Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie w F15 do wysokiego spalania mogl sie przyczynic program ktory zrobilem nie dlugo po zakupie i to ze to byla jeszcze wersja 218km , no i to ze byl uzywany caly czas z pedalem w podlodze :) przynajmniej jak ja go czasami dosiadalem , zawsze miasto wychodzilo 12 z malym hakiem

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zobaczymy, dla mnie 30i po jeździe testowej zupełnie odpadło. Jęk wysilonej jednostki przy ciśnieniu to taka sama sieczka jak obecne 20i. Jak benzyna to tylko 3.0 w górę ;) Fura już jedzie do dealera, za tydzień lub dwa będę mógł coś napisać.


Porównujesz 2tonowe 25d 218 które ma 8,3 na papierze do nowszej generacji 231konnego z 6,8 do paczki. Myślę, że taka różnica może mieć lekki wpływ na odczucia podczas jazdy ;)

Opublikowano

Po programie bylo nawet wiecej mocy i momentu niz w wersji 231 km ale mi i tak nie pasowalo.

Porownywalem tez do G01 25d i mi kompletnie nie pasowolo.

Gdyby kazdemu to samo sie podobalo to robiliby tylko 1 wersje silnikowa i byloby nudno :) a tak kazdy wybiera zgodnie ze swoimi preferencjami.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano


Porównujesz 2tonowe 25d 218 które ma 8,3 na papierze do nowszej generacji 231konnego z 6,8 do paczki. Myślę, że taka różnica może mieć lekki wpływ na odczucia podczas jazdy ;)

 

A ja myślę, że 6,8 do "paczki" to może mieć na papierze 30d, w przypadku 25d celuje w 7,5.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Witam , wiem ze podobny wątek był oprószany. Mam info ze 29.03 zaczęła się produkcja . W Bmw powiedzieli ze czas oczekiwania 6-8 tyg. Jak to było u Was . Jest szansa na majówkę?
Opublikowano
Witam , wiem ze podobny wątek był oprószany. Mam info ze 29.03 zaczęła się produkcja . W Bmw powiedzieli ze czas oczekiwania 6-8 tyg. Jak to było u Was . Jest szansa na majówkę?

 

U mnie miała być produkcja 19.02, wyprodukował sie 9.02, 19.03 wyjechałem autem z salonu, szansa jest, ale marna moim zdaniem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ciekawa dyskusja się rozwinęłą z tym spalaniem. Sądziłem że m50d pali max 12l średnio. Mam 40i silnik sądze rewelacyjny spalanie po przejechaniu 5000km 13,5l. Małe miasto więc nie jest tak zakorkowane jak duże + wiochy + kilka tras - większość wokół komina. Mam podobne zdanie jak powyżej było opisywane 2l jednostki nie pala wcale mniej do tego nie jadą. Kupują je bo akcyza niska no i cena bazowa (około 60-80k PLN nniej jak 40i). Jeżeli porównujecie 40i w x5 g05 to pamietajcie że to jest B58B30M1 i on debiutował chyba właśnie w X5. Ma już GPF, tak więc napewno są jakieś róznice do 640i i podobnych. Mniejsze spalanie moze byc tez spowodowane żadszym olejem 12FE - niby specjalnym dla GPF.
Opublikowano

Witam Wszystkich !

Pytanko , zamówiony mam wydech sportowy . Czy istnieje mozliwosc ustawienia samego wydechu żeby brzmiał jak w trybie spotowym a reszta żeby była w ustawieniu normal ? Bo wiadomo ze większość czasu jeździ się na normalnych ustawieniach a fajnie by było jak by troszkę popierdzielo... może jakość softwerowo...?

Opublikowano
@ Kielik - ustawiasz w trybie sport indyvidual tylko silnik na sport a reszte w comfort i bedzie tak jak chcesz :D

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Game_ spalanie w m50d caly czas mniejsze a mocy zauwazalnie wiecej, czyli jest tak jak powinno byc. Wedlug moich obserwacji to roznica miedzy 2 a 3 litry co przy wynikach powyzej 10 to juz i tak az tak nie razi. :cool2:
Opublikowano
Witam Wszystkich !

