Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam skrętną tylną oś, zawieszenie edc i rwd. Nie stwierdzam braku stabilności przy wyższych prędkościach, bocznych wiatrach. Ponad 20 tyś przejechałem i z adaptacyjnymi ledami nie mam problemu, nikt mi nie mruga, wszystko ładnie wycina.
  • Odpowiedzi 591
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Adaptacyjne ledy od paru miesięcy lepiej działają - na początku późno się włączały, potem BMW wypuściło jakąś poprawkę w sofcie i jest już lepiej - chociaż jak dla mnie nadal zbyt wolno się włączają (ale liczę, że to dopasują).

Przejechałem 33k kilometrów i raz mi ktoś mrugnął, i to ponad rok temu

PS

Ostatnio dowiedziałem się, że BMW obok Audi to jedna z dwóch firm, która dużo kasy poświęca na przeprowadzane non-stop testy z działania systemów asystujących, podczas których zbierane są informacje na temat ich działania, które potem są wdrażane w kolejnym oprogramowaniu

Opublikowano

Silny boczny podmuch przy wyjeździe zza ekranu lub TIRa może być zagrożeniem dla każdego auta przy prędkości autostradowej, a co dopiero 180-190. Zawsze gdy bardziej wieje napinam ramiona wyjeżdżając szybko zza przeszkody, by móc szybko zareagować. Kolega jechał w kierunku południowym, w Polce przeważają zachodnie wiatry, więc ryzyko bocznego wiatru większe. Nawet na suchej nawierzchni - dostajesz boczny strzał i wszystkie koła uślizgują się w bok z grubsza tak samo, więc stabilizacja toru jazdy niewiele pomoże. Nie uważam tego za wadę, to po prostu fizyka, a fizyki...


Chociaż skoro Ford i Mercedes umieli zrobić funkcję Side Wind Stabilization, to może i my to dostaniemy pewnego dnia w ramach aktualizacji softu.

Opublikowano

Co do adaptacyjnych ledów także tylko 3x ktos mi mrugnął ( przez 20kkm) żebym wył długie ale system wtedy już zobaczył i wyciął delikwenta. Uważam że te auta z na przeciwka były bardzo daleko i mieli słabe światła dlatego bmw jeszcze ich nie widziało bądz traktowało jako latarnie. Co prawda nie mam porównania do innych adaptacyjnych ale uważam że wycina dobrze, na pewno nie oślepia. Moze mogłyby właczać się częsciej ale na ogół jest ok.


Wiatr boczny... faktycznie wyjezdzajac zza ekranow i powyzej 150 trzeba sie pilonować ale ja mam kombi i wiem ze fizyka robi swoje. Nie jeździlem fordem i mercem z wind side assist wiec sie nie wypowiem. Ale wiem jedno. Nikt chyba jeszcze nie skonstruował idealnego auta, a nawet jesli by chciał to procedury i ekonomia na to bie pozwala. Zawsze bedzie kazdy miał jakies ALE.


Co do praujących lamp, po 4 wizytach w serwisice i rozmowa z pani dyrektor uznali ze ususzą lampy. Wczesniej twierdzili ze takie parowanie lamp to rzecz normalna i mistrz nie pidejmował prób naprawy/wymiany. Ciekaw jestem czy problem powroci .... :(

Opublikowano

Ta wrażliwość na drgania z tego co mi powiedzieli w salonie jest spowodowana amortyzatorami i jest jak najbardziej realna i niebezpieczna.

Amortyzatory są komfortowe (trochę mi to nie pasuje bo na spowalniaczach zachowuje się jak gumowa piłeczka i auto generalnie sporo się buja) i skutkiem ubocznym albo po prostu charakterystyką tych amortyzatorów jest zbyt duża wrażliwość na wiatr.

Nie orientuje się ktoś czy można liczyć na jakąś akcję naprawczą lub coś podobnego?


