Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam do tej pory posiłkowałem się tematami które były wcześniej założone i "teoretycznie" wyjaśnione jednakże ja nie znalazłem nic co pomogło by mi rozwiązać moją sytuację, a więc do rzeczy może zacznę od samego początku kupiłem bmw e39 mój z resztą już od zawsze wymarzony samochód z następującymi defektami t.j pompa paliwa od mniejszego pojemnością auta był to z tego co pamiętam z 2 litrowego vw sharana wiedziałem więc że pompę będę musiał wymienić oprócz tego wiadomo hamulce ponieważ auto stało koło 1,6 roku nie ruszane. Co ciekawe było to lato te wakacje auto wówczas odpalało co prawda był problem gdy prezentował mi go ówczesny sprzedający ale wtedy wystarczyło po prostu zalać benzynę i autko odpaliło chodził bardzo dobrze równo, nie dymił troszkę na samym początku puścił czarny dymek ale to dosłownie na sekundę ale potem nic kompletnie bezbarwny dym mimo że gazowałem chcąc sprawdzić uszczelkę głowicy i czy się nie przegrzewa silnik wszystko było w jak najlepszym porządku auto przyjechało do mnie 130 km pod blok i zaczęły się problemy ponieważ po miesiącu (od kupna auto wciąż stało nie jeżdżone nie miałem czasu na zabranie się za naprawy więc tylko zamawiałem ciągle części) gdy chciałem samochód odpalić ponieważ zakupiłem nowy akumulator 70Ah 680A rozruchu auto kręciło lecz jednak nie odpalało po 3 próbie auto odpaliło z dużym trudem wydając przy tym przerażające dźwięki z silnika (stukanie) następnie obroty od razu spadały musiałem go cały czas gazować żeby silnik nie zdychał (stuki wówczas już ucichły słychać je było tylko chwile w trakcie uruchomienia silnika) po dłuższej gazówce obroty silnika unormowały się a ja mogłem samochodem się trochę pokręcić po wszystkim zaparkowałem pojazd i znów brak czasu praca praca i zamawianie części.. Po kolejnym miesiącu zamówiłem nową pompę paliwa oraz cały "smok" do zbiornika paliwa zamontowałem wlałem ponad 10 litrów paliwa.. nic auto kręci lepiej ale tak jakby nie chciało zapalać.. po prostu kręci. Dodatkowo dodam że wystarczy 4/5 prób odpalenia silnika by mój akumulator się rozładował co też jest bardzo irytującą rzeczą. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły prosiłbym bardzo o podzielenie się nimi :mad2: :cry2: Edytowane przez Bmw 523i 1996
Opublikowano
Dodam jeszcze,że zaobserwowałem że auto gdy jest cieplej na zewnątrz odpala, gdy robi się zimniej jest to w sumie nie możliwe może to też coś oznacza.. :shock:
Opublikowano
Może spróbuj diagnostyki komputerowej, bo po tym co opisałeś trudno będzie komuś z forum Ci pomóc.
Opublikowano
Może spróbuj diagnostyki komputerowej, bo po tym co opisałeś trudno będzie komuś z forum Ci pomóc.

Chyba będę musiał kupić kable OBD,OBD2 i podpiąć pod laptopa z tego co widziałem na youtube nie jest to chyba jakoś zbytnio skomplikowane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popraw tytuł na jakiś logiczny a nie problem..Tak to każdy mógłby napisać. Diagnostyka na początek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To włącz test 6.0 na zegarach i sprawdź czy masz paliwo w prawej komorze, jak nie to masz przyczynę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak jak ktoś wyżej pisał, dolej dla pewności paliwa. Niech wskaźnik będzie na tych 15 przynajmniej. W e39 lepiej nie schodzić poniżej 15l. Jechałem kiedyś na rezerwie, i auto zdechło na światłach z braku paliwa, mimo że było go jeszcze około 10l w baku. Od tego zdechła mi pompa.
Opublikowano
Dodam jeszcze tylko, że sprawdziłem drugi raz teraz test 6.0 w obc pokazał mi 232076 test 6.1 pokazał mi 0278 zaś test 6.2 288 czyli z tego co rozumiem pokazuje mi to że z lewej strony pompy mam 23,2l benzyny a z prawej strony 7,6l czyli suma wychodzi koło 30l zdziwiłem się ponieważ jest to nie możliwe zalałem 11l wcześniej było zalane 6l ale to jakiś miesiąc temu gdzie zaraz po tym gdy zalałem te 6l troszkę pojeździłem. Czy jest możliwość, że problem leży w tej pompie po stronie lewej?? Jeżeli takowa w ogóle istnieje.. :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz masz większość w lewej komorze. Albo jeździsz powyżej 1/4 zbiornika albo wymieniasz pompę paliwa (prawa komora). Paliwa może być mniej a świruje pływak w lewej komorze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Meczysz się z tym kilka dni. Zalej auto w końcu paliwem ale nie na styk 15l tylko wlej chociaż pół zbiornika.