Pytanko , zamówiony mam wydech sportowy . Czy istnieje mozliwosc ustawienia samego wydechu żeby brzmiał jak w trybie spotowym a reszta żeby była w ustawieniu normal ? Bo wiadomo ze większość czasu jeździ się na normalnych ustawieniach a fajnie by było jak by troszkę popierdzielo... może jakość softwerowo...?

 

Tak jak napisał Fino - ustawienie Sport individual. Działa to bardzo fajnie i jest na tyle dużo opcji, że pozwala zestroić samochód pod ulubione preferencje, ale zapomnij o jakimś pierdzeniu, etc. Jest to znacznie bardziej basowy dźwięk, ale nie jest to wydech jak w M2, etc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawa dyskusja się rozwinęłą z tym spalaniem. Sądziłem że m50d pali max 12l średnio. Mam 40i silnik sądze rewelacyjny spalanie po przejechaniu 5000km 13,5l. Małe miasto więc nie jest tak zakorkowane jak duże + wiochy + kilka tras - większość wokół komina. Mam podobne zdanie jak powyżej było opisywane 2l jednostki nie pala wcale mniej do tego nie jadą. Kupują je bo akcyza niska no i cena bazowa (około 60-80k PLN nniej jak 40i). Jeżeli porównujecie 40i w x5 g05 to pamietajcie że to jest B58B30M1 i on debiutował chyba właśnie w X5. Ma już GPF, tak więc napewno są jakieś róznice do 640i i podobnych. Mniejsze spalanie moze byc tez spowodowane żadszym olejem 12FE - niby specjalnym dla GPF.

 

U mnie spalanie z całego przebiegu spadło do 11,8 przy sredniej predkosci 50km/h. Doszło pare tras przejechanych dosc spokojnie ekspresowkami i autostradami 140-160 tempomat i tylko czasem troche wiecej powciskałem dla funu. Mysle wiec ze przy w miare spokojnej ekspoatacji ta srednia powinna byc w okolicach 11,5l na 100km w M50d.

Opublikowano
czyli suma sumarum 2 litry mniej, tak jak oczekiwałem i stwierdziłem że biorę 40i bo mało jeżdżę. Fajnie by było porównać moc do m50d jak umnie program wejdzie (jak go nie spier...). Obiecywane i realne osiągi to 430KM i 600Nm. Wiem też, że jakiś bardziej renomowany tuner zrobił m50d na 515KM i chyba 850-900Nm :cool2: to musi dopiero jechać :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli suma sumarum 2 litry mniej, tak jak oczekiwałem i stwierdziłem że biorę 40i bo mało jeżdżę. Fajnie by było porównać moc do m50d jak umnie program wejdzie (jak go nie spier...). Obiecywane i realne osiągi to 430KM i 600Nm. Wiem też, że jakiś bardziej renomowany tuner zrobił m50d na 515KM i chyba 850-900Nm :cool2: to musi dopiero jechać :norty:

 

Tak jak zwykle "podkrecam" moje samochody tak tym razem z M50D chyba odpuszcze. Wiadomo,mocy nigdy za wiele jednak poziom skomplikowania i wysilenia tego diesla troche działa mi na wyobraznie. Z drugiej strony to SUV a wiec w moim przypadku troche inne wymagania, spokojniejsza jazda niz seria 6 czy innymi nizej zawieszonymi samochodami. 515KM, 900 Nm?musze powiedziec, ze wiedzac jak jezdzi seria, brzmi to kosmicznie i...jest nad czym sie zastanawiac. :roll:

Co do twojego silnika pewnie na taka modyfikacje odważyłbym sie bez stresu. Osiagi? Chyba po modyfikacji takie jak seryjny nowy Mercedes GLE 53 AMG.

Opublikowano
Osiagi? Chyba po modyfikacji takie jak seryjny nowy Mercedes GLE 53 AMG.

 

Ten Mercedes to 5,3 do 100km/h, więc nie wiele lepiej niż seryjnie 40i (pewnie powyżej 100km/h róznica robi się większa). Widziałem dane 40i z US po programie na 400 KM i był to poziom 4,4-4,5 do 60 mil, więc pewnie 4,6-4,7 do 100km/h.