Mam jeszcze następujący problem: auto wpada w drgania ale nie wokół pewnej prędkości a raczej w dużym zakresie: 55-130km/h.

Problem zgłosiłem już prawie rok temu zaraz po kupnie auta ale serwis stwierdził że nie dostrzega problemu a niedługo potem rzeczywiście drgania ustały po zmianie kół na letnie.

Drgania powróciły po zmianie kół na zimowe, więc zgłosiłem w salonie aby skupili się na oponach i niby zajęli się sprawą.

Po wyważeniu kół które tym razem okazało się potrzebne :D problem nie zniknął a drgania jakby przesunęły się na wyższą prędkość gasnąc w dolnym zakresie (czyli jest jakaś poprawa) - możliwe że w salonie nie radzą sobie z wyważeniem kół?


Wcześniej niewyważone koła również się zdarzały ale efekt występował wokół konkretnej prędkości i był tam mocniejszy, w G30 jest szerszy zakres prędkości i nie drga kierownica a właściwie całe auto. Co gorsza trochę przypomina to ten problem: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=317307

tyle że nie występuje latem. Jakieś pomysły?

Opublikowano

Pytanie: jakie opony? Mam Goodyear Ultra Grip RF i niestety też czuję niewielkie aczkolwiek wyczuwalne drgania całego samochodu przy prędkości 120-130 km/h. Jak się dowiedziałem jest to spowodowane tzw. zakładkami technologicznymi w oponie. Goodyear niestety się do tego nie przyznaje a nie jest to na tyle uciążliwe żeby chciało mi się bawić w cały proces reklamacyjny.

Opony zakupiłem wraz z kołami (245/45R18).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie z tymi problemami z prowadzeniem jest cos na rzeczy o czym swiadczy Duzy watek tutaj https://www.motor-talk.de/forum/erfahrung-g30-mit-wind-auf-der-autobahn-t6056400.html wprawdzie po niemiecku ale mozna skorzystac z translatora. Sa tam osoby ktore przez to zwrocily samochod flocie I wymienily na inny oraz takie u ktorych bmw zauwazylo problem ale nie umie Sobie z tym poradzic. Radze takze wzmozona czujnosc przy kupic lekko uzywanej 5 z Niemiec. Nadmienie jeszcze ze nie jest to jedno watek o tym problemie na tamtym forum. Jesli ktos kto ma juz nty samochod jest tak zdesperowany ze zwraca go leasingowi I Bierce inny to musi byc cos na rzeczy. Kuba z naszego forum tez Miao problem z Poona I i poszukuje one do reklamacji. Nibs u jednego klienta z tamtego forum bmw zrzucilo wine na prowadzenie na opony, ale producing opponents reklamacje odrzucil twierdzac ze opony samdobre I nie moge byc przyczyna.
Opublikowano
U mnie opony zostaly zdjete z felg i ponownie zalozone w innejpozycji i wywazone i problem drgan zniwelowal sie znacznie. Na podmuchy boczne auto jest bardzo wrazliwe, duzo bardziej niz moj passat b6, woec ktoa tu cos zjebutal. Klima tez mi zaczyna wiac zimnym powietrzem raz na jakis czas, ale teraz przestawipem ja na plus 3 do ciepelka na tulow i jest ok. Cos tam zaskrzypi raz na jakis czas, ale to chyba ten zakichany sentatec.
Opublikowano

Przejechałem tym autem 5 Tkm w ciągu miesiąca....bajka do prędkości 120km/h...niestety, potwierdzam...to auto jest męczące, ba niebezpieczne przy predkosciach autostradowych. Podatność na boczny wiatr jest nieproporcjonalna do innych aut których używałem. Ostatnie audi A4 B9, przy prędkościach w okolicach 200 km/h mogłem prowadzić jedną ręką nawet przy mocnym wietrze. Jestem tak załamany tym faktem (90% jazdy po autostradzie! >60Tkm/rok), że jestem w stanie zapłacić za to aby ten problem usunąć. Przeczytałem cały niemiecki wątek z powyższego linku kolegi, i wypróbowałem wszystkie sztuczki tam wskazane... i trochę mnie śmieszą tematy związane z ciśnieniem w oponach i ich typach, producentach..etc. Nasuwa mi sie wniosek zupełnie inny, mianowicie, ze problem jest BMW znany i leży w wspomaganiu kierownicy (dla uważnych taki sam problem miały poprzednie modele 5 soft był wymieniany, jest link w niemieckim forum).

