Skocz do zawartości

x5 g05 - warto wiedzieć przed zakupem


Sergio88

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pamiętam w którym co jest, ale ja mam Profesional chyba dlatego że w tym tańszym za wiele nie było tych asystentów. Z mojego doświadczenia, co prawda 2 miesięcznego ale jednak, to tak: asysten parkowania zbedny, żadko kiedy mu pasuje miejsce, po za tym są kamery i czujniki, także każdy powinien zaparkować, tak samo lane assist bardzo denerwuje, chociaż jak jest ustawione nie na korektę toru jazdy tylko na wibracje jest ok i chyba musi być żeby auto samo mogło kierować pojazdem. Niezbędne są awaryjne hamowanie-omijanie przeszkód, martwe pole to podstawa i aktywny tempomat w aucie tej klasy to mus.

 

W tym tańszym jest chyba właśnie wszystko poza ACC czyli aktywnym tempomatem, który w Polsce sprawdza się średnio, oraz rozszerzona jazda autonomiczna.


Dla mnie najważniejsze jest martwe pole, omijanie pieszych, rowerzystów, hamowanie przed przeszkoda/innym samochodem - te rzeczy są w opcji 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie sorry za wtrącenie ale m50d ma 60 KM więcej od 40i oraz duża różnica w momencie co sprawia ze ten samochód będzie zauważalnie dynamiczniej jeździł od 40i a wiadomo za osiągi się płaci wiec porównywanie tylko różnicy cen kupna paliwa odsprzedaży jest z deka bez sensu. Poza tym m będzie pewnie miała kilka rzeczy których brak w standardowych wersjach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - ktoś kto szuka osiągów do czasu wprowadzenia Mki lub M50i kupi M50D, kto ich nie szuka i liczy na duży zasięg i rozsądne spalanie kupi 30D. A czarne owce 40i ;).


Mnie osobiście M50D nie powaliło na kolana - myślałem po opiniach na forum, ze różnica pomiędzy M50D a 40i będzie większa. Ale to moja nieobiektywna opinia ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie palił tyle co benzyna, m50d bedzie palił około 2-3l mniej i podobnie jak 40d. Moje porównanie do 40d, który ma być dostepny dopiero w 2020r, wynikało z ceny zakupu, ja na począdku też chciałem m50d, ale jak skonfigurowałem pawie na fulu (bez webasto, night vision i pakietu offroad) to sie okazało że m50d jest o 64tyś droższy. Po przeliczeniu że spali 3l więcej, się okazało, że musiał bym zrobic z 500tys kilometrów tym m50d żeby to miało sens, a że w 3 lata zrobie z 60tyś km to sensu nie widziałem i dalej nie widzę.

 

Policze ta Twoja kalkulacje dalej. 64k roznicy minus powiedzmy 15% rabat i zostaje ok.54 roznicy. Potem przy odsprzedazy M50D bedzie kilkadziesiat tysiecy drozsze od 40i i okaze sie ze wraz z oszczednoscia na paliwie wyjdzie jednak taniej.

 



Obie konfiguracje takie same, rabat 15% M50d oraz 40i M pakiet - różnica wynosi 71 tysięcy zł PLN.


Natomiast odnośnie różnicy w spalaniu przyjmując dane producenta aby nie było kwestii spornych do symulacji na dystansie 150 tysięcy kilometrów przyjąłem:


1) M50d - 7,6 l/100 km;

2) 40i - 10,4 l/100 km;


Co daje dla :


1) M50d - 11 400 litrów ON ;

2) 40i - 15 600 litrów Pb ;



Zapłacimy więcej za Pb o 24 300 zł PLN.



Reasumując wszystko w "lekkości naszej nogi".


Gdybyśmy przyjęli np. "ciężkie nogi" z wpisów niniejszego forum to za Pb zapłacimy analogicznie więcej


o co najmniej 67 tys. zł.


.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba źle policzyłeś :) Przy 16% rabacie różnica pomiędzy 40i a 50d wynosi 46tys.


