Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tez nie zamowikem HUD. Nue moge sie przekonac do tego udogodnienia.

 

Na pierwszych jazdach parę lat temu wydawało mi się to dziwaczne i bez sensu. W serii 7 HUD jest seryjny - nie miałem więc wyboru. Dziś nie potrafię żyć bez HUD. Jak wsiądę do auta bez HUD to czuje się niepewnie, jestem zdezorientowany i obrażony na cały świat ,że muszę szukać wzrokiem deski rozdzielczej, spuszczając wzrok z drogi. Dla mnie to must have.


BTW. O czujnikach parkowania czy ABS kiedyś też wielu twierdziło ,że są niepotrzebne.

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tez nie zamowikem HUD. Nue moge sie przekonac do tego udogodnienia.

 

Na pierwszych jazdach parę lat temu wydawało mi się to dziwaczne i bez sensu. W serii 7 HUD jest seryjny - nie miałem więc wyboru. Dziś nie potrafię żyć bez HUD. Jak wsiądę do auta bez HUD to czuje się niepewnie, jestem zdezorientowany i obrażony na cały świat ,że muszę szukać wzrokiem deski rozdzielczej, spuszczając wzrok z drogi. Dla mnie to must have.


BTW. O czujnikach parkowania czy ABS kiedyś też wielu twierdziło ,że są niepotrzebne.

Czujniki zawsze uważałem za potrzebne, ale za zbędna uważałem kamerę cofania. Aż kupiłem auto z seryjna i teraz nie potrafił bym bez niej żyć. Tak to jest z udogodnieniami, ale przed hud mam się zamiar bronić póki właśnie seryjnie nie dostanę, wtedy już bede musiał się poddać :D

Opublikowano
Tez nie zamowikem HUD. Nue moge sie przekonac do tego udogodnienia.

 

Mam HUD w F15 i nie wyobrażam sobie G05 bez. W czasie jazdy możesz cały czas patrzeć przed siebie i w ogóle nie spoglądać na licznik. Bardzo wygodna rzecz :)

Opublikowano

Czujniki zawsze uważałem za potrzebne, ale za zbędna uważałem kamerę cofania. Aż kupiłem auto z seryjna i teraz nie potrafił bym bez niej żyć. Tak to jest z udogodnieniami, ale przed hud mam się zamiar bronić póki właśnie seryjnie nie dostanę, wtedy już bede musiał się poddać :D

 

Czasem się bronimy przed zmianami - to siła przyzwyczajenia. Jak miałem kamerę cofania, to uważałem kamery 360 za zbędny gadżet dla kobiet. Nawet testując okazjonalnie. Dopiero używając ich na codzień zacząłem na prawdę korzystać z ich dobrodziejstwa i wysiadać z auta z całkowitą pewnością ,że zmieściłem się na miejscu parkingowym lub nie musząc otwierać drzwi, aby sprawdzić ile stoję od krawężnika. Dopiero po jakimś czasie zdałem sobie sprawę jak często to robiłem i jak dobrze jest teraz.


HUD to nie jest zbędny gadżet. Myślę ,że niedługo to będzie standard w każdym aucie lub wręcz OBOWIĄZKOWY element wyposażenia.

Opublikowano
Jedynym problemem HUD jest to, że w okularach polaryzacyjnych znika :?

 

Niestety. Na szczęcie nie jeżdżę w takowych. Natomiast kabriolet + HUD to już problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj dostałem jako zastępczy samochód z ASO 5-kę bez HUD-a. Czuję się jak bez ręki :(

I komfort też wg mnie gorszy... A wszędzie można przeczytać opinie przeciwników SUV-ów, że po co kupować przerośniętego sedana, który więcej pali i daje gorszy komfort :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezdzilem jednym I drugim I dla mnie g30 jest bardziej komfortowa. Nie buja tak na zakretach oraz po wjechaniu w dziury, zaglebienia na drodze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opisuję swoje subiektywne wrażenia. Nie wiem jak z "bujaniem" ale wybieranie nierówności i "komfort akustyczny" IMHO na korzyść G05.