W moim odczuciu zagadnienie polega na tym, ze każde inne auto jest podobnie podatne na podmuchy boczne (powierzchnia boczna) ale nie daje tak wyraźnego efektu na koło kierownicy i potrzebę korygowania toru jazdy. ...tak dramatycznie złym autem pod tym względem nie jeździłem nigdy (mam na myśli auto które może rozwijać wyższe prędkości), to nie tylko ekran dźwiękochłonny, ale rownież wyprzedzanie samochodu ciężarowego przy prędkości powyżej 160km/h.


Dyskutuje obecnie z serwisem, czekam na informację zwrotną...mam nadzieje ze BMW stanie na wysokości zadania.


P.S.

Zwróćcie prosze uwagę ze problem nie dotyczy wszystkich egzemplarzy i być może nie dotyczy Waszych samochodów. Sądzę jednak, ze niemieckie forum jest idealne do analizy z uwagi na fakt braku ograniczeń prędkości na autostradach i ich wszechobecności...tylko tam ten problem można zauważyć (autostrada), oczywiście jeżdżąc ponad 160 km/h....jeśli ktoś jeździ głównie po drogach niższych prędkości...może wogole nie zauwazyc anomalii.

Opublikowano
Mam aktywny układ kierowniczy i rwd. Produkcja 2018. Jeżdżę głównie autostradami z prędkościami ok. 160-200 km/h i nie stwierdzam żadnych niestabilności... Może coś ze zbieżnością jest nie tak. Pamiętam jak miałem taki problem przy e60 (strach było 160 jechać) i ustawianie zbieżności pomogło - laserowe albo 3d jużnie pamietam. Przy drugim razie jak to sie zaczęło w tym samym samochodzie to 3 razy poprawiali ustawienia zbieżności, aż zrobili tak, że nie latała po drodze. Więc ta zbieżność to nie taka prosta sprawa do zrobienia.
Opublikowano
Ten problem dotyczy każdej wersji układu kierowniczego?

Czy tylko dla wersji z aktywnym układem kierowniczym?

 

...boję się tej polemiki, na niemieckim forum 1400 postów na 95 stronach, co kiedy na co ma wpływ, dodatkowo temat fanboy'ów i malkontentów....

Na stronie 62:

https://www.motor-talk.de/forum/erfahrung-g30-mit-wind-auf-der-autobahn-t6056400.html?page=61

już ktoś podsumował część zagadnień dotyczących opon, wersji i wyposażenia.


Moje auto to niestety tzw "golas" z M-Pakiet, ale ze standardowym zawieszeniem (miałem niewielki wpływ na zakup).

Co mogę wyczuć po lekturze motor-talk to z pewnością kwestia podatności na wiatr jest minimalizowana poprzez sportowe zawieszenie/adaptacyjne zawieszenie, aktywny układ kierowniczy czy M-Perfomance....jednakże nie przesadzają całkiem o braku problemu (patrz strona 62).

 

Mam aktywny układ kierowniczy i rwd. Produkcja 2018. Jeżdżę głównie autostradami z prędkościami ok. 160-200 km/h i nie stwierdzam żadnych niestabilności... Może coś ze zbieżnością jest nie tak. Pamiętam jak miałem taki problem przy e60 (strach było 160 jechać) i ustawianie zbieżności pomogło - laserowe albo 3d jużnie pamietam. Przy drugim razie jak to sie zaczęło w tym samym samochodzie to 3 razy poprawiali ustawienia zbieżności, aż zrobili tak, że nie latała po drodze. Więc ta zbieżność to nie taka prosta sprawa do zrobienia.