M50D wyposażona w pakiety FirstClass i Innowacji

40i wyposażona w pakiety FirstClass i Innowacji, Mpasztet i koła 21cali


40d będzie droższa od 30d o ok. 20tys.zł i od 40i o ok. 10tys.zł, więc myślę, że słabo się będzie sprzedawała, bo przy późniejszej odsprzedaży to wszystko się wyrówna, wystarczy spojrzeć jak m550d/M50D trzymają cene ( nawet poprzednie modele )


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie palił tyle co benzyna, m50d bedzie palił około 2-3l mniej i podobnie jak 40d. Moje porównanie do 40d, który ma być dostepny dopiero w 2020r, wynikało z ceny zakupu, ja na począdku też chciałem m50d, ale jak skonfigurowałem pawie na fulu (bez webasto, night vision i pakietu offroad) to sie okazało że m50d jest o 64tyś droższy. Po przeliczeniu że spali 3l więcej, się okazało, że musiał bym zrobic z 500tys kilometrów tym m50d żeby to miało sens, a że w 3 lata zrobie z 60tyś km to sensu nie widziałem i dalej nie widzę.

 

Policze ta Twoja kalkulacje dalej. 64k roznicy minus powiedzmy 15% rabat i zostaje ok.54 roznicy. Potem przy odsprzedazy M50D bedzie kilkadziesiat tysiecy drozsze od 40i i okaze sie ze wraz z oszczednoscia na paliwie wyjdzie jednak taniej.

 



Obie konfiguracje takie same, rabat 15% M50d oraz 40i M pakiet - różnica wynosi 71 tysięcy zł PLN.


Natomiast odnośnie różnicy w spalaniu przyjmując dane producenta aby nie było kwestii spornych do symulacji na dystansie 150 tysięcy kilometrów przyjąłem:


1) M50d - 7,6 l/100 km;

2) 40i - 10,4 l/100 km;


Co daje dla :


1) M50d - 11 400 litrów ON ;

2) 40i - 15 600 litrów Pb ;



Zapłacimy więcej za Pb o 24 300 zł PLN.



Reasumując wszystko w "lekkości naszej nogi".


Gdybyśmy przyjęli np. "ciężkie nogi" z wpisów niniejszego forum to za Pb zapłacimy analogicznie więcej


o co najmniej 67 tys. zł.


.

 

 

Coś chyba źle policzyłeś :) Przy 16% rabacie różnica pomiędzy 40i a 50d wynosi 46tys.


M50D wyposażona w pakiety FirstClass i Innowacji

40i wyposażona w pakiety FirstClass i Innowacji, Mpasztet i koła 21cali


40d będzie droższa od 30d o ok. 20tys.zł i od 40i o ok. 10tys.zł, więc myślę, że słabo się będzie sprzedawała, bo przy późniejszej odsprzedaży to wszystko się wyrówna, wystarczy spojrzeć jak m550d/M50D trzymają cene ( nawet poprzednie modele )


Pzdr



Nic źle nie policzyłem powyżej napisałem jednoznacznie : " ...Obie konfiguracje takie same, rabat 15%..."

Bez żadnego mędrkowania różnica w cenach podstawowych wynosi niemal 100 tys zł. i tyle kropka.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Coś chyba źle policzyłeś :) Przy 16% rabacie różnica pomiędzy 40i a 50d wynosi 46tys.

...

Pzdr

 


A tak żeby uciąć jednoznacznie dywagacje to policz rabat 16% (jak tak się upierasz) z cen podstawowych M50d oraz 40i .


Różnica wynosi ponad 82 tys. zł PLN.



Pozdrawiam



.

