Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak rzeczywiscie smiesznie to zabrzmiało kiedy pisze o roznym postrzeganiu przez nas motoryzacji a wybralismy ten sam model. :lol: Konfigurowalismy jednak bardzo roznie i styl jazdy chyba tez mamy rozny bo ja moim dieselem nie mam takiego zasiegu jak Ty benzyna :duh:
  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Srednio okolo 12l wiec chyba bez jakiejs rewelacji (na forum ktos pokazywal srednia 7,6 w 30d) - dojezdzam autostrada do firmy i kawalek miastem i jade zazwyczaj 145-150 na tempomacie. Moze to ten o 3 litry wiekszy bak... ;).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Srednio okolo 12l wiec chyba bez jakiejs rewelacji (na forum ktos pokazywal srednia 7,6 w 30d) - dojezdzam autostrada do firmy i kawalek miastem i jade zazwyczaj 145-150 na tempomacie. Moze to ten o 3 litry wiekszy bak... ;).

 

Ja przejechałem dopiero 2000km moja X5 ale spalanie przedstawia sie podobnie do Twojego.Miasto (Warszawa) 11-13l, trasa - wyglada na to ze minimum 9-10l ale realnie gdy na tempomacie jest 160km/h mniej niz 12l/100km nie chce byc. Srednio powiedziałbym wiec ze pali 12l na setke chociaz od wyjazdu z fabryki komputer pokazuje narazie 13,5l/100. :roll:

Porownujac z 3 litrowa benzyna, pod moją nogą, w 640i to X5 M50D pali 2-3litry mniej w miescie i tyle samo w trasie.

Generalnie nie jeżdzę w jakiś szalony sposob i wyniki powyzej odnosza sie do zwykłej jazdy. Gdy cisnę 640i w trasie to spalam 17-18l/100 a jadac 180-200km/h X5 widze ze bedzie podobnie.

Dla porownania przejechałem jakies150kkm w swoim zyciu F10 520D i srednio było 7-7,5l/100km a jak ostro bym nie jechał nie przekraczałem 10/l/100.

No i ciekawostka z dawnych czasów ( moze jezdziłem troche ostrzej niz obecnie) w X5 E70 4,8i 355KM na autostradzie/w trasie spalałem jakies 15 do 25l na 100km, w miescie podobnie i...od tej pory nie myslałem juz o połaczeniu benzyny i suva. Ta E70 nie jechała jakos zbyt szybko, osiagi powiedziałbym były umiarkowane, a jednak przy "butowaniu" miałem problem zeby do Poznania bez tankowania dojechac. Znajomy przewiozł mnie GLE 63 AMG. To rzeczywiscie jedzie i chciałbym miec taki silnik ale...w S Coupe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja już zdążyłem nalatać 30d 10kkm i średnie spalanie mam 9,7l/100km. Tyle, że jak nietrudno się domyślić po przebiegu sporo jeżdżę autostradami (oczywiście DE :lol: ) i prędkości >180 nie są niczym dziwnym. Wersja 50d musi naturalnie spalić nieco więcej...

Kiedy "latam wokół komina" to spalanie spada zapewne sporo poniżej 8l/100km bo po zatankowaniu do pełna potrafi mi się pokazać zasięg na poziomie 1300km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja już zdążyłem nalatać 30d 10kkm i średnie spalanie mam 9,7l/100km. Tyle, że jak nietrudno się domyślić po przebiegu sporo jeżdżę autostradami (oczywiście DE :lol: ) i prędkości >180 nie są niczym dziwnym. Wersja 50d musi naturalnie spalić nieco więcej...

Kiedy "latam wokół komina" to spalanie spada zapewne sporo poniżej 8l/100km bo po zatankowaniu do pełna potrafi mi się pokazać zasięg na poziomie 1300km.

 

No to musze przeczekac to docieranie i licze na to ze wiecej niz litr do dwoch od Twojego wyniku nie bedzie :roll:


PS Na moje pocieszenie potrafie sie poruszac tym samochodzem spalajac 5-6l/100km. Jest tak gdy jade 60-80km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To "na pocieszenie" napiszę, że cały zbiornik na trasę WAW-SZZ to było raz za mało... Musiałem zatankować na BP w Gorzewie.

No ale można spalić też 5l/100 jak piszesz... Tylko po co :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To "na pocieszenie" napiszę, że cały zbiornik na trasę WAW-SZZ to było raz za mało... Musiałem zatankować na BP w Gorzewie.

No ale można spalić też 5l/100 jak piszesz... Tylko po co :lol:

 

Dobrze, ze tak piszesz bo zaczynałem juz kombinowac czy by sie na jakis kurs ecodrivingu nie zapisac :roll:

Jakos mi ta jazda o kropelce od czasu 520D nie idzie. Chyba wypozycze sobie X5 40i i sprawdze jak to dokładnie ze mna teraz jest :duh: .