 

...to bardzo konstruktywny wniosek (tym bardziej, że styl Twojej jazdy jest podobny), też poruszany na forum niemieckim....zrobię to oczywiście, już to zaplanowałem na drugą połowę stycznia.

Jeśli macie tzw "złote rączki" okolice Toruń, Bydgoszcz, Łódź będę wdzięczny za namiary na priv.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ojciec dość długo walczył z niestabilnością E60 przy dużej prędkości.

Mial Run Flaty, Active steering.

Przyczyna:

Dopiero chyba 3 warsztat prawidłowo ustawił zbieznosc.

Gosciu który ustawia, powiedzal, że z uwagi na specyfikę napędu kluczowe jest ustawienie tylnej osi.

Dodał też, że tolerancje w BMW są dużo mniejsze niż w innych markach.

Opublikowano

@swde: Ja mam takie same opony.

Faktycznie drgania są może niewielkie ale przeszkadzają i najważniejsze: brak przyjemności z jazdy autem za jakieś 300 koła.

Wczoraj pojeździłem trochę 60-90km/h i jak najbardziej znowu auto drga.

Takie drgania po kilku latach też pewnie odbiją się na awaryjności auta - materiał po prostu się zmęczy i usterki będą wszędzie.

Skąd ta informacja że winą jest opona?

Jeżeli to tylko problem opon - co by się zgadzało bo na letnich nie odczuwałem problemu to BMW powinno je wymienić.

Tak przy okazji zauważyłem że index prędkości opony to 100V czyli do 240 podczas gdy auto teoretycznie jedzie 250 ;-)

U mnie niewiele pomogło wyważenie opon - sam widziałem jak je zdejmowali i wyważali - ciekawe czy rżną głupa czy faktycznie nie znają problemu - trochę dziwne gdyby nie znali skoro piszą o tym klienci na forach.


@PierrNick: Proszę daj znać jak idzie dyskusja z BMW odnośnie niestabilności na wietrze.

Ja zauważam ten problem już przy około 120km/h - autostrady mam zaraz pod domem i ciągle ich się używa także wrażliwość na wiatr jest niedopuszczalnie męcząca i niebezpieczna. Prędzej cz później zdarzy się taki wyjazd z bocznym podmuchem gdzieś poza autostradą lub nawet na niej i akurat nie będzie wolnej przestrzeni obok ... i wiadomo jak to się skończy.

Zgadnijcie kogo wtedy obwinią o wypadek.

Skoro w Niemczech dochodzi do tego że zwracają auta to my też powinniśmy działać.

Na ile informacja że to układ kierowniczy jest przyczyną jest pewna? - mnie powiedzieli że to amortyzatory ale z początku udawali że nie ma problemu - trzeba było przycisnąć aby serwis się przyznał. Ostatecznie wspomnieli też że problem jest znany i klienci narzekają :-).


@0michal0: Jakie masz opony?

Trudno mi uwierzyć że przyczyną może być zbieżność bo problem jest od samej nowości.


Ktoś pisał jeszcze o skrzypieniu podejrzewając Synteatic - wg mnie jest to listwa ozdobna - ona jest zbyt delikatna i słabo zamocowana - wystarczy ją przycisnąć aby poskrzypiała i się ugięła - no ale to już dość banalny problem.

Opublikowano
@swde: Ja mam takie same opony.

Faktycznie drgania są może niewielkie ale przeszkadzają i najważniejsze: brak przyjemności z jazdy autem za jakieś 300 koła.

Wczoraj pojeździłem trochę 60-90km/h i jak najbardziej znowu auto drga.

