Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stałem się, szczęśliwym posiadaczem G30 530xi. To moja czwarta 5er więc jakieś tam porównanie mam.

Postanowiłem napisać kilka słów dla osób które zastanawiają się nad zakupem/konfiguracją g30. Może komuś się przyda.

Piszę tylko o złych rzeczach, to o czym nie piszę jest dobre, takie jak ma być.


HiFi

Po prostu dramat! W f10 hifi było całkiem nieźle, w g30 to jest dramat, dźwięk płaski, zero basu, po ustawieniu basu na max drży podłoga, czuć to stopami ale nic nie słychać. Lepsze audio jest w wypożyczonym focusie, golfie czy f20. W bmw zawsze audio było słabe ale w g30 przegięli pałę. Na szczęście da się to poprawić.


Fotele komfortowe

To jest dla mnie największe zaskoczenie i kolejny dramat, wybrałem fotele komfortowe z wentylacją, kierując się doświadczeniem z e60, f10, że komforty to takie lepsze sporty. Nie w g30. Fotele są płaskie, siedziska nie da się obniżyć ani pochylić tak jak w komfortach w f10. Nie da się usiąść nisko, głęboko. Siedzisko dolne to taki klapcioch bez żadnego profilu. Mam wrażenie, że to podstawowe fotele z elektryką i wentylacją.

Ogólnie to nie wiem co to za trend z tym siedzeniem wysoko, w f33 też nie mogę obniżyć fotela tak jak w f10.

To jest największa wada g30 bo nie da się zamówić nic lepszego. W poprzednich latach ludzie zmieniali często samochody/marki tylko dla samych komfortów, w f10 były idealne. :cry:

Teraz w g30 wybrałbym sporty.


Tryby jazdy

Zero różnicy w regulowanym zawieszeniu i tylko 2 tryby (więc różnica powinna być bardziej odczuwalna). Pamiętam, gdy weszło f10 wszyscy narzekali, że nie czuć różnicy między trybami, tu mam adaptacyjne zawieszenie i bez patrzenia na zegary nie czuć kompletnie żadnej zmiany w zawieszeniu, przy g30 z EDC f10 z EDC na sport to sportowy bolid.

Nie jest to może duża wada bo samochód prowadzi się bardzo dobrze w każdym trybie więc po prostu zapomniałem o używaniu tego przełącznika. EDC i Adaptive w G30 to zbędna opcja.


Tylna oś skrętna

Nie zauważyłem, żeby samochód się lepiej prowadził niż poprzednie które miałem bez osi skrętnej.

Zwrotność jest taka sama jak w f10 bez tej osi, na moje miejsce parkingowe w pracy dalej wjeżdżam "na trzy" (próbowałem wjechać asystentem parkowania, wyszło chyba "na osiem" i po 5 minutach :) ), na skrzyżowaniu na którym zawracam całe życie też jest tak samo (nawet gorzej bo nie da się bokiem :) ), parkowanie prostopadłe pod "moim" sklepem spożywczym wygląda tak samo jak w f10.


Kluczyk/zdalne parkowanie

Gdy zobaczyłem ten kluczyk "na żywo" myślałem, że to jakaś atrapa do zabawy dla dzieci. Jest tak tandetny, że aż śmieszny, chiński smartphone czy smartwatch za kilka dolców to przy nim najnowszy iphone. Nie wiem jak bmw odważyło się klientom 5er i 7er dać takie gówno. Sam plastik, ekran jak z lat '90, słaba bateria, długie ładowanie, słaby zasięg, zerowa funkcjonalność. Już jest na dnie szafy w garażu.

Zdalne parkowanie to kolejny żart, żeby działało musisz stać prawie przy drzwiach samochodu, samochód sam przejedzie 5-7m i nie więcej, więc nawet nie wyjedzie z większego garażu. Myślałem, że może będzie się dało np pijąc rano kawę "wyjechać" samochodem z garażu żeby się trochę zagrzał - zapomnij.


Ekran lcd zamiast zegarów

W ogóle nie podobają mi się te zegary, bardzo bym chciał tradycyjne, ale przy navi i headup się nie da.

