Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem polegał na szarpaniu auta (czasami) przy zmianie z 2-3-4 obroty zazwyczaj 2000-2300 przy szarpaniu, skrzynia wykluczona. Po wymianie świec przez jakiś czas było ok teraz znów poszarpuje czasem przeciąga jak by odcinało i przelewało paliwo. Kiedy gwałtownie przyśpieszam jest ok. Paliwo tylko 98 na 95 jest o wiele gorzej i większe spalanie. (teraz 8,0l na 100km) dzisiaj robiłem test ogólny na inpie i wrzucam scrreny z błędami dme/dde modułu.

Auto posiadam od 3 miesięcy. Jakiś tydzień temu wymieniłem świecę wyglądały na oryginalne miały logo bmw i miały strasznie opalone końcówki (dość ciężko się odkręciły) cewki też są oryginalne (lekko okopcnoe końcówki) wymienię za 2 tyg. (stare delphi) Auto z roku 2011 przebieg 142tys. Szukałem na necie coś o błędach ale wszędzie wskazują na noxa ale występuje też falowanie obrotów i nierówna praca u mnie tego nie ma, więc mam nadzieje że to nie nox.


https://zapodaj.net/f0ca0c062c55b.jpg.html

https://zapodaj.net/2d409a8344c9a.jpg.html

https://zapodaj.net/f70b8d2e6fcfe.jpg.html

https://zapodaj.net/f8d3dae0b087f.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak świece czarne (aksamitny, suchy nalot) to jest zły AFR, albo za mało powietrza w silniku, albo za dużo paliwa. W każdym bądź razie jest to nieprawidłowe spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. U mnie świece po 30 tys mają osad, ale nie jest to czarny osad tylko jasno szary. Także coś jest nie halo. U siebie leję 95 i silnik trzyma pięknie moc i parametry (sprawdzana na hamowni) - w tamtym roku, przy przebiegu 100kilka tysięcy wymienione wtryskiwacze.


https://bimmerprofs.com/rough-run-summary/


tu poczytaj, wszystko o Twoim problemie, masz uje*anego noxa

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Tzn. świece były opalone na brązowy mat tylko końcówka z której wychodzi iskra wypaliła w białej osłonce dziury w 3 strony co wskazuje na to, że już były stare i wyeksploatowane
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Noxa wykoduj. Szkoda nerwów. Po wymianie na nowy za prawie 1800zl potrafi paść do następnej wymiany oleju. Albo noxem emulator albo wykodowac. U mnie out i wszystko oki. Pali litr więcej. Nic poza tym

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam proszę o pomoc z błędami:

2B49 Cyfrowy sterownik silnika: Regulacja mieszanki 2

2B48 Cyfrowy sterownik silnika: Regulacja mieszanki


Dodam że wcześniej miałem zamiast tych błędów 3 inne:

2B0B

2B0A

2B09

Wymieniłem czujnik nox i auto przestało szarpać przy zmianie biegu z 2-3 i 3-4 ale po tygodniu dostaje na ciepłym silniku falowania obrotów czasem przy 1.5-2tys jak by się dusił oraz reaguje na gaz raz mocniej raz mniej. Czy ktoś wie co teraz mam do wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w grudniu zalałem do paliwa 2x dodatek do czyszczenia układu paliwowego. Moje auto ma 280kkm, zgaduję, że nigdy nikt nie zaglądał do pompy w zbiorniku i nie wiem kiedy i czy była wymieniana pompa HPFP. Od jakiegoś czasu praktycznie dziennie odpalam BToola i patrze jakie parametry osiągają pompy paliwa. Jedno co muszę stwierdzić to po zalaniu 2x tego specyfiku razem z Pb98 i wyjeżdżeniu dwóch zbiorników paliwa ciśnienia na pompach są wyższe/stabilniejsze. Zazwyczaj sceptycznie podchodzę do takich specyfików ale w tym przypadku jest odczuwalna poprawa. Przy zmianie biegów /mam manual/ auto też lepiej reaguje na operowanie sprzęgłem.


lukaszewski: Ty masz nową pompę HPFP? , masz czym podejrzeć jak ona pracuje po odpaleniu zimnego auta? U mnie przez parę km po odpaleniu zimnego silnika nie daje pełnego ciśnienia tylko stopniowo podnosi od ok 160.000, aż dojdzie do 200.000 i potem utrzymuje 200.000-20x.000 gdzie x to od 1 do 4-5 :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam nową pompę HPFP kolego, montowana 2 tyg temu, bo niestety po 120 tys km odmówiła posłuszeństwa. :) parametry masz ok, tak powinno być, przez pierwsze kilka minut pracy ciśnienie wysokie w granicach 150000, następnie 200000 :).


