Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam problem polega na braku grzania tylnej szyby. Wiem ze jest na forum tego pełno ale moja sytuacja jest troche inna, mianowicie gdy guzik jest włączony to wszystko pięknie ładnie nawet prady sa na szybie, kazda ścieżka sprawdzona na każdej jest prad ale grzania nadal nie ma:) co to może byc?? Bo juz nie mam pomyslu:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niebardzo rozumiem.

Prąd=grzanie.

Skoro jest prąd na każdej ścieżce to na jakiej podstawie twierdzisz, że szyba jednak nie grzeje?

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

to w którym miejscu mierzysz napięcie?

Wszystkie paski grzejne mają ciągłość?

pzdr

yaz

Opublikowano
A wiec tak każdy pasek sprawdzalem z jednej strony plus z drugiej minus. Miernik ustawialem na zwarcie i na kazdym pasku piszczalo wiec zaden nie jest przerwany. Sprawdzalem tez napięcie na kazdym i jest ponad 14 tak samo jak i na tym kablu co jest przylutowany do szyby. Czytalem gdzies na forum o wave trap ale nie wiem co to i gdzie tego szukac bo moze tak byc ze napiecie bedzie ale nie bedzie dawalo pradu czy cos takiego i dla tego nie ma grzania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącz zamiast szyby jakąś żarówkę, np. 10W i zobacz czy świeci.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem na myśli podłączenie żarówki zamiast szyby, czyli przewód zasilający i uziemienie szyby podpinasz do żarówki.

Chciałem zapytać właśnie skąd brałeś uziemienie do pomiarów napięcia na szybie.

Może być tak, że np uziemienie świruje i nie masz grzania, a Ty do pomiarów wziąłeś uziemienie z innego punktu i wszystko jest ok na mierniku.

Poniżej masz schemat grzania szyby

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic300/v2018120209082066118260.jpg


Zasilanie idzie przez przekaźnik K13, ale napięcie masz, więc to znaczy, że przekaźnik działa poprawnie.

Jest też wspomniana przez Ciebie wave trap i być może to ten element świruje.

Jest on odpowiedzialny za redukcję szumów w radiu kiedy włączysz grzanie szyby. Innymi słowy to jest filtr częstotliwości.

To jest taki MAŁY, CZARNY PROSTOPADŁOŚCIAN, do którego doprowadzone są trzy przewody.

Zasilanie idące z K13, Wyjście + na szybę i uziemienie.

Żarówkę możesz podłączyć pod końce przewodów wychodząca z wave trap i przylutowane do szyby.

Nie napisałeś jaką masz wersję nadwozia,ale wave trap w sedanie powinna być na słupku C po stronie pasażera - TU jest pokazane gdzie dokładnie. W turasie będzie na ramce szyby, pod plastikami, przy trzecim świetle stop, jak się nie mylę.




Pozostałe dwa przewody wchodzące do szyby to jak widzisz antena.

pzdr

yaz

Opublikowano
Mam turasa i na klapie wychodza dwa bolce z jednej i z drugiej strony ktore powinny sie stykac z szyba one byly zamalowane po przeczyszczeniu wydaje mi sie ze jest ok bo znalazlem tego wave trap i jest tam uziemienie wiec podlaczylem zarowke 10w do uziemienia i do plusa i swieci tak samo jak podlacze do kazdej nitki na szybie i tez swieci. Jak dotykam reka szybe to zbytnio nic nie czuje ale zobacze jak zamarzna mi szyby
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób zdjęcie jak to wygląda i wrzuć tutaj.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wiec tak każdy pasek sprawdzalem z jednej strony plus z drugiej minus. Miernik ustawialem na zwarcie i na kazdym pasku piszczalo wiec zaden nie jest przerwany.

To jest bzdura. Wszystkie są połączone równolegle więc możesz mieć tylko jeden sprawny a reszta poprzerywana i będziesz miał przejście na mierniku.

Zmierz prąd jaki pobiera cała szyba. Może być w miejscu bezpiecznika jeśli jest osobny na szybę - tego nie wiem oraz nie wiem gdzie się znajduje. Nie znam mocy dokładnie, ale powinno być około 100W więc prąd będzie min. 6-7A.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego nie wiem, ale myślę, że to akurat możesz sprawdzić omomierzem na przejście względem masy samochodu czy nie ma przerwy.
Opublikowano
Dzisiaj zrobilem sobie test na zamarznietej szybie:) podciagnalem minusa bezposrednio do nitki poczekalem chwile i szyba zaczyna grzać:) wiec gdzies musi byc problem z minusem :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po nitce do kłębka.

Musisz sprawdzić czy przewód minusowy nie jest gdzieś złamany.

Może gdzieś w peszlu na przejściu z klapy do budy.

pzdr

yaz

Opublikowano
No tak. Tylko zastanawia mnie jedno. Ten minus musi byc tez przylutowany do szyby i czy gdzies sie on tam nie rozlutowal tylko ze nie moge go znaleźć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten minus wydaje mi się, że wychodzi ze wzmacniacza anteny.

Zobacz RYSUNKI W TYM TEMACIE.

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.