Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jesień w pełni, zaczęły się intensywne opady deszczu a wraz z nimi problem parujących przednich reflektorów.

Na potwierdzenie zdjęcia:

https://nfhost.me/image/igd4

https://nfhost.me/image/ixpg

To jest początek parowania, później mgiełka objęła połowę reflektorów.

Usterka zgłoszona do BMW Premium Arena Łódź. Jestem ciekawy ich opinii.

Problem jest znany na zagranicznych forach:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=958794

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=952900

Nadmieniam, że samochód jest bezwypadkowy, ma raptem 32 tyś. przebiegu i ma 2 lata....

Premium....? Hyundai Tucson partnerki nie miewa podobnych przypadłości....

Opublikowano
Też miałem podobnie ale mam reflektory ksenonowe po dłuższej trasie reflektory odparowały jedynie jak jeżdżę po mieście to mam ten problem wynika to pewnie z nagrzania lamp w środku i różnicy temperatur
Opublikowano

Na szczęście mam przedłużona gwarancję...

Chyba, że mam się z nimi rok barować o wymianę wadliwych lamp.... :evil:

Opublikowano
Do tego dochodzi jeszcze czesto nieszczelnosc tylnich lamp i migajace lampy po zalaczeniu kierunkowskazu

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Witam ponownie.

Właśnie siedzę w ASO Bmw Premium Arena Łódź. Zgłoszenie parujących lamp po moim "lekkim" nacisku zostało przyjęte. Ale kolorowo nie było. Bardzo miły Pan na dzień dobry poinformował mnie że: " stanowisko BMW w sprawie parujących reflektorów przednich jest takie, że jest to naturalne zjawisko kondensacji(!!!!) pary wodnej i firma BMW nie przyjmuje roszczeń aż po wewnętrznej stronie reflektora nie zacznie gromadzić się woda". Paranoja!!!

Jako, że się przygotowałem do rozmowy, pokazałem Serwisantowi zrobione uprzednio zdjęcia, informując go, że proszę o wysłanie informacji do BMW Polska o wystąpieniu problemu parowania, oraz że klient posiada BMW f34 z tego samego rocznika gdzie ten problem nie występuje.

Panowie demontują właśnie reflektory, aby sprawdzić ewentualne uszkodzenia mechaniczne.

Cytując klasyka: "ale jaja", ale do śmiechu mi nie będzie jak czegoś się dopatrzą, w końcu to samochód i on jeździ a nie stoi.

Korzystając z okazji pozdrawiam Pana Mateusza i dziękuje za ludzkie podejście i zrozumienie.

A wielki minus dla BMW Polska za próbę wykpienia się od odpowiedzialności.

Jeżeli kogoś to interesuje to będę pisał jak się dalej sprawy mają...

Opublikowano

No to lecimy dalej...

Odebrałem samochód z informacją, że lampy nie mają uszkodzeń mechanicznych. Zostały niby osuszone. Procedura to włączenie świateł mijania i długich przy otwartych dekielkach.Paranoja. Już przy odbiorze widziałem, że zaparowanie dalej występuje.Po dojechaniu do domu lampy były tak samo zaparowane jak wcześniej. Serwis na ten moment nic. nie może zrobić ze względu na stanowisko BMW Polska. Polecono mi kontakt bezpośredni z nimi.

Na ten moment wysłałem opis na Facebooku i próbowałem wysłać informacje przez zakładkę kontaktową na stronie. Niestety wyskakuje mi błąd.

Czy ktoś z Was ma może maila do BMW Polska?

Czy ktoś próbował już nimi walczyć?

Opublikowano

U mnie przy nowym f30 z ledami lampy wyglądają dokładnie tak jak u Ciebie szczególnie po myciu na myjni, w ASO powiedzieli że to normalne i nic z tym nie zrobią.

Próbujesz coś z tym zrobić? Jest to bardzo denerwujący efekt wizualny, nie wspominając już o możliwości awarii....

W żadnym samochodzie nie miałem tego typu problemu aż do teraz.

Opublikowano
Witam Widzę że temat rozwija się dalej też mam podobny problem lecz nie w takim stopniu lampy parują o wiele mniej i o wiele rzadziej lecz jest to dla mnie denerwujące postanowiłem zrobić lekką modyfikacją mianowicie może zabrzmi to głupio ale do dekielków przykleiłem klejem na gorąco malutkie pochłaniacze wilgoci takie jak dają do butów Na razie problemów nie zaobserwowałem
Opublikowano

Byłem z tym w BMW i powiedzieli mi że na górze jest taki koreczek i ony powinny same odparować i twierdzą że to normlane w BMW.Tak u Gazdy mówili w Gliwicach a tam różne cuda się zdarzają



PS: W C KLASIE nowej też tak jest

Opublikowano

Panowie.

