Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

BMW E46 2004r model 316i silnik 1,8 n46

A o to moja przypadłość mianowicie jestem świeżo po wymianie uszczelki pod głowicą oraz rozrzadu.

Po odebraniu auta od mechanika byłem zadowolony auto odzyskało moc aż miło się jezdzilo. Nadszedł czas pierwszej trasy nie dalekiej bo tylko 50 km postanowiłem że sprawdzę sobie jak z temperaturą na teście nr 7 (2 dni pod odebraniu auta)po osiągnięciu 105 temperaturą spadała do 89-92 więc uznałem że luks

Jeżdżą po mieście głównie praca dom 12km dziennie nie sprawdzałem temperatury silnika nie odczuwałem tekiej potrzeby bo wiedziałem że jest dobrze ale nadszedł czas na kolejną trase taka sama 50 km(7 dni od naprawy). I tutaj pojawił się już problem bo na teście nr 7 temperatura silnika wskazywała 107-108 stopni przy ogrzewaniu na 22 i 2-4 kreskach . Termostat nie zbijajl jej w dół. Moje przypuszczenia są takie że termostat się zawiesił albo nadszedł już jego czas. Na postoju na biegu jałowym dochodzi nawet do 110 i stoi wentylator się włącza żeby shlodzic. Wąż od zbiorniczka jest gorący i twardy ale da się go nacisnąć wąż na dole przy termostatcie jest letni a chłodnica zimna. Chciałbym się dowiedzieć czy aby na pewno jest to termostat i mogę jutro z czystym sercem oddać do magika żeby go sprawdził i wymienił gdyby było lato pobawilbym się sam Ale mamy zimę i nie mam zbytnio warunków do naprawy auta.Być może jest to też coś innego o czym nie mam pojęcia brałęm tez pod uwage zapowierzony uklad ale jak to tak odrazu po wymianie by sie zapowietrzyl ? Z góry przepraszam jeśli jest to dość chaotycznie napisane i za brak interpunkcji również pisze z tel pozdrawiam .

Dodam jeszcze ze wieczorem troche pojeździłem zęby sprawdzić czy aby napewno temp nie spada nie spadałą, rano odkrecilem korek bylo lekkie albo naprawde bardzo delikatne sykniecie plywak nie wystawal poza otwor byl dosc nisko lecz czujnik sie nie zapalił wiec musiło byc w normie plynu nie ubywa pierwszy raz odkrecilem korek od naprawy mowil ze wlal troche ponad stan ale to mogło pojsc w uklady .

Opublikowano
Przepraszam za błąd wąż co idzie od termostatu nie jest ciepły jest zimny zmyliło mnie to że obok jest jakiś inny wężyk i go nagrzewał
Opublikowano

Nie chce wprowadzać w błąd bo na 100% pewny nie jestem ale w tych silnikach temperatura otwarcia termostatu to 110 stopni wiec nic nadzwyczajnego się nie dzieje. Ale to niech się ktoś wypowie jeszcze.


Wystarczyło poszukać :8) wszystko jest ok.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie w M47N temp. otwarcia termostatu to 88 stopni, a czasem 92/93 złapie, więc te +5 stopni to nic niezwykłego.
Opublikowano

Własnie wróciłem do domu sprawa wygląda następująco temp silnika podczas jazdy w miejsce poza miastem wynosi 105-107 stopni podczas postoju na parkingu temp wzrośnie do 109 i tak pozostaje raz wzrosła do 110 ale po 2 sekundach wróciło na 109. Dolny wąż od termostatu zrobił się ciepły górnych również chłodnica nadal zimna.

Czyli wychodzi na to ze skoro waz dolny zrobił sie ciepły to termostat sie otworzył tylko dlaczego temperatura nie zmalała. Dodam jeszcze że na jałowym gdy temp jest 109 dodam więcej gazu tak do 4 tys obrotów temp spadła mi raz do 103 a zazwyczaj malała do 105 i potem stopniowo rosła najdłużej utrzymywała sie temp 107.

Ogolnie jestem zestresowany ta sytuacja nie chciałbym przepalić sobie uszczelki i ponownie wywalać kupę hajsu na naprawę a sama wymiana termostatu nie jest tania bo mechanicy wołają sobie 150 za wymianę dochodzi do tego tez termostat plus płyn chłodniczy

Opublikowano

Jak masz inpe to sprawdź czy wentylator zalaczysz.

To że temperatura jest ciut więcej jest raczej ok u mnie w n47n na termostacie było napisane że otwiera się przy 88 stopniach ale 93 stopnie to nie problem więc te 5 stopni różnicy może być tak mi się wydaje przecież termostat nie reaguje gwałtownie i się nagle otwiera. Ważne by wentylator chlodnicy był sprawny.


