Skocz do zawartości

x5 g05 - warto wiedzieć przed zakupem


Sergio88

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Witam Czy ktoś posiada listwy ozdobne drewno szlachetne 'Fineline Stripe' brązowe na wysoki połysk i skórę Vernasca Cognac skórzana perforowana? Zastanawiam się pomiędzy zwykłą Vernasca Black perforowana i listwy ozdobne Aluminium 'Mesheffect' do koloru Czarny Carbon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak rozumiem masz do wyboru 2 samochody? A jak reszta konfiguracji?

To

drewno szlachetne 'Fineline Stripe' brązowe
wg mnie wygląda fajnie. Jeździłem jakimś zastępczym z takim dodatkami.

 

Tak, mam do wyboru dwie podobne konfiguracje.


BMW X5 xDrive30d


Lakier: Czarny Carbon

Tapicerka: Vernasca Cognac skórzana perforowana


Wyposażenie opcjonalne:

2VH Aktywny układ kierowniczy, zintegrowany

337 Pakiet sportowy M

1TC 20" aluminiowe obręcze M Star-Spoke style 740

Bicolor z ogumieniem Runflat

258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat

2NH Sportowy układ hamulcowy M

2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

2VR Zawieszenie pneumatyczne obu osi PLN

3MC Relingi dachowe Shadow Line Individual, czarne na

wysoki połysk

456 Komfortowe fotele przednie, regulowane elektrycznie

4KR Listwy ozdobne drewno szlachetne 'Fineline Stripe'

brązowe na wysoki połysk

5A1 Diodowe reflektory przeciwmgielne

710 Kierownica sportowa M, skórzana

715 Pakiet aerodynamiczny M

760 Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na

wysoki połysk

775 Podsufitka BMW Individual Anthracite

3KA Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

402 Szklany dach panoramiczny

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

442 Uchwyt na napoje

453 Aktywna wentylacja foteli przednich

4A2 Szklane aplikacje 'CraftedClarity

4FL System Travel & Comfort

4NB Klimatyzacja automatyczna z regulacją 4-strefową

4T8 Rozszerzony pakiet lusterek zewnętrznych

552 Adaptacyjne reflektory diodowe

5AC Asystent świateł drogowych

5AS Systemy asystujące kierowcy

5DF Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go

5DN Parking Assistant Plus

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

6U3 BMW Live Cockpit Professional

6WD Hotspot WiFi

8A1 Polska wersja językowa

8AT Polska instrukcja obslugi

ZBC Pakiet Business Class

322 Dostęp komfortowy

4HB Ogrzewanie przednich foteli i podłokietników oraz

kierownicy

6NW Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym


7CG Pakiet Repair Inclusive - 3 lata/200.000km


Druga konfiguracja: w środku tak jak wyżej pisałem (czarne skóry i inne listwy), a oprócz tego brak aplikacji ze szkła i panoramy. Dodatkowo ma hak elektryczny, którego nie ma w konfiguracji powyżej. Reszta opcji ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tutaj deal breakerem moze byc hak elektryczny. Jesli bedzie potrzebny to nie masz wyboru. Pozniejsze doposazenie auta w hak kosztuje kosmiczne pieniadze. Odnosnie tych wszystkich wspomagaczy to kwestia indywidualna. Jeden chcialby je miec, dla mnie natomiast sa tak niedopracowane, ze szkoda na nie kasy. Poza tym bardzo fajna konfiguracja. Z ciekawosci ile taki config wedlug cennika kosztuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnosnie tych wszystkich wspomagaczy to kwestia indywidualna. Jeden chcialby je miec, dla mnie natomiast sa tak niedopracowane, ze szkoda na nie kasy.

Wystarczy, że te wspomagacze raz uratują tobie życie albo chociaż uchronią przed rozwaleniem samochodu... Szkoda kasy?

