Skocz do zawartości

Wszystkie wady G30


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 591
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@pOsitiv szczerze współczuję takiej sytuacji. Jedyne co mi przychodzi do głowy jaki jest powód tego terkotu to może jeśli miałeś filtr kabinowy wymieniony i coś zostało ułamane tam w środku albo na siłe wepchnięte i podczas jazdy się tak objawia. Jeśli nic nie było robione to skąd nagle takie coś?

Na pewno nie zostawiaj auta w serwisie bez nadzoru. Poproś o uczestniczenie w szukaniu problemu.


Ja przy zakładaniu dodatkowego zabezpieczenia miałem parę elementów zdejmowanych tj schowek cały, listwa drewniana, jakieś plastiki i kanapa plus dojście do pompy paliwa. Szczerze, to jak widziałem jak łatwy jest demontaż to nie dziwie się teraz czemu ciągle coś skrzypi itd.


Jeśli w serwisie nie dadzą rady to jedż do firmy zajmujacej się czy to wygłuszaniem czy obszywaniem skórą bo oni mają zawsze duże doświadczenie w demontażu a i mogą podpowiedzieć co i jak. Gwarancja na tym nie ucierpi bo kto o tym będzie wiedzieć szczególnie jak już raz rozbiorą Ci auto w serwisie.


Jeszcze jeden powód przyszedł mi do głowy. Jak zakładałem el. lusterka w A4 wg instrukcji z forum to nie zwróciłem uwagi na kabelki. Po założeniu paneli na drzwiach coś mi stukało na większych dziurach. Okazało się, że wiązka jakoś poszła blisko innych elementów i wywierała nacisk na nie powodując stukanie. Wystarczyło okręcić wiązkę taśmą z pianką i już po problemie. Nie mogłem ułożyć wiązki tak jak było wcześniej nie wiem z jakiego powodu. Może u Ciebie coś się poluzowalo na dużej dziurze czy nierównościach i teraz masz problem.


Wcześniej jak pisałem o trzeszczacym wnętrzu G30 oraz słabym wykończeniu to mnie tu paru kolegów wyśmiało a tu podałeś dowód na to jak jest w rzeczywistości z tymi "genialnymi" G30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieram się. Tylko zastanawiam się, czy oni coś pomogą. Boję się, że jak zaczną rozbierać deskę to może być tylko gorzej...

 

obyś nie usłyszał w ASO, że nic nie słychać albo zalecenie żebyś głośniej słuchał radia :wink:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś tu napisał.. Odbiera się to wyczekiwane auto więc jest oczarowany na początku. Ja jednak nie jestem rajdowcem więc nie mam nie wiadomo jakiego silnika pod maską a i super riderem na poziomie 180 km/h na autostradach nie jestem. Więc ciężko mi się odnieść do tego trzymania na drodze przy wysokiej prędkości. Co do trzeszczenia, w nawiązaniu do filmiku jest to dramat.. którego u siebie na szczęście nie uświadczyłem.


Dla mnie poważne dwa mankamenty to jest poruszony wcześniej temat świateł do jazdy dziennej tzn. w dwóch punktach mamy wersje auto :lol: przecież D z a działa analogicznie do pozycji 0. Szkoda, że nie można jeżdzić cały dzień na dziennych tylko być skazanym na "auto".


Druga sprawa którą ostatnio zauważyłem.. to fakt, że jak mamy audio z usb i jest włączone losowanie odtwarzanie to jedyna możliwość przy zmieniać piosenki jest tylko przez panel radia! Nie ma takiej opcji w kierownicy (poza rolką czyli szukanie utworu a nie można przerzucać w auto) jak i w touchpadzie a w F10 to było i było to dużo bardziej komfortowe jak i bezpieczne rozwiązanie. W G30 strzałki do przerzucania utworu ma tylko panel radia i to od strony pasażera, porażka!


Mimo wszystko jest to dla mnie "fura", oko innych kuje ;). A6 wcześniejsza jak najbardziej tak, obecna to jaki statek w dodatku cena odpycha. Ogólnie nowa A8 w mojej ocenie np nie ma startu do "7" :) Marzenie.. oby kiedyś się spełniło !


Ps. Ktoś tu wspominał, że np radio nie zapamiętuje mu po zgaszenia auta, że miał włączoną funkcje zapisane stacje tylko wrzuca sama na FM, u mnie pamięta więc to dziwne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem, dlatego wyrzuciłem wkłady, ale nic to nie dało.

Jutro chcę przejechać się na foteli pasażera i będę próbował lokalizować.

