Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Temat poruszany kilka razy lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Kupiłem bmw e39 3.5i v8 Bez vanosa Manual(1998r)z intalacją LPG, auto rok czasu stało.

Sprzedawca miał wybrać sie w trasę lecz przewód chłodzenia z przodu silnika pękł i płyn chłodzący wlał sie katkami ogrzewania szyby przedniej od strony pasażera(podobno wskazówk temperatury doszła do czerwonego pola). Zgasił silnik i odholował na parking.

Po wymianie przewodu chłodzącego, od tego czasu przestała palic na połowe cylindrów, dokładniej tą od strony pasażera, przynajmniej tak mi się wydaje.

Auto faluje bardzo mocno w granicach 250-1000 obrotów, samo gaśnie, dławi się, nie ma kompletnie mocy, z trudem przejezdza 2-3 metry po czym gaśnie.

Gdy na luzie wcisnę pedal do podłogi to się dławi, jedynie na połowie gazu potrafi czasem wejśc do 2500 obrotów ale to rzadkość.


Komputer diagnostyczny nic specjalnego nie pokazał, jakies podstawowe błędy bmw.

Wycięte katy, odłączałem przepływke tak jak i sondy lambda, rozrząd ustawiony prawidłowo, odma (separator oleju wymieniony).

Sterownik komputera wymieniony na drugi sprawny, nadal bez efektu.

Na lpg i benzynie takie same efekty, po rozgrzaniu trzyma pion.

Prosze o jakies porady lub naprowadzenie.

Opublikowano

Po wymianie przewodu chłodzącego, od tego czasu przestała palic na połowe cylindrów, dokładniej tą od strony pasażera, przynajmniej tak mi się wydaje.

Wypadanie zapłonu powinno być w INPIe widoczne w jednej z zakładek.

Jak z kompresją w tym silniku?

Cewki zapłonowe sprawdzone? Wtryskiwacze działają?

Opublikowano

Podłączany był do uniwersalnego testera diagnostycznego, aktualnie stoi u mechanika.

Miał sprawdzic kompresję oraz cewki jutro się powinienem dowiedzieć.

Poszukam kogoś z inpą zobaczymy co pokaże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uniwersalny tester do tego silnika nie nadaje się, druga kwestia to "operator", który wie jak zinterpretować parametry.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mechanik sprawdził kompresję, na każdym cylindrze jest ok 10-11 bar.

Cewki po lewej stronie nie pracują, po odłączeniu nie ma różnicy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie ma zbyt wiele opcji awarii...

Pierwsze sprawdz czy uklad wtryskowy ( nie bardzo rozumiem jak byly sprawdzane te cewki).Podaj samostart odpal - jak bedzie mruczeć na wszystkie gary to sukaj problemu w ukladzie paliwowy , jesli nie to szukaj iskry ale to juz wiecej pracy...

Za iskre oraz moment rozpoczecia wtrysku paliwa ,odpowiada czujnik polozenia walu ( moment w którym ma nastapic ) ,ale jak polowa silnika gada to jest OK.

Czujnik walka rozrzadu - dzieki niemu iskra pojawia sie na odpowiednim cylindrze , a skoro polowa silnika nie pracuje to od tego zacznij , ale to powinienes juz wiedziec od mechanika.

Jak czujniki beda OK to pozostaje komputer...

Opublikowano

Przerzucasz cewki i świece z działającego banku na ten drugi i patrzysz czy coś się zmieniło, to na start.


Przydałaby się live data oraz błędy z programu typowo do BMW np Inpy czy Disa.


Też możliwe jest, że coś się zalało, skoro woda pociekła aż do kabiny. Jak się dostała gdzieś w kostkę, to równie dobrze mogła w otulinie przewodu dzięki zjawiskom kapilarnym powędrować dalej, tak jak to się dzieje (w tych silnikach) z przeciekającą kostką "grzałki" termostatu, gdzie woda wędruje od tej kostki aż do sterownika silnika.

Opublikowano

Cewki były odłączane od napięcia i patrzylem reakcje na pracę silnika. Nie było różnicy podłącza czy nie.

Psikalem plakiem do okola silnika w celu sprawdzenia nieszczelności. Również nie było różnicy.

Samostart rozumiem że przez filtr powietrza tak?

Komputer już wymieniałem, chyba że komputer gazu psuje robotę?

Czujnik walka lub wału wymienił poprzedni właściciel tylko nie pamięta który. Wiem tyle że dał 450 zł.

Sprawdzałem wtyczkę komputera silnika sucha, nie ma śladów korozji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.