Ale uważam podobnie jak Ty - to SUV i obecne osiągi są więcej niż wystarczające.

Opublikowano
no liczę na to, że będzie nawet lepiej jak GLE, bo co ciekawe to Mercedesa 3.0 benzyna o mocy 363KM do setki ma 5,7s a mój 40i zmniejsza mocą 5,5s. Ja bym się nie obawiał aż tak o M50d program na zewnętrznym boxie i już. Coś się stanie odpinasz i do salonu na gwarancje. Podstawa to wymiana oleju 2 razy częsciej jak zaleca fabryka oraz nie piłowanie na zimnym silniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Osiagi? Chyba po modyfikacji takie jak seryjny nowy Mercedes GLE 53 AMG.

 

Ten Mercedes to 5,3 do 100km/h, więc nie wiele lepiej niż seryjnie 40i (pewnie powyżej 100km/h róznica robi się większa). Widziałem dane 40i z US po programie na 400 KM i był to poziom 4,4-4,5 do 60 mil, więc pewnie 4,6-4,7 do 100km/h.


Ale uważam podobnie jak Ty - to SUV i obecne osiągi są więcej niż wystarczające.

 

Przy takich mocach przyspieszenie do setki nie mowi wszystkiego.

W Mercedesie GLE 450 o mocy 367 KM jest 5,7s do setki czyli nawet słabiej niz w BMW X5 340KM a Mercedes ma do tego wspomaganie startu w postaci silniczka elektrycznego, chwilowo + 22KM i dodatkowe 250Nm! To jest Mercedesowski odpowiednik X5 40i. Mercedes GLE E53 AMG to odpowiednik X5 M50D pod wzgledem osiagow.

Twoje oczekiwania co do poprawy czasow do 100 sa mocno na wyrost. X5 F15 M potrzebowało 575KM!!! zeby osiagnac setke po 4,2s. Te osiagi do 100 nie rosna liniowo. Zreszta przykład wspomnianego Mercedesa jest tu tez dobry. E53 ma o 70KM wiecej od GLE 450 a zyskuje tylko 0,4s do setki. Pozniej zeby urwac kolejne dziesiate potrzeba jeszcze wiecej mocy.

Opublikowano

To nie są moje oczekiwania tylko przedruk danych z forum US, gdzie ktoś podawał dane po programie na 400 KM. Pamiętaj, że przyrost mocy o 20% odbywa się bez zwiększenia masy, etc. Czy jest realny - nie wiem, ale w US podają w testach 0-60 mil dla seryjnego 40i na poziomie 4,9s, więc różnica 0,4-0,5s po programie nie wydaje się być kompletnie nierealna. Z drugiej strony silniki 40i lubią mieć gratisy w mocy w serii i może stąd dobre wyniki bazowe.


Odnośnie 0-100km/h dokładnie to napisałem - przy pewnych mocach dopiero czasy powyżej 100km/h (0-200km/h) są miarodajne, ale zazwyczaj jedynie dane 0-100 są ogólnie dostępne. Na pewno przy danych do 100 mil lub do 200km/h różnice byłyby znaczne.


Co do Mercedesa 53 AMG to jak najbardziej odpowiednik bardziej M50d. Poprzednie GLE 43 AMG jeździ w zasadzie identycznie jak 40i (miałem okazję jeździć) więc dodatkowe 60-70KM na pewno robi dużą różnicę.

Opublikowano
"X5 F15 M potrzebowało 575 KM zeby osiagnac setke po 4,2s." - 50i potrzebuje 455KM żeby zrobić podobny wynik - czy wynika to z róznicy w masie, przeniesienia napędu, zestopniowania skrzyni czy może właśnie fizycznych ograniczeń 0-100km/h - nie wiem. Bo powyżej tej prędkości pewnie nie ma co zbierać z 50i.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy tez jak ktos mierzy te czasy i w jakich warunkach. Ja opieram sie na danych fabrycznych, usrednionych z wielu pomiarow. Oferowane w USA X5 50i o mocy 462 KM i 650Nm (moment obrotowy dostepny w zakresie 1500-4750RPM!) ma 4,7 do setki. Nie ma mowy zebys po tuningu 40i miał takie osiagi jak V8.
Opublikowano

Po raz kolejny podkreślam, że to nie ja twierdzę, tylko opieram się na danych z forum US. I to nie ja zamierzam robić program w 40i ;). Ot suche dane odnośnie tego o czym napisał kolega Game. Przecież nikt nie twierdzi, że 40i będzie jeździło lepiej niż 50i. Może po programie się zbliży do 50i i tyle.


