Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam kłopot.. Opiszę dokładnie co zaobserwowałem.

Jakiś czas temu miałem przyjemność uderzyć w zająca na trasie.. połamał mi się zderzak i trochę plastików i nakładka nadkola. 2-3 miesiące później podczas jazdy w korku pękł mi przewód płynu chłodniczego. (oczywiście wszystko zalane było płynem) oddałem auto do warsztatu i przy okazji poprosiłem o wymianę oleju. (olej wymieniłem na castrol 5w30) od tamtego czasu po dynamicznej jeździe do kabiny wlatuje taki zapach jak by świeczki.. nie wiem czy to po tym płynie chłodniczym czy uszczelka pokrywy silnika i kapie mi na rozgrzany kolektor czy po prostu jakieś niedopatrzenie przy wymianie oleju i coś jest niedokręcone. Ponad to jak zaleje paliwo 95 kilka razy to wywala mi Check Engine (taką kontrolkę silnika na panelu) i piszę że jest redukcja mocy... (po krótkiej jeździe jak się silnik nagrzeje to po ponownym odpaleniu już jest wszystko dobrze) Auto bierze olej tak co 2 miesiące muszę dolać ok. 800ml. (1500km) Nie wiem czy te wszystkie rzeczy są ze sobą jakoś powiązane czy co się dzieje..


Może ktoś miał już coś podobnego? wymiana uszczelki pokrywy silnika załatwi sprawę? Może olej wymienić na 5w40? może tam coś było źle dokręcone..

Opublikowano
Sporo Ci bierze tego oleju może pora spróbować jakis lepszy olej niz castrol? Mi po 6tys od wymiany oleju jeszcze nic nie ubyło oleju. Zamknij obieg i sprawdź czy dalej śmierdzi ale pewnie to resztki płynu plus olej tak czuć. Podobno w tym silniku często rozszczelnia się pokrywa zaworów. Co do paliwa przejdź na 98 sporo mniej pali i powinno pomóc. Musisz sprawdzić na komputerze u kogoś co Ci padło jak wywala check
Opublikowano

Jakiego oleju używasz?


Możliwe że się rozszczelniła pokrywa zaworów i się poci i kapie na kolektor stąd zasysa ten zapach do kabiny. sprawdzę to o czym piszesz przy najbliższej okazji. Zastanawiałem się skąd ten wzrost spalania z 8,6 na 10,4 pewnie chodziło o paliwo (przez 1,5 roku tankowałem tylko 98, a ostatnio przez kilka miesięcy 95) z tym check jest dziwne bo się zapali (nic poza tym się nie dzieje) wyłączę silnik i zapale ponownie to już się nie zapala. Zapala się tylko jak na noc stoji no i wtedy i tylko wtedy jak 95 jest zatankowane. Po dwóch tankowaniach 98 nic nie wyskakuje..

Opublikowano
Może być wiele przyczyn tej kontrolki jedź do kogoś na komputer albo sam sprawdź jak masz kabel. Zdejmij osłonę silnika i wszystko będzie widać(najpierw półka z filtrem kabinowym). U mnie poci się jeden róg pokrywy ale oleju na komputerze pokazuje cały czas max. Ja uzywam valvoline synpower 5w30. Olej kupuj z butelki, a nie ten tańszy z beczki. Ja mam spalanie 7.9-8.0 ale mało po mieście jeżdżę.
  • 1 rok później...
Opublikowano

(Odnośnie zapachu) Uszczelka nie trzymała już i silnik się pocił. Olej kapał na rozgrzane elementy i nawiewy to zabierały do środka. Po wymianie na nową, problem znikł

Sprawa błędu Check Engine -> Czujnik położenia wału

Sprawa falujących obrotów na zimnym (tylko na zimnym) -> Nie zdjagnozowana :-(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawa falujących obrotów na zimnym (tylko na zimnym) -> Nie zdjagnozowana :-(

Wtryskiwacze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.