Dziś byłem sprawdzić koła. Jedna felga delikatnie krzywa, ale nawet przy krzywej feldze nie powinno tak stukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



I tak non stop od 60-80km/h, niezależnie od jakości drogi...

 

Wiesz, nie dziwię Ci się, że jesteś wku...y - też bym był.

Moja skromna rada - to nie irytuj się, tylko jedź do ASO, przejedź się z gościem z serwisu, żeby nie było niejasności - bo tu każdy z forum chce pomóc, wiadomo, ale serwis najszybciej zacznie od newralgicznych punktów deski. Choć często umieją mniej, niż nam się wydaje, to mają schematy, są po szkoleniach - więc nie ma co się denerwować. Zdarza się - to ewidentna pierdoła, nawet w Bentleyu może się zdarzyć.


A ja miałem ostatnio taki przypadek - w sumie dwa przypadki:

pojechałem z dzieciakami do Szczyrku na narty - było z -10st, wracamy ze stoku, a tu nie da się otworzyć tylnych drzwi od pasażera. Od wewnątrz da się, ale od zewnątrz klamka jak przyspawana. Po powrocie do domu w garażu (ogrzewanym) wszystko wróciło do normy.

Następnego dnia zawożę syna z koleżanką do centrum, mamy mało czasu, koleżanka otwiera te właśnie drzwi i... nie da się zamknąć. Tak jakby mechanizm klamki nie wrócił... Czasu mało, a tu nie ma jak jechać... wpadłem na pomysł, że trzymając drzwi od środka - zaryglowałem centralnym zamkiem i tak na pierwszym ząbku trzymały się... :roll: A koleżanka siedziała z dala od drzwi... Po dojechaniu na miejsce je.łem drzwiami jak dawniej w Nysce i wróciło wszystko do normy. Mrozy odpuściły i znów fura jest cacy :lol: :lol: :lol:

Tylko dodam, że mam nikomu nie potrzebną opcję "soft close" - i to ona zapewne zastrajkowała - pewnie wilgoć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Tylko dodam, że mam nikomu nie potrzebną opcję "soft close" - i to ona zapewne zastrajkowała - pewnie wilgoć...



Co racja to racja, drzwi w g30 tak łatwo zamykają się same, że soft close to zbędny bajer i trzeba specjalnie chcecie nie domknąć drzwi żeby to zadzilalo




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla informacji, że nie tylko bmw skrzypi i ma wady. Jak już kiedyś wspominałem, niestety ale im nowsze modele wychodzą, tym gorsze wykonanie. Zauważalne jest zacieranie się granicy jakości premium a aut klasy średniej. Zapożyczone z forum a6 . rzecz tyczy nowej a6 2,0tdi z salonu po przebiegu 9tyś km


‚Witam po dłuższej przerwie. Oto moja opinia po przejechaniu 9tys/km. Auto nie jest warte tak dużych pieniędzy i nie tego oczekiwałem po marce premium. Największe zalety nowej A6, to bardzo wysoki komfort jazdy, rewelacyjne wyciszenie kabiny(poziom lexusa) i niesamowite światła matrix hd. Niestety spotkało mnie już kilka usterek, które nie powinny mieć miejsca. Od samego początku mam problem ze skrzypieniem elementów aluminiowych na desce rozdzielczej, które pod wpływem zmian temperatur wydają głośne dźwięki. Byłem w tej sprawie w serwisie i popodklejali jakieś taśmy wygłuszające. Trochę pomogło, ale nie do końca. Przecież zawsze można słuchać głośniej muzyki. Zobaczymy jak będzie wiosną i latem. Pewnego dnia, gdy odpaliłem auto przestały działać wszystkie kamery otoczenia. Raz działały, a raz nie, aby w końcu przestać działać całkowicie. Umówiłem się na wizytę w serwisie, ale po kilku dniach wszystko wróciło do normy, więc wizytę odwołałem. Na razie wszystko jest ok. W serwisie poinformowali mnie, że na zaistniałą sytuację mogła mieć wpływ fatalna pogoda (deszcz, śnieg, duża wilgotność). Również w złych warunkach pogodowych, mam problemy z otwieraniem gestem pokrywy bagażnika. Muszę ją otwierać z pilota lub przyciskiem na klapie. Najnowsza uciążliwość, to zamglony obraz z przedniej kamery. W serwisie poproszono mnie na warsztat, gdzie pokazano mi obraz szkiełka(oczka) kamery w powiększeniu na komputerze. Diagnoza, to nieszczelność kamery poprzez uszkodzenie mechaniczne od uderzenia kamyczków. Mogą wymienić, ale odpłatnie. Cena po dużych rabatach, to 2tys. Oczywiście wymieniać nie będę, bo jaką mam gwarancję, że sytuacja nie powtórzy się ponownie. Oczko kamery znajduje się w przednim grillu i cały czas jest narażone na uderzenia różnych zanieczyszczeń. Zaznaczę, że bez powiększenia obrazu, żadnych uszkodzeń mechanicznych nie widać. Jeśli faktycznie nieszczelność spowodowana jest jakimiś uszkodzeniami mechanicznymi, to widać z jakiego słabego materiału wykonana jest kamera. Na szczęście bardzo rzadko jej używam, więc odpuściłem sobie wymianę. Po przejechaniu 8tys/km musiałem dolać 0,5L oleju do silnika. Mam nadzieję, że jest to tylko kwestia dotarcia. Zobaczymy co będzie dalej, ale jakość marki audi pozostawia wiele do życzenia. Ogólnie uważam, że różnice pomiędzy markami premium, a pozostałymi zacierają się. W dużej mierze płacimy za logo marki, a nie za jakość. Ciekawe jak jest w innych markach premium takich jak Mercedes i BMW?’