Animację już wyglądają staro, funkcjonalność słaba (np brak mapy), działają wolno, (wskazówki przeskakują, prędkość rośnie z opóźnieniem), w ciągu dnia świecą za mocno i nie da się tego ściemnić. I najgorsze: nie potrafią być czarne przez co w nocy świecą całą powierzchnią. Bicz pliz! Tv LG za 2000zł to potrafi :duh:

Największy żart to zegar analogowy na lcd.

Ciekawe czy da się wstawić podstawowe w ich miejsce.


Skomplikowany idrive

Ósmy klawisz skrótu przypisany na stałe do ConnectedDrive, nie wiem po co, największą zaletą tych klawiszy jest możliwość konfiguracji.

Mnóstwo opcji jest zdublowanych, wiele podmenu zawiera tylko jedną opcję (po co tyle klikania?!), ogólnie odnoszę wrażenie, że ktoś na siłę tworzył te opcje by pokazać jacy to jesteśmy nowocześni i ile jest tu opcji. Zupełnie niepotrzebnie, ale teraz jest taki trend wszystko ma się świecić i tańczyć, a ergonomia może iść się...

Menu graficzne nie mieszczące się na ekranie 12" :duh:

Kiedyś było wygodne pokrętło temperatury nadmuchu, teraz trzeba przeklikać 3 podmenu :mad2:

Sterowanie gestami to kolejny żart, szkoda gadać. Ekran dotykowy się przydaje ale tylko dlatego, że menu jest takie skomplikowane, gdyby było takie jak w f10 to nie byłoby potrzeby.

Touchpad bez funkcjonalności, a można by chociaż wykorzystać go do suwania po menu i klikania tak jak w Lexusie. Ja w czasie jazdy nie potrafię wpisać na nim litery tak by mnie zrozumiał, ale zawsze miałem brzydki charakter pisma :)


Utrzymywanie pasa/Systemy wspomagające Plus/ itd.

Ostrzeżenie przed kolizją działa dobrze, na reszcie nie radzę polegać.


Dostęp komfortowy

Nie wiem jak można zepsuć coś co działało dobrze. We wszystkich moich bmw dostęp działał perfekcyjnie, a w G30 drzwi zamykają się opornie, bagażnik czasem się sam otwiera, natomiast po zamierzonym "kopnięciu" rzadko się otwiera. Może mam coś zepsute, zgłaszałem do aso ale oni nie widzą problemu.


PDC/surround view/Asystent

Asystent parkowania jest wolny i głupi ale to było do przewidzenia. Gorzej, że na obrazie z kamer nie można polegać bo jest zniekształcony, a pdc boczne piszczy jednostajnie gdy przeszkody są 40-50cm od samochodu, przez co gdy dojeżdżamy nie mamy sygnalizacji przeszkody przed nami tylko wyje że słupek jest z boku. Kolejna sytuacja która wcześniej nie miała miejsca, stoję tyłem blisko ściany, wybieram bieg do przodu a on dalej wyje, że z tyłu ściana zamiast przełączyć na przód :duh:


Silnik

Tu mam dylemat, właściwie to muszę go pochwalić, obecne 30i jest dużo lepsze niż 28i które mam w 4er. Tzn lepsza kultura, dźwięk, lepsza reakcja na gaz, mniej pali (12,5 vs 14,5 zakorkowane miasto). Wszystko nieźle. Jest tylko jeden problem, jest wolny, katalogowe 6,0s. do 100km to on ma chyba z górki. Nie wiem, może już zapomniałem jak jedzie seryjne 28i, ale 30i wydaje się wolniejsze w tej budzie.


To chyba tyle, komuś musiałem się pożalić :)

  • Odpowiedzi 591
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ale maruda z Ciebie.