Edytowane przez Darekdd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bierzesz gołą wersję bez M-Pasztetu to tak wychodzi :) Od samego początku podkreślamy, że chodzi o wersję lepiej wyposażone i róznica robi się co raz mniejsza.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorosli faceci jezdzacy autami po pol miliona udawadniaja kto kupil lepsE auto bo sie bardziej oplacalo doplacic... troche slabo panowie... cos to udawadnia? Czekam tylko.ma tego kolesoa cp kupil x7 5 i co tam.keszcze i bedzie wszystko co najdurnieksze... merytoryki prosze. Silnik wybierasz po przejechanij sie nim, a nie cena... ma dawac frajde...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorosli faceci jezdzacy autami po pol miliona udawadniaja kto kupil lepsE auto bo sie bardziej oplacalo doplacic... troche slabo panowie... cos to udawadnia? Czekam tylko.ma tego kolesoa cp kupil x7 5 i co tam.keszcze i bedzie wszystko co najdurnieksze... merytoryki prosze. Silnik wybierasz po przejechanij sie nim, a nie cena... ma dawac frajde...

 


Nic nikomu nie udowadnia.


Odpowiedzi są merytoryczne.

Przeczytaj do czego odnoszą się wpisy a sam dojdziesz do wniosku, że Twój wpis był chybiony.




.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M50d jako wartosc dodana dochodzi to ze jest to juz model z serii M-Performance , drobne roznice z zewnatrz , inaczej skonfigurowane zawieszewnie , no i bezcenne poczucie ze na dzis jezdzimy najbardziej wypasiona wersja X5 :wink:

Co do spalania to moja juz chyba dotarta - mam 3 tys.km.( pierwsza wymiane oleju robie zawsze w nowym aucie po ok.1,5tys.km. a potem dodatkowo 1 raz miedzy przegladami z BSI ) z malym hakiem zrobione przy typowej jezdzie wokol komina - krotkie odcinki , sporo zimnych startow , kilka odpalen webasto , miasto , pedal raczej gleboko wychodzi do 11,5 - max 12,5l. Trasa lajtowo chwilami do max 160 km/h wiekszosc ok. 120/140 Wawa-Zakopane 8 - 9l.

Autostrady zwawo jeszcze nie jechalem . Dla porownania X3 30i w takich samych warunkach ponad 13 - 13,5l. ale moze jeszcze sie nie ulozyl bo dopiero 1,5 tys.km. mamy zrobione.

Co do systemow asystujacych to ja zawsze biore z tempomatem aktywnym i wspomagaczami kierowania - w korkach - internet w telefonie lub przegladam gazetke , itp.- bezcenne :cool2: Jak sie w kierownice wsadzi butelke z woda to nawet nie krzyczy zeby kierownice trzymac :mrgreen:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to moja juz chyba dotarta - mam 3 tys.km.( pierwsza wymiane oleju robie zawsze w nowym aucie po ok.1,5tys.km. a potem dodatkowo 1 raz miedzy przegladami z BSI ) z malym hakiem zrobione przy typowej jezdzie wokol komina - krotkie odcinki , sporo zimnych startow , kilka odpalen webasto , miasto , pedal raczej gleboko wychodzi do 11,5 - max 12,5l. Trasa lajtowo chwilami do max 160 km/h wiekszosc ok. 120/140 Wawa-Zakopane 8 - 9l.

:

 

Spalanie na super poziomie dla tego silnika. Spalanie benzyny i diesla może być zbliżone przy spokojnej jeździe, ale przy dociskaniu gazu spalanie się rozjeżdża. Diesel 3.0 będzie miał pewna granica np. te 12,5l (lub troszkę więcej). Benzyna 3.0 będzie miała 20-30l (może więcej?)


Podczas jazd testowych (dynamiczne) x4 m40i z zimnego silnika spalanie wyniosło ok 40l/100 - obliczone na podstawie spalenia 4l benzyny na odcinku 10km - diler odczytał chyba z GPS podpiętego pod komputer.

Podczas prawie identycznej trasy i stylu jazdy x5 30d spalił 1 litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

Do napisania niniejszego postu w formie podsumowującej ale w sposób „szerszy” skłoniły mnie wpisy osób „szukających sensacji” „patrzący” w sposób nie emocjonalny na kłótnię dużych chłopców kłócących się kto ma lepszą zabawkę.

