Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z którym już borykam się tydzień temu, auto mam dopiero 3. Akumulator ma 2 lata z Varty 95ah gdzie widziałem, że zalecane do 525i 192km to 77ah. Akumulator przyjmuje energie prostownikiem, jednak problem jest z ładowaniem, elektryk zbadał, że przy zgaszonym aucie auto pobiera 0,46 ampera, a mówił mi, że powinien brać MAX. 0,07 ampera. Zostawiłem samochód u niego na cały dzień żeby co jakiś czas sprawdzał jak wszystko już się pogasi i przeleciał wszystkie bezpieczniki mówiąc, że z nimi wszystko jest ok. i potrzebuje więcej czasu poszukać innej przyczyny.

Dodatkowo miałem problem z EWS na komputerze:209 ews code, po wywaleniu tego błędu auto nie chciało zapalić, jednak po kliknięciu opcji synchronizacji ews auto znowu zapaliło, odpalałem równierz drugim kluczykiem po tym zajściu to normalnie też odpalało, czy komputer załatwił problem, czy coś jest na rzeczy z uszkodzonym EWS'em ? I czy ten ews może mieć coś wspólnego z poborem energii ?

Dodam, że miałem zamontowany w samochodzie alarm PENTAGON, którego całe bebechy usunął mi elektryk z samochodu.

Proszę o jakieś porady czy to może być wina regulatora napięcia czy jak, brak pomysłów już powoli, a aku mi przez to katuje, wiecznie nie doładowane bo coś podżera. :mad2:

Opublikowano
Szukanie poboru prądu w aucie jest proste, ale raczej żmudne. Miernik w obwodzie, wyłączasz po kolei wszystkie obwody i patrzysz - jeżeli nagle po wyłączeniu jakiegoś obwodu pobór prądu spada - masz winowajcę. Opcjonalnie można cęgami szukać.
Opublikowano
elektryk zbadał, że przy zgaszonym aucie auto pobiera 0,46 ampera, a mówił mi, że powinien brać MAX. 0,07 ampera.

 

Pytanie jak to ten elektryk badał. Nie chcę oceniać, bo go na oczy nie widziałem, ale jeśli to nie jest "zaufany" elektryk, to chyba wolałbym go sam sprawdzić, bo dziś znalezienie kogoś komu się coś chce (a już w szczególności szukać uciekającego prądu) graniczy niestety z cudem.

Tak więc, podobnie jak napisał Mhrok, lepiej sprawdź to sam przy pomocy miernika i wypinając poszczególne bezpieczniki. Oczywiście lampki pogaszone, auto w stanie wygaszonym (można poznać po wygaszeniu lampki przy drążku zmiany biegów - jeśli masz automat), zamek bagażnika zatrząśnięty. Wtedy to nawet 0,03 powinno być. Pomiar zrobiony przez elektryka (0,46) to mi wygląda na normalny tryb zaraz po zgaszeniu auta, ale jeszcze przed wygaszeniem elektroniki.

Masz coś w aucie niefabrycznego? Stacje multimedialne (Androidy i Windowsy itp.) potrafią tyle zjadać prądu w trybie czuwania. Trzeba je w większości przypadków przekaźnikami czasowymi odłączać. Pytanie czy masz takową? Sprawdź też czy nic nie jest do zapalniczki podłączone - w BMW działa nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.