Ty lepiej oddaj ten samochód do serwisu, bo z tego co czytam to chyba wszystko masz zepsute. A najlepiej to sprzedaj G30 i kup F10


Polecam również zajrzeć do intrukcji obsługi samochodu. :norty:


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wtrace swoje 3 grosze z odczucia z przyspieszenia. Stety albo niestety ale g30 poszlo mocno w strone komfortu, a nie wrazen z przyspieszen. Ma byc szybko, ale jak najmniej odczuwalnie, tak jak w sportowej limuzynie a nie bolidzie. Dla spragnionych wrazen jest m2. Sporo naczytalem sie narzekan na forum USA na poprzednia m5, ze jest zbyt agresywna ... no i nowa, pomimo, ze sporo szybsza jest ugrzeczniona. Ogladajac kilka porownan miedzy nowa m5 a e klasa AMG wiekszosc podsumowan konczyla sie na stwierdzeniu, ze AMG jest bardziej rasowy, ale to m5 wygrywa bo jest bardziej uniwersalna.
Opublikowano

Monogramus bardzo wartościowy wpis. Na pewno się osobą zainteresowanym kupnem G30 przyda. Nie na wszystko człowiek jest w stanie zerknąć i sprawdzić podczas jazdy testowej. Wielu nie ma porównania do F10 czy E60 bo to pierwsze BMW lub 5ka. Dobrze, że można tu przeczytać trochę prawdy o G30 a nie tylko ochy i achy bo to BMW.

Dla mnie największe rozczarowanie to tylna oś skrętna.

Co do reszty to widać oszczędności w materiałach i spasowaniu/sposobie montażu.

Opublikowano (edytowane)

Tez pewnie wyjdę na marudę ale muszę zgodzić się z uwagami na temat komfortów.

Też się nimi rozczarowałem. Fotela nie idzie obniżyć „do podłogi” ,siedzisko jest krótsze

niż w sportach f10/11.

Audio HK w F11 grało lepiej. Jest wyraźny problem z basen.

A poniżej moje uwagi, które opilaswm w galerii mojej G31.


HUD – w nocy świeci się wielki prostokąt, który skupia wzrok. Jeśli ściemnię go w menu i-idrive to nie jest widoczny w dzień i muszę go znów rozjaśniać.

Szybką opcją jest ściemnienie go za pomocą pokrętła, ale wtedy ściemnia się wszystko co podświetlone, a ja chcę tylko HUD-a przyciemnić.


Wewnętrzne lusterko wsteczne nie przyciemnia się na całej powierzchni. W skutek tego, często zdarza się, że światła pojazdu za mną trafiają miejsce które nie jest przyciemnione. Razi i irytuje.


Kieszenie w drzwiach – w stosunku do F10-11 ubyło flokowania. W poprzedniku wyfiokowany był cały schowek tutaj tylko od jedna storna, dno i druga strona to gołe tworzywo.

Ubyło siatek na drobiazgi, nie ma siatki na tunelu od strony pasażera oraz w bagażniku.


W F11 roleta i siatka stanowiły jeden element a ich montaż był łatwiejszy.

Edytowane przez p0sitiv
Opublikowano
Z komfortami zgadzam się w 100%. Jeśli chodzi o systemy wspomagające to moim zdaniem działają bardzo dobrze, włączając w to "tryb jazdy w korku".
Opublikowano

Sterowanie gestami - Dla mnie bajka, trzeba się nauczyć i już nie pamiętam kiedy podgłaszalem pokrętłem

Odnośnie foteli - komforty mają fajną funkcję pompowania boczków po zapięciu pasów i zamknięciu drzwi, a jeśli chcesz siedzieć niżej kup 3-ke

Zdalne parkowanie - bajer, ale przydał mi się 2 razy pod marketem

Odnosnie zegarów - co wygląda staro i w stosunku do czego? Zegar możesz sobie zmienic, odsyłam do instr. obsługi. a jeśli coś Ci się opóźnia w wyświetlaniu polecam odwiedzić serwis

Pokrętło temperatury - ??? Zmieniasz temperaturę pokrętłem jak w poprzednich modelach, wciskasz AUTO i szafa gra.

Manu Kafelkowe jest o wiele prostsze niż w F10 - kwestia spersonalizowania

Systemy asyst. - bajka, szczególnie martwy punkt i ostrzeżenie przed ruchem poprzecznym

Kamery? - Bajka, oczywiście odnosząc się do F10, jakoś i rozdzielczość bez porównania, ja już się tak przyzwyczaiłem, że mało korzystam z lusterek.