O lord_simon mnie uprzedził :wink:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Doleje jutro płynu tylko od czego niby ten układ mógłby się zapowietzyc skoro tydzień temu było robiona uszczelka i było uszczelniane ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze uzupełnij płyn chłodzący, bo jest go za mało i możesz mieć zapowietrzony układ.

O to to :8)

Doleje jutro płynu tylko od czego niby ten układ mógłby się zapowietzyc skoro tydzień temu było robiona uszczelka i było uszczelniane ?

Panowie mechaniki pewnie nie poradzili sobie z odpowietrzeniem :roll:

u mnie w n47n na termostacie było napisane że otwiera się przy 88 stopniach ale 93 stopnie to nie problem więc te 5 stopni różnicy może być tak mi się wydaje przecież termostat nie reaguje gwałtownie i się nagle otwiera.
U mnie w M47N temp. otwarcia termostatu to 88 stopni, a czasem 92/93 złapie, więc te +5 stopni to nic niezwykłego.

O ile mnie pamięć nie myli to nie macie oryginalnych termostatów głównych :wink:

105 w tym układzie to już jest z założenia dużo (mimo, że to prawidłowa temperatura pracy) i każde dodatkowe stopnie to katorga dla niego. Proponuję jak kolega napisał uzupełnić płyn, odpowietrzyć układ i wybrać się w trasę z komputerem, aby mieć podgląd na temperaturę na wejściu do chłodnicy, to wiele wniesie w temacie poprawności działania termostatu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dolałem płynu weszło mi 0,5l troszke wolniej sie auto nagrzewało bo po powrocie z pracy miałem 95 stopni temperaturę a wczoraj bylo juz 103-104, nagrzałem go do 105 stopni czekając z nadzieją ze temperatura zostanie zmniejszona jednak nie stało się urosłą do 106 zgasiłem nie widziałem sensu dalej marnować paliwa.

Zadzwoniłem do mechanika który naprawiał mi uszczelkę pod głowica określiłem mu sytuacje jak to wyglądało stwierdził ze wydaje mu się ze te silnika maja taka wysoka temperaturę jeżeli wskazówkę mam ciągle w pionie i nie dochodzi na czerwone pole i jak leci ciiepłe powietrze mam jeździć i się nie przejmować. Nie potrafił odpowiedzieć na moje pytanie czemu 2 dni po naprawie podczas jazdy temperatura spadała ładnie do 90 stopni dodał, że termostat może sie otwiera tylko na 3/4 i nie puszcza całego płynu do chłodnicy.

Co do podłączenia komputera i obserwacji temperatury nie mam takiej możliwości. Powoli tracę już pomysły i chyba będę zmuszony wymienić termostat z nadzieja, że to coś zmieni

rano odkręcając korek nie wydobyło się żadne powietrze 8h później również nie wiec zapowietrzony układ nie może być mechanik poradził sobie z odpowietrzeniem auta nie takimi silnikami się zajmował i trochę ich porobił.

Próbuje znaleźć informacje na temat prawidłowej temperatury pracy silnika ale kompletny brak informacji

The engine control unit regulates the following temperature ranges:

• 112 ° C = Economy

• 105 ° C = Normal

• 95 ° C = High

• 80 ° C = High and regulation by the map thermostat

znalazłem coś takiego ale to z temu o e91 z silnikiem n46

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pion jest do 115 stopni, w każdym silniku, więc teoria mechanika mocno naciągana jest, obserwuj temperaturę i daj znać. Jedź do kogoś kto ma program do bmw i trzeba trochę pojeździć oraz obserwować temperaturę na wejściu do chłodnicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Maniek żeby wykluczyć, że nie jest to zapowietrzony układ

gdy układ byłby zapowietrzony nagrzewnica by się nie nagrzewała i nie było ogrzewania bo leciało by zimne powietrze racja ?

bo jeśli nie to może jednak spróbuje odpowietrzy.

silnik powinien być całkowicie zimny ? czy takie 30-40 stopni jak będzie to można zmaczać już odpowietrzanie i tam sa 2 odpowietrzniki jeden przy zbiorniczku a drugi bardziej u góry i nie wiem czy wystarczy odkręcić tylko ten przy zbiorniczku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponuję poczytać procedurę odpowietrzania z sam naprawiam lub forum, wielokrotnie powtarzane było. Polecam unieść przód, jest łatwiej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pewnego czasu miałem zapowietrzony układ gdy była nieszczelność w chłodnicy i z nawiewow wiało bardzo gorące powietrze (temperatura nie przekraczala 90 stopni) więc chyba nie do końca jest że nie dmucha ciepłym powietrzem przy zapowietrzonym ukladzie.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.