Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wydaje mi się, że to raczej brak zatowarowania magazynow wynikająca z początku produkcji. Co chwile coś wpada w ograniczenia i termin odbioru wyskakuje marzec/kwiecień.
  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym brakiem zatowarowania to na jedno wychodzi. Maja wiecej zamowien niz dostepnych układow wiec ograniczaja dostepnosc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jednak biorę lasery, zupełnie inny wygląd klosza, inaczej to wygląda...


pytanie o felgi


na lato :


o myślicie:


X5 G05 z pneumatyka

40i

22'' 742 M bicolour - to nie są wedle twierdzenia niektórych run-flay

ktoś się orientuje jakie opony do niego wsadzą ? - odbiór auta - koniec marca 19 r.


ewentualnie


21'' 741 M Bicolour - mixy i run flaty


??


na zimę w przyszłym roku kupię jakieś 20 '' felgi.

 

Felgi to w duzej mierze rzecz gustu. Mi sie podobaja te 21' 741 M Bicolor wiec takie bede miał. Przy okazji jest to jakis kompromis bo 22cale jednak wydaja sie ograniczac mozliwosci pokonywania pewnych przeszkod przez ciezkiego suva.


P.S Jestes pewien ze chcesz miec benzyniwy silnik w tym olbrzymim suvie? Spalanie bedzie bardzo wysokie, zasieg słaby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
P.S Jestes pewien ze chcesz miec benzyniwy silnik w tym olbrzymim suvie? Spalanie bedzie bardzo wysokie, zasieg słaby.

We mnie "serce i rozum" walczyły mocno podczas konfigurowania samochodu! Jednak o ile mógłbym się pogodzić ze spalaniem to kwestia zasięgu przeważyła. Nie bawi mnie tankowanie 4 razy podczas wyjazdów na narty ani tym bardziej jazda "emerycka" by jakoś się doczłapać na 2 zbiornikach ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie. Ciagłe uwazanie na spalanie i planowanie tankowan jest bardzo irytujace. Jadac autostrada zastanawiac sie czy jak pojade 200km/h to dojade do stacji nie brzmi dla mnie jak komfort podrozowania.
Opublikowano

Chyba trochę przesadzacie ;). Najwieksza roznica w spalaniu bedzie w cyklu miejskim. Na trasie 40i spokojnie zrobi miedzy tankowaniami >700 km jadac szybko, jadąc do 140km/h pewnie ponad 800. 40i ma tez wiekszy bak - o pare litrow ale zawsze to cos ;).


Tez sie wahalem odnosnie silnika, ale po przejechaniu sie tym silnikiem w 6GT i opiniach mechanikow z BMW - przestalem :). Oczywiscie znam 30d i wiem, ze to także super konstrukcja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wątpię byś przy szybkiej jeździe autostradą zrobił na jednym zbiorniku więcej niż 400km...
Opublikowano

Spalanie, które podałeś to ponad 20l na 100km. Wiec pytanie co rozumiemy przez szybka jazdę? Żeby tyle spalić musiałbyś jechać z prędkościami pod 200 non stop. I w 30d także nie przejedziesz wtedy 800km... Dla mnie szybka jazda w trasie to 140-160 stałe co i tak jest ciężkie do uzyskania.


Niewiele lżejsza 6GT z tym samym silnikiem paliła przy 140km/h 8,5l/100km a przy 160 9,5. X3 M40i podobnie. Silnik 40i ma max moment dostępny od 1500 obr. i w trasie w połączeniu z 8 biegowa skrzynia daje to dobre efekty.


Może już w piątek zrobię pierwsza trasę to podzielę się spalaniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi się zdarza "latać" po 200/h po "autobanach". Wtedy nawet moje obecne 25d potrafi zechlać 12l/100km.

No ale nie ma co gdybać. Jeżeli samochody dostaniemy zaraz po Świętach to się niedługo przekonamy jak jest w realu.

W drugim tygodniu stycznia będę miał trasę około 2kkm więc wszystko się wyjaśni. Mam tylko nadzieję, że do tego czasu zdążę przejechać chociaż te 2kkm by wstępnie dotrzeć silnik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tak pisze o tym spalaniu bo posiadam F13 640i. Samochod jest o pół tony lzejszy od G05, ma naped tylko na jedna os i aerodynamike "troche" lepsza niz ten SUV a wiem jakim zasiegiem dysponuje. Mysle rownież, ze potrafie sobie wyobrazic jak to by było gdybym zamówił G05 z benzyna i miałbym brac potem moje coupe w trase jako ten oszczedniejszy wóz :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba trochę przesadzacie ;). Najwieksza roznica w spalaniu bedzie w cyklu miejskim