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja coraz bardziej dochodzę do wniosku, że firmy takie jak BMW i spółka opracowują nowe technologie itp kosztem klientów. My mamy możliwość jeżdżenia samochodami często naszpikowanymi najnowszymi pomysłami, które to po kilku latach trafiają do niżej pozycjonowanych marek. Firma sprzedaje pomysły i na tym zarabia wiadomo.

Kiedyś granica między premium a zwyklakami to rzeczywiście była ogromna. Wprowadzanie automatów, 4x4 czy pneumatyki itd w premium powalało reszte na łopatki i kazdy widział jak jechało takie A6 czy E klasa, że to luksus w porównaniu do reszty. Teraz to masaże są w Peugeotach 3008 co prawda w wersjach limitowanych ale za 150 koła. Night vision w nowym 508 first edition razem z 4x4 i resztą gadżetów godnych premium.


Zaczyna się zwyczajnie nie opłacać mieć premium. Jedynie jeszcze prowadzenie, silnik i pare innych rzeczy ratuje premium choć są wyjatki od reguły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę premium jest znaczek na masce. Wykreowane marketingowo logo, warte miliony - za to płacimy. Każdy chce mieć logo BMW czy Audi na masce, jak jeszcze nie ma. Cała tajemnica premium.

Potem jest rozczarowanie, jak ktoś przesiada się z Passata na BMW, bo ma wyobrażenie, że w BMW są cuda, wodotryski, auto jest niezniszczalne, w ogóle nie ma prawa się zepsuć, itp. Zbyt duże oczekiwania.


A może za kilka lat będzie moda na nowe premium - Premium Premium. Tak jak powstał Lexus, to może podobnie powstanie nowa marka BMW i innych premium... Mercedes już to zrobił reaktywując Maybacha, ale zrobili to nieudolnie, za drogo i... chyba za wcześnie. To tak jak wiele marek wyprzedziło epokę i nie wstrzeliło się w swoje czasy - tak Maybach i inni. Pożyjemy, zobaczymy, takie gdybanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logo, które chcesz mieć na masce to jedno a jakość, która stoi za produktem premium to drugie. Nie zgodzę się z Tobą, że produkt premium to tylko logo wykreowane za miliony. Produkt premium cechować powinna przede wszystkim jakość, wykonanie, serwis itp. za którą klient decyduje się odpowiednio zapłacić. Nie dotyczy to tylko samochodów. BMW, Audi czy Mercedes na jakość swojej marki pracowało latami. W swojej historii mają rzeszę bardzo udanych produktów, które poza ceną wyróżniały się również wyższą jakością. Takiej jakości nie mogłeś doświadczyć w autach klasy średniej. Dzisiaj ten dystans jest już mocno zatarty.


Ja na BMW zdecydowałem się dlatego, że po 6 latach z VAG miałem ochotę trochę zmienić klimat, zresztą A6 C8 jest zdecydowanie za drogie. Japońskie infiniti czy lexus do mnie nie przemawiają a w E klasie się na ten moment nie widzę. Kupując flagowy model marki wpisującej się od lat w markę premium oczekujesz poza logiem komfortu i jakości. Z poprzedniego auta, którym zresztą był passat byłem bardzo zadowolony zarówno pod kątem jakości prowadzenia, ergonomii, komfortu i jakości wykonania. Było to auto do bólu poprawne chociaż niczym niezachwycające. Liczyłem, że przesiadając się do BMW (VW nie jest premium) mimo, ze wcześniej nie miałem z tą marką do czynienia może być tylko lepiej a przynajmniej nie będzie gorzej. O tym jak BMW fenomenalnie się prowadzi krążą już legendy tymczasem moje auto z napędem xdrive powyżej 180 km/h robi na drodze to co mu się podoba. Często robie dłuższe trasy i jest to dla mnie ważna sprawa. Nie jestem w stanie ustawić pod siebie komfortowego fotela za który ekstra dopłaciłem. Jakość materiałów pozostawia również wiele do życzenia. Za tyle kasy po segmencie premium nie oczekujesz tylko loga tylko również jakości, której tu niestety brakuje. Dodam również, że adaptacyjne światła led w Passacie działały dużo lepiej niż w BMW ale jest to przewaga całej grupy VAG nad BMW.