Otóż nie ! Tak nie jest.

Forum służy do wymiany uwag, spostrzeżeń i przemyśleń pewnych aspektów ułatwiających w konsekwencji podjęciu optymalnych decyzji.

Tyle wstępu.

Otóż wcześniej analizowałem warianty zakupu BMW X5 M50d i BMW X5 40i.

Kryteria ocenne były następujące:

1. Cenę zakupu ;

2. Optymalizację podatkową (z uwagi na zmieniony stan prawny w stosunku do 2018r)

3. Koszty,

4. Wartość rezydualną

5. Inne firmowe uwarunkowania.


I tak oto dochodzimy do fragmentu mojego wpisu odnoszącego się do różnicy kosztów między M50d a 40i.

Wraz z doradcą handlowym BMW stworzyliśmy obie niemal identyczne konfigurację (na pytanie dlaczego nie takie same: otóż zawsze będą różniły się silnikami) aut tzn.:

Jak w M50d wziąłem fotele komfortowe i i w 40i także, jeśli w M50d wziąłem Harman Kardon to w 40i również. Itd.

W konsekwencji po odliczeniu rabatu wyszła różnica ponad 71 tys. zł PLN o której napisałem we wcześniejszych postach.

I tutaj kolega forumowicz „kamilloo98” natychmiast deprecjonuje mój wpis „mówiąc” , że to nie prawda. Podając jako źródło konfigurator na stronie internetowej BMW.pl. Otóż ten konfigurator od 2 tygodni jest poprawiany przez programistów z uwagi na błędy cenowe. Reasumując konfigurator liczy głupoty.

I tak możemy się wszyscy przekonać odwiedzając stronę konfiguratora na której BMW X5 M50d kosztuje 440 700 zł zamiast 442 100 zł. Natomiast BMW X5 40I 344 996 zł zamiast 337 900 zł. Ceny dodatków w tym konfiguratorze też są losowo wyceniane.

Odnośnie różnicy w spalaniu umieściłem dla osób rozważających amortyzację liniową samochodu i tyle li tyko tyle. Nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać. To są każdego indywidualne sprawy. Ale chciałbym tylko zwrócić potencjalnym nabywcom, którzy mają w planach amortyzację liniową (dla niezorientowanych trwa to pięć lat) to różnica w paliwie między BMW X5 30d a BMW X540i sięgnie 90 tysięcy zł.

I tyle. To było moją intencją. Więc gdzie tutaj są elementy kłótni dużych chłopców o swoje zabawki jak to przedstawił „KubaTfb”.

Mam nadzieję, iż po tych kilku słowach rozwinięcia nie będzie wątpliwości a na twarzach potencjalnych dyskusantów znikną barwy wojenne a w ich miejsce zagości uśmiech.


Pozdrawiam wszystkich :D


.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Darekdd Twoj wywod wyglada powaznie ale liczac nawet zupełnie wstepnie: Roznica podstawowa w cenie 40i i M50D to ok. 105k. Sam M pakiet kosztuje 28k i po jego dodaniu roznica w cenie spada do ok.77k pln. Jesli od tego odjac 15-16% to rabatu zostaje tylko ok 66k pln roznicy. A gdzie aktywny wydech, Hi Fi w standardzie, mniejsza dopłata do komfortow, felgi 21'. Nie trzeba chyba sie doktoryzowac na ten temat zeby zauwazyc ze z Twoimi wyliczeniami jest jednak cos nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, w M50d masz Harmana w standardzie, większe felgi, spotowy wydech, więc jeśli te dodatki bierzesz to jest kolejne 15tys.zł. Poza tym jak konfigurowałem X5 to ceny z konfiguratora zgadzały się co do grosza z konf. przedstawiciela. Ja akurat benzyny nie brałem pod uwagę, ze względu na spalanie, zasięg, no i takie M50d będzie zapewne bardziej porządane przy odsprzedaży niż 40i ( co innego jak wejdzie M50i ). W moim przypadku różnica w cenie pomiędzy 30d a 50d biorąc pod uwagę opcje, które wybrałem do auta, odliczając rabat i Vat różnica wyszła na poziomie 37-39tys.zł netto. Pomijam względy wizualne, ale moim zdaniem M50D wygląda o wiele bardziej agresywanie niż 30d/40i, ma większe hamulce, no i jest sporo szybsza ( w szczególności od 30d )