Jazda po autostradzie w trybie "półautonomicznym" to sama przyjemność!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w G05 systemy asystujace kierowcy plus czy tam pro dzialaja zadziwiajaco dobrze i sa naprawde dopracowane.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla Ciebie moze tak, dla mnie zadna przyjemnosc. Udawanie kierowania mnie nie bawi bo jak na chwile czlowiek zajmie sie czyms innym to i tak zaraz bipa, piszczy, dodatkowo auto zbyt pozno chamuje oraz zbyt mocno zbliza sie do krawedzi pasow co powoduje nerwowe oczekiwanie na reakcje samochodu przeze mnie. Nie wspomne juz o tym dziwnym uczuciu, kiedy samodzielnie probuje zmienic pas a auto usilnie chce mnie na nim utrzymac. Ciagle mryganie diody ostrzegajacej o nadjezdzajacym pojezdzie na lusterku na skutek mijajacych mnie aut powoduje moje calkowite na nia zobojetnienie co sprawia, ze przestaje ja zauwazac. Ostrzeganie przed kolizja tez slabo dziala bo jak np. zbliza sie zakret i z naprzeciwka jedzie pojazd lub sa ustawione znaki te z czerwonymi strzalkami to tez potrafi piszczec bez sensu. Oczywiscie motoryzacja idzie w dobra strone i wierze ze za kilka lat bedziemy jezdzic autami, ktore beda nas potrafily zawiezc z punktu A do B ale na razie jestesmy beta testerami mocno niedopracowanych systemow. Tak samo jak te systemy moga Cie uratowac tak samo moga Cie wpedzic w problemy jak zbytnio nim zaufasz, takze uwazam ze to indywidualna sprawa wedlug wlasnych potrzeb. Ja uwazam, ze te systemy beda fajne ale jak je bardziej dopracuja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że te wspomagacze raz uratują tobie życie albo chociaż uchronią przed rozwaleniem samochodu... Szkoda kasy?

Jazda po autostradzie w trybie "półautonomicznym" to sama przyjemność!

 

Ale PRO różnią się chyba tylko adaptacyjnym tempomatem - w zakresie bezpieczeństwa nie ma róznic.


Dla mnie adaptacyjny tempomat sprawdza się tylko i wyłącznie na pustej autostradzie (noc, rzadziej uczęszczane odcinki, etc.). Normalnie jego użycie jest dla mnie bardzo średnie a w Polsce wręcz dyskusyjne (co nie jest winą systemu, a niestety innych kierowców).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według katalogu pomiędzy 440-450 tys., ale chyba ketchup po frytkach bo wycofał się klient na moją 4GC. Ale jak się sprzeda to wrócę do tematu. Może ktoś byłby zainteresowany to zapraszam na priv i na posta z moją 4GC, odstąpię Comfort Lease na dobrych warunkach... https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=192&t=336782
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że te wspomagacze raz uratują tobie życie albo chociaż uchronią przed rozwaleniem samochodu... Szkoda kasy?

Jazda po autostradzie w trybie "półautonomicznym" to sama przyjemność!

 

Ale PRO różnią się chyba tylko adaptacyjnym tempomatem - w zakresie bezpieczeństwa nie ma róznic.


Dla mnie adaptacyjny tempomat sprawdza się tylko i wyłącznie na pustej autostradzie (noc, rzadziej uczęszczane odcinki, etc.). Normalnie jego użycie jest dla mnie bardzo średnie a w Polsce wręcz dyskusyjne (co nie jest winą systemu, a niestety innych kierowców).

Masz też asystenta jazdy w korkach, dla mnie to coś absolutnie fantastycznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że te wspomagacze raz uratują tobie życie albo chociaż uchronią przed rozwaleniem samochodu... Szkoda kasy?

Jazda po autostradzie w trybie "półautonomicznym" to sama przyjemność!

 

Ale PRO różnią się chyba tylko adaptacyjnym tempomatem - w zakresie bezpieczeństwa nie ma róznic.


Dla mnie adaptacyjny tempomat sprawdza się tylko i wyłącznie na pustej autostradzie (noc, rzadziej uczęszczane odcinki, etc.). Normalnie jego użycie jest dla mnie bardzo średnie a w Polsce wręcz dyskusyjne (co nie jest winą systemu, a niestety innych kierowców).

Masz też asystenta jazdy w korkach, dla mnie to coś absolutnie fantastycznego :)

 

5DF Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go

A to nie jest ten asystent? Bo jak tak to w tych konfiguracjach jest dodatkowo wybrany. Co w sumie dziwne ze strony osoby tworzącej konfigurację bo za nie wiele więcej byłby cały pakiet profi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Asystent jazdy w korkach jest fajny. Ale jak ktoś jeździ poza PL to jeszcze fajniejsze jest automatyczne dostosowanie prędkości do znaków ograniczeń! Można sobie ustawić np. "znaki +10" i resztą martwi się X5. Co ciekawe w DE dodatkowo zwalnia na niebezpiecznych zakrętach poniżej dozwolonej prędkości jeżeli droga jest faktycznie kręta. Samochód rozpoznaje też czy pada deszcz (specjalne ograniczenia "bei nasse") oraz która jest godzina (ograniczenia czasowe).

W Polsce "autopilot" działa średnio. Za to w DE można jeździć na nim na prawdę z niewielkimi "ręcznymi" korektami.

Nieocenione jest także działanie radaru jak jest mgła. Ustawiasz największą czułość i masz stanowczo większy margines bezpieczeństwa. Ja mam dodatkowo Night Vision co jeszcze ułatwia sprawę.


