nie można, najlepiej nagrać film tak aby było słychać co jest nie tak, jaki to dzwięk i mniej więcej skąd się wydobywa, myślę że by to bardziej nakierowało niektórych i może by coś ktoś doradził. Buczeć może wszystko, począwszy od skrzyni biegów po dyfer, czy nawet łożysko podpory wału, trudno cokolwiek tu powiedzieć :)


Co do grzechotania z okolic koła pasowego, może grzechotać samo koło pasowe, rolki pasków których jest kilka, alternator, pompa wody itp, wszystko to łożyska które wydają różne dźwięki. Najlepiej zdejmij paski i sprawdź czy dalej grzechocze, będziesz wiedział że trzeba szukać napewno tam problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kubsoNN mam założony osobny temat dziwne dzwięki silnika bmw e46 318d tam są 2 filmiki Najpierw padło na rozrząd ale po wymianie bez rezultatu dodam ze nie był wymieniany łancuch pompy oleju ale czy to on by tak chrobotał niby ten łańcuch nie ma sie o co ocierać bo jest bez napinacza ani prowadnic Pisałem do gościa co ma warsztat ,naprawia tylko bmw przesłałem mu filmik odpisał ze na 90% koło pasowe wału .Tylko ze u mnie koło wizualnie wygląda jak igła i czy koło miało by prawo grzechotac tylko jak sie delikatnie rozgrzeje,jak pale auto po nocy to jest zupełna cisza .paski ściagałem ale dzwiek pozostaje Szukam teaz jakiegos na podmiane zeby sie upewnic aby ni wydać kolejnych 5 stówek na nowe corteco a bedzie tak samo.Pisałem na forum że moze komuś zostało takie koło bym odkupił za rozsadne pieniądze ale bez odzewu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.