Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zachar ma negatywne odczucia co do działania tylnej osi skrętnej w nowym Bmw M850i - za mocno działa podczas jazdy do przodu, tak jak niektóre opinie odnoście X5 G05.


Opublikowano

Tzw. myszkowanie miało zostać już zaktualizowane według oświadczenia BMW. Sądzę, iż czekają kolejne aktualizacje softu.


Co do osi skrętnej uważam, że w warunkach miejskich jeśli chcemy "wszędzie" bezstresowo i bezproblemowo parkować uważam, iż jest nieodzowna przy średnicy zawracania 12,6 m i długości prawie 5 metrów. Miałem wcześniej samochód długości 5,3 m i średnicy zawracania 13.6 m i można było zapomnieć o niektórych miejscach parkingowych.

Opublikowano (edytowane)

Ja tam żadnego myszkowania nie zauważyłem. Przy wysokich prędkościach auto oprowadziło się w 100% pewnie do 200 km/h, bo tyle jechałem (pneumatyka, ustawienie sport, 30D). Pewne reakcji na wiatr boczny zawsze są, bo musza być (szczególnie w SUVach), nie widzę związku ze skrętną tylną osią - pamietajmy ,że skrętność jest czynna a nie bierna, a przy takich prędkościach kąt skrętu ma zawsze 0,00. Jeśli nawet był jakiś błąd oprogramowaniu, to na pewno niezwłocznie go usunęli.


Przy małych prędkościach, np przy omijaniu małych rondek przy galeriach, auto rzeczywiście zachowuje się nietypowo - jakby tył uciekał - ale to jest tylko takie wrażenie i trzeba się do tego przyzwyczaić, bo przecież taką "nadsterowność" znamy do tej pory właśnie z poślizgu tylej osi. Więc proponuję się kierować nie iluzorycznym wrażeniem a rzeczywistością - auto fizycznie lepiej robi zakręty. Porsche nie na darmo ładuje skrętną oś do wszystkich modeli. Ortodoksi nie tak dawno nie tolerowali ABSu czy automatycznej skrzyni biegów.


Uważam ,że G05 prowadzi się wyjątkowo dobrze dzięki skrętnej osi - jest to opcja must have. Skrętne osie przeżywają z reszta prawdziwy renesans i za pare lat będzie to standard od pewnej klasy pojazdów w górę.


Bezpośrednio po jeździe próbnej G05 ze skrętna osią przesiadłem się do mojego G11 bez takowej - smutek - auto wydało się wyjątkowo ociężałe i nie zachęcające do jazdy w zakrętach, a to jednak sedan i to dużo lżejszy.

Edytowane przez Miki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez miałem takie wrazenia jak kolega powyżej po jezdzie probnej. Jezdzac ze skretna tylna osia czułem lekkosc prowadzenia co w połaczeniu ze swiadomoscia jazdy wielkim suvem było dla mnie duzym zaskoczeniem na plus.
Opublikowano

Czy po jakimś czasie pojawi się więcej wersji silnikowych np. 30i/35i xDrive?

Do moich potrzeb taka wersja silnika by mi w zupełności wystarczyła.

Opublikowano
Bedzie 45e moze wstawia 40e ale na 30i bym w jakimkolwieklogicznym rozumieniu nie liczyl. 2litrowy diesel zapewne wroci, ale benzyny bym sie spodziewal:(
Opublikowano
Tzw. myszkowanie miało zostać już zaktualizowane według oświadczenia BMW. Sądzę, iż czekają kolejne aktualizacje softu.


Co do osi skrętnej uważam, że w warunkach miejskich jeśli chcemy "wszędzie" bezstresowo i bezproblemowo parkować uważam, iż jest nieodzowna przy średnicy zawracania 12,6 m i długości prawie 5 metrów. Miałem wcześniej samochód długości 5,3 m i średnicy zawracania 13.6 m i można było zapomnieć o niektórych miejscach parkingowych.

 

Czy Bmw przyznało oficjalnie ze to jest to temat do poprawy softem?

W m50d tylna oś wymusza posiadanie pneumatyki.

Opublikowano

Ok, czyli po prostu i30/35 byłby za słaby, tak właśnie myślałem :(

Szkoda, bo 400 tys wydac na samochod to jednak dla mnie troche za duzo biorac jeszcze do tego koszt leasingu to juz sie robi 450 :(

Opublikowano

Moje g05 ma standardowe zawieszenie bez pneumatyki. Kupowałem samochód w ciemno i wybór był podyktowany cięciem kosztów. Wrażenia z jazdy bardzo dobre. Zawieszenie nie „pływa” i jest jak dla mnie idealnie zestrojone.

