Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

fe13cc6ead9e752bd13fe9f24c9209e6_orig.jpg


Hej, wyskakuje mi kontrolka ze zdjęcia. Nie zawsze, zwykle podczas włączonego ogrzewania i przy przytrzymaniu auta na wyższych obrotach. Ona po chwili gaśnie. Czasami nie pojawia się wcale a czasami na 20 km kilka razy...

Kontroluje płyn chłodniczy (co jakiś czas go dolewam) i generalnie jest w normie. Wskazówka termostatu dumnie stoi w pionie, nic się nie dzieje poza tym że kontrolka wyskakuje.

Początkowo myślałem że to tylko czujnik i zleciłem wymienienie go i na chwilę zadziałało, ale sytuacja powróciła. Czy musi być to uszczelka pod głowicą?


Co innego może powodować takie akcje?

Opublikowano

Witam

Mam podobna sytuacje.

U mnie lampka od.plynu chlodzenia zapala sie za kazdym razem jak odpale samochod gdy jest zimny.

Pali sie przez.jakis czas poki auto sie nie rozgrzeje potem gasnie i jest spokoj.

Niedaw wymieniany byl zbiorniczek plynu wyrownawczego niestety nie jest on oryginalny. Wyglada tak samo.

Plyn w ukladzie jest.

Tak sie dzieje od tego czasu.

Wyglada tak samo.

Samochod posiada Lpg silnik M54 3.0

Z ogrzeeaniem w kabinie jest tak ze dmucha goracym jak sie doda gazu a tak leci cieple ale nie sauna

Czy ktos moglby mi podac metode jak odpowietrzyc to auto?Moze gdzieś bombel powietrza jeszcze siedzi...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


Samochod posiada Lpg silnik M54 3.0

Z ogrzeeaniem w kabinie jest tak ze dmucha goracym jak sie doda gazu a tak leci cieple ale nie sauna

Czy ktos moglby mi podac metode jak odpowietrzyc to auto?



DE - 17 00 039 Kühlsystem mit Vakuumbefüllgerät entlüften und befüllen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/CNCeB76L


DE - Kühlsystem befüllen :

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/1Vncx9SRJU


DE - Kühlsystem entlüften :

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/1VncxtOYpb


EN - 17 00 039B leed and fill cooling system with vacuum filling unit :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/CNCeB76L


EN - Fill cooling system

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/1Vncx9SRJU


EN - Vent cooling system :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0i-sav/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/1VncxtOYpb

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

za mało płynu

źle odpowietrzone ,a jak to zrobić było wielokrotnie na forum.

jak nie chcę się czytać to na YT też są filmy.


a uszczelkę łatwo idzie sprawdzić i raczej to nie jest uszczelka ,

należy pamiętać że nie jest ona z papieru i trzeba się naprawdę postarać aby zrobić nieszczelność.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Pytam, ponieważ wielokrotnie sprawdzałem poziom płynu i ciągle było go mało więc dolewałem. Teraz się boję, że się okaże że jest go o wiele za wiele, nie chcę awarii bo nie mam możliwości pojechać do mechanika. Poszukam, dzięki.
Opublikowano

w grę wchodzi jeszcze wyciek , taki mały trudny do lokalizacji w jakimś badziewnym miejscu

M54 jest znane z wycieków oleju i płynu chłodzącego


radzę dobrze poszukać

może być ,że bez zdjęcia osłony podwozia pod silnikiem będzie trudno

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Próbowałem odpowietrzyc wg instrukcji z wielu youtubowych poradników ale nie idzie mi odpalenie tej elektrycznej pompy wody. Wlałem pełno płynu do zbiornika ale nic nie pracuje...
Opublikowano (edytowane)

E83 z M54 nie ma pompy elektrycznej tylko zwykłą napedzaną paskiem poprzez koło pasowe.


Wpisz w YT : M54 bleed lub bleeding coolant

Nie ważne czy to w e46 czy z4 ma być motor M54


Parę tematów niżej było odpowietrzanie

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=349511#p2534572

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

kolego Jezollo

nie wiem co okazało si e u ciebie u mnie winien jest nieoryginalny zbiorniczek wyrównawczy gdy wypiołem wtyczke i podłaczyłem czujnik do innego zbiorniczka wyrównawczego na sucho

(tego co mi pekł) to kontrolka gasla jesli bagnet był wysuniety i zapalała sie gdy bagnet opadał....

Opublikowano

Ja zalałem płynu i zapomniałem zakręcić oba korki i odpaliłem silnik xddd

Zrobiła mi się fontanna pod maską, ale szybko auto zgasiłem, zakrecilem.

Po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka się zapaliła a potem przez następne kilkanaście nic. Będę obserwować i zobaczymy co z tego będzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie musi być jakaś nieszczelność bo odpowietrzylem, zalałem płynu full, a na następny dzień przed jazdą sprawdzam a tam pływak prawie na minimum, po kilkunastu kilometrach kontrolka wyskakuje ponownie. Najczęściej kiedy staje na światłach gaśnie a gdy ruszam lub przytrzymam obroty to się zapala.

Nie mam na to siły, po nowym roku jadę do mechanika na sprawdzanie szczelności i dalsze czynności z tym związane. Póki co będę jeździł i ignorował kontrolkę, bo auto w środku grzeje, a termostat pokazuje temperaturę w normie.

Edit.

Wąż pod zbiorniczkiem był świeżo mokry, więc sprawdziłem spód zbiorniczka i też mokry, więc gdzieś jest pęknięty. Myślę że wszelkie problemy z ubytkami płynu w tym modelu i pokrewnych należy zacząć od podejrzeń na zbiorniczek wyrównawczy, ponieważ jest to najsłabsze ogniwo. Info wyłącznie dla ludzi z przyszłości ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.