Widzę, że nie jest to problem jednego samochodu. BMW kpi sobie z nas totalnie! Może gdyby nie to ze w moim paruje a w aucie ojca nie, dałbym sobie spokój. To jest wada fabryczna i firma powinna się poczuwać do odpowiedzialności za błąd. Normalne w BMW a nienormalne w Huyndayu?

Doceniam pomysły w stylu montażu pochłaniacza wilgoci ale chyba nie o to chodzi w aucie za 180k....

Klientem mojej firmy jest żona jednego z właścicieli drugiego serwisu BMW w Łodzi i może ją poproszę o pomoc.

Już pytałem, ale może macie maila do BMW Polska, bo przez formularz kontaktowy nic mi nie chce przejść....

Opublikowano

Z drugiej strony - chyba taki urok lamp LEDowych.

Mam w sluzbowym aucie LEDy i tez troszeczke paruja (tak z centymetr od dolnej krawedzi), a auto ma przejechane 670 km.


Temperatura pracy LEDow jest znacznie nizsza niz halogenow/xenonow - za bardzo nie ma jak tej wody/pary podgrzac i nie ma to jak odparowac... Chociaz jak przedmowcy pisali, w aucie za 180k PLN cos powinni wymyslic, jakie podgrzewanie, cokolwiek.

Opublikowano
Nie zgodzę się że w VW nie ma takiego problemu . Mój sąsiad odebrał nowego Golfa i po miesiącu zgłosił w ASO w Radomiu ( tam gdzie go kupił ) że parują mu lampy . W odpowiedzi usłyszał że by się nie przejmował bo to normalne :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam F11 z adaptacyjnymi xenonami.

Tez mi zaczal parowac jeden - szczególnie po myjni co jest oczywiste ze jest nieszczelny.

Kupilem nowy, wymieniłem.

Po wymianie jeszcze lewy zaczal mi parowac.


Parują mi oba. Zwariować można, a dodatkowo nie mam pomysłu co i jak, gdyż ten co wymieniłem to był szczelny - doszczelniałem go.


Nie - nie ma czegoś takiego jak za szczelne reflektory pod warunkiem że odpowietrzniki są drożne.



A w F30 mi nei parują akurat.


PS: BMW to kretyńsko wymyśliło że ślizg zderzaka jest mocowany do reflektora. Hacząc dołem zderzaka o krawężnik np. przy parkowaniu czy coś cała siła przenosi się na obudowę reflektora.

Porażka.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

W ramach aktualizacji. Udało mi się skontaktować z BMW Polska, poprosili o opisanie całej sytuacji i przesłanie zdjęć. Po tygodniu kolejny kontakt z prośbą o przesłanie nr VIN.Dodatkowo przesłałem im linki z forum zagranicznego, gdzie były informacje o wymianie parujących lamp niezadowolonym właścicielom. Zaczynam się łudzić, że może uda się coś zdziałać. Zachęcam wszystkich, którzy mają podobny problem do wysyłania informacji o problemie. Niech BMW wie, że czasy gdzie inaczej traktowało się klienta z NIemiec czy Wlk. Brytani już mineły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem wam tylko że Audi w A8 wymieniło dwa ledy po 10tyś zł każdy w 4 letnim aucie w ramach gwarancji właśnie ze względu na parowanie.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Sory za odgrzanie tematu ale poszukuje informacji, oraz porady jak zgłosić się do BMW po gwarancji, z problemem parującej lampy w skutek normalnego użytkowania, Jak mogę rozwiązać problem ?
Opublikowano
Odrazy ci odpowiem gówno dostaniesz ja mailem na gwarancji i powiedzieli że to nie obejmuje że to normalne w BMW serii F że mam na długi zostawić światłach przez 2h i odparuje
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cytat użytkownika z wykopu ".aso_gosc 11 godz. temu+34

@univac: dlaczego parują reflektory - dotyczy głównie reflektorów LED. Producent niektórych lamp to producent... polski. Kompletne lampy do niektórych samochodów są projektowane i wytwarzane w Polsce. Na branżowych spotkaniach konstruktorskich taki producent został zapytany i... on sam się drapie po głowie jak to zrobić.

Parują bo:

- układ LED musi mieć bardzo wydajne chłodzenie, które jest kontrolowane wewnątrz lampy

- dotychczasowe lampy miały układ otwarty (czyli miały np. odpowietrzniki) a lampy LED nie mogą mieć bo układ chłodzenia musi być kontrolowany (dwa obiegi powietrza wewnątrz lampy

- wigloć, które pojawia się w lampie nie wynika z nieszczelności lampy tylko z adsorbcji wilgości z powietrza przez poliwęglan

Mercedes rozwiązuje to przez montowanie wkładów osuszających do wnętrza lampy, takie jak spotykaliście kiedyś w pudełkach z nowymi butami"

  • 3 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś próbował włożyć do wnętrza lampy (np tam gdzie jest dummy reflektor) osuszacz do reflektorów (100g woreczek z kulkami czy czymś takim) ?

Edytowane przez Kyokushin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.