Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szybkie proste pytanie

Cy podczas wymiany samego zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego należy później w jakikolwiek sposób odpowietrzać układ?

Znalazłem jakiś wyciek pod zbiorniczkiem domyślam się ze jest pęknięty ponieważ słychać po rozgrzaniu gwizd(syczenie) ale nie spod korka góra zbiorniczka jest sucha.

Domyślam się ze do wymiany korek i zbiorniczek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak trzeba będzie odpowietrzyć

Tutaj masz

W M54 nie ma odpowietrznika w chlodnicy lub termostacie.

System odpowietrza sie na postoju przy wlaczonym silniku.


Przed napelnieniem plynu trzeba wlaczyc zaplon i ustawic nawiew na najnizszy nawiew a temerature nawiewu na najwyzszy. Dzieki temu sa wentyle ciepla otwarte i dodatkowa pompa wody pracuje. Wazne: aby zagwarantowac poprawne odpowietrzenie ukladu, musi pracowac dodatkowa pompa wody.


Napelniac powoli uklad plynem.

Napelnic do poziomu MAX w pojemniku wyrownawczym.

Odpoalic samochud na 1min. bez dodawania gazu z odkreconym korkiem od zbiorniczka wyrownawczego. Nastepnie wyrownac ilosc plynu do poziomu MAX.

Zakrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego i czekac az silnik sie nagrzeje do temperatury roboczej (temp. w ktorej otwiera sie glowny termostat). 

Sprawdzic obieg wody i srube od spuszczania pod wzgledem szczelnosci.



Jesli tak przeprowadziles odpowietrzanie to powinno byc wszystko o.k. Jesli jednak nie jest to mozesz miec gdzies nieszczelnosc lup termostat sie nie otwiera ale podobne objawy moze dawac powietrze w ukladzie lub zbyt duzo koncentratu w mieszance, powinno byc 50:50.

Temperatura silnika powinna miec mniej wiecej 90 stopni C. przy 96 albo 98 juz nie pamietam (podczas postoju np. na swiatlach) powinien wlaczasc sie wiatrak a temperatura powinna spadać .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Niema takiej potrzeby.

Jeśli wymieniasz sam zbiorniczek wyrównawczy w e60 z silnikiem m54 i masz zaciski na przewody chłodzące.

Wydaje mi się że jest tylko jeden odchodzący od zbiorniczka, ale ja jeszcze założyłem na wąż odpowietrzający :mrgreen:

Temat znam z autopsji.

Przy wymianie zbiorniczka najlepiej zaopatrzyć się w wielką strzykawkę wraz z wężykiem, żeby wyciągnąć płyn ze zbiorniczka.

Przy zalewaniu zbiorniczka pamiętaj żeby robić to wolno.

Cała operacja na max 15 minut.


Pamiętaj również o tym, że płyn może uciekać z oringu czujnika temperatury na wężu powrotnym.

Oryginału nie kupisz, BMW sprzedaje go w komplecie z czujnikiem :mad2: Inne firmy również.

Silnik musi być zimny

Inaczej, odpowietrzanie takim sposobem jak opisał kolega malysz1976

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Pytanie odnośnie odpowietrzenia układu ;

Cytuję

Przed napelnieniem plynu trzeba wlaczyc zaplon i ustawic nawiew na najnizszy nawiew a temerature nawiewu na najwyższy.

Pytanie

Moc nawiewu całkowicie lewy dół czy na jedynke? bo chyba już lekko dmucha całkowicie poniżej jeden

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiatrak na min. max w lewo , a temperaturę max w prawo .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Płyn ucieka taka podłużną dziurą która ciągnie się w górę zbiorniczka nie wiem jak dodać zdjęcia (od spodu)

photo.php?fbid=1958276194241194&set=pcb.1913650992087143&type=3&theater&ifg=1

Wiem o co chodzi.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalewam nr płyn (czerwony) czy jakiś specjalny koncentrat?

Nie jest wskazane mieszanie rodzajów , z tego co wiem BMW leje niebieski .

To są koncentraty można dodać wody wtedy odpowiednio do ilości wody spadnie granica zamarzania ( pisze na plakietce) .

Tylko nie woda prosto z kranu tylko destylowana .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 2 lata później...
Opublikowano

Panowie wymieniałem zbiornik na Hella i wydaje mi się że nie działa czujnik poziomu płynu teraz. Jak wciśnie się ręcznie pływak do końca na zapłonie to powinna zapalać się kontrolka?


Edit: miało być w dziale e46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.