Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że samochód zaczął dużo palić.

Jazda mieszana, spokojna i nie mogę zejść poniżej 11l. :mad2:

Autem jeżdżę od 4 lat i nawet w dużo zimniejsze dni spalanie było niższe.

Zauważyłem, że wskazówka ekomanizera nawet po delikatnym wciśnięciu gazu wędruje na +20l

Tankowałem na kilku stacjach i wyniki podobne ok 11l.

Odnoszę też wrażenie, że delikatnie stracił na mocy.

Błędów silnika brak, a wykresy z inpy wyglądają następująco. ( sorry za jakość, ale laptop nie chciał zrobić screeanów) :shock:

Pomiary robione na rozgrzanym silniku.

423ca4d2fd98e9abmed.jpg


cb8aea9ca8f79ffemed.jpg


872130a80cd74496med.jpg


802a30e2824a6939med.jpg


e5d8582e051f6845med.jpg

Opublikowano
..najdziwniejsze jest to,że żaden parametr nie odbiega od normy..przeplywka?..niby ok..a spróbuj się przejechać na odłączonej..dolot chyba też w porządku...takie rzeczy byś wyczaił..motor nie dogrzany?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem to progówka za słaba i CR również za cienko podaje.
Opublikowano
a co do temp silnika to wedlug zegarów jest ok.

Po prostu wskazówka ma dość szeroki zakres temperatur w których stoi prosto w górę ;)


A ja od siebie dorzucę, może takie trochę głupie i trochę na wyrost, ale jeżeli nic innego się nie znajdzie w silniku, to ja bym sprawdził czy w którymś kole nie ma problemu z odpuszczaniem hamulca.

Opublikowano

Test nr 7 sprawdzony. Podczas normalnej jazdy jest 88-92.


Dziś zauważyłem, że silnik jest ospadły do 2 tys obrotów. Przy pełnym bucie ekomanizer wskazuje mniejsze spalanie niż przy normalnej jeździe. Węże podciśnienin sa nowe, ale może elektrozawor podciśnienia turbo leży. W inpie nie wywala błędu

Opublikowano
Sprawdziłem kilka rzeczy. Gruszka sterujaca turbo chodzi płynnie i w dużym zakresie, odlaczylem przepływke i 0 reakcji, silnik pracuje tak samo, jak z przepływką. Chcę wyciągnąć wkład i sprawdzić czy może jest brudna, ale nie mogę dobrać nasadki. Wie ktoś co to za torx ? Mam takie z dziurką, ale nie pasują :?
Opublikowano
Sprawdziłem kilka rzeczy. Gruszka sterujaca turbo chodzi płynnie i w dużym zakresie, odlaczylem przepływke i 0 reakcji, silnik pracuje tak samo, jak z przepływką. Chcę wyciągnąć wkład i sprawdzić czy może jest brudna, ale nie mogę dobrać nasadki. Wie ktoś co to za torx ? Mam takie z dziurką, ale nie pasują :?

 

Jeśli masz oryginalne, to są to pięciokątne torxy z dziurką. W budowlanym ciężko, kupowałem przez internet Topexa.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

Mechanik stwierdził, że turbo jest w dobrym stanie. I to ze samochod wiecej pali nie jest winą turbo.

Ostatnio podmieniłem przepływke na inna z tym samym nr. Podjeżdże troche i dam znać.

Zrobilem testy inpa w czasie jazdy. Wstazania turbo i przeplywki sa mocno różne od tych co zakłada komputer "soll- ist"

Po przekroczeniu 3 tys obr wszystko wraca do normy. Ist- soll sa prawie identyczne.


Te całe cyrki ze spalaniem moga byc przez wadliwy filtr paliwa ? Z tego co siegam pamiecia to spalanie wzroslo po zmianie filtrów i oleju. Zawsze dawałem filtry MANN a tym razem sprzedali mi Filtrona, bo to niby to samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawsze dawałem filtry MANN a tym razem sprzedali mi Filtrona, bo to niby to samo.

No to przeskoczyłeś od najlepszego do najgorszego :( Szczególnie jeśli chodzi o filtr paliwa.

Zrobilem testy inpa w czasie jazdy. Wstazania turbo i przeplywki sa mocno różne od tych co zakłada komputer "soll- ist"

Po przekroczeniu 3 tys obr wszystko wraca do normy. Ist- soll sa prawie identyczne.

Mocno różne czyli jak bardzo i w która stronę ? Nagrałeś ?


Ja bym i tak się upierał na początek przy ciśnieniu paliwa na progówce. Ja mam 4.1bar na postoju i 3,9bar przy pełnym ogniu. Jak u ciebie jest na jałowym 3,8 (powinno być 4bar) to przy max obciążeniu spada jeszcze niżej. Może być problem z zaworem, niekoniecznie pompa progowa. Nagraj live Analog 1 i 2 podczas jazdy najlepiej 3 bieg pedał podłoga obroty od około 1800 do 3500.

Opublikowano

Zawsze dawałem filtry MANN a tym razem sprzedali mi Filtrona, bo to niby to samo.

No to przeskoczyłeś od najlepszego do najgorszego :( Szczególnie jeśli chodzi o filtr paliwa.