Przed odbiorem jeździłem testowym x5 z pneymatyką i M-pakietem. W pozycji komfort wrażenie z jazdy były nazbyt „amerykańskie”.

Opublikowano
Tzw. myszkowanie miało zostać już zaktualizowane według oświadczenia BMW. Sądzę, iż czekają kolejne aktualizacje softu.


Co do osi skrętnej uważam, że w warunkach miejskich jeśli chcemy "wszędzie" bezstresowo i bezproblemowo parkować uważam, iż jest nieodzowna przy średnicy zawracania 12,6 m i długości prawie 5 metrów. Miałem wcześniej samochód długości 5,3 m i średnicy zawracania 13.6 m i można było zapomnieć o niektórych miejscach parkingowych.

 

Czy Bmw przyznało oficjalnie ze to jest to temat do poprawy softem?

W m50d tylna oś wymusza posiadanie pneumatyki.

 

Swój wpis opierałem na informacji, którą uzyskałem od doradcy handlowego BMW, który po jednym dniu ustalania w "firmie" poinformował mnie o aktualizacji softu. Podstawą zapytania mojego był test G05 przeprowadzony przez Marka Wieruszewskiego w którym mówił o tzw. "myszkowaniu" i pytaniu skierowanym do centrali BMW.

Opublikowano

Opinia właściciela M4 (bez osi skrętnej) o osi skrętnej w M 850i.






A tutaj pokaz umiejętności jazdy swoją M4 i prezentacja auta.



Opublikowano
Moje g05 ma standardowe zawieszenie bez pneumatyki. Kupowałem samochód w ciemno i wybór był podyktowany cięciem kosztów. Wrażenia z jazdy bardzo dobre. Zawieszenie nie „pływa” i jest jak dla mnie idealnie zestrojone.

Przed odbiorem jeździłem testowym x5 z pneymatyką i M-pakietem. W pozycji komfort wrażenie z jazdy były nazbyt „amerykańskie”.

 

Standardowe (bez pakietu M) jest aktywne? Masz tylna oś skrętną?

Opublikowano

Nie mam tylnej osi skrętnej.

Mam możliwość usztywnienia zawieszenia w trybie sport. Wydaje mi się, ze tak jak w f15 działa to na zasadzie elektromagnesów.


Co masz na myśli przez aktywne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Standardowe zawieszenie jest wyposażone w EDC (Electronic Damper Control) jednak nie ma przełącznika do jego "utwardzania" a dzieje się to automatycznie (prawdopodobnie w trybie sport i comfort przy dużych prędkościach).

Też mam to zawieszenie i nie narzekam na komfort.

Opublikowano
Auto świat z 21.01.2019

Info o zawieszeniu.


a65a7de721a7cfc33c0a9ac6e51bd021.jpg

 


Tuba reklamowa V AG musiała tak napisać. Polecam odpowiedni test porównawczy z ostatniego AMS :lol:

Opublikowano

U mnie już 5000 ze standardowym M pakietowym zawieszeniem - żadnych problemów a auto zachowuje się bardzo przewidywalnie. Wcale nie doskwiera mi jakoś specjalnie promień skrętu.


Aktualnie jestem po trasie 1750 km w Alpy. Auto zachowowywalo się bardzo pewnie, stabilnie (a jechałem z dużym boxem), a warunki były fatalne. Spalanie (głównie autostrada 135-138km/h + Austria/Włochy często z racji ograniczeń lub pogody 100-110km/h) ze wspomnianym boxem 11l średnio z całej trasy, wiec :cool2: . Mam nadzieje, ze wracając będzie normalna pogoda to może poprawie wynik ;).


Zaczynam doceniać małe rzeczy - świecąca kontrolka włączonych wycieraczek, przycisk automatycznych długich, szybkość zmiany profilu jazdy (np. w górach aby hamować silnikiem). Nawigacja reagowała na sytuacje na drodze lepiej niż google Maps... :duh:


Widać, ze auto jest dobrze przemyślane.

Opublikowano
U mnie już 5000 ze standardowym M pakietowym zawieszeniem - żadnych problemów a auto zachowuje się bardzo przewidywalnie. Wcale nie doskwiera mi jakoś specjalnie promień skrętu.


