Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam BMW E46 z 2000r. 2L 150 KM Touring. Mam drgania przenoszone na całą budę. Po przekroczeniu 1000 obr. drgania dosyć mocne, również podczas jazdy dosyć wyczuwalne. Samochód był u mechanika, który wszystko niby mi posprawdzał, wymienił wszystkie przewody gumowe i łączniki w silniku bo były tak sparciałe, że w rekach się rozpadały. Po tym zabiegu troszkę drgania zmalały, ale tylko troszkę. Nic więcej nie udało mu się zdiagnozować. Ostatnio na przeglądzie diagnosta powiedział mi, że BMW stosuje w silnikach benzynowych koła dwumasowe i że to jego wina i że jest do wymiany.

Po pierwsze, czy to prawda??

A po drugie jeśli to prawda to czy jest możliwość lub sens wymiany koła dwumasowego na jednomasowe? Taki zabieg miałem swojego czasu w Alfie 156 z 2,4 JTD, wiadomo komfort jazdy byl mniejszy ale koszt tez dużo mniejszy i koniec problemów z dwumasem.

Swoją drogą też od razu będę musiał wymieniać sprzęgło.

Proszę o pomoc i podpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co się jelenic na 2 tys za cos co jest zbędne.

Przeprowadzales jakies badania wtym kierunku, ze twierdzisz ze dwumasa jest zbedna?

Opublikowano
Po co się jelenic na 2 tys za cos co jest zbędne.

Przeprowadzales jakies badania wtym kierunku, ze twierdzisz ze dwumasa jest zbedna?

 

A przeprowadzales ze jest niezbedna? W dieslu owszem, ale w benzynie... od momentu kupna mam zamontowany jednomas i nie zaobserwowalem żadnych nie niepożadanych skutków. Podobnie jak znajomy co ma m52 z turbo ~400km


P.S kolego moze udaj się na jakies agro forum, z traktorami, kombajnami, ciągnikami.. tam bardziej przypasujesz ze swoim silnikiem i poglądami

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przeprowadzales ze jest niezbedna?

Zrobil to producent przed wypuszczeniem auta na rynek , dlatego pytam dlaczego twierdzisz ze dwumasa jest zbedna...

od momentu kupna mam zamontowany jednomas i nie zaobserwowalem żadnych nie niepożadanych skutków.

Myslisz ze to wyjdzie po tygodniu czy miesiacu uzytkowania?Pojezdzij i zobaczymy...

Nie ma sie co spinac tylko wystarczy policzyc ile sie zyska kasy na takiej zamianie ( max 300 zeta ) , a nastepnie trzeba sie zastanowic , co mozna stracic i czy to jest warte takiej oszczednosci...

Opublikowano
A przeprowadzales ze jest niezbedna?

Zrobil to producent przed wypuszczeniem auta na rynek , dlatego pytam dlaczego twierdzisz ze dwumasa jest zbedna...

od momentu kupna mam zamontowany jednomas i nie zaobserwowalem żadnych nie niepożadanych skutków.

Myslisz ze to wyjdzie po tygodniu czy miesiacu uzytkowania?Pojezdzij i zobaczymy...

Nie ma sie co spinac tylko wystarczy policzyc ile sie zyska kasy na takiej zamianie ( max 300 zeta ) , a nastepnie trzeba sie zastanowic , co mozna stracic i czy to jest warte takiej oszczednosci...

 

Skoro dla Ciebie 2000-600=300 to nie mam więcej pytań.

Poza tym skoro znakomy który jest mechanikiem w ekipie Jamesa Deana montuje sobie jednomas to chyba wie wiecej niz użytkownik 118d.

Tak samo mozna zadac pytanie po co producent montuje katalizator albo dpf, który sam pewnie masz wycięty...

Opublikowano
Ja mam jednomas i wszystko ok. Po co się jelenic na 2 tys za cos co jest zbędne. Zwykle sprzeglo z robocizną kosztuje 600zl

 

A jak jest z tymi właśnie drganiami?? Przy jednomasie występują jakieś uciążliwe... Bo na chwilę obecna to u mnie czuć i to dosyć mocno więc raczej jak najszybciej musiałbym się tym zająć, i czy wymagane są jakieś dodatkowe przeróbki (nigdy nie dawałem do wymiany jedno- czy dwu - masu) i jeśli już mnie przekonacie do założenia jednomasu to jak jest z wyborem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro dla Ciebie 2000-600=300 to nie mam więcej pytań.