Opublikowano

Moje 50d pali podobnie jak Michael1916 , no moze ciagnac sie w trasie drogami lokalnymi schodzi do 8 -9l ale miasto zawsze wychodzi miedzy 11 a 13. Ja nie wiem jak to jest mozliwe zeby 40i w G05 spalala takie ilosci jak pisza niektorzy , moze patrza na oszukujacy komputer zamiast przeliczyc realnie ? a moze popuszczaja wodze fantazji ? albo naprawde sa mistrzami ecodrivingu :cool2:

Dla porownania benzynowe X3 G01 30i z silnikiem 2.0i ktorym porusza sie glownie zona pali wiecej - normalnie czary :roll: :shock:

Moje obydwa przyklady to jazda typowo miejska ale bez wiekszych korkow i wokol komina .

Na pocieszenie przypominam sobie moje poprzednie auto F86 X6M ktore w podobnych warunkach ekploatacji srednio wciagalo miedzy 20,5 a 21,5l.

Co drugi , trzeci dzien tankowanie :mad2:

Jako ciekawostke dodam jeszcze ze F15 25d palilo praktycznie tyle samo co G05 50d :duh:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Widzę, że macie problem z moimi danymi odnośnie 40i i jednym słowem zarzucacie mi kłamstwo ;). Zatem poniżej właśnie zrobione zdjęcie ze zużyciem od dnia odbioru samochodu. Nie jestem fantastą, posiadam X5, nie jestem mistrzem ekodrivingu. Nie rozumiem Waszych zarzutów, że auto za mało pali? Przecież to nie moja skromna osoba jest za to odpowiedzialna ;).


Fino - wprowadzam każde tankowanie w Road Trip - i wynik jest dokładnie taki sam (różnica 0,05l na 100km/h z całości przebiegu).


I niestety muszę Was zmartwić - poruszam się po zakorkowanym Wrocławiu, nie jeżdżę wolno i chętnie sprawdzam jak jeździ auto w porównaniu z innymi :mrgreen: (nie jeżdżę jednak autostradą 180-200, żeby była jasność - zazwyczaj poruszam się 145-150). Jedyna typowo ekodrivingowa jazda to wyjazd w Alpy z boxem, o którym zresztą tu pisałem. Spalanie z tego wyjazdu było jednak i tak na poziomie średniej z tego co pamiętam (albo minimalnie mniej - 11,9).


Nie korzystam także ze start-stop i za każdym razem go wyłączam. Tankuję tylko 95-kę, więc nie jest to jakiś magiczny wpływ 98ki.


Przed odbiorem samochodu sprawdzałem spalanie u użytkowników zza oceanu i mieli podobne a często lepsze wyniki więc dla mnie ten wynik nie jest jakimś szałem, a bardziej lekkim rozczarowaniem. Liczyłem na niższe spalanie na autostradzie (ale kolega Lamer miał rację, że nie ma szans poniżej 10l), ale w sumie jakbym nie jechał i tak zawsze są to okolice 12. Ktoś podawał prędkości obrotowe M50d - dla 40i, są bardzo podobne i moze tu jest złoty środek - są to różnice rzędu 100obr,/min. Przykładowo 150km/h to około 2350 obr. z tego co pamiętam.



22b1014e36fa1288med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@BigCactus ma po czesci racje. 8 biegowy automat powoduje, ze przy plynnej jezdzie obroty sa podobne i benzyna spala tylko nieco wiecej paliwa. Na moje oko litr do maks 2. Sytuacja diametralnie sie zmnienia jak jezdzimy dynamicznie po miescie lub po trasie z czestym przyspieszaniem. Wykastrowany z obrotow diesel ogranicza skutecznie maksymalne spalanie powodujac jego znaczne zmniejszenie w porownaniu z silnikiem benzynowym, ktory bardzo chetnie wkreca sie na duzo wyzsze w porownaniu z dieslem obroty powodujac ze benzyna nie zuzywa ale chleje paliwo w ogromnych ilosciach. ps. jazda po miescie jezdzie nie rowna. Wszystko zalezy od ilosci startow oraz zatrzyman oraz jak dynamicznie startujemy podczas takiej jazdy.
Opublikowano
Widzę, że macie problem z moimi danymi odnośnie 40i i jednym słowem zarzucacie mi kłamstwo ;). Zatem poniżej właśnie zrobione zdjęcie ze zużyciem od dnia odbioru samochodu. Nie jestem fantastą, posiadam X5, nie jestem mistrzem ekodrivingu. Nie rozumiem Waszych zarzutów, że auto za mało pali? Przecież to nie moja skromna osoba jest za to odpowiedzialna ;).