A co do wyposażenia to dla mnie obecnie "must have" jest też Hed Up. Dokąd go nie miałem w poprzednich samochodach uważałem za zbędny gadżet. No ale apetyt rośnie w miarę jedzenia jak to mówią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystent jazdy w korkach jest fajny. Ale jak ktoś jeździ poza PL to jeszcze fajniejsze jest automatyczne dostosowanie prędkości do znaków ograniczeń! Można sobie ustawić np. "znaki +10" i resztą martwi się X5. Co ciekawe w DE dodatkowo zwalnia na niebezpiecznych zakrętach poniżej dozwolonej prędkości jeżeli droga jest faktycznie kręta. Samochód rozpoznaje też czy pada deszcz (specjalne ograniczenia "bei nasse") oraz która jest godzina (ograniczenia czasowe).

W Polsce "autopilot" działa średnio. Za to w DE można jeździć na nim na prawdę z niewielkimi "ręcznymi" korektami.

Nieocenione jest także działanie radaru jak jest mgła. Ustawiasz największą czułość i masz stanowczo większy margines bezpieczeństwa. Ja mam dodatkowo Night Vision co jeszcze ułatwia sprawę.


A co do wyposażenia to dla mnie obecnie "must have" jest też Hed Up. Dokąd go nie miałem w poprzednich samochodach uważałem za zbędny gadżet. No ale apetyt rośnie w miarę jedzenia jak to mówią :)

 

Nie mogę się doczekać jak już położę na tym swoje lapska. W sumie nawet nie pomyślałem o mgle, to faktycznie może być bardzo pomocne.

Co do headup to ja cały czas jeszcze się do tego nie przekonałem. Na jazdach mnie najczęściej drażni i go wylaczalem a u siebie nigdy nie miałem, w x5 nadal u mnie nie będzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


5DF Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go

A to nie jest ten asystent? Bo jak tak to w tych konfiguracjach jest dodatkowo wybrany. Co w sumie dziwne ze strony osoby tworzącej konfigurację bo za nie wiele więcej byłby cały pakiet profi.

 

Nie to samo. Do jazdy w korkach jest dodatkowo autonomiczne jeżdżenie póki patrzysz na drogę,wlacznie z utrzymaniem toru jazdy za poprzedzającym pojazdem (lub zgodnie z pasem, tego nie jestem pewien) włączając w to jeżdżenie w łuku etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


5DF Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go

A to nie jest ten asystent? Bo jak tak to w tych konfiguracjach jest dodatkowo wybrany. Co w sumie dziwne ze strony osoby tworzącej konfigurację bo za nie wiele więcej byłby cały pakiet profi.

 

Nie to samo. Do jazdy w korkach jest dodatkowo autonomiczne jeżdżenie póki patrzysz na drogę,wlacznie z utrzymaniem toru jazdy za poprzedzającym pojazdem (lub zgodnie z pasem, tego nie jestem pewien) włączając w to jeżdżenie w łuku etc.

 


"Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go z ostrzeganiem przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i ostrzeganiem przed pieszymi i rowerzystami z funkcją hamowania zapewnia na życzenie wyższy komfort jazdy i jeszcze większe bezpieczeństwo czynne podczas jazdy w kolumnie. W tym celu układ mierzy stale odległość od poprzedzającego pojazdu i samoczynnie utrzymuje ustawiony odstęp. W przeciwieństwie do systemów radarowych rozpoznaje też nieruchome obiekty, np. pojazdy stojące na światłach.Asystent ograniczeń prędkości po potwierdzeniu dostosowuje prędkość jazdy do obowiązujących ograniczeń prędkości rozpoznanych przez funkcję ostrzegania przed przekraczaniem ograniczeń prędkości ze wskazaniem zakazu wyprzedzania. Funkcja Stop & Go nie tylko automatycznie reguluje prędkość aż do możliwego całkowitego zatrzymania, również automatycznie przyspiesza do żądanej prędkości, gdy tylko sytuacja na drodze to umożliwi. Jeśli poprzedzający pojazd zacznie nagle hamować lub wykryje pieszego lub rowerzystę, to przy włączonym ostrzeganiu przed kolizją działającym również bez aktywnego regulatora prędkości BMW natychmiast zareaguje. W poziomie 1. ostrzega Cię sygnał wizualny, w poziomie 2. – jeżeli nie zareagujesz wcześniej – pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe. Dopiero gdy nadal nie zaczniesz hamować, system inicjuje hamowanie z maksymalną możliwą intensywnością."


Jak dodasz do tego asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu to jest już cały asystent profi. Sam aktywny regulator prędkości Stop&Go wydaje mi się asystentem do jazdy w korkach. Tak też rozumiem z opisu na stronie BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.