Takie drgania po kilku latach też pewnie odbiją się na awaryjności auta - materiał po prostu się zmęczy i usterki będą wszędzie.

Skąd ta informacja że winą jest opona?

Z jednego z serwisów oponiarskich. Serwis akurat profesjonalny więc IMO można im wierzyć.

Z tego co mówili to większość opon z serii Ultragrip RF wyprodukowanych w latach 2016-2017 ma ten problem. Mniej lub bardziej odczuwalny w zależności od auta.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam zimówki Michelina Alpin 4 i też wyczuwam lekkie drgania przy 100-130km/h. Nie jest to tylko temat dotyczący Ultragripów. Na letnich Pirelli Cinturato nie mam żadnych wibracji.


Na niską stabilność G30 na pewno ma wpływ zawieszenie. Tak mówią w serwisie ale i też mój znajomy fanboy BMW mający F10 to potwierdza. Do tego tylnia ośka skrętna też robi swoje albo raczej może działa z opóźnieniem. Ja mam Mpaka, oś skrętną i całość 1cm niżej i jakoś nie odnotowałem rzucania samochodem po bahnie ale też nie jeżdżę tyle żeby mieć to dokładnie sprawdzone. Mój kolega w F10 też narzeka na niską stabilność przy np mijaniu ekranów dźwiękochłonnych. Ja tak samo miałem w mojej A4 B8.

Edytowane przez Lukasmat
Opublikowano

Ja w swojej E60 nigdy nie doszedłem ładu . Zawsze niestabilna - zawsze ściągała w prawo .Zbieżność robiona w 10 miejscach .

Widzę ,że pomimo upływu lat tendencję te same . W e60 można było jeszcze przeboleć , ale auto o urodzie multipli które nie jedzie prosto to już przesada :duh:

Opublikowano

Widzę, że mam duże szczęście, że nie ma takich problemów. Teraz mam zimowe opony Pirelli Sottozero i jestem z nich bardzo zadowolony. Zawieszenie Adaptive, 18 cali lato (mieszane Micheliny fabryczne) i zima oczywiście nie mieszane Pirelli. Nie zauważyłem problemów, ale jutro lecę w trasę, teraz będę trochę wyczulony i będę bacznie obserwował zachowanie samochodu.

Skoro tyle osób narzeka na niestabilność czy drgania - to faktycznie trzeba się temu przyjrzeć.

Opublikowano

pozwole sobie wtracic

nie tak dawno kolega ktory ma warsztat

kupil od kolesia f34 gt

byla malo uszkodzona

urwane kolo prawy przod typ prawy podgiete

praktycznie elementow do laierowania brak (estetyka) poza przednim zderzakiem

wymienil oba amortyzatory przod

wachacze, wachacze tyl (wlasciwie wszystko co z zawieszenia )

na geometri bylo pieknie

lecz autem nie dalo sie jezdzic

wymienil jeszcze caly wozek przedni czy jak to sie tam nazywa

geometria jest cudownie

kolega zachwycony ze juz jest ok

mialem okazje (zmuszony bylem) przejechac sie tym autem kolo 40mil

stwierdzam ze to auto nie zachowuje sie tak jak powinno

on juz tego nie widzi bo bylo gorzej a jest lepiej

gdzie jeszcze diabel siedzi?? nie wiadomo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moze diabel siedzi w niezbyt dobrze zaprogramowanym esp? Kiedy autem zachwieje przychamowuje w dziwny sposob kola? To jest torche dziwne ze ten problem wystepuje w takiej ilosci nie tyle egzemplarzy a modeli.
Opublikowano

mnie nie chodzilo o esp i powiew wiatru

po prostu czuje ze nie zachowuje sie jak powinno

a na testerach wszystko niby ok

Opublikowano
mnie nie chodzilo o esp i powiew wiatru

po prostu czuje ze nie zachowuje sie jak powinno

a na testerach wszystko niby ok

 

Ale weź i postaraj się i zdefiniuj to: "nie zachowuje się jak powinno" ??? Czyli co? Ściąga go na prawo, buja go, tłucze się zawias, źle skręca czy nie ma mocy... No jakieś odczucia chyba miałeś, da się to jakoś opisać?

