Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nawet jeżeli ktoś rocznie jezdzi maks 8 tys km to i tak będzie rzadko jezdził na stację paliw czy więc samochód będzie niekomfortowy, polecał byś diesla ile rocznie km robisz to sam dopowiesz sobie czy benzyna czy diesel, wstępnie wybrałem 40i tylko nie wiem czy G05 czy G07 auto dla żony przesiadka z Kia Sportage.


Tak na marginesie jaką powinno się lać benzynę tankuje zawsze na Orlenie do G30 540i leję obecnie 95 czy taka sama wystarczy do G07 czy jednak 98 będzie lepszym paliwem?

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to niezły motoryzacyjny przeskok bedzie miała żona! Na Twoim miejscu pewnie tez wybrałbym benzyne tylko nie wiem czy nie poczekałbym na taka 2 litrowa ( bedzie z 70k pln tansza pewnie).

Co do paliwa to ja jezdze na 98. Kiedys przed tuningiem tez lałem 95 ale gdy zobaczyłem wykres ba hamowni ( jeszcze orzed podkreceniem) to widac było taki dziwny spadek mocy w koncowej fazie przed osiagnieciem obrotiw maksymalnych ( powiedzmy w ostatnich 600-700obr/min). Tuner twierdzi ze to przez paliwo 95 przy najwyzszym obciazeniu zapłon sie ustawia inaczej. Po tuningu i zmianie paliwa na 98 wszystko idzie rowno i gładko do samego konca. Twoj silnik jako nowszy pewnie nawet bardziej doceni lepsze paliwo.

Opublikowano

Rozważam silnik 40i ze względu na nieznacznie wyższą cenę zakupu, chociaż informacje na forum o szacunkowym spalaniu tego silnika w tak dużym samochodzie dają do myślenia.

Który dealer posiada testowy X5 40i? Testowałem tylko 30d

Czy w warunkach miejskich (prędkości 0-60) 40i be∂zie bardziej dynamiczny niż 30d z większym momentem obrotowym?

Mam info, że 40d (prawdopodobnie parametry zbliżone do 40i) pojawi się w połowie roku 2019 - czy macie jakieś szczegółowe informacje?

Próba znalezienia miejsca parkingowego do prostopadłego parkowania podczas jazd testowych była nieudana - znajdował tylko równoległe - czy testowaliście tę opcję?

Rozważa ktoś 3 rząd siedzeń?

Wydech sportowy to głośniki czy jakieś łopatki - mam różne informacje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Testowałem jedynie 30D i 50D wiec o dynamice tej benzyny w praktyce nic powiedziec nie moge. Patrzac na dane techniczne to bedzie ona duzo dynamiczniejsza od 30D a oceniajac z własnego doswiadczenia z innymi samochodami przez wysoki moment obrotowy diesel zza kierownicy moze wydawac sie nie mniej mocny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jeździłem tylko M50d i to już długo po zamówieniu "w ciemno" samochodu dla siebie.

Ale znając charakterystykę silników to 40i trzeba będzie "kręcić" na wysokie obroty by dostrzec różnicę względem 30d. Diesel idzie "momentem" od samego dołu i daje często (złudne) wrażenie, że jest znacznie żwawszy od porównywalnej benzyny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeździłem tylko M50d i to już długo po zamówieniu "w ciemno" samochodu dla siebie.

Ale znając charakterystykę silników to 40i trzeba będzie "kręcić" na wysokie obroty by dostrzec różnicę względem 30d. Diesel idzie "momentem" od samego dołu i daje często (złudne) wrażenie, że jest znacznie żwawszy od porównywalnej benzyny.

 

Tez to własnie probowałem przekazac postem wyzej. Pełna zgoda.

Opublikowano (edytowane)

Tylko 40i ma max moment obrotowy w zakresie 1500-5200 obr. Co jak na benzynę obiecuje super elastyczność. Pamietajmy ze są tam 2 turbiny (mala i duża) i nie ma żadnej turbodziury - auto ciągnie od samego dołu i potwierdzają to opinie testerów bardzo chwalących jednostkę i natychmiastową reakcję na gaz.


30d ma max moment w zakresie 2000-2500 obr.


Na testach jeździłem tylko 30d w G05 a 40i w lżejszym X3 (i 6GT) wiec porównanie niezbyt uczciwe, ale między silnikami była duża różnica zarówno w kulturze pracy jak i brzmieniu, szczególnie w sport. Na pewno nie było odczucia braku mocy, które miałem w Q8 z racji laga. Parząc na silniki B58 można spodziewać się tez sporych gratisów w mocy (na hamowniach po +20-30KM).

