Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć w swojej buni mam problem prawdopodobnie z odmą ale pewny na 100% nie jestem dlatego też pisze ten temat.

Dokładnie to zauważyłem "masełko" na bagnecie co prawda dużo go nie ma i da się normalnie sprawdzić stan oleju. Ostatnio odkreciłem korek wlewu oleju na odpalonym nagrzanym silniku i korek podskakiwał (były przedmuchy) ale nie spadał jak podniosłem korek to delikatnie chlapało olejem. I tu pytanie czy to odma czy coś innego może być? I jak można sprawdzić czy to ona plus w razie czego jakie to koszty mniej więcej.

Silnik to oczywiście n42b20 tak jak w nazwie.

Edytowane przez Ign0t
Opublikowano
Ta maz to normalne jak sie jezdzi krotkie odcinki .A odma 1 sprawdz przewody rurki plastikowe ktore do niej ida czy nie popekaly w szczegolnosci ta pod pokrywa co idzie do kolektora .Odme i rurki sam mozesz wymienic jakies 2 godz.poszukaj bo gdzies byl opis no chyba ze nie masz pojecia to zawies do kogos.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Tylko że ta maź po trochę dłuższej jeździe znika spod korka a z bagnetu to już tak mniej chętnie.

A te przewody od odmy to polecacie jakieś zamieniki bo na oryginalne trochę wychodzi tak samo czy jakiś zamienik odmy polecacie czy tylko oryginał?

Opublikowano
Odma i rurki to koszt ok 250-300zł, jakieś pół roku temu wymieniałem wszystko i zajęło mi to ok 1,5 godziny


Tu masz poradnik jak zdjąć kolektor ssący a reszta to banał...

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=346897



Przy okazji się podłączam, co to jest że jak odkręcę korek wlewu oleju to gaśnie silnik?

jakiej firmy rurki kupiłeś i odme jeśli można wiedzieć i czy miałeś takie objawy jak na filmie?
Opublikowano
Ta jest u góry i ja nie musiałem jej wymieniać, tamte pozostałe są w przestrzeni gdzie jest wysoka temperatura i z czasem kruszeją dlatego je warto kupić. Ponadto do tamtych jest trudny dostęp i bez demontażu kolektora ssącego ich nie wymienisz.
83ba45602a45.jpg
Opublikowano

Ja swoim autem robię 5 km do pracy i podobnie w drugą stronę.

Większość czasu to jazda w korkach ale dość często auto nie osiąga pełnego nagrzania. Mam wymienioną odmę i maź pod korkiem mam systematycznie. Mam też tej mazi dość dużo na bagnecie. Z tego co pamiętam latem mazi nie było, a teraz jest i się zastanawiam jak auto sprzedać bo jak ktoś zajrzy tam gdzie bagnet, to mi nie będzie chciał uwierzyć, że z silnikiem jest wszystko ok.

Od osoby zajmującej się olejami silnikowymi słyszałem, że ta maź to związki w oleju które wchodzą w reakcję z wilgocią. Aby ją wyodrębnić związki te łączą się z wilgocią i osadzają nie czyniąc tym samym silnikowi krzywdy.

Dlatego też uważam, że jeśli pod korkiem oleju pod samą uszczelką pojawia się maź to jest to wynik zasysania powietrza z otoczenia i tym samym wyłapywania wilgoci z obecnie panującej pogody.

Nie potrafię sobie natomiast wytłumaczyć tej ilości mazi na bagnecie. Ja niestety nie wymieniłem rurek przy okazji wymiany odmy. Ale tez wtedy nie były one popękane. Zastawiam się czy któraś z tych rurek biegnie bezpośrednio w stronę bagnetu tak by świeże powietrze wchodziło w reakcję z olejem na samym bagnecie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy przegonić auto na trasie i masło zniknie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wystarczy przegonić auto na trasie i masło zniknie.

 

Ja głównie jeżdżę po mieście ale mam ciężką nogę przez co nie mam żadnego masła ani na bagnecie ani na korku wlewu.


Co do rurek to ta droższa i dłuższa jest wpinana właśnie w rurkę bagnetu i może dlatego dostaje się wilgoć. Ja przy okazji wymiany rurek od odmy wymieniłem też o-ring (14,5x3,0) który znajduje się na połączeniu rurki bagnetu i silnika.

83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam nadzieję, że o-ring ori lub z materiału odpornego na podwyższone temperatury, ponieważ kiedyś "przyoszczędziłem" i kupiłem zwykły za 50 gr., wytrzymał niecałe 3 miesiące i zaczął cieknąć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To w porządku jest odporny na temperatury.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wczoraj przyszła mi odma i przewody jutro mam zamiar się zabrać za wymianę i mam takie jedno ostatnie pytanie wy u siebie wymienialiscie uszczelkę kolektora czy montowaliście na starej uszczelce ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tych silnikach jest wysoka temperatura (105 stopni), więc uszczelki się poddają, zdecydowanie wymieniłbym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.