Skocz do zawartości

Wszystkie wady G30


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne wszystko zależy od egzemplarza i wyposażenia.

- Samochód przyklejony jest do drogi, niezależnie od tego czy jade 100 czy 200. Mam felgi 20 na Hankookach + sportowe zawieszenie M ( obniżone)

- plastiki nawet minimalnie nie trzeszczą ( bardzo na to zwracam uwagę i potrafię wyjąć cały środek auta aby namierzyć jakie kolwiek trzeszczenie)

- silnik ładnie trzyma obroty ( 3 litry benzyna )

- skrzynia nie ma najmniejszego szarpania i wibracji

- układ hamulcowy M z tarczami 400mm jest świetny( jeszcze go nie przegrzałem)


Jedynie do czego mogę się przyczepić to słaby dźwięk wydechu w serii M... oraz brak aerodynamiki ( szum powietrza) lecz jeszcze gorzej jest w f36 (tam przy 200 można śmiało nauszniki zakładać...) . Zdecydowanie lepszą aerodynamikę ma Audi, ze względu na bardziej opływowy kształt.


Ogólnie jestem zadowolony. Mam porównanie z :F10,F36,A7,A6,A5,A8,S7. Mój egzemplarz jest z 2017 USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 591
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bmw G31 530d wady:

Przy przebiegu 10tyś km wymiana tarcz przód i tył (hamulce M) z powodu bicia...

Odczuwalne drgania przy prędkości powyżej 60km/h, szczególnie widać drgania na fotelu pasażera.

Opony RF wyważone na "hunterze" w serwisie przy okazji wymiany tarcz.

Czy też tak macie z tymi wibracjami? To norma przy oponach RF i zawieszenie M?

Gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z krzywieniem tarczy to jest masakra w dwóch moich BMW do przebiegu 20 000 trzeba było wymieniać tarcze. Wymiana na nowe i po 5000km to samo. Jakość części jest tragiczna. W 640i mam 3 komplet przez 30tyś km i teraz jest w miare bo idealnie też nie jest. Nie dajcie się zbywać niech wymieniają do skutku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To mam całkiem inne doświadczenie, e91 tarcze zawsze oryginały i zero problemów.

W G31 60k km na oryginalnych tarczach i nadal ideał.

Może za delikatnie hamujecie.

Po hamowaniu mocniejszym do zera warto toczyć się pod światłami delikatnie aby nie trzymały tarcze temp w jednym miejscu - w kontakcie z klockiem. To często powoduje, że tarcze się gną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat też się stosuję do takich zaleceń i nie mam problemów. Osuszenie tarcz i klocków jest dość istotne po myciu.

Bardziej istotne jest żeby nie myć na rozgrzanych hamulcach czego nigdy nie robię osuszanie może mieć wpływ na korozję na nic więcej ale jak po.myciu wstawię auto do garazu i na drugi dzień pojadę w trasę to nawet lekki nalot nie zdąrzy się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat też się stosuję do takich zaleceń i nie mam problemów. Osuszenie tarcz i klocków jest dość istotne po myciu.

 

To musisz miec dobre otwory w felgach żeby sie do nich dostac. BMW nie może dawać takich zaleceń bo wtedy nie mogliby sprzedawać felg z cienkimi szprychami tylko takie żeby dało się wsadzić rękę.


Jesli chodzi o nie mycie gorących hamulcow to owszem na własnej skórze już sie o tym przekonałem jak mi wygięło tarcze po potraktowaniu kół myjką ciśnieniowa zaraz po przyjeździe z trasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim G30 przy przebiegu okolo 50 tysiecy kilometrow pojawily sie klopoty z elektrycznym ustawianiem kierownicy. Problem jest o tyle irytujacy, ze kolumna kierownicza po zgaszeniu silnika automatycznie skraca sie i podjezdza do gory. Po odpaleniu silnika powinna automatycznie wracac do zapamietanego polozenia, jednak wyjezdza na dlugosc pozostajac nienaturalnie wysoko, przy czym nie sposob jej opuscic. Po zameldowaniu usterki w serwisie powiedziano mi ze to znana bolaczka G30, wymieniono na gwarancji modul sterowania dodatkowo na czas naprawy BMW udostepnilo samochod zastepczy. Problem jednak szybko wrocil. Jedyne rozwiazanie, ktore sprawdza sie w praktyce, to nie dotykanie wienca kierownicy az przyjmie ona pozycje do jazdy, co jednak trwa irytujaco dlugo. Silnik wyje w garazu, a ja musze czekac cierpliwie stosunkowo dlugo az auto bedzie gotowe do jazdy. Byc moze da sie opcje automatycznego przestawiania kierownicy celem wygodnego wysiadania jakos zdezaktywowac w menu?

 

U mnie tylko podjezdza do góry. Powinna też sie chować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest wysunieta to powinna sie chowac, chyba ze jezdzisz na codzien z calkiem wsunieta, to nie ma sie gdzie schowac :wink:

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest wysunieta to powinna sie chowac, chyba ze jezdzisz na codzien z calkiem wsunieta, to nie ma sie gdzie schowac :wink:

 

No jeżdżę z całkiem wysuniętą i całkiem na dole a tylko podjeżdża do góry bez wsuwania/skracania się. Dziwne...

Czy inni tez tak maja czy mam się z tym udać do serwisu i dopisać do rzeczy które nie działają jak powinny (a lista jest długa) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi isc max do gory i max do zegarow. Jak jest inaczej pewnie przesoftują badz usuna jakieś błędy. Sprawdz czy silniczek w ogole działa. Sprobuj sam ją ruszyc przóď-tył, góra-dół. Czasami pomaga tez na dziwne bledy odpiecie klem w akumulatorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z modulem ustawiania kierownicy sa znana bolaczka G30, w ASO od razu zaproponowano mi wymiane na nowy modul. Dopoki sie nie chce chowac, to jeszcze pol biedy. Zawsze mimo wszystko mozna wysiasc wygodnie z auta, jak sie nie ma ponad 2 metrow wzrostu i sporej nadwagi :wink: Ale jak kierownica wjezdza do srodka i sie unosi, by pozniej nie bylo mozliwosci ustawic ja w normalnej pozycji, to jest to dosyc irytujace.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.