Jak czytam komentarze typu "skrzypi bo pracuje więc ma skrzypieć" to nie wiem co napisać. Mam w domu również drewniane schody i nie przypominam sobie by wydawały z siebie jakikolwiek dźwięk. Jak w ubiegłym tygodniu jechałem jako pasażer A6 C7 allroad to na siłę próbowałem dociskać plastiki żeby sprawdzić czy cokolwiek usłyszę. Dodam, że kolega który jest właścicielem tego allroada w tym tygodniu odbiera takie samo tylko nowe auto z rocznika 2018 bo niestety nigdzie już nie ma tej jakości co jeszcze parę lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podzielę się swoimi wrażeniami po 40 tys km w 540xi. Po pierwsze nie mam problemu ze stabilnością podczas jazdy autostradą. Samochód jest ok, prowadzi się pięknię. To moja trzecia piątka - miałem E60 i F10. Tylko tamte było po liftingu. I mogę powiedzieć ze F10 prowadziła sie jak czołg, to G30 powróciła do E60 . G30 ma tylko 2 wady: system komfortowego otwierania czasem głupieje jak samochód postoi na mrozie (raz działa a drugi raz nie -losowo?). Drugi to nie wiem czy to wada - czasami na bardzo nierównej drodze coś zaskrzypi z okolicy deski rozdzielczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego @WP89 - tylko potwierdzasz to co napisałem powyżej.

Jesteś klasycznym nowym klientem BMW, o którego walczy sztab ludzi w marketingu w Monachium. O.. nawet zamówiłeś xDrive :)


Z pewnością twoje żale zasmuciłyby trochę kreatorów luksusu z Monachium, ale:

jest niestety tak jak napisałeś - przeskok technologiczny pomiędzy premium a zwykłą marką to był kiedyś, nie dzisiaj - te różnice się zacierają. A ludzie wciąż oczekują od premium przeskoku, choć na moje oko w cenach wcale wielkich różnic już też nie ma. W 2000r Passata niemal na fullu 1.8T sąsiad kupił za niecałe 90k PLN. Dziś za 2.0TDI też na niby full wypasie kolega zapłacił 190k PLN!!! A w 2000r mogłeś nabyć przyzwoitą serię 5 za 250k PLN i dzisiaj podobnie. Widzisz różnicę?

Myślisz, że BMW czy Audi nie potrafią zrobić super auta? Potrafią, ale po co, byłoby za drogie, a auto ma się sprzedawać, a nie być idealne. I się sprzedaje, społeczeństwa są coraz bogatsze, a ludzie to bufony i snoby - nie mają powodu innego, tylko chcą jeździć "premium", chcą podnieść swoje akcje, zabłysnąć w środowisku itp. Oczywiście nie wszyscy tak myślą, ale takich nie brakuje... Oczywiście nikogo z tego forum o to nie podejrzewam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Moim zdaniem oprócz teoretycznie lepszego wykończenia wnętrza, zasadnicza różnica to silniki.

Mozemy zamówić do G30 silnik v8, do G20 r6.

Marki popularne to prawie zawsze 4 cylindry.

Dlatego kupowanie takich wynalazków jak 518d, czy Mercedes C160 jest bezsensu. Płacimy za znaczek.


Ale jak słusznie zauważono różnice w materialach premium/ nie premium zaciera się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kolego @WP89 - tylko potwierdzasz to co napisałem powyżej.

Jesteś klasycznym nowym klientem BMW, o którego walczy sztab ludzi w marketingu w Monachium. O.. nawet zamówiłeś xDrive :)


Z pewnością twoje żale zasmuciłyby trochę kreatorów luksusu z Monachium, ale:

jest niestety tak jak napisałeś - przeskok technologiczny pomiędzy premium a zwykłą marką to był kiedyś, nie dzisiaj - te różnice się zacierają. A ludzie wciąż oczekują od premium przeskoku, choć na moje oko w cenach wcale wielkich różnic już też nie ma. W 2000r Passata niemal na fullu 1.8T sąsiad kupił za niecałe 90k PLN. Dziś za 2.0TDI też na niby full wypasie kolega zapłacił 190k PLN!!! A w 2000r mogłeś nabyć przyzwoitą serię 5 za 250k PLN i dzisiaj podobnie. Widzisz różnicę?