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darekdd Twoj wywod wyglada powaznie ale liczac nawet zupełnie wstepnie: Roznica podstawowa w cenie 40i i M50D to ok. 105k. Sam M pakiet kosztuje 28k i po jego dodaniu roznica w cenie spada do ok.77k pln. Jesli od tego odjac 15-16% to rabatu zostaje tylko ok 66k pln roznicy. A gdzie aktywny wydech, Hi Fi w standardzie, mniejsza dopłata do komfortow, felgi 21'. Nie trzeba chyba sie doktoryzowac na ten temat zeby zauwazyc ze z Twoimi wyliczeniami jest jednak cos nie tak.

 


Ok.

To w takim razie inaczej. Zostawiamy doktorat na boku jako zbyteczny.


Robiąc zbliżoną konfigurację M50d za 470 723zł oraz 40i za 423569zł. Rabat 15%.

zatem różnica wynosi 40 tys. zł.

I co to ma do rzeczy. Jaka jest wartość dodana tej różnicy dla forumowiczów.

Dzielenie włosa na czworo.


Pozdrawiam.


Ps. Chyba, że chodzi tylko o to aby coś pisać. Gdyż kontekst moich wpisów wcześniejszych był inny i był odpowiedzią orientacyjną na inne argumenty które tu zaginęły zupełni.

Jeszcze raz Pozdrawiam.


.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mnie tam chodzi o to, ze gdyby finansowo to sie kompletnie nie spinało to nie zamawiałbym na siłe M50D.

Poczatkowo patrzac w cennik pomyslalem sobie "no poje...o ich" 110k doplaty mieszy 30D a 50D! Potem jak zaczałem liczyc dodatki, rabat a na koniec utrate wartosci to doszedłem do wniosku ze 50D opłaca sie najbardziej. Pisze to bo ktos kto czyta te wywody tutaj mogłby pomyslec ze M50D to moze wersja dla nie liczacych sie z kasa krezusow czy cos w tym stylu a ja jestem pewien ze zakup tej wersji jest rowniez ze strony ekonomicznej uzasadniony.

Biorac pod uwage wszystkie parametry eksploatacyjne i wartosc rezydualna bede bronił stanowiska ze najdrozsza opcja jest wybor wersji 40i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam względy wizualne, ale moim zdaniem M50D wygląda o wiele bardziej agresywanie niż 30d/40i, ma większe hamulce, ...r

 

M50d różni się od 30d z M pakietem kolorem lusterek i grilla (a znając F15 i tak najlepiej będą wyglądały czarne) i ewentualnie felgami. Hamulce są dokładanie takie same ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pomijam względy wizualne, ale moim zdaniem M50D wygląda o wiele bardziej agresywanie niż 30d/40i, ma większe hamulce, ...r

 

M50d różni się od 30d z M pakietem kolorem lusterek i grilla (a znając F15 i tak najlepiej będą wyglądały czarne) i ewentualnie felgami. Hamulce są dokładanie takie same ;).

 

Tak jest nie liczac jeszcze emblematow M gdzie popadnie od progow po zegary. Hamulce takie same jak w M pakiecie i całe szczescie bo gdyby były wieksze to ich wymiana kosztowałaby x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chciałbym tylko zwrócić potencjalnym nabywcom, którzy mają w planach amortyzację liniową (dla niezorientowanych trwa to pięć lat) to różnica w paliwie między BMW X5 30d a BMW X540i sięgnie 90 tysięcy zł.