Pojeżdżę jeszcze trochę to potwierdzę/zmienię zdanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moja zona po przejechaniu kilku kilometrow g05 zaraz po przesiadce z g30 sama bez pytania wyraziła opinie ze w g05 wyraźnie głośniej słychać silnik i przeszkadza jej to. 3 litrowy diesel wprowadza w g05 lekkiemdrgania w porównaniu z g30 benzyna. Taki darmowy masaz tylka. Na plus w g05 na pewno widoczność, wsiadanie, oraz przede wszystkim bagażnik. Jeździłem autem w dosyć ciepły dzień i wtedy bardzo doceniłem ponownie brak skory na siedzeniach w mojej g30. Oczywiście to są moje i mojej żony także subiektywne odczucia i każdy może mieć inne. Jak jechaliśmy ze znajomymi na 2auta. W wakacje ja g30 oni g05 to znajomi w x5 nie chcieli jechać powyżej 180 ponieważ hałas im na dłuższa metę przeszkadzał, gdzie dla nas nie było z tym problemu ale to tez może być subiektywne uczucie. Najlepiej było by tozmierzyc, zachar kiedyś w swoich recenzjach mierzył ciekawe jaka jest różnica w hałasie miedzy g05 a g30.
Opublikowano
Moja zona po przejechaniu kilku kilometrow g05 zaraz po przesiadce z g30 sama bez pytania wyraziła opinie ze w g05 wyraźnie głośniej słychać silnik i przeszkadza jej to. 3 litrowy diesel wprowadza w g05 lekkiemdrgania w porównaniu z g30 benzyna. Taki darmowy masaz tylka. Na plus w g05 na pewno widoczność, wsiadanie, oraz przede wszystkim bagażnik. Jeździłem autem w dosyć ciepły dzień i wtedy bardzo doceniłem ponownie brak skory na siedzeniach w mojej g30. Oczywiście to są moje i mojej żony także subiektywne odczucia i każdy może mieć inne. Jak jechaliśmy ze znajomymi na 2auta. W wakacje ja g30 oni g05 to znajomi w x5 nie chcieli jechać powyżej 180 ponieważ hałas im na dłuższa metę przeszkadzał, gdzie dla nas nie było z tym problemu ale to tez może być subiektywne uczucie. Najlepiej było by tozmierzyc, zachar kiedyś w swoich recenzjach mierzył ciekawe jaka jest różnica w hałasie miedzy g05 a g30.

 

Każdy smartfon ma możliwość ściągnięcia apki mierzącej hałas.

Opublikowano

Mam dokladnie takie same odczucia jak Lamer. Dostalem ostatnio z salonu na przegladzie 530i. Roznica dwoch klas w wyciszeniu na korzysc X5. 180 w X5 to 150 w 5ce. Obie benzyny. Do tego ogromna roznica w wykonczeniu, etc. Jezdzilem wczesniej juz 5ka, ale X5 calkowicie zmienilo mi jej odbior. Do tego najzwyczajniej w swiecie lepiej mi sie prowadzi X5 - ale moze to juz autosugestia.


Jestem pod ogromnym wrazeniem jak ten samochod jest cichy przy predkosciach 200+. Z racji aerodynamiki powinno byc kompletnie odwrotnie, a jednak jest znacznie ciszej niz w sedanach/kombii, ktore mialem.

Opublikowano
Moja zona po przejechaniu kilku kilometrow g05 zaraz po przesiadce z g30 sama bez pytania wyraziła opinie ze w g05 wyraźnie głośniej słychać silnik i przeszkadza jej to. 3 litrowy diesel wprowadza w g05 lekkiemdrgania w porównaniu z g30 benzyna. Taki darmowy masaz tylka. Na plus w g05 na pewno widoczność, wsiadanie, oraz przede wszystkim bagażnik. Jeździłem autem w dosyć ciepły dzień i wtedy bardzo doceniłem ponownie brak skory na siedzeniach w mojej g30. Oczywiście to są moje i mojej żony także subiektywne odczucia i każdy może mieć inne. Jak jechaliśmy ze znajomymi na 2auta. W wakacje ja g30 oni g05 to znajomi w x5 nie chcieli jechać powyżej 180 ponieważ hałas im na dłuższa metę przeszkadzał, gdzie dla nas nie było z tym problemu ale to tez może być subiektywne uczucie. Najlepiej było by tozmierzyc, zachar kiedyś w swoich recenzjach mierzył ciekawe jaka jest różnica w hałasie miedzy g05 a g30.

