Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jest dotrysk benzyny a LPG leci do kolektora ssącego. Prins miał w ofercie instalacje do tego silnika która wtryskiwala gaz w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe ale wycofali się z tego że względu na problemy z odpalaniem.

Wiem że w marcu na targach w Warszawie jedna firma pokazała nowe rozwiązanie jeśli chodzi o bezpośredni wtrysk gazu ale w sprzedaży będzie dopiero za miesiąc, nie jest sprawdzona oraz cena ma oscylować w okolicy 10k zł więc wybrałem KME.

Opublikowano

Ta wspomnianą firmą jest holenderskie Vialle które opracowało instalację Direct Blue.

Koszt podają 8-10kPLN i dostępność od maja 2019.

Póki co kupiłem inny samochód :D ale z pewnością jesli DirectBlue zadziała to zmienia to zupełnie postać tematu bezpośredniego wtrysku + LPG :D

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano (edytowane)
Ta wspomnianą firmą jest holenderskie Vialle które opracowało instalację Direct Blue.

Koszt podają 8-10kPLN i dostępność od maja 2019.

Póki co kupiłem inny samochód :D ale z pewnością jesli DirectBlue zadziała to zmienia to zupełnie postać tematu bezpośredniego wtrysku + LPG :D

 

Ja mieszkam w UK i potrzebowałem sprawdzonego rozwiązania bo wizyta w serwisie LPG to dla mnie 2 dni podróży :)

Firma Prins również chwaliła swoją instalacje jako super rozwiązanie do bezpośredniego wtrysku ale rzeczywistość niestety zweryfikowała te przechwałki (w przeciwnym razie pewnie miał bym instalacje Prins).

Jest jeszcze jeden problem z instalacją Vialle, zwrot różnicy w cenie w porównaniu z instalacją KME to co najmniej 50k km, więc jeśli ktoś nie jeździ dużo to zwrot inwestycji może zająć sporo czasu.

 

Ok, czyli masz n53, myślałem że n52, tak jak w temacie.

Mam N20

Edytowane przez Maniekkot
Opublikowano

Czas pokaże. Ale uważam, że tez już jest najwyższy czas aby opracowano dobrą instalację LPG do bezpośredniego wtrysku paliwa, która działa w sposób tradycyjny - czyli pobór Pb wyłącznie na start + jazda na LPG. W końcu mamy XXI wiek i technologie jutra wokół nas. Nie wiem czemu ale kibicuję Vialle i mam nadzieję, że to im wyjdzie dobrze i będzie spełniało oczekiwania wszystkich.

Co do oszczędności - hmm Twoja instalacja kosztowała około 6000PLN (+/-) (5600 znajomy płacił za instalację do 1.8TSI w VW). Biorąc pod uwagę spalanie które podałeś to przy dzisiejszych cenach paliwa i średniej spalania 9l/bezołowiowej na 100 -> Twoja się wróci po około 40-45kkm. Więc nie taka wielka różnica.

Zakładam, że na Vialle podobne auto spali 10L gazu + litr Pb na rozruch (każde 100km) czyli jakieś 27PLN/100km. Różnica to 18PLN vs czysta benzyna 99x5PLN = 45).

Więc zwróci się po 50kkm. Przy normalnych przebiegach to max 3 lata.

Co ciekawe (śledzę ten temat), nie ma różnicy w cenie instalacji jeśli chodzi o liczbę cylindrów w samochodzie.

Zmierzam do tego, że istotny jest fakt związany z alternatywą i coraz większymi możliwościami bo gdy nie będzie różnicy, dowolny motor 2.0-4.0 wrzucasz na LPG i cieszysz się tanią jazdą i szybkim zwrotem "inwestycji". Spokojnie w takim układzie można ściągać X5/GLE/cokolwiek z USA z motorem benzynowym i nie mieć problemu.

Ale tak jak w pierwszym zdaniu - czas pokaże trzymam kciuki :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Instalacja kosztowała mnie poniżej 5k czyli około połowy ceny vialle co nie zmienia faktu że chciałbym vialle ;) Również im kibicuje bo jeśli ta instalacja była by na rynku chociaż od pół roku i sprawdzała by sie to pewnie bym ją założył.

Jeśli mój kolejny samochód nie będzie elektryczny to na pewno założę taki gaz .

  • 2 lata później...
Opublikowano

Ja złożyłem 2 miesiące temu STAG Qmax do N52N i jestem bardzo zadowolony.

Koszt instalacji na reduktorze TWIN i butlą walec 80 litrów 4200

Srednie spalanie 11-13 litrów LPG, na gaz przelacza sie bardzo szybko czasem juz po kilkuset metrach.

500 kilometrów na jednym tankowaniu to zaden problem, moj rekord to 560km.

Opublikowano
Ja złożyłem 2 miesiące temu STAG Qmax do N52N i jestem bardzo zadowolony.

Koszt instalacji na reduktorze TWIN i butlą walec 80 litrów 4200

Srednie spalanie 11-13 litrów LPG, na gaz przelacza sie bardzo szybko czasem juz po kilkuset metrach.

500 kilometrów na jednym tankowaniu to zaden problem, moj rekord to 560km.

 


Ale tutaj jest mowa o bezposrednim wtrysku a nie Twoim posrednim. W twoim silniku to zaden wyczyn zrobic LPG. Po drugie niezly wykop.

b72b536e244610f0med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.