Aktualnie jestem po trasie 1750 km w Alpy. Auto zachowowywalo się bardzo pewnie, stabilnie (a jechałem z dużym boxem), a warunki były fatalne. Spalanie (głównie autostrada 135-138km/h + Austria/Włochy często z racji ograniczeń lub pogody 100-110km/h) ze wspomnianym boxem 11l średnio z całej trasy, wiec :cool2: . Mam nadzieje, ze wracając będzie normalna pogoda to może poprawie wynik ;).


Zaczynam doceniać małe rzeczy - świecąca kontrolka włączonych wycieraczek, przycisk automatycznych długich, szybkość zmiany profilu jazdy (np. w górach aby hamować silnikiem). Nawigacja reagowała na sytuacje na drodze lepiej niż google Maps... :duh:


Widać, ze auto jest dobrze przemyślane.

 

Spalanie faktycznie na dobrym poziomie (benzyna).

Planuje standardowe zawieszenie bez tylnej osi skrętnej wiec każda dobra opinia o takiej konfiguracji upewnia mnie o dobrym wyborze.

Czy są jakieś wytyczne BMW odnośnie „docierania” silnika?

Opublikowano

Pamiętaj, ze przy jeździe 150-170 będzie to już 14+ pewnie.


Docieranie - jest info w instrukcji. Chyba pierwsze 2.500km do 4500obr.

Opublikowano (edytowane)

Co do zawieszenia to moje obserwacje sa takie ze tylna os skretna powinna delikatniej reagowac podczas jazdy a znacznie bardziej skrecac podczas parkowania i wtedy byloby idealnie - tak jak jest np. w SQ7 ktore uzytkowalem przez prawie 2 lata :) ale jest info z ASO ze ma byc aktualizacja .

Pneumatyka dziala bez zarzutu ,jednak mnie denerwuje ze przy przejsciu z trybu komfort w sport indyvidual pomimo skonfigurowanego zawieszenia na komfort auto obniza sie. Na maksa wnerwia mnie ze auto zawsze domyslnie uruchamia sie w trybie komfort a nie w moim ustawionym sport idyvidual lub w ostatnim ustawionym przed zgaszeniem auta.

Swoja droga to bardzo brakuje trybu w pelni idywidualnego jak jest np. w Audi gdzie wszystko mozna ustawic osobno pod siebie lacznie z osobnym ustawieniem glosnosci wydechu niezaleznie od trybu silnika.

Jak dla mnie w tego rodzaju aucie to pneumatyka i skretna os to absolutny must have.

Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Fino zawsze mozna zakodowac rakie rzeczy jak tryb jazdy w ktorym sie uruchamia auto i wiele innuch dupereli;) ciekawe czy dla g30 bedzie tez jakas aktualizacja bo faktycznie np w a6 q7 jak skreca na pakingu to kola tylne roboa wrazenie faktycznego zakrecania a w g30 nie zauwazylem ze sie nawet skrecaja...
Opublikowano

Tylko troche slabo w nowym aucie zaczynac od kombinowania i kodowania oczywistych rzeczy ... o gwarancji nie wspominajac

Co do skretnej tylnej osi to w Audi tez nie widac tego na postoju , trzeba powoli jechac , jezdzilem przez prawie 2 lata SQ7 i niewiem jakim cudem zrobili tak zwrotne i latwe do parkowania auto , zreszta o 15 cm dluzsze od g05.

Tam to naprawde funkcjonuje idealnie , mam nadzieje ze w bmw to poprawia.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Kodowanie nie ma wplywu na gwarancje, zaznaczasz tylkp opcje ktore sa juz i tak wkodowane w samochodzie tylko szpec w bmw roboac program do samochodu zaznaczyl je tak o tak;) a wszystko jest w pamoeci auta. To.tak jal ustawialbys windowsa czu androida. Dzwonek taki, tapeta taka.;)
Opublikowano
Pamiętaj, ze przy jeździe 150-170 będzie to już 14+ pewnie.


Docieranie - jest info w instrukcji. Chyba pierwsze 2.500km do 4500obr.

 

robiłem test 40i to przy 140 pali 11,1l, zrobie przy 170, obstawiam max 12,5l, z tym docieraniem to ciekawe W salonie (i to nie jednym) mówią niema takiej potrzeby -silniki są docierane w fabryce. Mam obecnie 1500km przejechane i oczywiście staram sie nie ciagnąć silnika na maxa bo ma się poukładać dobrze, ale jadąc na automacie w trybie komfort to przy delikatnie mocniejszym przyspieszaniu jest 4500obr, a co dopiero przy mocniejszym, bardzo ciężko widzę jazdę nacodzień po mieście i wiochach przez 2500km nie przekraczając 4500obr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.