Przeciez pisalem zebys sie nie spinal...wedlug Twojego wyliczenia oszczednosc kasy jest spora, tylko powiedz jak zamontowac to sprzeglo nie kupujac kola zamachowego?Zatem policze tak jak to ma wygladac 2000-600( sprzeglo )- 1200 kolo jednomasowe = 200 oszczednosc , tu mozna jeszcze zaoszczedzic 300 kupujac owe kolo uzywane na OLX w cenie 899 od kogos kto myslal ze zrobil interes zycia...Oczywiscie to tylko wyliczenia a tutaj fakty

https://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-bmw-3-e46-320i-150km-i7699095162.html

https://allegro.pl/sprzeglo-sztywne-kolo-bmw-e46-316-318-1-6-2-0-i7491028804.html

Poza tym skoro znakomy który jest mechanikiem w ekipie Jamesa Deana montuje sobie jednomas to chyba wie wiecej niz użytkownik 118d.

Ale mi pocisnales ze az mi kapcie spadly :mrgreen: ,ale przez grzcznosc nie skomentuje co mysle o takim mechaniku,ale jak juz mechaniory taka kaszane odwalaja ,to przestaje mnie dziwic ze wielu forumowiczow szuka godnego polecenia mechanika...

Tak samo mozna zadac pytanie po co producent montuje katalizator albo dpf, który sam pewnie masz wycięty...

Juz Ci odpowiadam;producent montuje katalizator celem dopalenia resztek niespalonego paliwa,a dpf celem dopalenia sadzy.

O wycieciu dpf-a czy usunieciu katalizatora nawet bym nie pomyslal,bo tu gdzie mieszkam analize spalin przy przegladzie technicznym, robi sie na max obrotach - w Polsce tez sie juz za to biora wiec jak Ty usunales to kupuj puki sa przystepne ceny ,bo po co sie puzniej jelenic...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak jest z tymi właśnie drganiami?? Przy jednomasie występują jakieś uciążliwe...

Ogladnij sobie na yt o co chodzi w dwumasie ,a jak cos bedzie niezrozumiale to Ci wytlumacze jesli bedziesz chcial,ale linki z cenami zestawow powinny Cie przekonac co wybrac bo jak dobre poszukasz to moze jeszcze taniej znajdziesz potrzebny zestaw...

Opublikowano
A jak jest z tymi właśnie drganiami?? Przy jednomasie występują jakieś uciążliwe...

Ogladnij sobie na yt o co chodzi w dwumasie ,a jak cos bedzie niezrozumiale to Ci wytlumacze jesli bedziesz chcial,ale linki z cenami zestawow powinny Cie przekonac co wybrac bo jak dobre poszukasz to moze jeszcze taniej znajdziesz potrzebny zestaw...

 

Chlopczyku co znasz mechanike z youtuba... Ja znam z praktyki i od 60 tys mam założony jednomas.

Po drugie Ty wiesz w ogole kto to James Deana?

Jakbys wiedzial to bys się nie blaznil przyrownujac smieszne filmiki z Youtube do doświadczenia ludzi którzy pracuja przy furach za pol miliona do driftu.

Zresztą nie bardzo widzę sens Twojego bicia piany,

Po 1-sze Masz gnoj pod maską a temat dotyczy benzyny

Po 2-ugie Autor się spytał jasno czy jest mozliwa i nie sprawiajaca problemów zamiana dwumasy na zwykle kolo, więc podajac mu swoj przyklad jak i znajomych ujezdzajacych znacznie mocniejsze silniki od mojego, stwierdzam ze jest.

Opublikowano

Dziękuje za informacje wszystkie, ale Chłopaki, nie ma co się kłócić i po sobie jeździć. Jak coś jest możliwe do zrobienia to chyba zawsze są i bedą dwie szkoły, Jedna za druga przeciw. Na spokojnie zawsze można wyjaśnić o co biega.

Widziałem ceny zestawów (nowe) sprzęgła i kół jedno i dwu- masowych. Czasem tak jak na linku sztywne zestawy są droższe ale widziałem tez zestaw gdzie ze sztywnym kołem były o 300 zł tansze. To nie sa jakieś kosmiczne pieniadze ale zawsze cos :)

Jak bede zamawiał to zrobie wyliczanke :P

Dziekuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chlopczyku co znasz mechanike z youtuba... Ja znam z praktyki i od 60 tys mam założony jednomas.

Po drugie Ty wiesz w ogole kto to James Deana?

Jakbys wiedzial to bys się nie blaznil przyrownujac smieszne filmiki z Youtube do doświadczenia ludzi którzy pracuja przy furach za pol miliona do driftu.