Opublikowano (edytowane)

Jak pisałem wyżej wydaje mi się, że temat leży po stronie wspomagania i zawieszenia. Podatność na podmuchy zależy w gruncie rzeczy od powierzchni jaka jest na ten podmuch narażona. W tym aucie mam wrażenie, że ewidentnie za dużo przekłada sie ten temat na koło kierownicy, trzeba ciagle nadzorować kierunek jazdy i korygować tor jazdy. Jadąc moim poprzednim samochodem rownież czułem wyraźny napór wiatru, ale kierownica była nieruchoma, auto czasami wręcz przysiadalo od mocnego podmuchu, ale czy to przez zawieszenie, czy tez przez wspomaganie nie musiałem korygować toru jazdy, bo koła były jak na szynach. Uwielbiam pozycje, z łokciem na drzwiach i ręką pod brodą....prowadząc tylko prawą ręką...zróbcie to w swoim BMW przy prędkości >160km/h i wietrze ....w moim się nie da, siedzę zestresowany z dwoma dłońmi na kole....i szlag mnie trafia (zeszły piątek, śnieg A1 w kierunku Łodzi od Gdańska), jadąc max 140km/h będąc według mojej oceny granicą możliwości w tych warunkach (brak kontroli na śliskiej nawierzchni przy podmuchach wiatru), patrzyłem jak bez najmniejszego problemu wyprzedza mnie Volvo s90 i audi A3.


Wstyd sie przyznać, jestem w delegacji i jeżdżę golfem plus. Pogoda tu gdzie jestem jest podła, pada deszcz i wieje zdrowo....i jedzie sie mniej stresująco...wiem , że mówię wręcz herezje...ale naprawdę auto to dla mnie narzędzie, potrzebne do pracy....i jestem tu bardzo obiektywny.


Poza autostrada, auto jest bajeczne, uwielbiam je i rozkoszuję się komfortem....

Edytowane przez PierrNick
Opublikowano
Znów rośnie jakaś legenda, że g30 nie da się jezdzić, bo jest niestabilna. (Dziś kolega oglądał moją i pytał czy da się tym jezdzic szybciej, bo gdzieś przeczytał, że ponoć je,,rzuca'' na autostradzie) Na naszym forum jest dziesiątki użytkowników g30 i z tego ok. 3 sie skarży na to, że brak stabilności przy wyższych prędkościach... Koledzy z innych działów podłapują itd, itp... f10 ponoć słyną z tego, że je ściąga w prawo, e60 brak stabilności, 20d pękają łańcuch i tak mogę wymieniać przypiętą łatkę do każdego samochodu. Każde z nich miałem do przebiegu ok. 300tys km i żadnych z tych wad nie miałem.
Opublikowano

Jakis czas odbierałem ojca g30. Wcześniej prześledziłem dzial o tym aucie i natknąłem się na ten wątek wiec zwracałem uwagę czy występuje ta przypadłość. Jadąc ok 300km autostrada na tempomacie 180km/h z zawieszeniem w trybie adaptive, w lekkim deszczu, mijając tiry i bariery dźwięko chłonne i kompletnie nic takiego nie zauważyłem... W aucie wręcz czułem się bezpieczny i stabilny jak w lokomotywie jadącej po szynach. Dużo bardziej czuje podatność na wiatr w swojej e60.


A moze mieć znaczenie obecność/brak x drive? Obecnosc/brak systemów asystujących kierowcy? Z przodu szersze koła niż z tylu?


Ojca g30 530d xdrive ze wszystkimi asystentami bez aktywnego wspomagania i skretej tylnej osi na 4x Pirelli Sotto Zero 3 Run Flat 245/40/19 98V

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.