Chyba kolega nie jest na bieżąco https://www.google.com/search?q=filtron&rlz=1C1VSNG_enPL617PL617&oq=filtron+&aqs=chrome..69i57j0l5.4088j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to nie oznacza, że nowy właściciel wstawił w Gostyniu swój park maszyn i robi na lepszych komponentach, żeby nadal sprzedawać pod marką Filtrona.
Opublikowano

filtron to najgorszy badziew. Byłem zmuszony kupić ten filtr niedawno . Nie mogłem czekać na paczkę od forumowego kolegi co ma sklep z olejami i kupiłem filtr filtrona. Pytałem się o mann lub kneht i były pod zamówienie i zapewniła mnie pani, ze filtron jest połączony z mannem czy coś. Po miesiącu odkręciłem filtr jak zmieniałem czujnik położenia wału i filtr był poskręcany :mad2: i to bardzo mocno. Oddałem na gwarancję. Uznali ale nawet nie jechałem po to coś bo nie potrzebuje takiego badziewia. Nadaje się po płukaniu silnika jak już nic innego nie ma w sklepie i żeby go wymieniać po kilkuset km


Niech nikt nie wierzy że to ta sama fabryka. To może i jest ta sama fabryka, ale jakość pozostała filtrona

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mechanik stwierdził, że turbo jest w dobrym stanie. I to ze samochod wiecej pali nie jest winą turbo.

Ciekawi mnie jak sprawdzil turbine,ze wydal taki werdykt...

Zrobilem testy inpa w czasie jazdy. Wstazania turbo i przeplywki sa mocno różne od tych co zakłada komputer "soll- ist"Po przekroczeniu 3 tys obr wszystko wraca do normy. Ist- soll sa prawie identyczne.

No i własnie zaprzeczyles mechanikowi...

Masz problem ze sterowaniem turbiny , widac to na screnach ,a jeszcze potwierdziles testem...

Puki nie odwiedzisz zakladu naprawiającego turbiny , problem nie zniknie...

Niech nikt nie wierzy że to ta sama fabryka. To może i jest ta sama fabryka, ale jakość pozostała filtrona

:cool2: :cool2: :cool2:

Chińskie cześci tez wyglądają jak ori tylko jakosc je róźni...

Opublikowano
Aż mnie zżera ciekawość czy mojego filtrona poskręca,ale dopiero zrobione ledwo 1000 km od wymiany. Więc to trochę za wcześnie na inspekcję
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie.


Nagrałem film w live data.

Test zrobiony na 3 biegu, silnik rozgrzany. W aucie siedzi podmieniony przepływomierz

link do filmu:



Z tego co widzę to ciśnie na progowej jest dość niskie, bo spada do 3,3 bara.

Pompa była zmieniona 3 lata temu na pierburg automotive, bo na poprzedniej samochód kręcił się do 3 tys obr i dalej obroty nie szły.

Zauważyłem dziś, że okolice zaworka, który reguluje ciśnie są dość mocno ufajdane w ropie.

Edytowane przez dbdgonzo
Opublikowano
Aż mnie zżera ciekawość czy mojego filtrona poskręca,ale dopiero zrobione ledwo 1000 km od wymiany. Więc to trochę za wcześnie na inspekcję

nie każdy miał problem z tymi filtrami jedni jeździli i nie narzekali .Ja na szczęście nie miałem problemów jeszcze z ciśnieniem oleju, ale kto wie co by było gdybym jeździł na nim dłużej i nie wyszła by przypadkowa naprawa, która zmusiła mnie do wykręcenia filtra.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie.


Nagrałem film w live data.

Test zrobiony na 3 biegu, silnik rozgrzany. W aucie siedzi podmieniony przepływomierz

link do filmu:



Z tego co widzę to ciśnie na progowej jest dość niskie, bo spada do 3,3 bara.

Pompa była zmieniona 3 lata temu na pierburg automotive, bo na poprzedniej samochód kręcił się do 3 tys obr i dalej obroty nie szły.

Zauważyłem dziś, że okolice zaworka, który reguluje ciśnie są dość mocno ufajdane w ropie.

Usuń nieszczelność i wtedy testuj, masa powietrza oraz ciśnienie doładowania jest jak najbardziej w normie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zauważyłem dziś, że okolice zaworka, który reguluje ciśnie są dość mocno ufajdane w ropie.

A widzisz! Czyli nie, że za dużo pali tylko wylewa za kołnierz :lol:

 

...masa powietrza oraz ciśnienie doładowania jest jak najbardziej w normie.

To ja przy okazji zapytam. Mam wrażenie, że turbo trochę za mało podaje w stosunku do oczekiwań. Jakieś 100-150mbar brakuje choć ciężko to dokładnie stwierdzić, bo zanim INPA odświeży konkretny pomiar to wartości rzeczywiste się już zmieniają. Sama turbawka powinna być w porządku. Była wymieniana lub regenerowana jeszcze u Niemca jakieś 40kkm temu. Nawet mechanior przy okazji zauważył, że wygląda jak nowa.


Czy powinienem szukać w kierunku zaworka sterującego gruszką ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaż nagranie, 4 bieg i gaz w podłogę bez odpuszczania ile dasz radę, znajdź jakąś mało ruchliwą drogę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.