Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam F11 525 xd z końcówki 2011 r. Stawiłem się z wizyta u mechanika z powodu lekko wyczuwalnego zapachu spalin w kabinie. Stawiałem na nieszczelny łącznik elastyczny lub poluzowanie się jakiegoś innego elementu wydechu. Okazało się że wydech jest ok ale jest lekki wyciek oleju spod kolektora ssącego i to mogło powodować ten przykry zapach po nagrzaniu się silnika. Niestety po zdjęciu kolektora okazało się że brakuje klapki na 1 i 4 cylindrze.......... Jedna zablokowała się tuz przy zaworze i udało się ją usunąć a drugiej zguby niestety brak. Wyczyścili mi kolektor ale tam jej nie było..... Może rozpadała się na kawałki i spaliła ????? Silnik pracuje idealnie. Żadnych błędów nie ma. Zamówiłem nową uszczelkę która jest z klapkami. I teraz moje pytanie. Czy te klapki może lepiej usunąć już na wstępie, aby uniknąć problemów w przyszłości??? W starej e46 po usunięciu nie było żadnych negatywnych skutków tylko spokój ducha? czy ktoś z forumowiczó przerabiał podobny temat? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chcesz się pozbyć klapek to wystarczy kupić tą samą uszczelkę tylko od modelu który fabrycznie nie posiada klapek czyli F30 318d, pasuje bez problemu bo obydwa silniki to N47, koszt w ASO to ok. 180 zł a poza aso ok. 90 zł
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od czerwca 2011 do rwd były już dostępne N47
Opublikowano
Zdecyduje się chyba na opcje uszczelki od f 30. Dzięki za patent.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Już po problemie. Założona oryginalna uszczelka ale pozbawiłem jej klapek. Efektów ubocznych brak a głowa spokojna. Przy okazji wyczyściłem kolektor ssący- był mocno zasyfiały (przelot 200 tys.).

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic by się nie stało bo dopływ powietrza odetnie jedna duża klapa na przepustnicy.
Opublikowano

Witam.

Niestety po całym zabiegu nadal w kabinie czuć zapach spalin......... Szczególnie rano zaraz po odpaleniu auta w garażu czuć zmianę jakości powietrza. Nie jest to jakiś dramat ale jednak. Łącznik elastyczny oraz połączenia przy dpf szczelne - brak osmoleń. Nie wiem skąd przyczyna ......... Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem w F10/f11? napotkałem tematy dotyczące e46/e90 oraz f60 ale nic w temacie F11. Autem poruszam się często z dziećmi i ten zapach jest nie do zaakceptowania. Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź chłodniczkę EGR, zdarzało się że pękały i było czuć spaliny.
Opublikowano

Miałem tak gdy miałem wyciek z pod pokrywy zaworów i kapało na turbo i wydech.

Te silniki mają jeszcze małą nieszczelność przy turbinie i tam lubi dymek lecieć(widać to często przy odpalaniu, poproś kogoś żeby odpalił na zimnym ,a Ty stój z otwartą maską i zobaczysz że z okolicy turbo idzie dym).

Jest poprawa jak przekręcisz pokrętło lato/zima w kabinie na lato :).

Mechanik mówił mi kiedyś że może to być również od przypchanego DPFa, robi się większe ciśnienie i spaliny uciekają innymi nieszczelnościami.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Moze byc to uszczelka pod kolektorem wydechowym, szukaj okopcenia przy tym elemencie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.