Edytowane przez BigCactus
Opublikowano
No to niezły motoryzacyjny przeskok bedzie miała żona! Na Twoim miejscu pewnie tez wybrałbym benzyne tylko nie wiem czy nie poczekałbym na taka 2 litrowa ( bedzie z 70k pln tansza pewnie).

Co do paliwa to ja jezdze na 98. Kiedys przed tuningiem tez lałem 95 ale gdy zobaczyłem wykres ba hamowni ( jeszcze orzed podkreceniem) to widac było taki dziwny spadek mocy w koncowej fazie przed osiagnieciem obrotiw maksymalnych ( powiedzmy w ostatnich 600-700obr/min). Tuner twierdzi ze to przez paliwo 95 przy najwyzszym obciazeniu zapłon sie ustawia inaczej. Po tuningu i zmianie paliwa na 98 wszystko idzie rowno i gładko do samego konca. Twoj silnik jako nowszy pewnie nawet bardziej doceni lepsze paliwo.

 

Bedzie w X7 2 litrowa benzyna? Na X5 raczej się nie zdecydujemy ze względu na niską różnicę w cenie, tak samo doposazona X5 40i i X7 40i było jakieś 20 tys zł różnicy przed rabatem po rabacie ta różnica jeszcze bardziej się zaciera przy łącznej cenie auta i jeszcze do tego będzie w najmie z bardzo wysokim wykupem ponad 50% to różnica albo będzie kilka tys albo jej w ogóle nie będzie tak więc wybieramy G07 jest bardzo dobrze doposażone w standardzie jest szklany dach panoramiczny, dostęp komfortowy, head-up, klima 4 strefowa,active protection i kluczyk z wyświetlaczem lcd, w X5 te wszystkie opcje wymagają dopłaty.

Tym bardziej że X5 ma czwartą generację i masę tego jezdzi po ulicach a X7 dopiero wchodzi i to będzie rodzynek na ulicach.

Opublikowano

Kolego VHNB czytam te twoje posty już dluższy czas i mam wrażenie, że ty wcale nie chcesz kupić żadnego samochodu :)

Wcześniej już zamaiałeś X6, potem G05, teraz już X7.

Pochwal się tą 540-stką G30, bo zadajesz niektóre pytania na forum typowe dla człowieka, który nigdy nie miał do czynienia z leasingiem i nowym autem.


Ps. Kto da Ci leasing z wykupem >50% ?


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano (edytowane)

Najem nie leasing w najmie niemal 50% wykupu jest możliwe to są takie produkty jak BMW Comfort Lease czy w Audi Perfect Lease, ustala się pierwszą wpłatę później trwanie najmu np. 36 miesięcy i zwrot auta do dilera, do tego dochodzi określenie rocznego przebiegu im mniej rocznie jezdzisz to rata jeszcze może spaść, a jak dużo jezdzisz rocznie to rata miesięczna odpowiednio rośnie. Według mnie jest to idealny produkt dla tych co mało rocznie robią km.


Żona jezdzi 8 000km rocznie więc najem X7 będzie najlepszym wyjściem, obecnie Sportage mam w leasingu operacyjnym a BMW G30 mam w kredycie bo bardziej się to prawie 2 lata temu opłacało w mojej firmie chodziło o koszty amortyzacyjne kredyt był bardziej opłacalny do G30 niż leasing.


Różnica w cenie pomiędzy X5 a X7 po doposażeniu jest na tyle mała że będzie X7. A co do najmu im mniej jezdzisz to bardziej sie to opłaca jezeli ktoś robi rocznie 20 czy 30 tys km no to faktycznie najem może nie być zbyt opłacalny ale dla kogoś z przebiegiem do 10 tys km rocznie jest naprawdę fajnym rozwiązaniem i tylko wyłącznie benzyna żaden diesel.


Nie zastanawia was dlaczego w Cayennie czy Urusie nie ma diesla tylko benzyny a także są to ogromne SUV-y Lambo ma ponad 5m nikt tam nie tęskni za dieslami, ja wiem ze to też inna grupa klientów ale Cayenne z silnikiem benzynowym 340KM po doposazeniu nie wychodzi drozej od X5 G05 w dieslu może jedynie Lambo Urus ale z BMW do Lambo to już niedaleka droga.

