Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam takie pytanie odnośnie siły nawiewu a mianowicie czy jesli auto jest zimne np. przy obecnych temperaturach rzędu -2 stopnie siła nawiewu jest zależna od temp. silnika i zaznaczam odrazu że chodzi mi zmianę siły nawiewu manualnie czyli pokrętłem od pozycji 0 do 4 ? Wymontowałem dmuchawe bo przestała działać powodem była uszkodzona spreżynka docisku szczotki, wymieniłem, podłączyłem sprawdzić i efekt jest taki że na najniższej pozycji pokrętła ( 0 choć domyślnie bo nie istnieje taki symbol dopiero wyżej 1 jest nadrukowana) wieje lekko, przekrecając dalej w strone 1 za każdym lekko wyczuwalnym skokiem pokretła zwieksza sie delikatnie predkość nawiewu, dalej w stronę pozycji 2 stopniowo zwieksza się nawiew aż do momentu na pozycji 2, od tego położenia przekrecając dalej w pozycje 3 i dalej na maksa nic nie zmienia, wieje tak samo jak na 2 i wzwyż. Czy moze to być uzaleznione od temp. silnika, temp. płynu krążącego w układzie nagrzewnicy że jak jest za chłodny to nawiew od pozycji 2 się nie zwiekszy mimo zmiany manualnie pokrętłem? Próbowałem rozgrzać auto ale jakoś zmian nie zauważyłem i nie wiem czy winy nie szukac w rezystorze dmuchawy tzw. jeżu ? Proszę o pomoc bo auto rozebrane i nie wiem czy składac to i ma tak byc jak u mnie obecnie jest czy skoro już rozebrane to kupic inny rezystor i odrazu wymienic. :|
Opublikowano
od pozycji 0 do 4? Jaka masz klime high czy basic? U mnie w high normalnie dziala, im wiecej ustawie tym mocniej wieje. Nie masz bardzo slabego akumulatora czasem? Jesli tak to to moze byc przyczyna - auto oszczedza energie i nie pozwala na duza prace nadmuchu. Albo jez jak napisales. Podlaczales pod komputer, sa jakies bledy?
Opublikowano

Mam taki jak na foto czyli chyba basic przedlift https://www.google.pl/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi8197D_YrfAhWDl4sKHf0UDj8QjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Fwww.e-koma.pl%2Fpl%2Fp%2FPanel-klimatyzacji-bmw-e60e61-przed-lift%2F20&psig=AOvVaw1bzZDNm-j8g4t5z1ti6oSQ&ust=1544177998467449

Też pomyślałem o tym oszczedzaniu ale bardziej na zgaszonym silniku kiedy całe zasilanie opiera się na akumulatorze a jak już się zapali to alternator zasila :?: :?

Błędów nie sprawdzałem bo coś nie mogę disa odpalic wogóle ta wirtualna głowica mi się nie chce łączyc ale to wina mojego starego laptopa bo tam już mało co działa normalnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też miałem kiedyś ograniczoną siłę nawiewu przez już słabą kondycje akumulatora.
Opublikowano
Akumulator mógłbym tu podejrzewać bo auto w większości stoi więc nie ma regularnego ładowania a nawet jak odpaliłem po dwóch tygodniach to może i na odpalonym słabiej wieje bo akumulator niedoładowany do odpowiedniego poziomu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu chodzi o to że komputer celowo odcina moc nawiewu aby zaoszczędzić energię słabego akumulatora.
Opublikowano
Ale to jest pewne ze tak jest z tym odcieciem czy ze moze tak jest ale pewnosci nie nikt nie ma ze jest taka opcja w sterowniku?
Opublikowano
Sprawdź z rozłączoną klemą IBS, jeśli będzie ok to znaczy że tak jak koledzy mówią, wystarczy też podładować akumulator..

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to jest pewne ze tak jest z tym odcieciem czy ze moze tak jest ale pewnosci nie nikt nie ma ze jest taka opcja w sterowniku?

 

Przecież nikt sobie tego nie wymyśla, takie informacje są ogólnodostępne choć by nawet w NewTIS.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie problem był podobny i nie wkręcał się na max obroty, po czym zaczął przerywać i jak już go wyłączyłem to nie mogłem ponownie włączyć. Po wyciągnięciu i sprawdzeniu bezpośrednio do prądu wentylator działał a po wpięciu w rezystor już nie kręcił, długo myślałem gdzie leży przyczyna i co kupować, czy rezystor czy wentylator. Po sprawdzeniu rezystora miernikiem wydawał się być dobry i postanowiłem kupić nowy wentylator, po podłączeniu wszystko wróciło do normy, mimo iż stary się kręcił bezpośrednio do akumulatora, lecz podłączając w ten sam sposób nowy wentylator wyczułem ze kręci się trochę szybciej i gładko, a stary ciutkę wolniej i wyczuwałem spore wibracje, podejrzewam ze łożyskowanie stawiało opór i dlatego nie chciał się kręcić z rezystorem, może dobre czyszczenie tuleji plus smarowanie by pomogło lecz wentylator stary plus szczotki sporo zużyte postanowiłem kupić nowy hella za 300 zł wyrwałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.