Skocz do zawartości

E46 316i N42 - skaczące obroty + skoki wskazówki spalania


RazQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od około tygodnia mam problem ze swoją E46.

Nie zawsze, ale zdaża się że jadąc autem przy obrotach ok. 2000-2500 i nie gazowaniu (trzymanie prędkości np. na trasie 90-100 km/h) samochód zaczyna szarpać (może nie mocno, ale jest to denerwujące). Gdy zatrzymam się spalanie, a dokładnie wskazówka spalania wskakuje na prawie max i wraca do 0, do tego obroty zaczynają wariować. wskakiwać do 4000 i spadać. Gdy "zgasze" samochód i po około 5s go odpale problem ustaje (jak narazie). Dodam, że ten problem zauważyłem zarówno na Pb jak i Lpg.

Kolega coś wspominał o podobnej sytuacji w swoim aucie (nie BMW) i był to problem z łapaniem "lewego" powietrza, pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. Czy podobnie może być u mnie ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zobacz czy i u Ciebie nie jest gdzieś nieszczelność.

Domowy sposób to butelka z pompką,np od płynu do mycia szyb,wypełniona wodą. Zdejmujesz osłony silnika i pryskasz wodą przy cewkach, wtryskiwaczach, kolektorze ssącym, przepływomierzy powietrza.Oczywiście silnik na wolnych obrotach. Jak masz nieszczelność, to woda obroty stłumi lekko. Można też to sprawdzać przy użyciu zmywacza do hamulców, ale trzeba uważać, bo obroty wzrosną i jak dasz za dużo zmywacza, może być problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podpinam się. Również mam E46 316i n42 z 2002 roku oraz identyczne problemy. Skoki wskazówki spalania zaczęły się jakieś 4 miesiące temu, lecz nic więcej się nie działo. Od kilku dni, gdy silnik się nieco rozgrzeje (powyżej niebieskiego koloru) obroty zaczynają skakać na wolnych w granicach 500-1200. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wrzuceniu luzu skok w obrotach czasem jest tak duży, że auto całkowicie spada z obrotów i gaśnie. Podczas jazdy nie zauważam problemów, jedynie na wolnych. Problem zarówno na benzynie jak i LPG. W inpie nie pokazuje mi żadnych błędów. Obstawiałem silniczek krokowy, lecz postaram się sprawdzić również powyższe rozwiązanie

----------------------------------------------------

EDIT

U siebie nie zauważyłem żadnych nieszczelności spryskując wodą we wskazanych miejscach. Wie ktoś gdzie w 316i n42 znajduje się silniczek krokowy ? Nigdzie go nie widzę :o być może go nie ma ? A jak sytuacja u pierwszego kolegi wygląda ? Wymyśliłeś coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.