Dostęp komfortowy - nie miałem problemu ani w F10 ani w G30, działa to moim zdaniem tak samo dobrze i nic się nie zmieniło.




A odnośnie twojej krytyki czujników parkowania ( chodzi o to, że nie przełącza Ci kamery wraz z wrzuceniem biegu ) to znowu odsyłam do instrukcji obslugi!


Na temat skrętnej osi się nie wypowiadam bo nie mam.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

HiFi

Po prostu dramat! W f10 hifi było całkiem nieźle, w g30 to jest dramat, dźwięk płaski, zero basu, po ustawieniu basu na max drży podłoga, czuć to stopami ale nic nie słychać. Lepsze audio jest w wypożyczonym focusie, golfie czy f20. W bmw zawsze audio było słabe ale w g30 przegięli pałę. Na szczęście da się to poprawić.

 

Zauważ, że w F10 była podstawa i dwie opcje do dokupienia, w G30 masz podstawę i 3 opcje do dokupienia Hifi, Harman i Bowers & Wilkins Diamond surround sound system. Harman jest takim minimum, żeby fajnie grało.

 

Fotele komfortowe

Zgodzę się z Tobę, przymierzałem się do komfortów i nie zrobiły na mnie wrażenia.

Mam sporty i naprawdę są super, trasa 2000km w dwa dni nie stanowi problemu, siedzi się bardzo wygodnie i sam wygląd foteli moim zdaniem jest ładniejszy niż komfortów

 

Ekran lcd zamiast zegarów

W ogóle nie podobają mi się te zegary, bardzo bym chciał tradycyjne, ale przy navi i headup się nie da.

Animację już wyglądają staro, funkcjonalność słaba (np brak mapy), działają wolno, (wskazówki przeskakują, prędkość rośnie z opóźnieniem), w ciągu dnia świecą za mocno i nie da się tego ściemnić. I najgorsze: nie potrafią być czarne przez co w nocy świecą całą powierzchnią. Bicz pliz! Tv LG za 2000zł to potrafi :duh:

Największy żart to zegar analogowy na lcd.

Ciekawe czy da się wstawić podstawowe w ich miejsce.

 

Tutaj to nie wiem co Ty chcesz, mapa ze wskazówką przejazdu przez skrzyżowania, zmiany pasów ruchu na autostradzie itp. wszystko się wyświetla na zegarach bardzo dobrze. Zegar analogowy możesz zmienić na cyfrowy w ustawieniach. Dużo kilometrów zrobiłem w nocy i nic mnie nie raziło.

 

Skomplikowany idrive

Ósmy klawisz skrótu przypisany na stałe do ConnectedDrive, nie wiem po co, największą zaletą tych klawiszy jest możliwość konfiguracji.

Mnóstwo opcji jest zdublowanych, wiele podmenu zawiera tylko jedną opcję (po co tyle klikania?!), ogólnie odnoszę wrażenie, że ktoś na siłę tworzył te opcje by pokazać jacy to jesteśmy nowocześni i ile jest tu opcji. Zupełnie niepotrzebnie, ale teraz jest taki trend wszystko ma się świecić i tańczyć, a ergonomia może iść się...

Menu graficzne nie mieszczące się na ekranie 12" :duh:

Kiedyś było wygodne pokrętło temperatury nadmuchu, teraz trzeba przeklikać 3 podmenu :mad2:

Sterowanie gestami to kolejny żart, szkoda gadać. Ekran dotykowy się przydaje ale tylko dlatego, że menu jest takie skomplikowane, gdyby było takie jak w f10 to nie byłoby potrzeby.

Touchpad bez funkcjonalności, a można by chociaż wykorzystać go do suwania po menu i klikania tak jak w Lexusie. Ja w czasie jazdy nie potrafię wpisać na nim litery tak by mnie zrozumiał, ale zawsze miałem brzydki charakter pisma :)

Ten ósmy klawisz jest rewelacyjny, polecam spróbować znaleźć plusy to się przekonasz, że jest fajnie.

