Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moim zdaniem nie należy definitywnie skreślać leasingu tylko poczekajmy na wiążące stanowisko Ministerstwa Finansów gdyż podczas prac w sejmie pojawił się zapis, z którego wynika, że kosztem przy sprzedaży samochodu osobowego może być wydatek poniesiony na jego nabycie tylko w części nieprzekraczającej limitu 150 tys. zł i dodatkowo pomniejszony o dokonane już odpisy amortyzacyjne. Oznacza to , że kupując drogi samochód i następnie sprzedając go, np.: (po roku) zapłacimy potężny podatek. Ale powyższe rozwiązanie powoduje, że leasing samochodu kosztującego ponad 150 tys. zł będzie nadal dużo korzystniejszym rozwiązaniem niż zakup – chodzi tu przede wszystkim o krótki okres finansowania (np.: 2 lata) połączony z wysokim wykupem, ale nieprzekraczającym 150 tys. zł, co sumarycznie pozwoli na większe oszczędności podatkowe. Najpierw zaliczamy część kosztów związanych z leasingiem (proporcjonalnie do kwoty 150 tys. zł), a następnie amortyzujemy w całości auto wykupione po zakończeniu umowy (lub zaliczamy w koszty niezamortyzowaną część w chwili jego sprzedaży).
  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
G30 jeżdżę na co dzień więc nie sprzedam, ale żonie kończy się leasing na Sportage więc zamawiam dla żony X7 G07.
Opublikowano


Ja chciałem przed zmianą przepisów wziąć nowe X3 M40i (do tej pory zawsze brałem poleasingowe z Niemiec), niestety nie znalazłem kupca na moje M550d i zrezygnowałem.

 

Ciekawi mnie skąd taka chęć zmiany z M550d na x3 m40i, czyli na "niższą" klasę, kombi na suv, oraz diesel na benzynę.

Czy jest tak, że pomimo posiadania mocnego diesla i tak ciągnie do benzyny (dźwięk, kultura, obroty)?

W podobnych pieniądzach mogło by być nowe 540d z lepszymi osiągami od x3 m40i oraz mniejszym zużyciem paliwa lub x3 40d:?:

Opublikowano
Ja jechałem X3 M40i i w pełni rozumiem kolegę :cool2: . Czasami znaczenie maja nie tylko ułamkowe różnice w przyspieszeniu ale także niemierzalne aspekty (dźwięk silnika, etc).
Opublikowano


Ja chciałem przed zmianą przepisów wziąć nowe X3 M40i (do tej pory zawsze brałem poleasingowe z Niemiec), niestety nie znalazłem kupca na moje M550d i zrezygnowałem.

 

Ciekawi mnie skąd taka chęć zmiany z M550d na x3 m40i, czyli na "niższą" klasę, kombi na suv, oraz diesel na benzynę.

Czy jest tak, że pomimo posiadania mocnego diesla i tak ciągnie do benzyny (dźwięk, kultura, obroty)?

W podobnych pieniądzach mogło by być nowe 540d z lepszymi osiągami od x3 m40i oraz mniejszym zużyciem paliwa lub x3 40d:?:

 

Przed M550d miałem X3 F25 20d w którym przeszkadzała mi głośność w kabinie i mała moc. Na tamtą chwilę 5er wydawała mi się super, jednak jeżdżę praktycznie wyłącznie po mieście i 5er ze swoim niskim zawieszeniem i ogromnymi felgami nie spisuję się najlepiej. Dodatkowo dźwięk silnika jest kiepski (mimo wspomagania przez głośniki).

Opublikowano
Ja jeździłem tylko M50d i to już długo po zamówieniu "w ciemno" samochodu dla siebie.

Ale znając charakterystykę silników to 40i trzeba będzie "kręcić" na wysokie obroty by dostrzec różnicę względem 30d. Diesel idzie "momentem" od samego dołu i daje często (złudne) wrażenie, że jest znacznie żwawszy od porównywalnej benzyny.

 

Zgadzam się. Żona miała kiedyś X3 F25 28i, (2.0 turbo 245 KM) i dołem to w ogóle nie ciągnęło. Trzeba był na miasto od razu ustawiać skrzynię na sport aby się dało jeździć. Na wysokich obrotach bajka :8) , ale dół tragiczny. Podobnież jednak 40i to inny świat i do X5 pasuje - test na yt z USA.

