Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam się do beemki ale silnik 2,5 i tutaj widzę, że oznaczenia mają 323 a silnik 2,5 no i moc 170 KM ,a nie jak w e36 190.

Czemu zmniejszyli moc ? Sam teraz nie wiem czy pokusić się o 328 z 200KM. Będzie to moja 1 beemka i nie znam tematu za bardzo.

Poza tym na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie E46 ? Co w tym aucie najczęściej pada oczywiście poza oponami :lol:

Spalanie pewnie na poziomie 15 L po mieście z lekkim butem ale to nie straszne dla mnie.

Jaki wziąść silnik 2,5 czy 2,8 ? Chciałbym dorwać budę po lifcie ale może nie starczyk kasy bo one coś od 2001 wychodziły czy cuś i tu też mam pytanko czy warto ładować w lifting bo może kupić np. z 1998 i zmienić tylne światła od nowszej .Czy będą pasowały? przód jak zauważyłem to musiałbym wymieniać błotniki i reflektory. Poza tym były jakieś zmiany w silnikach itd. jakieś ważne mody. Nie mam czasu przeglądać forum niestety i czytać o e46 setki postów.

Opublikowano
Jak będziesz kupował w tiptronicu to bardzo uważnie sprawdz skrzynie ja jezdzilem 170koną z 2000roku kumpla i on za za naprawe skrzyni zapłacił słono bo mu 2 bieg nie chciał wchodzic tylko od razu na 3 a ten silniczek jest bardzo żwawy ale jak cie stać to bierz2.8 oczywiscie
BIAŁA MOŻE WIECEJ :)
Opublikowano

Jest coupe 325 z mocą 192 KM tylko ten silniczek jakoś po 2000 roku się pojawił chyba... Lifting w coupe był w 2003 roku chyba... (oprócz jakiś tam drobiazgów stylistycznych)

Ja tam na benzynach się nie znam :mrgreen: :wink: ale E46 328 ma chociażby mój brat i spalanie nie przekracza 12l/100 (dane z kompa) a jeżdzi do wroga i przy pałowaniu na autostradzie schodzi poniżej 10l/100

Łukasz

E30 316 BAUR TC (w renowacji)

Opublikowano
przód jak zauważyłem to musiałbym wymieniać błotniki i reflektory.

Maske tez... i nie wiem co jest dokladnie ze zderzakiem :wink:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Opublikowano
jak bedziesz bral e46 325i 192KM to juz lepiej 330i 231KM cena podobna bo obie od 2000r jak starsza od 1998r to 328i 193KM M52B28 troche szybsza niz 325i M54256S5 ale silnik starszej generacji, jesli chodzi o 323i to wsadzasz kolektor ssacy od e36 325i i masz 190KM, nawet seryjne 323i ma takie same osiagi jak e36 325i 192KM
Opublikowano

Na twoim miejscu szukał bym 328Ci, bo w spalaniu nie ma różnicy jedynie w osiągach.

Moja po mieście pali 14,5 l spokojnie jeżdząc, a na trasie potrafi zejść do około 9 l.

Lifting był w 2001, tył się nie różni, przód musiałbyś wymienieć niemal cały - pytanie tylko po co?

Po liftingu ja dla mnie naistotniejszą zmianą był silnik 330Ci.

Na co zwrócić uwagę...każdy szuka czegoś innego. Jedni lubią 19" alusy od Mpowera inny zadbane auta. Ja zwracałem uwagę bardziej na drugie. Po pierwsze bezwypadkowe, po drugie nie zniszczone wnętrze. Reszta - czy szyby się dobrze domykają, posprawdzać wszystkie elektryczne gadżety. Chyba tyle.

Titansilber metallic


http://img344.imageshack.us/img344/9427/328wp0.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dzisiejszych Wysokich Obrotach jest materiał poświęcony używanym e46. Może się przyda :?:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Witam

Przymierzam się do beemki ale silnik 2,5 i tutaj widzę, że oznaczenia mają 323 a silnik 2,5 no i moc 170 KM ,a nie jak w e36 190.

Czemu zmniejszyli moc ?

 

W E-36 tez 323 ma 170KM a 325 ma 192KM a oba maja silniki 2,5L

Pozdrawiam
Opublikowano

Poza tym na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie E46 ? Co w tym aucie najczęściej pada oczywiście poza oponami :lol:

 

Najczesciej padaja regulatory szyb, odklejaja sie moldingi przykrywajace uszczeleke drzwi, wahacze przednie, mocowanie tylniego zawieszenia do nadwozia (subframe), roznego rodzaju sensory, problemy z szyberdachem, wpadajaca w rezonans polka z tylnimi glosnikami, cewki i wiele innych drobnych rzeczy o ktorych juz zapomnialem.

 

Od pieciu lat uzytkuje E46 i jak do tej pory nie mialem z nim wiekszych problemow. :cool2:

Opublikowano

Poza tym na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie E46 ? Co w tym aucie najczęściej pada oczywiście poza oponami :lol:

 

Najczesciej padaja regulatory szyb, odklejaja sie moldingi przykrywajace uszczeleke drzwi, wahacze przednie, mocowanie tylniego zawieszenia do nadwozia (subframe), roznego rodzaju sensory, problemy z szyberdachem, wpadajaca w rezonans polka z tylnimi glosnikami, cewki i wiele innych drobnych rzeczy o ktorych juz zapomnialem.

