Skocz do zawartości

BMW 528 F10 LPG Montaż Prins


Prezioso

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Rozważam kolejna zmianę samochodu.

Diesla raczej nie chcę na podjeździe ...patrzę na 520 lub 528 w automacie.

Patrzę tez na ekonomie ze względu na liczbę km a benzyna nigdy w BMW specjalnie oszczędna nie była.

Dzisiaj znalazłem informacje, że Prins ma już instalacje do tego silnika.

https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://www.prinsautogaz.pl/wp-content/uploads/2018/11/Prins_DI_available_21112018.pdf

Ktoś coś wie na ten temat bliżej lub zna kogoś kto to montował u siebie ?

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Ktoś coś wie na ten temat bliżej lub zna kogoś kto to montował u siebie ?

 

PIERWSZE W POLSCE BMW F30 320 2.0 184KM bezpośredni wtrysk LPG 2012r w EGP na auto gaz Landi Renzo

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, to wolny kraj, zrobisz jak zechcesz, ale diesel bee, a gaz jest OK?? :duh:

Miewałem auta na gazie i nie jestem do tego przekonany.

Wiem, że tym wpisem nie pomogłem, ale jak dla mnie to totalna porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że diesel jest bleee ale, że raczej go nie chce na podjeździe.

Sporo jeżdżę w trasy ale tez dużo mam przejazdów po 2-4 km gdzie diesel będzie „katowany” na zimnym silniku na tak krótkich dystansach.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No ale to nie jest takie samo LPG jak na wtrysku pośrednim.

Tutaj pali też benzyne, nie jest tak bezproblemowe.

Zwraca się po 60 tys km a nie po 20...

Gdzie po 60 jest znów instalacja do serwisu


Poszukaj lepiej 3.0 z USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już patrzyłem na 3.0i 258 PS z USA.

Niestety roczniki głównie 2010-11 (potrzebuję coś młodszego), przebiegi też mają stosowne. Samochody z EU z kolei dosyć drogie jak na ten rocznik.

W takim układzie zdecydowałbym się na diesla (oczywiście młodszego).


Dziękuję za linki do serii 3. Poczytam jeszcze i pooglądam.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 520d - jeździłem i krótkie dystanse (np. dzieci do szkoły zawoziłem) i robiłem trasy - i nie masz czego się obawiać. W dieslach BMW nie ma problemów z DPFami, a zimny silnik trzeba delikatnie traktować niezależnie czy to diesel czy benzyna - a szczególnie benzyna zagazowana. Do tego 520i słabo jeździ, 528i nie jest mistrzem niezawodności, najlepiej jakby był 3.0i ale znów instalacja droga i do tego większe spalanie. Potem problemy ze sprzedażą takiego auta...


No i podaż diesla jest spora (przyzwoite ceny, żadnych przeróbek na LPG) i można wybrać coś sensownego z niedużym przebiegiem - miałem i byłem bardzo zadowolony - dlatego też tobie to polecam.

Jeśli myślisz, że za kilka lat diesel zniknie z rynku lub będzie nie modny - to jesteś w błędzie. 520d to najsensowniejsza opcja w relacji ekonomia - osiągi - koszty zakupu.

Chyba, że wyznajesz religię, że tylko benzyna, to czemu nie, kup ale jej nie profanuj gazem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Czy ktoś tutaj ma F10 N52 z LPG i może powiedzieć jak wygląda sprawa butli?


Mam ten silnik zagazowany w E90 i jestem mega zadowolony. Wcześniej miałem E90 z N47 i ekonomika ta sama a kultura pracy z innej bajki. Porównywanie 4-cyl diesla do 6-cyl LPG to nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chce benzynę a wy go na diesla namawiacie... :duh: Jeździłem Dieslami R4, R5, R6 a i tak wole benzynę, po prostu kulturą pracy i komfortem niszczy diesla...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Czy ktoś tutaj ma F10 N52 z LPG i może powiedzieć jak wygląda sprawa butli?

 

Silnik N52 w BMW F10 to bardzo rzadki przypadek ( nie była sprzedawana w Europie ) ..... a teraz jeszcze LPG :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiem że rzadki, stąd pytanie.

Jest kilka na sprzedaż na popularnych serwisach aukcyjnych.


Silnik N52 jest zajebisty pod tym względem, że nie nękają go problemy z padającymi wtryskiwaczami i sondami NOX, jak w N53.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pisalem do jednego gazownika z Dębicy to jego odpowiedz "Witam. Silnik N53 272 KM ma wtrysk bezpośredni i do tego kodu silnika nie jest opracowana jeszcze instalacja gazowa... Silnik N52, 258 KM niema przeciwwskazań do montażu LPG, koszt montażu instalacji na podzespołach Stag Qmax plus 4100-4300" zakladali taka instalacje w x5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
LPG w N52 normalnie śmiga bezproblemowo. Kwestia butli tylko. Trzeba tylko dać dobry reduktor z rezerwą mocy, najlepiej podwójny (TWIN) tak jak u mnie. Kolejne moje auto to będzie prawdopodobnie właśnie f10 n52 LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jestem niemal przekonany ze w krótce zagazuje swoje 528i. Dugo nie moglem znalesc kogos kto chcialby to zrobic, ale moj tata polecil mi swojego znajomego gazownika ktory twierdzi ze bez problemu mozna to zrobic, odradzajac mi rownoczesnie instalacje Prins.

Po pracy sprawdze w domu jaka instalacje mi proponowal bo juz nie pamietam nazwy... Radzil tez zeby wstrzymac sie do marca bo jakas firma ma zaprezentowac na targach w warszawie nowy typ instalacji do wtrysku bezposredniego i moze to byc opcja warta uwagi.