Wchodzisz tym klawiszem w connected drive, on-line search, wyszukujesz co Cię interesuje - miejsce dojazdu, hotel, sklep, czy co Cię tam interesuje widzisz wszystkie informacje o miejscu docelowym z google, wybierasz trasę i jedziesz, nie musisz znać adresów konkretnych ulic czy numerów. Szukasz po nazwie. Bardzo wygodne.

Cały idrive jest faktycznie ze sporą ilością opcji ale jest intuicyjnie i fajnie to zrobione, nie wiem też do czego tu się przyczepić.

Pokrętło do regulacji temp ze środkowych kratek tu fakt zrobili lipę, w serii 7 jest fajnie to wyciągnięte na wierzch, może z LCI zastosują tą opcje w G30. Pozostaje ustawić skrót.

 

PDC/surround view/Asystent

Asystent parkowania jest wolny i głupi ale to było do przewidzenia. Gorzej, że na obrazie z kamer nie można polegać bo jest zniekształcony, a pdc boczne piszczy jednostajnie gdy przeszkody są 40-50cm od samochodu, przez co gdy dojeżdżamy nie mamy sygnalizacji przeszkody przed nami tylko wyje że słupek jest z boku. Kolejna sytuacja która wcześniej nie miała miejsca, stoję tyłem blisko ściany, wybieram bieg do przodu a on dalej wyje, że z tyłu ściana zamiast przełączyć na przód :duh:

 

Tu niestety w pełni się zgadzam, ten system jest całkowicie źle zaprojektowany i źle zrobiony - chyba, że założeniem były miejsca o szerkości 5-6m... Jest tragedia z tym PDC.

 

To chyba tyle, komuś musiałem się pożalić :)

 

Tak, marudzisz trochę :)

Opublikowano

Niektórzy może mnie trochę źle zrozumieli, nie krytykuje całego G30 tylko niektóre opcje tak by ci co konfigurują nowe samochody mogli przemyśleć pewne wybory.

Ja najbardziej wtopiłem z tymi komfortami, na jeździe próbnej oczywiście byłem ale ze sportami. Ponieważ od czasu e60 była zasada, że jak 5er to tylko z komfortami to mi nie przyszło do głowy, że można tak zmienić (zepsuć) ten fotel. Poza tym chciałem wentylację.


Kilka odpowiedzi:

w f10 też były 4 zestawy audio (3+B&O),

G30 jest twardsze i bardziej zwarte niż f10, pod tym względem jest idealnie.

mam 4er - siedzi się w niej tak samo wysoko jak w g30.

chodziło mi o pokrętło do "regulacji temperatury tułowia" a nie temp w samochodzie.

instrukcję czytałem, dowiedziałem się z niej takich ciekawostek jak to, że temperatura płynu, oleju i "silnika" to to samo, albo to, że jest tryb sport+ którego nie ma w g30. O kamerach też czytałem, jest tam właśnie napisane, że na podstawie obrazu z kamery nie można oceniać odległości.

Chodziło mi o całą mapę na zegarach tak jak w audi. Strzałki to najlepiej jak są na headup. Lcd który potrafi być czarny wygląda dużo lepiej, ma lepszy kontrast, a kosztuje kilka dolców więcej w hurcie. Przecież główny ekran w bmw 5 powinien być takiej jakości jak w topowych smartphonach lub tv.


Dobra teraz pochwalę żeby nie było.

Ogólne wrażenie bardzo dobre. Ambient light rewelacja. Fantastyczna jakość wykonania i wyciszenia (lepiej niż w f10), lepsza jakość skóry, myślę że będzie trwalsza (wreszcie!). Jedyna tandeta jaką zauważyłem to sztuczna skóra na desce w luxury line. Mniejsza masa. Elementy zewnętrzne zmontowane solidniej i jeszcze dokładniej. Wreszcie jest mirror link.