Opublikowano


Bedzie w X7 2 litrowa benzyna? Na X5 raczej się nie zdecydujemy ze względu na niską różnicę w cenie, tak samo doposazona X5 40i i X7 40i było jakieś 20 tys zł różnicy przed rabatem po rabacie ta różnica jeszcze bardziej się zaciera przy łącznej cenie auta i jeszcze do tego będzie w najmie z bardzo wysokim wykupem ponad 50% to różnica albo będzie kilka tys albo jej w ogóle nie będzie tak więc wybieramy G07 jest bardzo dobrze doposażone w standardzie jest szklany dach panoramiczny, dostęp komfortowy, head-up, klima 4 strefowa,active protection i kluczyk z wyświetlaczem lcd, w X5 te wszystkie opcje wymagają dopłaty.

Tym bardziej że X5 ma czwartą generację i masę tego jezdzi po ulicach a X7 dopiero wchodzi i to będzie rodzynek na ulicach.

 

Różnic w wyposażeniu jest więcej (nie chce mi się dokładnie sprawdzać): skóra merino rozszerzona, pneumatyka, 7 miejsc, większe felgi/mniejsza dopłata do 21-22", adaptive led, telefonia kom., siatka oddzielająca bagażnik, izolacja szyb, listwy drewniane itd. Różnica w cenie po doposażeniu pomiędzy X5 i X7 to 0 zł :8)

Opublikowano

mam prośbę do osób, które nie mają laserów - możecie pokazać/napisać jak wygląda kierunkowskaz w przedniej lampie przy adaptacyjnych LEDach?

nie jest to dla mnie jednoznaczne na podstawie zdjęć w sieci...a niestety laserów w 30d nie można zamówić.

Opublikowano
Witam, czy ktoś jeździł może X5 w konfiguracji 22 całe koła i zwykle zawieszenie nie pneumatyczne ? Ja jeździłem tylko m50d na kołach 21 cali z zawieszeniem Mperformace i było bardzo twardo chodź do wytrzymania .
Opublikowano
mam prośbę do osób, które nie mają laserów - możecie pokazać/napisać jak wygląda kierunkowskaz w przedniej lampie przy adaptacyjnych LEDach?

nie jest to dla mnie jednoznaczne na podstawie zdjęć w sieci...a niestety laserów w 30d nie można zamówić.

 

Kierunkowskazy świecą w bocznej, zewnętrznej częsci lampy - nie jak pasek w laserach. w miarę możliwości zrobię zdjęcie.


Za to same światła - bomba :cool2: . Dzisiaj chyba podświetliły mi nawet sarny na polu jak jechałem, albo po prostu tak dobrze świecą ;).

Opublikowano

Kierunkowskazy świecą w bocznej, zewnętrznej częsci lampy - nie jak pasek w laserach.

 

tego się obawiałem;/

niestety na razie w 30d nie ma innej możliwości.


pocieszające jest, że większości czasu nie ustępują (podobno) jakością oświetlenia drogi wersji z laserem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, czy ktoś jeździł może X5 w konfiguracji 22 całe koła i zwykle zawieszenie nie pneumatyczne ? Ja jeździłem tylko m50d na kołach 21 cali z zawieszeniem Mperformace i było bardzo twardo chodź do wytrzymania .

 


Tak jak pisałem wczesniej jezdzilem M50D z zawieszeniem M proff i kołami 22' i komfort był dla mnie nieakceptowalnie niski.