 


Nie moge sie z tym zgodzic. Najwieksza roznica bedzie na szybko pokonywanej autostradzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tak pisze o tym spalaniu bo posiadam F13 640i. Samochod jest o pół tony lzejszy od G05, ma naped tylko na jedna os i aerodynamike "troche" lepsza niz ten SUV a wiem jakim zasiegiem dysponuje. Mysle rownież, ze potrafie sobie wyobrazic jak to by było gdybym zamówił G05 z benzyna i miałbym brac potem moje coupe w trase jako ten oszczedniejszy wóz :lol:

Pochwalisz się ile to twoje cudo spala przy szybkiej jeździe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W miescie, co jest pojeciem bardzo pojemnym wiec moze lepiej powiem, że na co dzien spalam 13-16l na 100km chyba ze troche poszaleje a wtedy ponad 20. ( samochod jest dodatkowo po tuningu). W trasie najmniej mozna na upartego 9-10 spalic jesli chce sie testowac eko driving. Autostrada z predkosciami 160-200 to spalanie 14-17l/ 100km . Jak pozyczyłem natomiast koledze samochod na 1 dzien zeby sobie potestował to było tak: Przejechał 350km z czego 50km miasto ze 150km drogi ekspesowe i pozostałe 200km drogi jednopasmowe pomiedzy małymi miastami. Wyszło na komputerze 18l/100km. Ma ciezka noge. Na co dzien jezdzi Alfa Giulia 2.2 Diesel i spala w tych samych warunkach 8-9 litrow.
Opublikowano
Ja tak pisze o tym spalaniu bo posiadam F13 640i. Samochod jest o pół tony lzejszy od G05, ma naped tylko na jedna os i aerodynamike "troche" lepsza niz ten SUV a wiem jakim zasiegiem dysponuje. Mysle rownież, ze potrafie sobie wyobrazic jak to by było gdybym zamówił G05 z benzyna i miałbym brac potem moje coupe w trase jako ten oszczedniejszy wóz :lol:

 

Według danych technicznych Twoje 640i ma spalanie 7,9 mieszane, 6,2 autostrada i 10,7 miasto. G05 ma odpowiednio 8,5, 7,4 i 10,4 przy dużo bardziej restrykcyjnym pomiarze zużycia paliwa (inny sposób pomiaru zwiekszajacy zużycie). U Ciebie jest N55 w G05 B58, gdzie największy nacisk położono na trwałość jednostki (kute tłoki, etc.) i niższe spalanie.


Oczywiscie dane fabryczne to wciaz bzdura, ale po opiniach za oceanu jestem jak na razie optymistą że nie będzie tragedii ;). Liczę na 12-14 w miescie i 9-10 w trasie wakacyjnej okolo 140-150km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na takie wyniki jak podałes licze w zamowionym przeze mnie M50D. Zobaczymy na wiosne kto sie minie z oczekiwaniami. :roll: Myslisz ze moj diesel bedzie palil tyle co Twoja benzyna?Ja licze ze jednak troche chociaz mniej. Jesli spalanie mojego diesla bedzie mniejsze od oczekiwanego przez Ciebie dla benzyny to dla mnie bedzie to rewelacja.
Opublikowano
Ja zobaczę mam nadzieję już w najblizszy czwartek ;). Więc kolejni zamawiający będą więcej wiedziec jak duże są to różnice.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Również mam f13 640i i spalania, które podajecie to tylko propagandowa gadka sprzedawców nie możliwa do uzyskania bez ciągłego ecodrivingu.

Średnie spalanie z dĺugiego dystansu to ponad 13L myślę że w G05 będzie to ok 15-16L.

Spokojna trasa ok 10L, szybka trasa ok 14L w G05 stawiam na +2-3L.

Te silniki bardzo mało palą przy delikatnej jeździe rekord 8.5L ale przy dynamicznej jest wir w baku mój rekord z trasy to 22L! co ciekawe nawet w AMG nigdy go nie pobiłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodając do tego aerodynamikę zbliżoną do cegły (trochę przesadzam) mój szacowany zasięg autostradowy na poziomie 400km nie powinien wiele odbiegać od rzeczywistości.


Moja żona poprzednio jeździła małym japońskim samochodem z wolnossącym 1,6. Spalanie oscylowało przy jej jeździe na poziomie 6l/100km. Po zmianie na zbliżony samochód z "oszczędniejszym" silnikiem 1.2 turbo ma teraz 8l/100km!