I tyle.

.

 

Jak wyszło Ci 90.000 PLN???


Przy przebiegu 36.000 rocznie i różnicy w spalaniu 3l/100km (o ile tyle jest, ale załóżmy katalogowo) wychodzi to okolo 27.000 PLN w skali 5 lat. A pamiętaj, ze cena ropy jest wyższa i różnica może się powiększać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam względy wizualne, ale moim zdaniem M50D wygląda o wiele bardziej agresywanie niż 30d/40i, ma większe hamulce, ...r

 

M50d różni się od 30d z M pakietem kolorem lusterek i grilla (a znając F15 i tak najlepiej będą wyglądały czarne) i ewentualnie felgami. Hamulce są dokładanie takie same ;).

 

Tak jest nie liczac jeszcze emblematow M gdzie popadnie od progow po zegary. Hamulce takie same jak w M pakiecie i całe szczescie bo gdyby były wieksze to ich wymiana kosztowałaby x4.

 

Emblematy M są także w wersji M pakiet - jedyna różnica to brak emblematu koło skrzyni i przy uruchomieniu na tablicy. W ustawieniach sport są już 3 paski po lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorac pod uwage wszystkie parametry eksploatacyjne i wartosc rezydualna bede bronił stanowiska ze najdrozsza opcja jest wybor wersji 40i.

 

Tu bym uważał - jeżeli dalej będzie taki trend i nagonka jak obecnie na diesle, to może okazać się, ze to właśnie benzyny będą poszukiwane na rynku wtórnym. Zobacz co stało się w ostatnich 2 latach.


Znam firmy, gdzie managerowie nie mogą już zamawiać samochodów diesla - właśnie dlatego, ze nikt nie wie w jakim kierunku to pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Emblematy M są także w wersji M pakiet - jedyna różnica to brak emblematu koło skrzyni i przy uruchomieniu na tablicy. W ustawieniach sport są już 3 paski po lewej.




To nie wiedziałem ze az tak jada z tymi znaczkami przy m pakiecie.

W sumie powinni jakos bardziej ta M50D wyroznic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Biorac pod uwage wszystkie parametry eksploatacyjne i wartosc rezydualna bede bronił stanowiska ze najdrozsza opcja jest wybor wersji 40i.

 

Tu bym uważał - jeżeli dalej będzie taki trend i nagonka jak obecnie na diesle, to może okazać się, ze to właśnie benzyny będą poszukiwane na rynku wtórnym. Zobacz co stało się w ostatnich 2 latach.


Znam firmy, gdzie managerowie nie mogą już zamawiać samochodów diesla - właśnie dlatego, ze nikt nie wie w jakim kierunku to pójdzie.

 

Brałem to pod uwage ale mysle jednak ze tak daleko zeby samochody Euro 6 z miast wyganiac to sie nie posunie. Jest to jednak pewien element ryzyka w dzisiejszych czasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taka ciekawostka, która chyba nie jest za bardzo znana...

Jak jedziemy na "autopilocie" i mamy ustawiony limit prędkości "znaki + coś tam" to na niemieckich autostradach przed ostrymi zakrętami (na których nie ma dodatkowego ograniczenia prędkości) pojawia się na wyświetlaczu znak "niebezpieczne zakręty" i samochód zwalnia poniżej ustawionej prędkości!

Fajna sprawa! Nie wiem tylko czy ta prędkość jest zaprogramowana pod konkretne zakręty czy jakoś inaczej.

Całkiem rozsądnie jest też rozwiązane zwalnianie na ograniczeniach prędkości. Nie następuj nagłe hamowanie po minięciu znaku ale stopniowe zwalnianie z odpowiednim wyprzedzeniem przed pojawieniem się znaku.

Mam też wrażenie, że jest system komunikacji online z elektronicznymi tablicami np. przed Monachium. No bo skąd samochód wiedział, że na tablicy będzie wyświetlone ograniczenie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.