Jezdzilem tez 30D na 22' z pneumatyka i komfort był bardzo wysoki a prowadzenie, szczegolnie w trybie sport, lepsze niz oczekiwałem od tej eielkosci suva. Zamowiłem ostatecznie 21', zwykle opony(nie runflat) z pneumatyka i skretna tylna osia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnosnie narxekan ktoregos z kolegi na stabilnosc przy wyzszych predkosciach generalnie mam wrazenie ze wszystkie nowe bmw maja problem z wiatrem przy wyzszych predkosciach. Byly narzekania na g30, nowa x5, x3, serie 7 a takze na nowa m850i (jest o tym w te sie na YouTube zrobionym przez marek drives). Ja jako posiadacz g30 tez tego ostatnio doswiadczylem. O ile jak do tej pory moja niunia jezdzila bardzo stabilnie tak ostatnio spotkala mnie bardzo przykra niespodzianka. Jadac okolo 180km/h a1 w kierunku lodzi mniej wiecej na wysokosci Torunia jak sa te ekrany przeciw wiatrom to w pewnym momencie wiatr mnie doslownie wypchnal na polowe drugiego pasa i musialem sie nieco napocic aby auto wyprostowac. Dobrze ze nic nie jechalo na drugim pasie bo moglo by byc nieciekawie. Byly to ze 2 moze 3 momenty a pozniej auto juz jechalo bardzo stabilnie takze podejrzewam ze zachowanie to wynika ze specyficznych warunkow byc moze spowodowanych konczeniem sie lub rozpoczynaniem ekranow. Takze koledzy radze uwazac zeby nie skonczylo sie to zle.
Opublikowano

Ja dzisiaj miałem okazje wypróbować samochód na śniegu i bardzo śliskiej nawierzchni. Auto zachowuje się genialnie i bardzo pewnie. Napęd xdrive - bomba, bez uslizgow, a jako porównanie mam audi z quattro w domu. Trochę bałem się szerokości opon ale chyba niepotrzebnie. Duża masa generuje wystarczający nacisk.


Chce jeszcze sprawdzić jak zachowuje się samochód na granicy przyczepności i po jej stracie, ale to zostawię na bezpieczne miejsce.

Opublikowano

Jestem chyba jedyny na razie na forum z 40i w X5. Jak na razie zrobiłem 965 km, więc wyniki nie są jeszcze miarodajne:


- całkowite średnie zużycie do tej chwili: 11,8

- trasa z boxem 600km w góry: 11,9-12,5 - w większości 140km/h na autostradzie + kilkadziesiąt km dojazdowych

- miasto: mega zakorkowane bardzo duże polskie miasto przy jeździe w godzinach szczytu: 13-15,5. Ta druga wartość do 5km w 25min.

- 80-100km/h poza miastem: 7-9l. Jechałem tak raz i szybko nie powtórzę testu :mrgreen: .

- dojazd do pracy: 20km autostradą + 2-3km dojazdu w mieście: 11-12.


Nie zrobiłem jeszcze typowej trasy wakacyjnej autostradą bez boxu. Ale stawiam na około 1,5l mniej niż z boxem.


Co ważne, bardzo szybko spada spalanie po przejechaniu pierwszych 10-15km.


Jestem pod ogromnym wrażeniem silnika i jego pracy, brzmienia - różnica pomiędzy comfort a sport jest ogromna i dokładnie na to miałem nadzieję. Silnik zbiera się niesamowicie jak na masę samochodu. Wyprzedzanie, etc. - bomba. Na pewno duża zasługa także świetnej skrzyni. Silnik ma dwie turbiny i nie widzę żadnej różnicy w stosunku do diesla (50d to inna bajka pewnie i piszę o zwykłych silnikach). W Sport/sport plus muśnięcie gazu daje reakcję - szacunek dla BMW :cool2: .


Do prywatnego użytku w zakupie do domu pewnie wziąłbym standardowo/bezpiecznie 30d, a tak mogę być beta testerem :mrgreen: .


Poczytaj opinie użytkowników tego slnika w serii 5, 6 i 7 - im więcej opinii tym bezpieczniejszy wybór. Każdy jeździ inaczej. Silnik zachęca to wkręcania go co chwilę wysoko - brzmi rewelacyjnie :cool2: . Ale na pewno nie zobaczysz 7l na 100km w mieście :mrgreen: . Ja liczę na rozsądne spalanie i inne korzyści (np. trochę funu :) ) wynikające z rzędowej benzyny z dwoma turbinami - liczyłem na 12-14 w mieście i 9-10 na autostradzie. Jak na razie jest około 1l więcej i jest poziom wciąż bardzo ok.

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie . Czy ktoś jeździł w Warszawie z silnikiem benzynowym 40i czy można gdzieś w Warszawie bądź okolicach odbyć jazdę próbna ? Bo wszędzie są 50d i 30d . Z góry dziękuje za pomoc .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.