Moja dezycja zostanie podjeta ostatecznie kiedy przyjdzie do mnie przysylka z wozkiem dla dziecka i z moich pomiarow wyjdzie czy zmiesci sie wozek i butla w bagazniku... :)

Co do malkontentow mowiacych ze gazowanie BMW to profanacja... jezdzilem 2 zagazowanymi omegami, bmw 7, tata mial focusa w gazie a teraz ma nowe Mondeo... tez w gazie, zero problemow! Jedyna roznica to ilosc pieniedzy zostawianych na stacjach benzynowych. Nie chce nawet liczyc iluktrotnie zwrocily sie te instalacje bo kazde auto mialo najezdzone ponad 300k. Pewnie zaraz podniosa sie glosy ze skoro mnie nie stac na benzyne to nie powinienem jezdzic bmw... Stac mnie zeby podpalac grilla stowkami ale tego nie robie poniewaz jestem rozsadnym czlowiekiem, wiec dlaczego w ramach idei nie ''profanowania'' bmw mam te stowki przepuszczac przez rure wydechowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rzeczywiście 528i w wersji na USA (N52) jest mniej awaryjny i trwalszy od 528i w wersji na EU? Mowa oczywiście o rocznikach 2010-2011, czyli trzylitrówkach.


Jakie są wrodzone wady tego 528i N52?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam F10 N52B30 od dwóch lat.

Na LPG 60tyś zrobiłem.

Butla 70l za siedzeniem w bagażniku.

Jestem mega zadowolony.

N52 to sprawdzona i skuteczna jednostka.

Jak chcesz poczytać o wadach i zaletach to leć na forum E60. To jest ten sam silnik. Tylko inny osprzęt. Komputer jest zamontowany na górze a jie z bokkomory silnika itp. Ale słupek idzie ten sam co z serii E z tym motorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę u gaziarza niedługo to spytam.

59l. wchodzi.

Średnio 400km robię.

Zależy od jazdy i trasy.

Ale nie można być obłudnym i myśleć że jak tankujesz LPG to tanio TANIO TAAAANIOOO będziesz jeździł.

Po pierwsze BMW daje mnóstwo radości z jazdy i 6 garów z 258KM daje też trochę możliwości... Będziesz z wielką przyjemnością z tego korzystał mając ciągle w myśli że przepalasz 2,20 a nie 5,10 za KAŻDY litr.

Tu dopiero jest widoczna oszczędność.

Bo kupując 3 litrowy silnik nie stawiasz ekonomii na pierwszym miejscu.

Można kupić 1,4 i założyć LPG do Golfa. Wtedy będzie tanio.

Stać nas na F10. Cieszmy się z tego.

Ale bądźmy też rozsądni.

Tak. Zaoszczędzimy duuuuużo przepalając LPG zamiast etyliny.

Szczególnie robiąc 30+ tyś km rocznie.

To moje czwarte auto z LPG.

Problemów nie ma jak jest dobrze założona instalacja.

Większy reduktor do takich mocy jest potrzebny.

Ja mam jeden. Ktoś na twin.

Wiedza gaziarza robi tu robotę.

A nie taka czy inna instalacja.

To silnik N52. Dobrze znany w środowisku LPG.

Nie bójcie się tego że siedzi w F10.

To niczego nie zmienia.

Moja jest z Dubaju.

Wersja na "kraje o gorącym klimacie"

Tak to nazwali.

N53 ma wyższą temperaturę pracy z tego co pamiętam.

Nie widzę związku między 530i EU US czy ZEA.

Ktoś pisał że EU są bardziej awaryjne niż US.

A co ma być tu awaryjne.

Jak dbasz tak masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ktoś pisał że EU są bardziej awaryjne niż US.

A co ma być tu awaryjne.

Jak dbasz tak masz?

 

Cewki, wtryski, pompa wysokiego ciśnienia? o tym piszą na internetach, że leci to masowo. A nie są to tanie rzeczy...

Dodatkowo N52 w e60 i e90 cieszyły się złą sławą ze względu na olbrzymi pobor oleju. Wadliwe pierścienie, uszczelniacze.


Stąd ciekawy jestem jak się ma sprawa z tymi silnikami w f10.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od 2 dni mam założona instalacje LPG w swoim 528i. Jest to instalacja KME która polecił mi pan instalujący gaz. Do tej pory przejechałem 700km i na oko spalanie to 10l LPG + 2l benzyny. Pomiar moze być niemiarodajny jeśli chodzi o codzienne użytkowanie samochodu bo spora część przebiegu to jazda 180km/h... Czasami trochę więcej, oraz sporo deptania gazu do podłogi (musiałem jakoś sprawdzić czy wszystko dobrze działa :))

Jak na razie z moich obserwacji wynika że na stacji benzynowej zostawiam dużo mniej pieniędzy.

Po 2 silnik pracuje bardzo dobrze i bardzo trudno się zorientować że samochód działa na LPG, jedyny moment kiedy to zauważyłem to kiedy włączę manualny tryb skrzyni biegów i zacznę mocno deptać w gaz na niskich obrotach (niezauważalne jadąc na automacie)

Po 3 instalacja nie najlepiej dziala po włączeniu trybu Eco Pro (przy 3 tyś obrotów silnik czasami się dławi oraz gaśnie kiedy chcemy się zatrzymać) problemów nie ma na trybie comfort oraz sport.


Jak dotąd jestem bardzo zadowolony i nie żałuję decyzji o zagazowaniu BMW :) później (po urlopie) zrobię dokładne pomiary spalania LPG i benzyny które tu opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.