 

Od pieciu lat uzytkuje E46, przejechalem nim ponad 120tys km i jak do tej pory nie mialem wiekszych problemow. :cool2:

Opublikowano
A jak jest z jazdą w zimie. Czy we wszystkich e46 z silnikami powyżej 2,5L były seryjnie montowane jakieś kontrole trakcji ? Da się tym jeźddzić bezpiecznie w zimie ? np . na lodzie. Obecnie mam m.in. nissana 300zx z 230 KM ale bez ESP i w zimę to porażka więc stoi w garażu :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na lód to tylko kolce pomogą. Ja tam jakoś sobie daje radę (choć lampka ESP połyskuje od czasu do czasu), najważniejsze to mieć łeb na karku a nie ciśnąć prawy pedał.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
lifting chyba w połowie 2003 bo na mobil.de widziałem z 02.2003 jeszcze z innymi kierunkami z przodu. A jaka jest różnica miedzy 150 a 170 KM w 320 od kiedy te 170 wychodziły ?
Opublikowano

nie zastanawiaj sie bierz 330i 231KM bo i tak spalanie podobne do 320i 170KM cena tez a roznica w osiagach spora, 320i 170KM jest od 2000r i jest to silnik M54 czyli nowsza konstrukcja M52 , pojemnosc tego 320i 170KM to 2171cm3

PS widze ze w opisie moje BMW przymierzasz sie na e46 323ci powiem krotko jak go nie zachipujesz i nie podkrecisz zmieniajac kolektory to szybko moc w serii okaze sia za mala ja polecilbym w tym wypadku 328Ci 193KM

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

"e46 323ci powiem krotko jak go nie zachipujesz i nie podkrecisz zmieniajac kolektory to szybko moc w serii okaze sia za mala".

 

 

Może ktoś rozwinąć ten problem? mam na myśli zmianę kolektora..

jest to wykonalne w tym silniku? czy kolektor z silnika 2,8l pasuje do 2,5 w 323i??

 

jesli tak to jakie sa koszty zwiazane z tą modyfikają?

czy trzeba zmieniać ustawienia komputera?

 

pozdrawiam!

Opublikowano
ja bym polecal 325ci 192 km od jakiegos czasu tym samochodem jezdze i nie moge zlego slowa powiedien codziennie stoje w korkach a komp pokazuje max 11 na 100 w trasie ekonomicznie kolo 8 a poszalec tez mozna
Opublikowano

no tak..tylko ze 2,5l 192 PS wychodzily pozniej niz mnie stac..hehe :mad2:

 

stąd celuje w 2,8..ale tez ładne ceny sa.. sie zobaczy..a moze jest ktos kto ma 2,5 170 PS i podzieli sie wrażeniami?

 

pozdrawiam

Opublikowano

ja mam 323i 2.5l 170 ps

i jestem szczesliwym uzytkownikiem.

Kupilem na handel a jezdze juz 3 lata ;-)

7.9 do 100km/h, Vmax 230, srednie spalanie 10 l

Nic mi sie jeszcze nie zepsulo :jawdrop: zmienialem tylko hamulce.

Olej syntetyk 5w-30.

Bede sprzedawal moze, bo szukam M3.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
"e46 323ci powiem krotko jak go nie zachipujesz i nie podkrecisz zmieniajac kolektory to szybko moc w serii okaze sia za mala".

 

 

Może ktoś rozwinąć ten problem? mam na myśli zmianę kolektora..

jest to wykonalne w tym silniku? czy kolektor z silnika 2,8l pasuje do 2,5 w 323i??

 

jesli tak to jakie sa koszty zwiazane z tą modyfikają?

czy trzeba zmieniać ustawienia komputera?

 

pozdrawiam!

To samo pytanie mam co Barteg. Kupilem 323 Ci i chciałem dowiedzieć sie z jakiego modelu silnika jest dokladnie ten kolektor no i czy trzeba grzebac w komputerze? Pozdro

Opublikowano

To samo pytanie mam co Barteg. Kupilem 323 Ci i chciałem dowiedzieć sie z jakiego modelu silnika jest dokladnie ten kolektor no i czy trzeba grzebac w komputerze? Pozdro

kolektor ssacy bierzemy od silnika M50B25 ktory byl w e34 525i, e36 325i,

kolektor musi byc przerobiony tzn podstawka , mocowanie listwy wtryskowej oraz mocowania do bloku silnika, chyba byl juz ten temat na tym forum jak nie, to jest pelno o tej przerobce na stronie sr,

kompa nie trzeba stroic powinien sam sie zaadaptowac po przejechaniu ok 100 km z roznym obciazeniem silnika ,

napisz na streetracing w dziale Kupię to może ktoś zaoferuje Ci gotowy lub nawet zamontuje :)

mozna tez wymienic kolektor wydechowy na barany od S50 (e36 m3)

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.