 

To dwa zupelnie innej klasy auta, g30 z całym szacunkiem to nie ta liga "luksusu" :-(

Opublikowano
Mam dokladnie takie same odczucia jak Lamer. Dostalem ostatnio z salonu na przegladzie 530i. Roznica dwoch klas w wyciszeniu na korzysc X5. 180 w X5 to 150 w 5ce. Obie benzyny. Do tego ogromna roznica w wykonczeniu, etc. Jezdzilem wczesniej juz 5ka, ale X5 calkowicie zmienilo mi jej odbior. Do tego najzwyczajniej w swiecie lepiej mi sie prowadzi X5 - ale moze to juz autosugestia.


Jestem pod ogromnym wrazeniem jak ten samochod jest cichy przy predkosciach 200+. Z racji aerodynamiki powinno byc kompletnie odwrotnie, a jednak jest znacznie ciszej niz w sedanach/kombii, ktore mialem.

 


Też bardzo wysoko oceniam wyciszenie X5. Dodatkowo wyżej oceniam wyciszenie X7 niż 7. Ale nie ma co spekulować - zmierzę i napiszę na forum.

Opublikowano
Mam dokladnie takie same odczucia jak Lamer. Dostalem ostatnio z salonu na przegladzie 530i. Roznica dwoch klas w wyciszeniu na korzysc X5. 180 w X5 to 150 w 5ce. Obie benzyny. Do tego ogromna roznica w wykonczeniu, etc. Jezdzilem wczesniej juz 5ka, ale X5 calkowicie zmienilo mi jej odbior. Do tego najzwyczajniej w swiecie lepiej mi sie prowadzi X5 - ale moze to juz autosugestia.


Jestem pod ogromnym wrazeniem jak ten samochod jest cichy przy predkosciach 200+. Z racji aerodynamiki powinno byc kompletnie odwrotnie, a jednak jest znacznie ciszej niz w sedanach/kombii, ktore mialem.

 


Też bardzo wysoko oceniam wyciszenie X5. Dodatkowo wyżej oceniam wyciszenie X7 niż 7. Ale nie ma co spekulować - zmierzę i napiszę na forum.

 

W jedynym z testów komfortem jazdy i wyciszeniem byli tak zachwyceni że mówili że można porównać tylko do jakości RR

Opublikowano

1. Często czy rzadko używacie AutoHold (włączony przycisk koło lewarka skrzyni)?

2. Czy parkowanie samochodu na minimalnej pochyłości bez włączania hamulca postojowego może niszczyć/zużywać skrzynie biegów?

Opublikowano

Wyciszenie w G05 rzeczywiscie jest bardzo dobre ale tylko w opcji z dzwiekoszczelnymi szybami przednimi , jezdzilem przez kilka dni zastepcza G05

bez podwojnych i szyb i bylo duzo glosniej , roznica wrecz zadziwiajaco duza.Caly czas lapalem sie na tym ze probowalem guzikiem domykac szybe

jezdzac powyzej 100km/h.

Co do AutoHold to ja uzywam rzadko, na gorkach zawsze wlaczam hamulec bo inaczej jest nie przyjemne lupniecie . Czy to moze uszkodzic skrzynie ? nie wiem ale napewno jej nie pomaga.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dopracowuję konfigurację do zamówienia i mam jeszcze małe pytania:


1. Siatka oddzielająca bagażnik za 1030 zł - ta siatka jest zwijana w jakieś kasecie podobnie jak roleta ?, czy to tylko zwykła siatka rozciągana i zapinana ręcznie w uchwyty ?

2. Żeby mieć porty USB do ładowania dla pasażerów z tyłu trzeba dokupić opcję System Travel & Comfort ( porty USB typ C w oparciach foteli) ? bez tego nie ma portów USB z tyłu np. w tunelu środkowym, obok nawiewów ?


Z góry dzięki za pomoc i wszelkie info.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
1. Często czy rzadko używacie AutoHold (włączony przycisk koło lewarka skrzyni)?

2. Czy parkowanie samochodu na minimalnej pochyłości bez włączania hamulca postojowego może niszczyć/zużywać skrzynie biegów?

 

Jeżdżąc po mieście zawsze używam autohold. Jest wygodniej. Tylko trzeba z początku przywyknąć. Polecam.


Mój automatycznie czuje lekkie pochylenie np. przed garażem i sam załącza hamulec postojowy. Chyba nie ma innej opcji?

Opublikowano
Dopracowuję konfigurację do zamówienia i mam jeszcze małe pytania:


1. Siatka oddzielająca bagażnik za 1030 zł - ta siatka jest zwijana w jakieś kasecie podobnie jak roleta ?, czy to tylko zwykła siatka rozciągana i zapinana ręcznie w uchwyty ?