Nowoczesne silniki benzynowe są oszczędne przy jeździe 80km/h a jak się je trochę przyciśnie to bajka się kończy :(

Opublikowano

To wasze gadanie o spalaniu jest taaaakie nudne czasami... jeden przekonuje drugiego ze wybral gowniany samochod bo wzial benzyna do suva tylko diesel... jeeeeezuuuuuuuuuuuu wydajesz w pyte kasy to kupujesz to co Ci sprawia przyjemnosc, masz na to ochote a 80litrowy zbiornik zapewni spokojnie 600-700kmow zasiegu

.. moje 40i spala 67literow w ponad 600kmow ze srednia 12.0 przy 14l i większym zbiorniku to nie ma znaczenia... a przyjemnosc dzwiekowa zupelnie inna... g05 jest swietne, a obie rz3dowki sa mega...

Opublikowano
Dokładnie :cool2:. Ja po 5 min jazdy wiedzialem, że chcę 40i. M50d było poza moim budzetem. 30d rozważałem, ale poza własnymi preferencjami jednym z czynników na nie było to, że w mojej firmie z racji nagonki na diesle mile widziane są właśnie benzyny. Fajnie, że jest wybór i każdy może wybrać pod siebie, a nie jak w Audi jeden silnik (no dwa bo ostatnio dodali 40 poza 55).
Opublikowano

Dokładnie z Q7 i Q8 to jest jakieś przegięcie tylko diesle brak benzyn. W każdej marce jest wybór tylko nie w Audi i VW, dla żony ze względu na małe przebiegi roczne wezmę benzynę 40i ale w X7 G07 tak jak kolega Miki, wszyscy którzy siedzą w motoryzacji zawsze mówią że to diesel bardziej pasuje do SUVa niż benzyna, ja nie mogę się z tym zgodzić jeżeli ktoś robi rocznie 8-9 tys km jak jak moja żona to nawet do X7 diesla nie weźmiemy aby później mieć problem z DPF, uważam że zawsze lepiej jest mieć wybór niż nie mieć dlatego każdy zrobi jak chcę ja biorę X7 40i a dla innego to będzie głupota ja uważam że brak benzyn w Audi skutecznie odstrasza klientów od tej marki bo kto normalny weźmie do Q8 diesla żeby palił 2-3 litry mniej no faktycznie ktoś w aucie za prawie 500k patrzy na spalanie po prostu nie wierzę.


Volkswagen Touareg - brak benzyn tylko diesle paranoja, jeżeli ktoś nie chcę diesla tylko benzynę to wiele marek i modeli już na starcie się wyklucza z powodu braku wspomnianej jednostki.


Nie zastanawiało was to nigdy dlaczego np. teraz w Porsche Cayenne nie ma diesli tylko same benzyny, dawniej były ale teraz już nie są i klienci Porsche jakoś nie patrzą czy im kilka litrów więcej spali czy mniej nawet przy dużych rocznych przebiegach nie chcą diesla, a cenowo Q8 w dieslu na wypasie będzie kosztował tyle samo co Cayenne w benzynie na wypasie i co jest lepsze?


A Lamborghini Urus wspaniały SUV ponad 5 metrów i tylko benzyna nie ma mowy o dieslu, wiem nie ta półka cenowa ale mam nadzieję że może też kiedyś my na forum będziemy mieć Urusa.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów ?

Opublikowano
VW i Audi maja chyba ogromne problemy z dostosowaniem silników benzynowych do nowych norm spalin i zastosowania GPF w nich. Mojemu znajomemu przesunięto na marzec z listopada odbiór Arteona 280KM. BMW nie oszukiwało oprogramowaniem i może łatwiej im przygotować silniki spełniające bardziej rygorystyczne normy :cool2: .
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie chodzi tylko o normy, w stanach gdzie są inne sprzedają Q8 3.0 TSI.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co poniektorzy oburzaja sie tutaj na dyskusje, ktory silnik jest lepszy. Nie rozumiem tego. Przeciez własnie od tego jest forum. Co to byłaby za dyskusja gdyby wszyscy zgadzaliby sie ze kazdy silnik jest rownie dobry. Wg mnie diesel w tej wielkosci suvie ma zdecydowany wpływ na komfort jego uzytkowania i bede sie tego trzymał. Nie dlatego zeby komus kto wybrał benzyne zrobic przykrosc tylko zeby przedstawic moj punkt widzenia, ktory moze ktos inny podzieli dokonujac swojego wyboru.

Jesli chodzi o meritum, to nie przeliczajac juz tego na pieniadze, samochod palacy o ok 30% wiecej niz moje 640i staje sie z tego wzgledu niekomfortowy w uzytkowaniu i kropka. Jesli ktos na inne odczucie to prosze bardzo ale czemu miałbym tego nie pisac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.