Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Silnik M47 163km. Po wyrzuceniu klapek z kolektora, wywalało błąd przepustnicy. Zastąpiona używką po regeneracji, zaadaptowana i już komputer nie wyrzuca jej błędu. Teraz niestety auto nie ma mocy - błąd "Czujnik przepływu masy powietrza", czasem pojawiają się z nim dwa dodatkowe coś o monitorowaniu ruchu powietrza w dolocie(rura). Co może być przyczyną? Na niskich obrotach komputer pokazuje żądane doładowanie ok 10x niższe niż rzeczywiste. Na postoju doładowanie pokazuje ponad 10 bar. Czy to wina przepływki? Mechanik tak twierdzi, ale czy to możliwe, że po zaślepieniu i wyrzuceniu klapek pojawiają się takie problemy? Wszystkie przewody i rurki podpięte prawidłowo.

Opublikowano
Gruszka została. Wyciągnięte tylko cięgno sterujące klapkami. Reszta przewodów oryginalna. Żadnego przewodu nie zaślepiałem.
Opublikowano
Witam


Zastąpiona używką po regeneracji, zaadaptowana i już komputer nie wyrzuca jej błędu.

Mozesz rozwinąc jak to adaptuje sie przepustnice w m47?

Opublikowano

W sumie to sama sie zaadaptowala. Włączyłem zapłon na 2 minuty, Slyszalem jak przepustnica pracuje, jak przestała to wylaczylem zaplon, skasowalem błędy i już.


Czy ktoś zna odp. Na mój problem? Wymieniać przeplywke? Mogła się popsuc po wyrzuceniu klapek i wymianie przepustnicy?

Opublikowano
zobacz dokładnie czy zaden przewod nie jest przycisniey przez kolektor.Wywalalem klapki juz nei jeden raz i nigdy nie bylo takich problemów
Opublikowano
To jest diesel. Tutaj nie ma przepustnicy...

Jest panie kochany. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7804384-przepustnica

 

Na 100% wszystko dobrze podłaczyłes? Nie uszkodziłes nic przy demontażu kolektora? Ja tez niedawno usuwałem klapki i wszystko działa normalnie

Wydaje mi się, że wszystko dobrze podłączyłem. Nie trzeba zaślepiać żadnych przewodów? Wyciągnąłem tylko cięgno gruszki, usunąłem klapki i zaślepiłem zestawem do tego odpowiednim. Oczywiście nowe uszczelki itp. Posprawdzam dziś jeszcze raz przewody, ale mechanik dalej się upiera, że po prostu walnęła przepływka.

Opublikowano
To nie jest przepustnica i nie działa to jak przepustnica. Jest to klapa gasząca która zamyka się podczas gaszenia silnika. Nie wiesz do czego to służy i jaki jest tego cel.
Opublikowano
To nie jest przepustnica i nie działa to jak przepustnica. Jest to klapa gasząca która zamyka się podczas gaszenia silnika. Nie wiesz do czego to służy i jaki jest tego cel.

Nie będę się kłócił o nazewnictwo. Komputer pokazuje błąd przepustnicy, a w sklepie bmw jest ta część też nazwana przepustnicą więc po co mam mówić inaczej niż jest :)

Prosiłbym, że jeśli nie masz odpowiedzi na moje pytanie to omiń ten temat i nie przeszkadzaj. Dziękuję.

Opublikowano
Polecam zaczerpnąć informacji na temat budowy i działania silnika diesla i czemu nie ma w nich przepustnic jak w benzynach
Opublikowano
Przepustnica czy jak kto woli klapa gasząca jest sprawna. Miałem wcześniej uszkodzoną(nie pracowała i ciągle był błąd adaptacji) i wymieniłem na renegerowaną(adaptacja odbyła się sama, nie wyrzuca błędu klapy "przepustnicy"). Odkręciłem jeszcze raz kolektor żeby wszystko posprawdzać na spokojnie. Żaden przewód nie został przyciśnięty. Wszystko złożone i podpięte. Możliwe, że jednak nawaliła ta przepływka jak na złość? Dziwne, że to wszystko się zaczęło dziać po wyrzuceniu klapek. Przepływomierza nie mam niestety na podmiankę aby go sprawdzić :(
Opublikowano

Problem nierozwiązany... Wszystko na nowo sprawdzone i elegancko podpięte.


Zrobiłem reset przepływomierza zgodnie z tym postem -> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=216467


Bez poprawy.

Martwi mnie też temperatura powietrza - Inpa pokazuje !73.95C

LUFTMASSE na jałowych obrotach jest praktycznie idealne z wymaganym. Po dodaniu gazu do około 3tyś obr pokazuje: LUFTMASSE IST -> !701.88 (a wymagana 344.50)


Jednak do wymiany przepływka? Nie mam z kim podmienić i zobaczyć czy działa. Po odpięciu przepływomierza - brak poprawy. Dziwi mnie to wszystko, że po usunięciu klapek takie problemy są...

Oczywiście doszedł błąd: INCREASED EMISSIONS ale zakładam, że to też wina przepływki.


Ktoś mi coś doradzi?


Potwierdzenie błędów wrzucam z INPY jako załączniki:

b28aee807729ab23med.jpg


7ecf8574db2858dbmed.jpg


23511540a6a1d251med.jpg


ff700c69107fb6f1med.jpg


fd20159b1ae0bcdamed.jpg


61357d26901bdebcmed.jpg


5abef5af7ad3cf2dmed.jpg


b9d1a84949264dc6med.jpg

Opublikowano
Moim zdaniem usunięcie klapek nie ma z tym nic wspólnego. Ja dziś też rozbieralem kolektor bo wymieniłem świece i szczotki w pompie, a klapki już też usunięte i wszystko działa poprawnie.
Opublikowano
Czyli po prostu mam pecha, że coś się przy okazji rozwaliło :D? Posprawdzam jeszcze raz wszystkie uszczelki i rury czy gdzieś się jakaś dziurka nie zrobiła
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytałem kiedyś że ktoś przytrzasnął przewód podciśnieniowy dokręcając kolektor i miał podobne problemy, może warto to sprawdzić i odkręcić kolektor.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęściej tak jest że nie dopniesz wtyczek lub przyciśniesz coś, ale Czapeiri napisał że sprawdzał wszystko i jest ok. Dziwny zbieg okoliczności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.