Dla mnie często bardziej wiarygodne są rzeczywiste dane zmierzone przez redakcje, etc. niż dane techniczne z katalogu - zwróć uwagę, że bardzo często dane techniczne z katalogu różnią się znacznie w porównaniu z realnym testem (pierwsza gazeta motoryzacyjna).


Dlatego ktoś (nie właściciel, a np. Autocentrum) kto mierzy różne samochody w tym samym miejscu i podobnych warunkach, tym samym urządzeniem daje wiarygodne (porównywalne względem siebie) wyniki.


Poniżej dane z Car&Driver (bardzo duży i znany portal z US z mnóstwem testów i recenzji), które już tu kiedyś wrzuciłem. Niestety nie ma danych czy korzystali z launch control i nie ma danych dla M50D, co być może pokazałoby jak ma się to do danych z katalogu.


40i:

Zero to 60 mph: 4.9 sec

Zero to 100 mph: 13.2 mph

Standing ¼-mile: 13.6 sec @ 101 mph

Top speed (governor limited): 129 mph

Braking, 70–0 mph: 170 ft

Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.89 g

C/D observed fuel economy: 19 mpg

Weight: 4872 lb



50i:

Zero to 60 mph: 4.2 sec

Standing ¼-mile: 12.7 sec @ 109 mph

Braking, 70–0 mph: 158 ft

Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.87 g

C/D observed fuel economy: 14 mpg

456-hp twin-turbo V-8, 8-sp auto, 5253 lb

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Optymistyczne te dane z tego portalu.

Moje ostatnie doswiadczenie tuningowe dotyczace mojej 640i jest takie, ze dodałem 50KM i 70Nm i zyskałem jakies 0,3s do setki.pomiar własny, na tym samym urzadzeniu, na tej samej trasie i w zbliżonej temperaturze.

Patrzac po tych wersjach nowego GLE gdzie dodatkowe 70KM poprawia sprint do setki o 0,4s wszystko by sie zgadzało. Mowimy oczywiscie o zakresie mocy 350-450KM i osiagach rzedu 5-5,5s do100.

Zeby potem zejsc np z poziomu 4,5s do 100 na 3,5s potrzeba o wiele wiecej mocy niz z 5,5s na 4,5s.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zreszta idac dalej tropem chłopakow z Car&Driver to osiagi M50i ktora w Europie bedzie miaĺa 530KM powinny byc ponizej 4s do setki a X5M o mocy conajmniej 600KM zeszłoby pewnie do poziomu Porsche 911 Turbo. Niestety nie uwierze jak sam nie zobacze. :wink:
Opublikowano

Nie wiem z czego wynikają takie a nie inne wyniki - może to być chociażby bardziej przyczepny asfalt (niestety brak jakiejkolwiek wzmianki) . I rzeczywiście są o około 0,1-0,2s lepsze niż dane użytkowników. Chociaż M850i ma według danych PL 3,7s do 100km/h - oni podają 3,5s do 60 mil, więc tu margines jakby się zgadzał.


Nowe X3 M ma katalogowo 4,1s do 100km/h, więc X5 M50i nie może być szybsze chociażby od strony marketingu - dopiero M-ka. Stawiam na okolice 4,2-4,3 katalogowo do 100km/h.


Kształt klocka przeszkadza chyba bardziej powyżej 100km/h - wcześniej to pewnie głównie trakcja/masa.

Opublikowano
Realnie 40i powinno zejsc o ok. 0,3s do setki po chipie, czyli do poziomu M50d :mrgreen: Reszta to pobozne zyczenia ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.