Pompa wysokociśnieniowa utrzymuje stabilne 200 000 hPa w momencie szybkiego wzrostu zużycia paliwa i około 38.000 (lub około 19%) nadwyżki po szybkim spadku zużycia paliwa, a następnie spada ciśnienie paliwa do 185 000 hPa na sekundę ( tak zwana odpowiedź impulsowa: reakcja na szybko zmieniające się ciśnienie paliwa i zapotrzebowanie na paliwo jest dalekie od ideału - obserwuje się "falowanie") - w tym wypadku przy live data można się przestraszyć, że jest przeładowane ciśnienie po ostrym bucie :) ale tak powinno być.


LPFP ma podawać stabilne 5000hpa max odchyłki to +/-1%

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Bmw e90 lci 325i N53B30A 2011

Na rozgrzanym silniku pojawił mi się dziwny dźwięk dokładnie jakna filmiku:


W okolicach kolektora wylotowego wahacz jest lekko osmalony miałem wrażenie jak by była lekka nieszczelność. Ale gwizd raz jest raz go nie ma. Na biegu jałowym co jakieś 30s silnik potrafi lekko za wibrować. Przebieg 156tys. czy wtryski zaczynają padać? Dodam że są dalej oryginalne, cewki i świecę nowe. Końcówka wydechu lekko czarna. Pobór oleju na 10tys km spada 1 kreskana idrive ok.100ml

Screeny z inpy:

https://zapodaj.net/4ee25f5022619.jpg.html

https://zapodaj.net/98465d6604d23.jpg.html

https://zapodaj.net/108e26a1c2670.jpg.html

https://zapodaj.net/b6d81c4b560ff.jpg.html

https://zapodaj.net/cd8eb6f167997.jpg.html

https://zapodaj.net/8400fe2959408.jpg.html

https://zapodaj.net/9b2f2c57e1578.jpg.html

Opublikowano

Wygląda jak przełączanie trybu pracy z homogenicznego na uwarstwiony i wtedy zmienia się też praca silnika, jak masz ten dźwięk to zgas silnik i odpal jeszcze raz, po odpaleniu będzie pracował na homogenicznym.

Wydaje mi się że to to. Z drugiej strony może się wtrysk kończyc zwłaszcza że są oryginalne. U mnie wytrzymały 110000. Na zimnym jak pracuje, telepie czy równo?

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano

Na zimnym równo i ma lepszy dźwięk z wydechu. Ale czasem jak schodzi ze ssania to potrafi spadać na za niskie obroty wracać na wyższe i się kilka razy ustawiać ale bardzo rzadko ( jak kilka dni nie używam auta). Z nowych części mam:

Nox

Cewki

Świece

Filtry i płyny.

Ten dziwny dźwięk pojawia sie jak jadę bardzo wolno ok 20km/h jak dodaję gazu pojawia się puszczam gaz od razu znika jak dodam więcej gazu znika dziwne to jest najczęściej podczas parkowania występuje.

Opublikowano

To co piszesz o ustawianiu obrotówi telepie buda po zejściu że ssania na zimnym to typowy objaw zużytych wtryskow. A to drugie pasuje na zmianę trybu pracy. Jak jedziesz wolno to jest tryb uwarstwiony i mieszanka uboga, jak dodasz gazu to komputer przełącza na tryb homogeniczny i wzbogaca mieszankę.

Potrzebna diagnostyka błędy i live data

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano

Wtryskiwacze na cylindrach 4 i 6 mają coś wyższe korekty niż pozostałe. To w jakim trybie aktualnie jedziesz da się w Inpie sprawdzić:'


F9 Systemdiagnosen -> F1 EOL Betriebsartnumschaltung -> F6 MWB 6

-- sprawdzamy wartości lambdy i jaki tryb (czy homogeniczny, lean czy stratified charge)


Z tego co pamiętam to chyba tu wchodziłem, tam są 3 duże kropki i ta która się pali, to taki tryb jest obecnie (od lewej: homogeniczny, homogeniczny-ubogi, uwarstwiony).

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.