Jak pomoże wymień pompę paliwa dobrej marki i jezdzij. Ale jak dalej będziesz jeździć na oparach to kolejna szybko padnie. Tankuj zawsze do pełna i przy 20l Tankuj znowu do pełna. Tankowanie do pełna nie jest drogie, jest oszczednoscią co wiele osób nie rozumie. Jak ktoś lubi tankowac po 50zl to zalej raz do pełna i Tankuj za 50 zł co 100km. Wyjdzie na to samo. I tak trzeba tankowac i tak. A, jazda na stacje co chwile to strata czasu i paliwa

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponawiam temat ponieważ minęło już sporo czasu a wciąż można powiedzieć że tkwie w martwym polu otóż moja beemka dość długo stała pod blokiem a ja przemieszczałem się autem mojej kobiety i teraz od jakiegoś czasu staram się ja doprowadzić do kultury i napotkałem sporo problemów których wcześniej nie było takich jak np. Ogień z rury wydechowej podczas próby odpalenia silnika oraz nie znikający błąd z komputera diagnostycznego. Po podpięciu wyskoczyły następujące błędy w silniku: Czujnik położenia wałka rozrządu, Potencjometr przepustnicy, Przepływomierz powietrza. Tego samego dnia zamówiłem czujnik położenia wałka rozrządu marki bodajże era oraz używany natomiast sprawny potencjometr przepustnicy. Przepływomierz zostawiłem ponieważ po skasowaniu błędów pozostały tylko te dwa wyżej wymienione błędy więc wziąłem je za najbardziej upierdliwe. Wymieniłem czujnik oraz potencjometr natomiast po ponownym podpięciu auta pod kompa okazało się, że błąd nie zniknął, przestawiony rozrząd?? trefny czujnik chociaż zaznaczam, że jest nowy??? I kilka dni temu postanowiłem pomęczyć ja trochę bardziej dłużej pokręcić i udało się odpalił z problemami ale się udało zostawiłem ją na jakieś 40 min może nawet trochę dłużej silnik chodził przyjemnie cicho nic niepokojącego nie słyszałem (Czy można tu wykluczyć cokolwiek związanego z rozrządem??) i co ciekawe po rozgrzaniu silnika powiedzmy na końcówkę niebieskiego Pola auto za każdym razem odpalało bez problemu przejechałem się wszystko spoko generalnie nie czuć żeby coś było nie tak problem pojawia się tylko gdy auto ma zimny silnik dodam tylko jeszcze że podejrzewam że nie otwiera się przepustnica takie odniosłem wrażenie Ale mimo to zero pomysłu za parę dni wszytko rozbieram poczyszczę I zobaczymy ale pisze może ktoś miał podobne rewelacje jakieś sugestie? Cokolwiek

A prawie zapomniałem podejrzewałem również w kwestii ognia z rury wydechowej filtr paliwa który już do mnie przybył i na dniach będę go wymieniał. Tak dla większego przybliżenia objaśnię co było wymieniane w tym aucie od kupna a było tego trochę: Pompa paliwa, Akumulator 70Ah Mercedesowski jakiś, Olej Liqui Moly 10W40 + Filtr FILTRON, Świece zapłonowe dwubiegunowe Bosch, Filtr powietrza Bosch, Akumulator 74Ah Bosch S4008 (Bo jak się okazało ktoś zamontował w aucie włoskie wyposażenie o nazwie spaghetti z kabli i auto miało pobór prądu 3,5 Amper w spoczynku teraz udało się to zniwelować jest już 0,25 czyli z tego co mówił jeden wtajemniczony w granicach tolerancji ale niestety jeden akumulator już nie przeżył trzeba było kupić drugi), Filtr paliwa, Potencjometr przepustnicy, Czujnik położenia wałka rozrządu.

Opublikowano
Tak szczerze to czujnik firmy ERA może działać prawidłowo lecz nie musi, tak to już jest z zamiennikami w naszych E39 pewność będziesz miał tylko na OE BMW za gruby hajs lub jak uda Ci się wyrwać gdzieś VDO Siemens. Co prawda uwalony czujnik rozrządu daje znać o Sobie najczęściej po rozgrzaniu silnika,więc może u Ciebie przyczyna leży gdzie indziej. A jakim komputerem odczytywałeś błędy?? W Inpie masz możliwość podglądu wielu parametrów podczas pracy silnika np. pozycja wałka rozrządu, wartości przepływki itp.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Tak szczerze to czujnik firmy ERA może działać prawidłowo lecz nie musi, tak to już jest z zamiennikami w naszych E39 pewność będziesz miał tylko na OE BMW za gruby hajs lub jak uda Ci się wyrwać gdzieś VDO Siemens. Co prawda uwalony czujnik rozrządu daje znać o Sobie najczęściej po rozgrzaniu silnika,więc może u Ciebie przyczyna leży gdzie indziej. A jakim komputerem odczytywałeś błędy?? W Inpie masz możliwość podglądu wielu parametrów podczas pracy silnika np. pozycja wałka rozrządu, wartości przepływki itp.

 

Błędy odczytane przez delphi, pozycje wałka rozrządu pokazywał przed odpaleniem -25 stopnia po odpaleniu bodajże 52 a potem 82 co do przepływki to wywaliło błąd w kompie wczoraj ponieważ wypiąłem i wpiąłem ponownie czujnik więc znów podpiąłem pod kompa tak w razie gdybym go źle lub nie do końca wpiął. Musiałbym jeszcze raz zerknąć na wartości przepływki jak one powinny w zasadzie wyglądać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.