Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam kilka bolączek w samochodzie natury przeniesienia napędu w okolicach wału napędowego, mianowicie:


1. Podczas zmiany biegów słyszę głuchy stuk, walnięcie, dużo bardziej odczuwalne kiedy bieg zmieniam dynamicznie, mniej kiedy lekko, delikatnie odpuszczę sprzęgło, wówczas nawet niejednokrotnie niewyczuwalny. Samochód był u mechanika, ale sądzę, że był mało rozgarnięty precyzując usterkę jako "gumę przy skrzyni biegów", czy możliwe, że takie efekty dawałby łącznik elastyczny?

2. Kiedy rozpędzę samochód do prędkości 100-120 km na karoserii dają się odczuć wibracje, ten sam mechanik powiedział, że niby podpora wału jest okej, chociaż tak czy siak w niej widziałbym winowajcę, ew. w źle wyważonym wale, czy mogą to być przyczyny? Wymieniałem tuleje pod wózkiem, wszystkie i boję się, że wał mógł być od niechcenia założony bez znaczeń.

3. Również kiedy rozpędzę samochód na piątym biegu i obroty są mniej więcej w okolicach 2tys/min słyszę huczenie, dosyć uciążliwe i głośne, na wyższych obrotach pod obciążeniem niesłyszalne.


Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie od osób które borykały sie z podobnymi rzeczami, ponieważ szkoda wywalać kasy w błoto u kolejnego mechanika. Z góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli łącznik elastyczny jest zniszczony to może być przyczyną styków przy zmianie, ale również półosie i dyferencjał, który sugerując się opisem wyje. Drgania mogą być od wału jak nie został złożony jak należy, podpora wału oczywiście też ma wpływ.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Co do pierwszego to na 90% tuleja dyfra nr 9 bodajże.

Koszt naprawy 500zl a zmieni się tylko to ze nie będzie sporadycznie stukac prxy zmianie biegow.

Opublikowano
A więc mam jeszcze pytanie, czy 320 Ci miało wkładany jeden dyfer o takim samym przełożeniu i jeśli tak, może wiecie ile wynosi to przełożenie po take 2.0L
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do pierwszego to na 90% tuleja dyfra nr 9 bodajże.

Koszt naprawy 500zl a zmieni się tylko to ze nie będzie sporadycznie stukac prxy zmianie biegow.

Wymieniałem tuleje pod wózkiem, wszystkie

:roll:

A więc mam jeszcze pytanie, czy 320 Ci miało wkładany jeden dyfer o takim samym przełożeniu i jeśli tak, może wiecie ile wynosi to przełożenie po take 2.0L

3,45.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.