Edytowane przez vhnb
  • Moderatorzy
Opublikowano
Co nowa generacja to kolega się pojawia z dylematami. Wcześniej była przesiadka z toyoty yaris na x5 50i i pytania czy można trzymać takie auto pod blokiem :lol:
Opublikowano

W kwestii kredytów, wiele się nie zmieniło przez 2 lata, są relatywnie tanie, ale wkrótce się to zmieni, więc może rozważ kupno X5, X7, czy Porsche Cayenne znowu w kredycie?


Ps. Pochwal się tą G30-stką, jakie wyposażenie?


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

BMW G30 mam w kredycie bo bardziej się to prawie 2 lata temu opłacało w mojej firmie chodziło o koszty amortyzacyjne kredyt był bardziej opłacalny do G30 niż leasing.

 

Jak to możliwe, że amortyzowanie bardziej się opłacało od leasingu? Przecież do końca 2018r. jest limit na 20000 eur i nie odliczysz nic ponad to.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW G30 mam w kredycie bo bardziej się to prawie 2 lata temu opłacało w mojej firmie chodziło o koszty amortyzacyjne kredyt był bardziej opłacalny do G30 niż leasing.

 

Jak to możliwe, że amortyzowanie bardziej się opłacało od leasingu? Przecież do końca 2018r. jest limit na 20000 eur i nie odliczysz nic ponad to.

 


To samo chciałem napisac. Jaka amortyzacja G30 w kredycie?! Amortyzowac w ren sposob do konca tego roku mogles cos ala Toyota Yaris. Mysle ze to konczy rozmowe tutaj z Toba.

Opublikowano
Co nowa generacja to kolega się pojawia z dylematami. Wcześniej była przesiadka z toyoty yaris na x5 50i i pytania czy można trzymać takie auto pod blokiem :lol:

Kolega miał już ,,ciekawe wstawki'' wcześniej :wink:

Opublikowano
Jesli nie odczuwa, a moze sie pokazac e bmw to w czym problem?;) a jesli maz tez nie odczuwa, bo i tak potrzebuje koszty to jeszcze lepiej;) sa majetni i majetniejsi i nie kazda kobieta pokaze sie w sharanie bo nie wypada, nie podoba jej sie, nie chce mamowozu, vana i mocie sobie spisac tutaj co chcecie;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta zmiana przepisów to masakra :(

Właśnie ona skłoniła mnie do wymiany 2 letniego F15 na G05.

Przyjdzie jeździć skodami :lol: Cekawe tylko jaki będzie długofalowy efekt dla budżetu...

Opublikowano

Być może z końcem przyszłego roku coś się zmieni. Derogacja Unijna ważna jest do końca 2019r, więc może wreszcie UE pójdzie po rozum do głowy i jej nie przedłuży.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Przyjdzie jeździć skodami :lol: Cekawe tylko jaki będzie długofalowy efekt dla budżetu...

 

Ja chciałem przed zmianą przepisów wziąć nowe X3 M40i (do tej pory zawsze brałem poleasingowe z Niemiec), niestety nie znalazłem kupca na moje M550d i zrezygnowałem. W związku z nowymi przepisami raczej nie zdecyduję się na nowy samochód.


Moim zdaniem efekt dla budżetu to sprawa drugorzędna, ważne żeby pokazać elektoratowi, że "złodzieje" dostają po kieszeni i nie będą się rozbijać drogimi furami kosztem klasy robotniczej.

Opublikowano
Dlatego z nowym rokiem wzrośnie popularyzacja najmu względem leasingu operacyjnego w 3-4 lata użytkuję nowe X7 za połowę ceny po tym czasie oddaje do salonu i biorę nowe i nie muszę martwić się odsprzedażą starego wystawiać ogłoszenia aukcyjne otomoto allegro płacić za ogłoszenia i odbierać masę telefonów od "potencjalnych kupców" którzy i tak nie są zainteresowani zakupem itp. W przypadku najmu odchodzi masa problemów które były przy zakupie na leasing, kredyt czy gotówkę.
Opublikowano
Najem nic ci nie da bo w przepisach jest zaznaczone ze liczy się WARTOŚĆ auta i od tej WARTOŚCI możesz odliczyć do 150 tys. zł
  • Moderatorzy
Opublikowano

Z uwagi na limit 150tys (liczony proporcjonalnie do wartości auta),

Przy cenie auta 450 tys zł w koszty pójdzie tylko 1/3 raty.

Najem w wydaniu BMW Comfort lease jest słabo skalkulowany.

Np x3 (nie ma jeszcze X5) ma wartość rezydualna po 3 latach 47% od ceny katalogowej.

Audi perfekt lease ma wartość 55-58%.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.