Opublikowano

Komforty w F10 (dakota) były super, w F16 (nappa) już lipa dlatego w G30 zrezygnowałem z wentylacji, która i tak nie spełnia swej funkcji i mam komforty z dakotą, wg mnie ratuje to trochę sytuację, bo wydaje się że są mniej "kanapowe" i trochę lepiej trzymają.

Też myślałem o sportach, ale dla miłośników komfortów jednak odradzam, są zbyt "surowe" i nie każdy się w nie wpasuje, mnie na dłuższą metę męczyły.

Opublikowano

Mono wraca do korzeni, git :cool2:

A skoro narzekamy, to ja dorzucę trzy grosze (ponoć BMW czyta takie rzeczy i bierze sobie do serca, vide: kierunkowskazy w G30, ponoć zmienione po uwagach użytkowników, chociaż ja osobiście nie narzekałem nigdy na rozwiązanie w F10 czy E60 LCI).

A więc: potwierdzam, że w porównaniu z eFem PDC wyje bez sensu - to usypia czujność i może się zemścić (dotyczy wspomnianego Parking Assistant Plus). Pisano tu wcześniej o wyłożeniu schowków materiałem - oczywiście widać oszczędności, to razi, a poza tym nie wiem, dla kogo jest tylna część schowków w przednich drzwiach, bo moja ręka tam się po prostu nie mieści i o ile coś włożyć tam jest w miarę łatwo, o tyle już wyjąć bardzo trudno. Ubyło też schowka w tylnym podłokietniku - szkoda. Przynajmniej tyle dobrego, że schowek pod kierownicą jest znowu wykończony, bo przez pierwsze 1,5 roku produkcji wyglądał, jak (...). O regulacji temperatury nawiewu było już tu wspominane wiele razy, na szczęście, jak pisze maciekszz, można ustawić skrót. Dorzucę jeszcze kwestię bagażnika, jest mniej funkcjonalny, nie ma takich świetnych schowków, jak w F10.

No ale z drugiej strony, żeby nie było, że tylko bla i ble, to jest kawał pięknej i solidnej fury...! Zaś co do iDrive - w porównaniu z konkurencją to jak dla mnie jest bajka (co zresztą potwierdzają opinie redaktorów przeprowadzających testy porównawcze, w różnych krajach i na różnych kontynentach).

Biorąc jednak pod uwagę ilość uwag oraz tempo postępu technologicznego (nowe 3er i X5 mają zupełnie inne menu i system obsługi), to należy się spodziewać, że lift w 2020 będzie dość poważny...

Opublikowano

Wracając jeszcze do komfortów, moje rozczarowanie jest tym większe, że we wszystkich testach były zachwalane przez dziennikarzy.

Pertyn powiedział nawet, że są to najlepsze komforty na rynku. Mat Watson z Wow Car zawsze zachwala komforty w BMW.

Ja też testowałem na sportach, w komfortach siedziałem w salonie i było ok.

Dla mnie problem jest głębszy, ponieważ po godzinie zaczyna mnie boleć prawa noga od biodra. Do tej pory ten problem miałem jedynie w Volvo V60, V70 CC. Nigdy w BMW, tym bardziej na sportach F11, gdzie robiłem trasę Poznań-Paryż bez żadnych dolegliwości.

Opublikowano
A ja dla odmiany uważam, że komforty są o wiele wygodniejsze niż sporty w g30.... widać każdy ma swoje upodobania
Opublikowano

Ale pewnie masz rację, problem jest w tym, że poprzednie były lepsze. Regulacja to jedno ale były super głębokie, wysokie, pierwszy raz jak moja żona na nich usiadła to powiedziała, że ten fotel jest na nią za duży :) I to świetnie oddaje charakter poprzednich. Teraz oparcie jest płytkie i wielkości tego z 3/4er, wcześniej to była przepaść.


Jeszcze jedno do Connected Drive, w eFkach była przeglądarka internetowa której nie dało się obsługiwać, teraz gdy jest touchpad i 12" ekran dotykowy i miałoby to sens to ją zlikwidowali :duh:

Opublikowano

A ja tam sport plus mam w swojej Buni;) zalezy to od silnika.