Myślisz, że BMW czy Audi nie potrafią zrobić super auta? Potrafią, ale po co, byłoby za drogie, a auto ma się sprzedawać, a nie być idealne. I się sprzedaje, społeczeństwa są coraz bogatsze, a ludzie to bufony i snoby - nie mają powodu innego, tylko chcą jeździć "premium", chcą podnieść swoje akcje, zabłysnąć w środowisku itp. Oczywiście nie wszyscy tak myślą, ale takich nie brakuje... Oczywiście nikogo z tego forum o to nie podejrzewam :wink:

 

Trafiłeś w punkt seria 5 obecnie z dobrym rabatem jest niewiele droższa od Passata ceny od E60 i F10 po G30 niewiele się różnią nigdy nie myślałem o tym w ten sposób. Dalej możemy zamówić pełną skórę, soft close , sterowanie pilotem i np V8 czego superb czy passat nie mają ba nawet A6 wielu takich elementów nie ma nie mówiąc o individualu bo tu bmw jest mistrzem z masowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwania wobec premium (nie tylko w samochodach) to znacznie wyższe niż w standardzie trwałość, niezawodność, komfort, nowoczesność, bezpieczeństwo, dynamika. Tylko że ostatnie auta mające wszystkie jednocześnie te przewagi były produkowane w latach 60-70, może jeszcze trochę w 80. Wiadomo jakiej marki i tylko tej jednej. W tych samochodach wszystko było inne (czyli lepsze) niż w markach popularnych, chyba za wyjątkiem powietrza w kołach. Wszystkie części firma sama dla siebie produkowała, a od poddostawców kupowała jedynie szyby, opony i osprzęt elektryczny (ale też premium). Dzisiaj ta sama firma stosuje np. całe silniki dokładnie te same, co w dostawczakach najtańszej marki. To jest dopiero upadek!

BMW nigdy nie słynęło ze szczególnej niezawodności ani trwałości. Wydaje mi się, że teraz jest to głównie wynikiem przesadnej pogoni za innowacyjnością. Nie wiem czy wiecie, ale w G30 jest nowego typu skrzynka rozdzielcza xdrive w której, gdy napęd przedni zostaje dołączony, olej ze specjalnego zbiorniczka jest zaworem wypuszczany na łańcuch. Gdy napęd jest odłączony olej pozostaje zamknięty w tym zbiorniczku aby zmniejszyć opory i tym samym zmniejszyć zużycie paliwa. Ile jeszcze takich głupot, drogich i zawodnych, w tym aucie się znajduje? Ja co i raz coś odkrywam, ostatnio np. że czujniki ciśnienia, oprócz oczywiście pomiaru ciśnienia, wykonują kilka innych funkcji m.in. na rzecz DSC. Bateryjka się rozładuje i już wyskoczy jakiś check.

Zdaje się że jeszcze tylko RR i Bentley mają cechy, jakie kiedyś miało premium. Ale to już półka luxury i chyba z niezawodnością też nie jest najlepiej (znajomemu czasami się psują). Ale na forach się nie użala :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja dzisiaj przejechałem przez pół miasta ze złożonymi lusterkami. Otwierałem samochód, zamykałem ale nie chciały się rozlozyc, dopiero po jakimś czasie grzebiąc w ustawi iach nie wiem czy coś nacisnąłem czy w końcu raczyły się rozlozyc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaobserwowałem w swoim 540d dziwną przypadłość. Raz na 2-3 tygodnie po przejechaniu ok. 15-20km (silnik zimny, po całonocnym postoju) i wyłączeniu samochodu włącza się wentylator i tak jakby coś wypalał. Cały proces trwa dość długą chwilę. Czy ktoś zaobserwował taki objaw u siebie? Oczywiście w serwisie BMW nie wiedzą co jest grane i nigdy nie słyszeli o takim problemie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypala Ci sie DPF. Powinieneś raz na jakiś czas go przepalic: albo trasa albo jakaś dłuższa droga bez świateł w mieście, zmień ustawienia skrzyni na manual i jedz na wyższych obrotach przez 20-30 minut.

To nie przypadłość BMW ale wszystkich diesli z dpf w których użytkownicy zazwyczaj robią krótkie trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.