Fino - wprowadzam każde tankowanie w Road Trip - i wynik jest dokładnie taki sam (różnica 0,05l na 100km/h z całości przebiegu).


I niestety muszę Was zmartwić - poruszam się po zakorkowanym Wrocławiu, nie jeżdżę wolno i chętnie sprawdzam jak jeździ auto w porównaniu z innymi :mrgreen: (nie jeżdżę jednak autostradą 180-200, żeby była jasność - zazwyczaj poruszam się 145-150). Jedyna typowo ekodrivingowa jazda to wyjazd w Alpy z boxem, o którym zresztą tu pisałem. Spalanie z tego wyjazdu było jednak i tak na poziomie średniej z tego co pamiętam (albo minimalnie mniej - 11,9).


Nie korzystam także ze start-stop i za każdym razem go wyłączam. Tankuję tylko 95-kę, więc nie jest to jakiś magiczny wpływ 98ki.


Przed odbiorem samochodu sprawdzałem spalanie u użytkowników zza oceanu i mieli podobne a często lepsze wyniki więc dla mnie ten wynik nie jest jakimś szałem, a bardziej lekkim rozczarowaniem. Liczyłem na niższe spalanie na autostradzie (ale kolega Lamer miał rację, że nie ma szans poniżej 10l), ale w sumie jakbym nie jechał i tak zawsze są to okolice 12. Ktoś podawał prędkości obrotowe M50d - dla 40i, są bardzo podobne i moze tu jest złoty środek - są to różnice rzędu 100obr,/min. Przykładowo 150km/h to około 2350 obr. z tego co pamiętam.



22b1014e36fa1288med.jpg

No co Ty nikt nie zarzuca klamstwa - to zwykla Polska zazdrosc :wink:

Moze rzeczywiscie inne warunki , u mnie jest mnostwo krecenia sie po okolicy co wiaze sie z wieloma uruchomieniami aut ( wielokrotne pokonywanie krotkich odcinkow ) Juz nie porownuje z dieslem ale zeby G05 40i palilo mniej niz G01 30i :shock:

Nie wspominam o X3 M40i ( a to praktycznie ten sam silnik co w G05 40i ) ktorym jezdzilem kiedys przez tydzien i miasto wychodzilo mi ok. 15 - 16l. a trasa autostrada zwawo podobnie , bylismy z kumplem zdziwieni ze na trasie Wawa-Poznan i z powrotem spalanie bylo tylko ok. 2 litry mniejsze niz w moim F86 X6M

Ja mam w G05 kompa ustawionego na kasowanie po kazdym tankowaniu i pokazuje zawsze od 10,5l do 11.9 a pali realnie litr wiecej .

P.s.

Jeszcze jakbys mogl po krotce powiedziec jak tu wrzucic zdjecia to wrzuce swoje - trzeba wrzucic najpierw na jakas strone typu "fotosik" ?

Bo bezposrednio z kompa czytelefonu cos mi nie idzie.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Na pewno krotkie odcinki generuja wyzsze spalanie. A M40i nie da sie jeździć spokojnie ;).


Co do zdjęć ja korzystam z fotosika - jest tam opcja dodaj zdjecie. Wybierasz zdjecie z galerii w telefonie i zapisujesz. Pozniej zmieniasz tylko opcję na 'fora dyskusyjne' i przeklejasz link do posta :cool2: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie ze spalaniem wszystkich moich obecnych i wczesniejszych samochodow jest jak u Fino. Benzyna zawsze pali mi 30-50% wiecej niz diesel w zaleznosci od obciazenia.

BigCactusie nie twierdze ze majstrowałes w fotoshopie przy swoim zdjeciu z komputera pokładowego tylko twierdze, ze jezdzisz w innych warunkach i inaczej niz my. Ja mam na kompie srednia 13,5 ale srednia predkosc cos ok.35km/h a nie 60 jak u Ciebie. Pisałem wczesniej ze srednia w moim F13 640i to 14l/100km a przeciez seria 6 z napedem na tył, wazaca poł tony mniej od X5 nie moze palic tyle samo co G05. Roznica tkwi w stylu i warunkach jazdy.

Roznice w zuzyciu paliwa mozna omawiac gdy jezdzi ten sam kierowca.

Opublikowano (edytowane)

A tak to u mnie wyglada

89dfa028965e66eamed.jpg

A tak od nowości

d07ed7a925cafa13med.jpg

BigCactus dzieki za szkolenie :)

Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie screeny Fino pokazuja jasno to o czym pisałem. Srednia predkosc połowe mniejsza niz u BigCactusa a spalanie podobne.
Opublikowano
Polecam (założony zresztą przez naszego kaktusa?) wątek: https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1555517

Tylko pamiętajcie, że oni podają często w milach na galon...