2. Żeby mieć porty USB do ładowania dla pasażerów z tyłu trzeba dokupić opcję System Travel & Comfort ( porty USB typ C w oparciach foteli) ? bez tego nie ma portów USB z tyłu np. w tunelu środkowym, obok nawiewów ?


Z góry dzięki za pomoc i wszelkie info.

 

Już sam dotarłem do info, więc odpowiem sam sobie, może się komuś przyda info. :roll:

1. Siatka jest zwykła, rozciągana i zaczepiana za punkty mocowania u dachu i oparć foteli lub podłogi. Brak kaset jak ma roleta.

2. Z tyłu portów USB nie ma w standardzie, jest tylko gniazdo 12V jak gniazdo zapalniczki.

Można dokupić poza ASO mały adapter do gniazda zapalniczki z np. 2 portami USB-C lub innymi i to załatwia sprawę.

W dodatku to jest nawet lepsze rozwiązanie, bo daje większy prąd ładowania przez te USB.

Jednak jak ktoś by chciał mieć fabryczne porty USB (możliwe tylko USB-C) z tyłu, to trzeba zakupić tą opcję System Travel & Comfort,

wtedy dostajemy na oba oparcia adaptery do podłączania akcesoriów dodatkowych (np. typu monitorki za zagłówkami) i po 1 porcie USB-C na oba oparcia foteli przednich.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Dokładnie - mi nie podoba się wykończenie foteli z tym systemem i korzystam tak jak wspomniałeś z wkładu do gniazda zapalniczki na 2 USB - spełnia swoją rolę przy 2 dzieci idealnie. Dodatkowo ta opcja ma ten plus, że w panelu z tyłu jest półeczka, gdzie można schować telefon, który się łasuje.
Opublikowano
Dokładnie - mi nie podoba się wykończenie foteli z tym systemem i korzystam tak jak wspomniałeś z wkładu do gniazda zapalniczki na 2 USB - spełnia swoją rolę przy 2 dzieci idealnie. Dodatkowo ta opcja ma ten plus, że w panelu z tyłu jest półeczka, gdzie można schować telefon, który się łasuje.

 

Ja jednak chwalę sobie Travel & Comfort. Dziecko nie musi trzymać Pada w rękach tylko ogląda sobie wygodnie, jak w seryjnym zestawie ekranów za 13 kPLN. Gniazdo USBC ma oczywiście mniejszy prąd ładowania, ale jest dla dziecka bardzo łatwo dostępne.

Opublikowano
Dopracowuję konfigurację do zamówienia i mam jeszcze małe pytania:


2. Żeby mieć porty USB do ładowania dla pasażerów z tyłu trzeba dokupić opcję System Travel & Comfort ( porty USB typ C w oparciach foteli) ? bez tego nie ma portów USB z tyłu np. w tunelu środkowym, obok nawiewów ?


Z góry dzięki za pomoc i wszelkie info.

 

Tak, tylko w tej sposób możesz mieć USB z tyłu.

Pozdrawiam

Arljazz

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czesc wszystkim! Jak myslicie, czy 25d w nowym X5 jest akceptowalne czy raczej mozna miec obawy odnosnie zywotnosci silnika / codziennego uzytkowania? Czy ktos z szanownych forumowiczow mial moze okazje odbyc jazde probna autem z takim silnikiem? Planuje przesiadke z X1 25i na cos wiekszego, ale szczerze powiedziawszy X3 nie odpowiada mi wygladem (+zbyt mala roznica w porownaniu z F48 X1) + nowe X5 jest zdecydowanie lepiej wykonane w srodku! Niestety na dzien dzisiejszy moge rozwazyc jedynie 25d, ale chcialbym poznac rowniez Wasza opinie. 25i w moim X1 jest swietnym silnikiem i troche obawiam sie na przejscia na slabszy silnik przy znacznie wiekszej masie auta. Nie oczekuje 6sek/100km - bardziej interesuje mnie bezpieczenstwo przy wyprzedzaniu przy predkosciach autostradowych oraz ogolna praca silnika (czy slychac, ze silnik jest 'wyzylowany' przy wyzszych predkosciach, itd.). Dodatkowe pytanie - czy warto rzeczywiscie doplacac 30k za m-pakiet? Serdecznie dziekuje za wszystkie opinie i pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.