Komforty - sa twardsze niz w x6 f16 , ale mam wrażenie ze to kwestia wentylacji. Sa tez bardziej płaskie w siedzisku i tez mnie boli dupka po nawet godzinnej podrozy... w f16 jest lepiej chociaz siedzi sie tam wyzej. To samo regulachia pochylebia siedziska - wolalbym aby mozba bylo je podniesc z przodu duzo wyzej.

Opublikowano
Gesty w G30 to kpina. Dziś po taz n-ty jak jade i wyjmuję fona z miejsca na kubki ma konsoli i przewijam ekram kciukiem to mi k.... zmienia stacje. Albo rozmawiam z żoną, ona gestykuluje i też się zmienia stacja. Najciekawsze jak ja chcę zmienić stacje gestem to mimo, że mam dłoń na środku zasięgu czujnika działa to jakby żyło własnym życiem.
Opublikowano

A ja mam zupełnie odmienne zdanie niż Twoje. Ddc tryb sport znaczna różnica, skrętna tylna oś nie zmniejsza promienia skrętu... auto nie zachodzi... miałem w f11 i jest to tak samo genialna opcja jak w f11. Zestaw hi fi też krytykowałem ale po regulacji i wlaczeniu czegoś lepszej jakości zmieniłem zdanie. Komforty w g30 wg mnie takie same jak f11, a nawet lepsze. Wentylacja foteli nie ma chłodzić tylko zapobiegać przyklejaniu się... Regulacja jasności hud mamy obok kierownicy. Wirtualne zegary wg. mnie super. Cały system multimedialny również. Kamery 360 w g30 to REWELACJA jakość obrazu super. W f11 były kiepskie. Asystent plus marny? Przepraszam, że tak napiszę ale może uruchomić tego nie potrafisz? Ja często całe miasto na tym przejeżdżam.


Pozdrawiam Marudę, a odnośnie doświadczenie mojego do bmw 5er nie mniejsze. I w moich odczuciach g30 to klasa wyżej w stosunku do f11.

Opublikowano

Mono wielkie dzięki za bardzo wartościowy post. Nic tak nie pomaga w przyszłym wyborze jak wskazanie punktów do szczególnej uwagi i porównanie nowych rozwiązań do poprzednich modeli.

W aucie za 300k+ pewne rzeczy powinny być oczywiste, dlatego ciekawe jest, co może nie spełnić oczekiwań. Rozglądam się za czymś nowym i wychodzi na to, że przekleństwem staje się posiadanie starszych modeli i świadomość, gdzie rozchodzą się priorytety moje i producenta. Pieniądze nie są małe, więc można wymagać, a konkurencja nie śpi. Jeszcze raz dzięki i prośba o więcej, bo z 'ochów' i 'achów' dużo się nie dowiemy.

Opublikowano

[quote="0michal0" Regulacja jasności hud mamy obok kierownicy.


Popraw mnie jeśli się mylę, ale pokrętłem obok kierownicy możesz regulować jasność

HUD razem z regulacją intensywności podświetlenia zegarów i deski rozdzielczej.

Opublikowano
W momencie gdy kokpit jest podswietlany kolorami jak w dzien tym pokretlem obok kierownicy zmieniasz tylko podswietlenie HUD'a, Jesli zegary przejda w tryb nocny pokretlem regulujesz jednoczenie HUD'a i zegary. Jednym z obejsciem drażliwego podsiwtelnia jest zrobienie sobie skórtu do regulacji jasnosci HUD'a w iDrive. Może kiedyś aktualizacja softu rozwiąże problem
Opublikowano

Dawniej było niezależne pokrętło "ciepło-zimno" odpowiadajace za temp. nawiewu na klate. Teraz pokrętła nie ma ale można zmienić to wchodząc do iDrive. Żeby nie klikaać i szukać za kazdym razem gdzie to jest można sobie przypisać pod klawisze funkcyjne tą regulacje :) jakoś radzić sobie trzeba, marudzić można cały czas ale to nie wyczaruje nam znów tego pokrętła.


Sądze ze BMW wroci do starego rozwiązania tak samo jak z "powracającą manetką kierunkowskazu" np w e90

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.