Są tacy, którzy mają 20l/100km (14,1 mpg) a w Stanach raczej nie latają 200km/h!

 

To ten sam BigCactus :mrgreen: . Watek zalozylem zreszta po naszych rozmowach przed odbiorem ;).


Sa tez tacy co podaja 27 mpg czyli okolo 8,71l ;). Moja srednia to 19,4 mpg.

 

Dla mnie screeny Fino pokazuja jasno to o czym pisałem. Srednia predkosc połowe mniejsza niz u BigCactusa a spalanie podobne.

 

Jeszcze przed chwila bylem kapeluszem i mistrzem ekodrivingu a teraz awansowalem na goscia z fast&furious ;) ;) ;).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@bigcactus czytaj ze zrozumieniem. Nikt nie pisze ze jezdzisz szybko tylko ze jezdzisz w zupelnie innych warunkach. Predkosci z twojego komputera pokazuje ze jezdzisz glownie poza miastem bo osiagniecie takiej sredniej w miescie jest niemozliwe nawet w mniejszych miejscowosciach, nawet motorem przeciskajac sie miedzy autami takiej predkosci nie wykrecisz.
Opublikowano

Slonik40 - Naprawde ciezko zauwazyc 3 (trzy) usmiechniete buzki?? Troche luzu Panowie.


A moja codzienna trasa to 50% miasto 50% poza, a dokladnie autostrada, ktora to wlasnie mocno podbija srednia predkosc. Nie jest to droga pod miastem, gdzie spalanie jest 8-10l i zaniza wynik.


Pamietajmy, ze srednia predkosc obejmuje tez wyjazdy na wakacje. Bez nich z ostatniego baku milem srednia dokladnie 39,5km/h. Zatem zadna przepasc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mały update. Spojrzałem dzis do komputera i okazało sie ze troche was koledzy oszukałem. Srednie spalanie z dystansu od wyjazdu z fabryki mam rzeczywiscie, tak jak mowilem, 13,5l/100km ale srednia predkosc to tylko 27km/h. Teraz mam przejechane 200km od tankowania tylko po miescie srednia tez 27km/h a spalanie 12l/100km.
Opublikowano

A to dla bezpośredniego porównania benzyny z benzyna ;)

Dodam ze auto pod nie najcięższa noga kobiety X3 G01 30i 2.0l

e06f1683928ecc86med.jpg

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Wlasnie dlatego po f25 20xi gdzie średnie u mamy przy spokojnej jeździe to 11,9 G01 zamówiliśmy z 25d, a nie 30i. Niestety te małe silniki palą kosmiczne ilości paliwa. U siebie po 18kkm mam w 3.0 V6T 12.1 średnią, a rolki i codzienne latanie autobaną po 180-220 to norma. 540xi na teście średnio spaliła 13,5, co moim zdaniem było wynikiem całkiem Ok :)
Opublikowano (edytowane)

Zeby byla jasnosc , nikt tu nie narzeka na wysokosc spalania , a co do silnika 30i to chodzi tak dynamicznie , plynnie , cicho i liniowo oddaje moc ze w zyciu nie zamienilbym go ( nawet jakby palil jeszcze wiecej ) na 20 czy 25d ktory dla mnie osobiscie jest porazka ( jak wszystkie 4 cylindrowe diesle BMW ) , klekocze , trzesie sie cala buda , wcale nie jest ekonomiczny , w moich warunkach spalanie podchodzi pod 11l. ( G01 20d ) wiec do 13 w 30i to juz nie daleko. Mialem ten motor w F15 Zony i nawet kobieta nie bedaca demonem predkosci stwierdzila ze auta z marniejszym silnikiem nie mielismy nigdy.

A palil tyle co G05 M50d.

Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Być może wysokie spalanie jest rzeczywiście znamienne dla wysilonych 4 cylindrowych jednostek. Znajomy chciał kupić ostatnio Volvo V60 z silnikiem T6 (4 cylindrowy, 300 KM około), ale po krótkim researchu okazało się, że pali po 16-18l... i skierował swoje oczy ku X3 M40i.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Małe, wysilone silniki palą dużo jak zaczyna się je "cisnąć". Ale nawet pod niebyt ciężką nogą potrafią spalić znaaaacznie więcej niż obiecywał producent czego przykładem jest samochód mojej żony, który ma mniejszą pojemność silnika niż poprzedni (ale za to turbo), praktycznie taką samą moc jak poprzedni a pali dużo więcej...

Jednak akurat moje F15 25d paliło około 1L/100km mniej niż G05 30d. Może na razie za mały dystans (10kkm) by to porównać więc z ostatecznym werdyktem poczekam na kilkadziesiąt kkm przebiegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.