Zresztą nie bardzo widzę sens Twojego bicia piany,

Po 1-sze Masz gnoj pod maską a temat dotyczy benzyny

Po 2-ugie Autor się spytał jasno czy jest mozliwa i nie sprawiajaca problemów zamiana dwumasy na zwykle kolo, więc podajac mu swoj przyklad jak i znajomych ujezdzajacych znacznie mocniejsze silniki od mojego, stwierdzam ze jest.

Tak właśnie wygląda wypowiedź kogoś kto nie ma argumentów :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Chlopczyku co znasz mechanike z youtuba... Ja znam z praktyki i od 60 tys mam założony jednomas.

Po drugie Ty wiesz w ogole kto to James Deana?

Jakbys wiedzial to bys się nie blaznil przyrownujac smieszne filmiki z Youtube do doświadczenia ludzi którzy pracuja przy furach za pol miliona do driftu.

Zresztą nie bardzo widzę sens Twojego bicia piany,

Po 1-sze Masz gnoj pod maską a temat dotyczy benzyny

Po 2-ugie Autor się spytał jasno czy jest mozliwa i nie sprawiajaca problemów zamiana dwumasy na zwykle kolo, więc podajac mu swoj przyklad jak i znajomych ujezdzajacych znacznie mocniejsze silniki od mojego, stwierdzam ze jest.

:duh: :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak coś jest możliwe do zrobienia to chyba zawsze są i bedą dwie szkoły, Jedna za druga przeciw

A czy ktos powiedzial ze to jest niemozliwe?

W kazdym aucie jest mozliwosc montazu kola sztywnego,ale BMW nie wybacza oszczednosci ,i ze wzgledu na budowe auta tej marki taki zabieg musi odbic sie czkawką.

Zresztą nie bardzo widzę sens Twojego bicia piany,

Jestes jedyną osobą w tym temacie która nie panuje nad emocjami i fantazją

Opublikowano
Jak coś jest możliwe do zrobienia to chyba zawsze są i bedą dwie szkoły, Jedna za druga przeciw

A czy ktos powiedzial ze to jest niemozliwe?

W kazdym aucie jest mozliwosc montazu kola sztywnego,ale BMW nie wybacza oszczednosci ,i ze wzgledu na budowe auta tej marki taki zabieg musi odbic sie czkawką.



No ok, przekonałeś mnie, jak będę zamawiał lub mechanikowi bede to zlecał to nadal będzie dwumas.

Opublikowano

Znaczy się ja wychodzę z takiego założenia, że tak jak było w fabryce tak musze ja mieć, nic nie jest bez powodu, chociaż nie dość ze benzyna nie wytwarza zbytnio drgań a tym bardziej r6 które ma zdecydowanie lepszą kulturę pracy niż r4 to myślę ze jakbym jak miał taki silnik to zdecydowałbym się na wsadzenie dalej dwumasy, konstruktorzy z jakiegoś powodu to dali a wszelkie oszczędzanie może odbić się (choć nie musi ale kto chce ryzykować) na dalszej eksploatacji auta.

Najbardziej nie rozumiem jak ktoś w 1,9tdi zmienia dwumas na jedno, dla mnie to już idiotyzm, mam drugie auto fieste 1,4 tdci i tak fabrycznie jest jednomas, mimo że te silniczki chodzą najprawde miękko, na niskich obrotach wszystko rezonuje, wibruje i wgl. a cała skrzynia niezle dostaje po dupie ze wzgledu na to co czuje kierowca to co tu mówić w innych większych jednostkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaczy się ja wychodzę z takiego założenia, że tak jak było w fabryce tak musze ja mieć, nic nie jest bez powodu,

:cool2: :cool2: :cool2:

Oby jak najwiecej takich uzytkowników bylo wśród nas...

konstruktorzy z jakiegoś powodu to dali a wszelkie oszczędzanie może odbić się (choć nie musi ale kto chce ryzykować)

Dokladnie tak,ale nie o drgania tu chodzi.Dokladna,fachowa nazwa dwumasy ,to Tlumik Sił Skretnych i to wlasnie o te sily biega...Dwumasa chroni skrzynie przed silnikiem ale chroni tez silnik przed skrzynią...

Wal korbowy obracajacy sie w prawo , podczas jazdy otrzymuje wiele razy , opór lewych obrotów i to zderzenie sil ma sie rozplynąc wlasnie w dwumasie ( te sily maja pochlonąc sprezyny )

Dwumasa jest montowana w silnikach chyba od 100KM ( jesli sie pomylilem to tylko troszeczke )

Jesli nie ma dwumasy to jest walka silnika ze skrzynia i wygra mocniejszy...

W pojazdach innych marek mozna dyskutowac dwumasa czy kolo sztywne , ale BMW i Mercedes bez zadnych dyskusji ,jak byl dwumas to nie ma innej opcji-musi byc dwumas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.